Jong FC Twente valt tegen: ''Het grote supertalent zit er niet bij''

02 oktober 2017 om 21:01 | Bron: Tubantia Jong FC Twente valt tegen: ''Het grote supertalent zit er niet bij''

FC Twente heeft dit seizoen hoge verwachtingen van het beloftenteam en volgens technisch directeur Jan van Halst zitten er veel spelers met 'toekomstige transferwaarde' in de ploeg van trainer Dennis Demmers. Leon ten Voorde heeft echter zijn bedenkingen.

"Jelle van der Heyden is blijven steken in zijn ontwikkeling", legt hij uit in zijn analyse voor de Tubantia. "De jonge Ramiz Zerrouki is balvaardig, maar hij mist de dynamiek, de kracht en het tempo voor de subtop in de eredivisie. Alexander Laukart is technisch goed, maar de weg naar een basisplaats in het eerste is nog akelig lang. Misschien dat Dylan George ooit nog eens aanklopt bij het eerste elftal, maar hij is niet het supertalent dat de kassa doet rinkelen."

"Grootenhuis en Oosterwijk hebben niet het niveau voor FC Twente 1", vervolgt Ten Voorde kritisch. "De gelijkmaker werd gescoord door een invaller, Jonathan Frimann, een energieke Deense aanvaller, waarin nog rek zit. Maar potentie Twente 1? Afwachten nog. Er zitten in Jong Twente enkele aardige spelers, maar het grote supertalent zit er niet bij. Als er uit de vaste groep van Jong uiteindelijk drie spelers aanhaken bij de eerste selectie, is er het maximale uitgehaald.

Overzicht

Reacties (15)

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 2 oktober 2017 om 21:52

    Dacht dat Fernandes, Felix en Sambissa wel aardige talenten waren/zijn

  • Avatar
    mcdummels - 2 oktober 2017 om 22:01
    FC Twente 1965 zegt:

    Dacht dat Fernandes, Felix en Sambissa wel aardige talenten waren/zijn

    Sambissa is 21... Dan doe je iets niet goed als je dan nog in een Nederlands beloftenteam speelt.

  • Avatar
    Pol! - 2 oktober 2017 om 22:04
    mcdummels zegt:

    Sambissa is 21... Dan doe je iets niet goed als je dan nog in een Nederlands beloftenteam speelt.

    Zo is het. Op die leeftijd speelde Boere al bij vv Hoogstraten.

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 2 oktober 2017 om 22:09
    mcdummels zegt:

    Sambissa is 21... Dan doe je iets niet goed als je dan nog in een Nederlands beloftenteam speelt.

    Er zijn meer spelers die op latere leeftijd debuteren in het 1e of zich doorontwikkelen naar de top in ieder geval verdiend hij wat mij betreft een kans in het 1e samen met Cuevas en Trajkovski naar Jong Twente net als vd Heyden, Laukart en Buckley-Ricketts

  • Avatar
    biertje123 - 2 oktober 2017 om 22:38
    mcdummels zegt:

    Sambissa is 21... Dan doe je iets niet goed als je dan nog in een Nederlands beloftenteam speelt.

    Toch denk ik dat hij de toekomstige rechtsback voor ons. De verhalen die ik over hem hoor zijn erg positief.

  • Avatar
    twente199 - 2 oktober 2017 om 22:55

    vd heijden george oosterwijk gaan het sws niet redden, einde verhaal. Je mag toch verwachten dat laukart die stap wel gaat maken, als je zolang bij de jeugd van dortmund mee kan. Die simbassa en browning zouden ook een groot talent zijn, kww. Fernandes waren verschillende mensen ook lovend over. De tijd zal het leren, feit is dat ze eerst maar eens gezamenlijk moeten promoveren en dat zie ik niet gebeuren. Zorgwekkend

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 2 oktober 2017 om 23:58
    twente199 zegt:

    vd heijden george oosterwijk gaan het sws niet redden, einde verhaal. Je mag toch verwachten dat laukart die stap wel gaat maken, als je zolang bij de jeugd van dortmund mee kan. Die simbassa en browning zouden ook een groot talent zijn, kww. Fernandes waren verschillende mensen ook lovend over. De tijd zal het leren, feit is dat ze eerst maar eens gezamenlijk moeten promoveren en dat zie ik niet gebeuren. Zorgwekkend

    George zou ik nog niet af willen schrijven hij is nog maar 19 en ik zie nog steeds wel wat in hem hij deed het vorig seizoen goed maar mist veel vertrouwen en wedstrijdritme in het 1e en heeft nu gewoon Assaidi en Tighadouini voor zich daarom speelt hij bij jong maar zie in George meer dan in die Buckley-Ricketts dat vind ik zo'n over het paard getild en naast zijn schoenen lopend ventje

  • Avatar
    fct1972 - 3 oktober 2017 om 05:53

    Volgens mij kunnen Trotman en Roemeratoe beiden wel aardig voetballen en hebben zekers potentie

  • Avatar
    Martin0465 - 3 oktober 2017 om 07:09

    Yes. Daar is leo weer.

