FC Twente-supporters maken indruk: ''Vak-P is onmisbaar voor de spelers''

03 oktober 2017 om 09:52 | Bron: Twente Insite FC Twente-supporters maken indruk: ''Vak-P is onmisbaar voor de spelers''

FC Twente won vrijdagavond de Twentse derby van Heracles Almelo. De supporters op Vak-P stonden als vanouds achter hun ploeg en schreeuwden FC Twente naar de zege.

Volgens voormalig FC Twente-doelman Hennie Ardesch is Vak-P een onmisbare schakel voor dit FC Twente. "Zoals in het oude Diekman Vak Q onmisbaar was, destijds met als sfeermakers de Diekmennekes wat ons als spelers een extra kick gaf, zo zullen de huidige spelers door middel van Vak-P hetzelfde ervaren", meent Ardesch.

"Vak-P is niet alleen onmisbaar voor de spelers als extra motivatie, maar ook het aanwezig publiek geniet altijd van de sfeer en de acties die ze uitvoeren met sfeerdoeken", aldus de oud-doelman van FC Twente in gesprek met Twente Insite.

Foto: Sportfoto-oost

Overzicht

Reacties (16)

  • Avatar
    Paul Pol - 3 oktober 2017 om 10:08

    En zo is het maar net!

  • Avatar
    Echte tukker - 3 oktober 2017 om 10:39
    Paul Pol zegt:

    En zo is het maar net!

    Maar de rest ook van de supporters, ook al zit ik in vak p

  • Avatar
    djtukker - 3 oktober 2017 om 10:41

    Elke keer kippenvel van de sfeer in onze mooie Veste!

  • Avatar
    PaRaDoX - 3 oktober 2017 om 10:47

    Ook dit artikel bevestigd het gegeven dat de echte waarde van Vak-P soms zwaar onderschat wordt.

    De sfeer zoals afgelopen vrijdagavond kan een doorslaggevende factor zijn bij toekomstige spelers om een contract te tekenen bij FC Twente.

  • Avatar
    Tonny - 3 oktober 2017 om 10:59

    Ik was vrijdagavond aanwezig bij de wedstrijd tegen Heracles. Daar heb ik genoten van Vak P, geweldige stemming, machtig met die trommels en dat zingen over en weer met de overkant! MACHTIG!!

  • Avatar
    jwah - 3 oktober 2017 om 10:59

    Helemaal mee eens!!

  • Avatar
    FCTMM - 3 oktober 2017 om 12:00
    PaRaDoX zegt:

    Ook dit artikel bevestigd het gegeven dat de echte waarde van Vak-P soms zwaar onderschat wordt.

    De sfeer zoals afgelopen vrijdagavond kan een doorslaggevende factor zijn bij toekomstige spelers om een contract te tekenen bij FC Twente.

    Mee eens, zonder een sfeervol vak p is er geen compleet Twente!

  • Avatar
    G.W - 3 oktober 2017 om 12:10
    FCTMM zegt:

    Mee eens, zonder een sfeervol vak p is er geen compleet Twente!

    75 om 25%. 75 komt voor de sfeer

  • Avatar
    Remco1981 - 3 oktober 2017 om 12:25
    PaRaDoX zegt:

    Ook dit artikel bevestigd het gegeven dat de echte waarde van Vak-P soms zwaar onderschat wordt.

    De sfeer zoals afgelopen vrijdagavond kan een doorslaggevende factor zijn bij toekomstige spelers om een contract te tekenen bij FC Twente.

    Daar is toch ook nog nooit discussie over geweest? Natuurlijk bepaald het publiek op de tribune van vak-p voor 90% de sfeer in het stadion en natuurlijk geeft de spelers dat extra krachten.

  • Avatar
    PaRaDoX - 3 oktober 2017 om 12:50
    Remco1981 zegt:

    Daar is toch ook nog nooit discussie over geweest? Natuurlijk bepaald het publiek op de tribune van vak-p voor 90% de sfeer in het stadion en natuurlijk geeft de spelers dat extra krachten.

    Nou Remco.....

    Ik heb hier wel eens reacties voorbij zien komen dat FC Twente Vak-P helemaal niet nodig had. Mensen zoals Scorpio, Ss-supporter en Hengelo beweerden dit onder andere.....

  • Avatar
    Remco1981 - 3 oktober 2017 om 13:16
    PaRaDoX zegt:

    Nou Remco.....

    Ik heb hier wel eens reacties voorbij zien komen dat FC Twente Vak-P helemaal niet nodig had. Mensen zoals Scorpio, Ss-supporter en Hengelo beweerden dit onder andere.....

    Dan zijn die wat kort door de bocht maar ik denk dat ze bedoelen dat Twente heel goed kan zonder die 1% die lid is van vak-p maar de sfeer en het voetbal niet als hoofddoel heeft. Dat die enkelingen door vak-p de hand boven het hoofd word gehouden dat vind ik wel een terecht punt van discussie.

    Maar de toegevoegde waarde van vak-p op zich staat nooit ter discussie.

  • Avatar
    Messi - 3 oktober 2017 om 13:30
    FCTMM zegt:

    Mee eens, zonder een sfeervol vak p is er geen compleet Twente!

    Maak dat Hengelo maar wijs!!!! Heb meerdere malen gelezen dat hij zonder P kan.

  • Avatar
    Boesk00l - 3 oktober 2017 om 13:41
    Messi zegt:

    Maak dat Hengelo maar wijs!!!! Heb meerdere malen gelezen dat hij zonder P kan.

    Zoveel mensen, zoveel meningen. Hij vindt dat het geen meerwaarde heeft, wij wel. Prima toch?

  • Avatar
    Ik - 3 oktober 2017 om 14:16

    Ikzeg. Het is geweldig met vakp. Maar alleen er zit wat tussen die helaas er niet horen. Verder was het afgelopen vrijdag super gezellig. Alleen op het allerlaatste, zijn er (support )waar ik zelf bang van werd bij de uitgang naar de kant, waar de bussen staan van Heracles. Dit is natuurlijk niet normaal. Maar zonder vakp nee dat is onmogelijk. Maar gooi er de rotte appels uit.

  • Avatar
    mike1995 - 3 oktober 2017 om 19:54
    G.W zegt:

    75 om 25%. 75 komt voor de sfeer

    dom gelul komen ook voor het voetbalanders ga je wel ergens anders feesten

  • Avatar
    Werknemer - 3 oktober 2017 om 20:18
    Ik zegt:

    Ikzeg. Het is geweldig met vakp. Maar alleen er zit wat tussen die helaas er niet horen. Verder was het afgelopen vrijdag super gezellig. Alleen op het allerlaatste, zijn er (support )waar ik zelf bang van werd bij de uitgang naar de kant, waar de bussen staan van Heracles. Dit is natuurlijk niet normaal. Maar zonder vakp nee dat is onmogelijk. Maar gooi er de rotte appels uit.

    Die heb jij in jou familie of straat ook. Ruim je ze ook op?

Nieuwe media