FOTO | Overzicht: flinke salariskosten Van Halst en Velderman op straat

04 oktober 2017 om 10:00 | Bron: TC Tubantia FOTO | Overzicht: flinke salariskosten Van Halst en Velderman op straat

FC Twente maakte vandaag de jaarcijfers over het afgelopen seizoen bekend. TC Tubantia is in het jaarverslag gedoken en kwam daarin een aantal opvallende zaken tegen.

Zo verdienen financieel en operationeel directeur Erik Velderman en Jan van Halst, die als commercieel en technisch directeur opereert, een flink salaris bij FC Twente. Samen mochten zij afgelopen seizoen 564.000 euro bijschrijven.

Dat bedrag is inclusief een bonus, omdat beide directeuren de gestelde doelen hebben behaald. Het bedrag dat Velderman en Van Halst verdienen is hoger dan de balkenendenorm, die in 2017 op 228.599 euro ligt. Het gemiddelde salaris van een speler in de Eredivisie was vorig seizoen 266.000 euro.

Overzicht

Reacties (152)

  • Avatar
    robaar26 - 4 oktober 2017 om 09:24

    282.000 de man hoezo 380.000 eerder genoemd. Geen bijzondere salarissen voor 2 directeuren van een miljoenenbedrijf

  • Avatar
    PaRaDoX - 4 oktober 2017 om 09:28
    robaar26 zegt:

    282.000 de man hoezo 380.000 eerder genoemd. Geen bijzondere salarissen voor 2 directeuren van een miljoenenbedrijf

    Hallo robaar,

    Wie noemde die €380K salaris dan? Persoonlijk blijf ik bijna €300K aan salaris voor van Halst nog veel te veel vinden. Hij heeft zijn salaris vorig seizoen totaal niet terug verdiend...niet eens een deel.

  • Avatar
    Remco1981 - 4 oktober 2017 om 09:29

    Sensatieverhaal weer. In de voetballerij zijn de salarissen belachelijk, dat is bekend.

    Kijk je naar verantwoordelijkheden etc dan mag de directeur net zoveel verdienen als de spelers. In het bedrijfsleven zijn die verschillen nog veel extremer.

  • Avatar
    Freekderuiter - 4 oktober 2017 om 09:30

    Stemmingmakerij! Het is heel normaal een dergelijk salaris...

  • Avatar
    De Tegenpartij - 4 oktober 2017 om 09:32

    En het sluit ook naadloos aan bij het 'gewoon doen, gewoon doen!' wat we als club willen uitstralen....

  • Avatar
    Remco1981 - 4 oktober 2017 om 09:36
    PaRaDoX zegt:

    Hallo robaar,

    Wie noemde die €380K salaris dan? Persoonlijk blijf ik bijna €300K aan salaris voor van Halst nog veel te veel vinden. Hij heeft zijn salaris vorig seizoen totaal niet terug verdiend...niet eens een deel.

    Het eerst wat in mij opkomt is dat hij Klich gratis heeft opgehaald, een verhoudingsgewijs acceptabel salaris gegeven, en voor de nodige euro's (al had er misschien meer ingezeten) weer verkocht. Nu is het afwachten wat zijn goedkope of gratis aankopen er van bakken. Voorlopig vind ik het te vroeg om het allemaal als 'waardeloos' af te schilderen.

  • Avatar
    HJB - 4 oktober 2017 om 09:36

    Als Jvh 3 ton verdiend voor 2 banen dan heeft Velderman het goed voor elkaar voor 1 baan, grappig dat ik daar niemand eerder over heb gehoord, maar zoals als Robaar26 zegt valt het mee voor topmannen van een miljoenenbedrijf.

  • Avatar
    robaar26 - 4 oktober 2017 om 09:43
    PaRaDoX zegt:

    Hallo robaar,

    Wie noemde die €380K salaris dan? Persoonlijk blijf ik bijna €300K aan salaris voor van Halst nog veel te veel vinden. Hij heeft zijn salaris vorig seizoen totaal niet terug verdiend...niet eens een deel.

