''Veel mensen kijken er wel doorheen, Hake heeft niet veel schuld''

03 oktober 2017 om 17:17 | Bron: Binnenkant Paal ''Veel mensen kijken er wel doorheen, Hake heeft niet veel schuld''

FC Twente won afgelopen vrijdag met 2-1 van Heracles Almelo. Door de overwinning in de derby is de druk op trainer René Hake afgenomen, maar volgens journalist Gijs Eijsink moet de oefenmeester nog helemaal niet beoordeeld worden.

"Dat is ook een beetje een hype aan het worden. Elke keer als hij een nederlaag lijdt, zou z'n hoofd weer op het hakblok liggen", zegt Eijsink bij Binnenkant Paal. "Maar heel veel mensen kunnen er toch ook wel doorheen kijken dat deze trainer natuurlijk niet zo gek veel schuld heeft aan het feit dat de ploeg nog niet liep en dat hij wedstrijden verloor."

Eijsink vindt het nog niet te vroeg om Hake te beoordelen. "Normaal kan je na zes wedstrijden de eerste balans opmaken, maar in de Eredivisie niet", geeft hij aan. "Tot 1 september konden clubs nog nieuwe spelers halen. Dat heeft FC Twente ook gedaan en daar zijn spelers bij die niet fit zijn. René Hake en zijn mensen hebben gewoon langere tijd nodig voordat dat team gaat draaien, maar ik heb afgelopen vrijdag wel gezien dat er veel potentie in zit."

Vooral Haris Vuckic viel de journalist op. "Ik had zelf minder goede berichten gehoord over Vuckic, maar de eerste helft was hij prima. Dat kan best een hele bruikbare speler worden en zo zijn er meer. Het moet allemaal nog groeien, maar we moeten niet te snel oordelen en zeker niet over de trainer", aldus Eijsink.

Overzicht

Reacties (13)

  • Avatar
    Conti - 3 oktober 2017 om 18:13

    Hake is inderdaad een kerel met voetbal inzichten.
    Bewaart de rust daar waar nodig, prima kerel.

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 3 oktober 2017 om 18:49

    Helemaal mee eens!!!!

  • Avatar
    JohnDeere - 3 oktober 2017 om 19:43

    Even helemaal off topic, iemand enig idee hoelang de webshop van vak-p doet over de levering? moet namelijk iets hebben binnen een aantal dagen..

  • Avatar
    Samder - 3 oktober 2017 om 19:47

    Ik vind Hake nog steeds een hele goede trainer, Ik weet niet of hij de spelers individueel beter maakt, maar tactisch gezien ziet het er goed uit. Ook het aankoopbeleid is zeker niet slecht geweest. Jan van Halst heeft het goed gedaan. Ik weet zeker dat we dit seizoen minimaal bovenin het rechterrijtje eindigen.

  • Avatar
    Messi - 3 oktober 2017 om 20:18
    JohnDeere zegt:

    Even helemaal off topic, iemand enig idee hoelang de webshop van vak-p doet over de levering? moet namelijk iets hebben binnen een aantal dagen..

    De vakantie is voorbij dus het zal wat sneller gaan.maar je kan het in de mail er bij vragen zijn goede gasten ā€¼ļøook die jongens zijn vrijwilligers en zullen niet voor ieder vaantje na de brievenbus rennen.maar voor een uitzondering????sjaaltje voor Hengelo bv dat doen ze gelijkšŸ˜

  • Avatar
    Rene - 3 oktober 2017 om 21:42

    Hake is weliswaar een boers type met weinig uitstraling maar blijft wel cool onder zeer lastige omstandigheden, zeurt en klaagt niet. Ik heb er wel vertrouwen in

  • Avatar
    PaRaDoX - 4 oktober 2017 om 00:16

    Hake heeft inderdaad niet alle schuld, maar voor gezapig en zaaddodende wedstrijden ben je als hoofdtrainer altijd de eindverantwoordelijke.

    Tegen Utrecht en Heracles heeft FC Twente laten zien wat deze selectie in haar mars heeft qua inzet en strijd. Het is aan Hake om dit keer op keer vervolg te geven, en/of mee te geven aan zijn selectie. Het kan en moet nu in mijn opinie niet zo zijn dat de wedstrijd tegen Willem II weer een wedstrijd wordt waar je figuurlijk van gaat janken en/of in slaap valt omdat het spel veel te stroperig en voorspelbaar verloopt.

  • Avatar
    Ik - 4 oktober 2017 om 00:44
    PaRaDoX zegt:

    Hake heeft inderdaad niet alle schuld, maar voor gezapig en zaaddodende wedstrijden ben je als hoofdtrainer altijd de eindverantwoordelijke.