  • Avatar
    twente199 - 3 oktober 2017 om 10:36
    FC Twente 1965 zegt:

    George zou ik nog niet af willen schrijven hij is nog maar 19 en ik zie nog steeds wel wat in hem hij deed het vorig seizoen goed maar mist veel vertrouwen en wedstrijdritme in het 1e en heeft nu gewoon Assaidi en Tighadouini voor zich daarom speelt hij bij jong maar zie in George meer dan in die Buckley-Ricketts dat vind ik zo'n over het paard getild en naast zijn schoenen lopend ventje

    george heeft de eerste 3 wedstrijden in de basis gestaan, niks goeds gebracht en wel in elk duel een tegendoelpunt veroorzaakt. Moet er bij zeggen dat het team dan ook iets niet goed doet, je weet dat george soms met de gedachten ergens anders is. Dan zet je hem niet op een directe tegenstander bij een corner. Rickets heeft nog niet veel kansen gehad, in potentie zie ik hem verder komen dan george van wat ik ervan gezien heb

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 3 oktober 2017 om 11:42
    twente199 zegt:

    george heeft de eerste 3 wedstrijden in de basis gestaan, niks goeds gebracht en wel in elk duel een tegendoelpunt veroorzaakt. Moet er bij zeggen dat het team dan ook iets niet goed doet, je weet dat george soms met de gedachten ergens anders is. Dan zet je hem niet op een directe tegenstander bij een corner. Rickets heeft nog niet veel kansen gehad, in potentie zie ik hem verder komen dan george van wat ik ervan gezien heb

    Buckley-Ricketts gaat na dit seizoen weer is een huurling heb je niets aan George is eigen jeugd die moet je koesteren en fouten maken is jeugdigheid en menselijk en er zijn ook nog 10 anderen op het veld die wat moeten en kunnen herstellen volgens mij heeft hij vorig seizoen ook aardig gescoord en assists gegeven toen we een moeilijk jaar door moesten zien te komen

  • Avatar
    twente199 - 3 oktober 2017 om 11:48
    FC Twente 1965 zegt:

    Buckley-Ricketts gaat na dit seizoen weer is een huurling heb je niets aan George is eigen jeugd die moet je koesteren en fouten maken is jeugdigheid en menselijk en er zijn ook nog 10 anderen op het veld die wat moeten en kunnen herstellen volgens mij heeft hij vorig seizoen ook aardig gescoord en assists gegeven toen we een moeilijk jaar door moesten zien te komen

    het heeft twente punten gekost tegen vvv pec en feyenoord. Twente zit niet in de situatie dat ze fouten mogen maken in wedstrijden tegen vvv en pec. Twente moet zich eerst veilig spelen, als george zijn doelpunten blijft maken bij de amateurs dan laat hem maar weer een kans krijgen. Anders niet. Buckley is gehuurd en is korte termijn, daar gaat het voor twente nu om

  • Avatar
    PaRaDoX - 3 oktober 2017 om 11:50

    Zolang NAC in de eredivisie speelt, hoef je niet Man. City aan te kloppen. Dan wordt je namelijk afgescheept met 2e of 3e garnituur spelers die verhuurt mogen worden....

  • Avatar
    twente199 - 3 oktober 2017 om 12:21
    PaRaDoX zegt:

    Zolang NAC in de eredivisie speelt, hoef je niet Man. City aan te kloppen. Dan wordt je namelijk afgescheept met 2e of 3e garnituur spelers die verhuurt mogen worden....

    heb je helemaal gelijk in, vind het drm aan de ene kant jammer dat ze eredivisie spelen. Anderszijds had van halst zich dan nog meer verlaagt tot huurlingen, het gaat nu om eigen kapitaal creeeren.

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 3 oktober 2017 om 20:29
    twente199 zegt:

    het heeft twente punten gekost tegen vvv pec en feyenoord. Twente zit niet in de situatie dat ze fouten mogen maken in wedstrijden tegen vvv en pec. Twente moet zich eerst veilig spelen, als george zijn doelpunten blijft maken bij de amateurs dan laat hem maar weer een kans krijgen. Anders niet. Buckley is gehuurd en is korte termijn, daar gaat het voor twente nu om

    Ik zeg ook niet dat George moet spelen in het 1e maar alleen dat het nog steeds een talent is op de bank bij het 1e en spelen bij jong is prima maar vind hem wel beter dan Buckley-Ricketts

Nieuwe media