Sponsoren haken af bij FC Twente: ''Dat was vorig seizoen extreem moeilijk''

04 oktober 2017 om 09:09 | Bron: TC Tubantia en FC Twente Sponsoren haken af bij FC Twente: ''Dat was vorig seizoen extreem moeilijk''

FC Twente heeft vandaag de jaarcijfers over het afgelopen seizoen gepresenteerd. De inkomsten bij de Enschedese club daalden met 1,8 miljoen euro tot 29,4 miljoen euro. Dat is volledig te wijten aan minder inkomsten uit sponsoring.

"Sponsors werven was vorig seizoen extreem moeilijk, omdat we pas laat wisten dat we in de eredivisie zouden blijven", zegt operationeel en financieel directeur Erik Velderman in gesprek met TC Tubantia.

Velderman kijkt echter positief vooruit. "In die turbulente tijd hebben we op dat vlak een jasje uitgedaan, maar dit boekjaar zijn de commerciële targets gehaald", reageert hij op de officiële website van FC Twente. "De uitdaging is om in 17/18 sponsors te behouden, maar natuurlijk bij voorkeur om het sponsorbestand te laten groeien."

Overzicht

Reacties (14)

  • Avatar
    De Tegenpartij - 4 oktober 2017 om 09:22

    Al eerder aangegeven, maar toen mocht ik niet negatief zijn. Evenals de salarissen van beide heren. Criticasters, kom er maar weer in!!

  • Avatar
    raaer - 4 oktober 2017 om 09:29
    De Tegenpartij zegt:

    Al eerder aangegeven, maar toen mocht ik niet negatief zijn. Evenals de salarissen van beide heren. Criticasters, kom er maar weer in!!

    Is dit extreem voor deze functies?

    Heb geen idee hoe het zich verhoud met andere BVO's.

  • Avatar
    De Tegenpartij - 4 oktober 2017 om 09:33
    raaer zegt:

    Is dit extreem voor deze functies?

    Heb geen idee hoe het zich verhoud met andere BVO's.

    Absurd veel. De doelen zijn bereikt. Ook niet zo moeilijk als je bewust een lagere inschatting maakt. Dan haal ik mijn doel ook wel.



    Sponsoren lopen weg, minder jaarkaarten, afstand tussen club en fans. Nee het gaat prima!

  • Avatar
    PaRaDoX - 4 oktober 2017 om 09:35
    De Tegenpartij zegt:

    Al eerder aangegeven, maar toen mocht ik niet negatief zijn. Evenals de salarissen van beide heren. Criticasters, kom er maar weer in!!

    Velderman kan ik eerlijk gezegd nog wel begrijpen kerel als je kijkt naar zijn staat van dienst, maar van Halst niet als ex-directeur van "Verzuimreductie".

    Sponsoren lopen weg, maar van Halst stelt wel een 2e kostenverslindende commercieel manager aan?

  • Avatar
    Hengelo - 4 oktober 2017 om 10:12
    PaRaDoX zegt:

    Velderman kan ik eerlijk gezegd nog wel begrijpen kerel als je kijkt naar zijn staat van dienst, maar van Halst niet als ex-directeur van "Verzuimreductie".

    Sponsoren lopen weg, maar van Halst stelt wel een 2e kostenverslindende commercieel manager aan?

    Dat verhaal heb je al 89 x geventileerd en weten we nu wel ,Jou mening.

  • Avatar
    raaer - 4 oktober 2017 om 10:15
    De Tegenpartij zegt:

    Absurd veel. De doelen zijn bereikt. Ook niet zo moeilijk als je bewust een lagere inschatting maakt. Dan haal ik mijn doel ook wel.



    Sponsoren lopen weg, minder jaarkaarten, afstand tussen club en fans. Nee het gaat prima!

    Ik zeg ook niet dat het allemaal prima gaat.

    Maar als je ziet waar de club vandaan komt.

    Van Halst bekleed toch dubbelfunctie dus weet dan niet of het dan zo'n giga salaris is?

  • Avatar
    Citrofiel - 4 oktober 2017 om 10:16
    PaRaDoX zegt:

    Velderman kan ik eerlijk gezegd nog wel begrijpen kerel als je kijkt naar zijn staat van dienst, maar van Halst niet als ex-directeur van "Verzuimreductie".

    Sponsoren lopen weg, maar van Halst stelt wel een 2e kostenverslindende commercieel manager aan?