    Tegen Utrecht en Heracles heeft FC Twente laten zien wat deze selectie in haar mars heeft qua inzet en strijd. Het is aan Hake om dit keer op keer vervolg te geven, en/of mee te geven aan zijn selectie. Het kan en moet nu in mijn opinie niet zo zijn dat de wedstrijd tegen Willem II weer een wedstrijd wordt waar je figuurlijk van gaat janken en/of in slaap valt omdat het spel veel te stroperig en voorspelbaar verloopt.

    Ikzeg. Pd. Onderschat Willem 2 niet. Ze staan te laag. Maar voetbal is niet slecht van hun.en wij moeten maar afwachten hoe de selectie na een interland. Er uit ziet .ik zeg weer 1-2

  • Avatar
    Ik - 4 oktober 2017 om 00:45
    Rene zegt:

    Hake is weliswaar een boers type met weinig uitstraling maar blijft wel cool onder zeer lastige omstandigheden, zeurt en klaagt niet. Ik heb er wel vertrouwen in

    Ikzeg . Rene dat heb ik van af het begin al. Vertrouwen.

  • Avatar
    Ik - 4 oktober 2017 om 00:47
    Samder zegt:

    Ik vind Hake nog steeds een hele goede trainer, Ik weet niet of hij de spelers individueel beter maakt, maar tactisch gezien ziet het er goed uit. Ook het aankoopbeleid is zeker niet slecht geweest. Jan van Halst heeft het goed gedaan. Ik weet zeker dat we dit seizoen minimaal bovenin het rechterrijtje eindigen.

    Ikzeg. Smd. Met u kan ik praten. Dat zeg ik al vanaf het begin. Ik kan het niet beter verwoorden.

  • Avatar
    Rico - 4 oktober 2017 om 02:12

    Het was inderdaad nogal een hype om Hake overal de schuld van te geven, en ik ben blij dat die negatieve storm grotendeels even is gaan liggen. Alsnog denk ik dat er trainers zijn die meer uit het team kunnen halen, maar gelukkig heeft het team laten zien wel potentie te hebben en wel volle bak te kunnen gaan. Als ze dit vaker kunnen laten zien is Hake gewoon prima voor dit team, als ze weer van die ongeĆÆnspireerde zaadpotten laten zien is dat natuurijk niet alleen door Hake, maar geeft zijn uitstraling niet het voordeel van de twijfel en is hij wel de man die aangesproken mag worden hierop

  • Avatar
    RaymondL - 4 oktober 2017 om 08:01
    PaRaDoX zegt:

    Hake heeft inderdaad niet alle schuld, maar voor gezapig en zaaddodende wedstrijden ben je als hoofdtrainer altijd de eindverantwoordelijke.

    Tegen Utrecht en Heracles heeft FC Twente laten zien wat deze selectie in haar mars heeft qua inzet en strijd. Het is aan Hake om dit keer op keer vervolg te geven, en/of mee te geven aan zijn selectie. Het kan en moet nu in mijn opinie niet zo zijn dat de wedstrijd tegen Willem II weer een wedstrijd wordt waar je figuurlijk van gaat janken en/of in slaap valt omdat het spel veel te stroperig en voorspelbaar verloopt.

    Wij hebben nu al 2 mooie thuiswedstrijden gezien, dat zijn er al 2 meer dan onder 2 jaar S......

  • Avatar
    Ket wiezel - 4 oktober 2017 om 09:18
    PaRaDoX zegt:

    Hake heeft inderdaad niet alle schuld, maar voor gezapig en zaaddodende wedstrijden ben je als hoofdtrainer altijd de eindverantwoordelijke.

    Tegen Utrecht en Heracles heeft FC Twente laten zien wat deze selectie in haar mars heeft qua inzet en strijd. Het is aan Hake om dit keer op keer vervolg te geven, en/of mee te geven aan zijn selectie. Het kan en moet nu in mijn opinie niet zo zijn dat de wedstrijd tegen Willem II weer een wedstrijd wordt waar je figuurlijk van gaat janken en/of in slaap valt omdat het spel veel te stroperig en voorspelbaar verloopt.

    Zo is het,TC. Hij is er verantwoordelijk voor dat die gasten vol passie en wilskracht de wei ingaan en 1,5 uur het gras opvreten. Dat hebben we bijna 10 maanden gewoon veel te weinig gezien en dat mag ook een Hake zich aanrekenen. Maar laten we in godsnaam hopen dat spelers en trainer het heldere licht hebben gezien en dat ze in ieder geval verder gaan in de strijd. Dan is het wel weer kloten dat er interlands aankomen en we ons aan Strootman moeten ergeren. We gaan nu ook al uit standaardsituaties scoren, dus er zit wel vooruitgang in.

Nieuwe media