    Je voelt je klaarblijkelijk aangesproken, Johan Derksen bv meerdere malen genoemd. Het is gewoon een markt conform salaris en ook nog incl bonussen daar kan je echt niets van zeggen.

  • Avatar
    PaRaDoX - 4 oktober 2017 om 09:44
    Remco1981 zegt:

    Het eerst wat in mij opkomt is dat hij Klich gratis heeft opgehaald, een verhoudingsgewijs acceptabel salaris gegeven, en voor de nodige euro's (al had er misschien meer ingezeten) weer verkocht. Nu is het afwachten wat zijn goedkope of gratis aankopen er van bakken. Voorlopig vind ik het te vroeg om het allemaal als 'waardeloos' af te schilderen.

    Kom op Remco,

    De verkoopsom voor Klich was ronduit schandalig zoals jij ook al aangeeft.. Daar zijn de nodige woorden destijds al over uitgesproken. Waarom geen stappen (hoeven) maken in salaris waardoor je dus lager begint, maar jezelf aan de hand van functioneren op kunt werken naar een hoger salaris, opdat je na een jaar of 3 aan de top kunt zitten van je salaris? Op basis waarvan meteen een topsalaris voor een totaal onervaren directeur?

    Het spijt me echt, maar daar kan ik met mijn hoofd niet bij....

  • Avatar
    PaRaDoX - 4 oktober 2017 om 09:46
    robaar26 zegt:

    Je voelt je klaarblijkelijk aangesproken, Johan Derksen bv meerdere malen genoemd. Het is gewoon een markt conform salaris en ook nog incl bonussen daar kan je echt niets van zeggen.

    Ik stel gewoon een vraag robaar, en voelde me zeker niet aangesproken. Ik vind bijna €300K buitenproportioneel voor een totaal onervaren directeur die van Halst is, maar dat is persoonlijk.

  • Avatar
    rootje85 - 4 oktober 2017 om 09:47
    PaRaDoX zegt:

    Kom op Remco,

    De verkoopsom voor Klich was ronduit schandalig zoals jij ook al aangeeft.. Daar zijn de nodige woorden destijds al over uitgesproken. Waarom geen stappen (hoeven) maken in salaris waardoor je dus lager begint, maar jezelf aan de hand van functioneren op kunt werken naar een hoger salaris, opdat je na een jaar of 3 aan de top kunt zitten van je salaris? Op basis waarvan meteen een topsalaris voor een totaal onervaren directeur?

    Het spijt me echt, maar daar kan ik met mijn hoofd niet bij....

    Zie dat topsalaris niet zo. De voetballerij is een miljardenbranch en als je dan 250 duizend pakt is dat natuurlijk een schijntje.

  • Avatar
    PaRaDoX - 4 oktober 2017 om 09:51
    rootje85 zegt:

    Zie dat topsalaris niet zo. De voetballerij is een miljardenbranch en als je dan 250 duizend pakt is dat natuurlijk een schijntje.

    In Nederland is de voetballerij absoluut geen miljardenbranche rootje, en dat is het ook nog nooit geweest.

    Een miljoenenbranche ben ik met je eens, maar een miljardenbranche is totale onzin.

  • Avatar
    FCTMM - 4 oktober 2017 om 09:53

    Gewoon een mega onhandig artikel. Het neigt naar stemmingsmakerij. In de huidige ontwikkelingen lijkt dit salaris bij Twente veel maar zoals door anderen al gezegd op dit forum schrik ik niet van deze bedragen.

  • Avatar
    PaRaDoX - 4 oktober 2017 om 09:55
    FCTMM zegt:

    Gewoon een mega onhandig artikel. Het neigt naar stemmingsmakerij. In de huidige ontwikkelingen lijkt dit salaris bij Twente veel maar zoals door anderen al gezegd op dit forum schrik ik niet van deze bedragen.