    Er moeten simpelweg veel meer inkomsten gegenereerd worden. Blijkbaar kan een extra commerciële manager veel meer binnen halen....

  • Avatar
    PaRaDoX - 4 oktober 2017 om 11:15
    Citrofiel zegt:

    Er moeten simpelweg veel meer inkomsten gegenereerd worden. Blijkbaar kan een extra commerciële manager veel meer binnen halen....

    We gaan het beleven Citrofiel. ;)

  • Avatar
    Boesk00l - 4 oktober 2017 om 11:22

    Frappant dat alleen bestuurders worden genoemd als oorzaak. Nergens lees ik iets over imagoschade, sportief succes en onzekerheid door categorie indeling.



    Tuurlijk valt het deels op bestuurders af te schuiven, maar het imago van de club en het sportieve succes zijn ook absoluut (groot) debet aan deze ontwikkeling.

    Tijd om te bouwen! En daar zijn ook wij als supporter onderdeel aan. Wedstrijden en sfeer als tegen Utrecht en Heracles maken het sponsoren makkelijker om overstag te gaan. Complimenten daar ook voor Vak P!

  • Avatar
    Citrofiel - 4 oktober 2017 om 11:55
    PaRaDoX zegt:

    We gaan het beleven Citrofiel. ;)

    Daarom had ik .... dan JvH.... maar weggelaten. Dat zou de druk alleen maar verhogen... 😀😂

  • Avatar
    Citrofiel - 4 oktober 2017 om 11:59
    De Tegenpartij zegt:

    Absurd veel. De doelen zijn bereikt. Ook niet zo moeilijk als je bewust een lagere inschatting maakt. Dan haal ik mijn doel ook wel.



    Sponsoren lopen weg, minder jaarkaarten, afstand tussen club en fans. Nee het gaat prima!

    Wie zegt dat het goed gaat? De paniek was er niet voor niets! 3 Miljoen aan gemiste inkomsten is echt een probleem. Dit seizoen MOETEN de doelstellingen gehaald worden! En dat is zonder bijzondere baten niet gemakkelijk! DIT Seizoen is het seizoen van de waarheid.

  • Avatar
    Jennifer - 4 oktober 2017 om 16:04
    De Tegenpartij zegt:

    Absurd veel. De doelen zijn bereikt. Ook niet zo moeilijk als je bewust een lagere inschatting maakt. Dan haal ik mijn doel ook wel.



    Sponsoren lopen weg, minder jaarkaarten, afstand tussen club en fans. Nee het gaat prima!

    Maar de commerciële targets voor het seizoen 2016-2017 zijn behaald....staat er op blz 16.



    Per 14 Augustus 2017 is er een commercieel manager aangesteld om zo meer commerciële slagkracht te krijgen...staat er op blz 9.



    Als de commerciële targets zijn behaald, waarom zou je dan hetzelfde jaar nog investeren in een extra commercieel manager??

  • Avatar
    Koog - 4 oktober 2017 om 18:47
    Boesk00l zegt:

    Frappant dat alleen bestuurders worden genoemd als oorzaak. Nergens lees ik iets over imagoschade, sportief succes en onzekerheid door categorie indeling.



    Tuurlijk valt het deels op bestuurders af te schuiven, maar het imago van de club en het sportieve succes zijn ook absoluut (groot) debet aan deze ontwikkeling.

    Tijd om te bouwen! En daar zijn ook wij als supporter onderdeel aan. Wedstrijden en sfeer als tegen Utrecht en Heracles maken het sponsoren makkelijker om overstag te gaan. Complimenten daar ook voor Vak P!

    Helemaal mee eens boeskool, alles heb invloed eene wat meer dan ander. Maar dit seizoen moet de hoofdtribune weer voller komen, de rest zit al mooi aardigvol. Daar licht de taak van commerciële zaken fctwente.

  • Avatar
    Pol! - 4 oktober 2017 om 20:21
    Jennifer zegt:

    Maar de commerciële targets voor het seizoen 2016-2017 zijn behaald....staat er op blz 16.



    Per 14 Augustus 2017 is er een commercieel manager aangesteld om zo meer commerciële slagkracht te krijgen...staat er op blz 9.



    Als de commerciële targets zijn behaald, waarom zou je dan hetzelfde jaar nog investeren in een extra commercieel manager??

    Kan je die targets niet gewoon naar boven bijstellen? Misschien is juist daar die nieuwe commerciële man voor nodig. Als het goed is verdient hij zichzelf ook weer terug.

Nieuwe media