    Is geen stemmingmakerij FCTMM. Zijn gewoon de jaarcijfers.

    Ik vermoed dat ANS ook nog wel het e.e.a. kan en gaat toelichten.

  • Avatar
    rootje85 - 4 oktober 2017 om 09:57
    PaRaDoX zegt:

    In Nederland is de voetballerij absoluut geen miljardenbranche rootje, en dat is het ook nog nooit geweest.

    Een miljoenenbranche ben ik met je eens, maar een miljardenbranche is totale onzin.

    De voetbalbranch is niet nationaal, maar internationaal. Spelers, trainers en bestuurders hebben te maken met de hele voetbalwereld. Niet alleen met de onze.

  • Avatar
    Remco1981 - 4 oktober 2017 om 09:59
    PaRaDoX zegt:

    Kom op Remco,

    De verkoopsom voor Klich was ronduit schandalig zoals jij ook al aangeeft.. Daar zijn de nodige woorden destijds al over uitgesproken. Waarom geen stappen (hoeven) maken in salaris waardoor je dus lager begint, maar jezelf aan de hand van functioneren op kunt werken naar een hoger salaris, opdat je na een jaar of 3 aan de top kunt zitten van je salaris? Op basis waarvan meteen een topsalaris voor een totaal onervaren directeur?

    Het spijt me echt, maar daar kan ik met mijn hoofd niet bij....

    Ik denk niet dat het een topsalaris is in vergelijking met andere directeuren al ken ik de salarissen niet van andere directeuren.

    Maar je stelt dat hij zijn salaris totaal niet terugverdiend en dat vind ik wat kort door de bocht.

    Als dubbelfunctie (wat ik niet ideaal vind maar waardoor je sowieso een salaris uitbespaard) heb je de nodige verantwoordelijkheden en in de huidige situatie erg veel kopzorgen. Al met al vind ik niet dat hij hier erg slecht mee omgaat, zijn bordje zit erg vol. Hier kiest hij zelf voor, dat weet ik maar ik zou niet willen ruilen, ook niet voor dat (top)salaris.

  • Avatar
    robaar26 - 4 oktober 2017 om 10:05
    PaRaDoX zegt:

    Ik stel gewoon een vraag robaar, en voelde me zeker niet aangesproken. Ik vind bijna €300K buitenproportioneel voor een totaal onervaren directeur die van Halst is, maar dat is persoonlijk.

    onervaren ofniet het is 282.000 scheelt 18.000 want je maakt er eigenhandig 3 ton van. Reken erop dat Jan pas rust heeft wanneer hij ligt te slapen en verantwoordelijkheden die hij heeft verdiend hij gewoon credits. Staat een leuk elftal op het veld zitten in cat 2 eigenhandig 6 milj gereserveerd voor de naderenden claim ben benieuwd naar de uitleg van ANS hoop dat hij ook gematigd positief is

  • Avatar
    ANS - 4 oktober 2017 om 10:05
    PaRaDoX zegt:

    Is geen stemmingmakerij FCTMM. Zijn gewoon de jaarcijfers.

    Ik vermoed dat ANS ook nog wel het e.e.a. kan en gaat toelichten.

    Hallo TC, ik ben onderweg en kan pas in de loop van de middag er dieper op in gaan. Wel maken jullie waarschijnlijk een denkfout, Velderman telt maar voor een (1) halfjaar. Reken je dat op jaarbasis dan kom je op 752.000 Euro. Daarbij komen nog de Pensioen en autokosten. De twee samen kosten ca. 9 ton per jaar.

  • Avatar
    Hengelo - 4 oktober 2017 om 10:06
    PaRaDoX zegt:

    Ik stel gewoon een vraag robaar, en voelde me zeker niet aangesproken. Ik vind bijna €300K buitenproportioneel voor een totaal onervaren directeur die van Halst is, maar dat is persoonlijk.

    Houdt het dan ook voor jezelf,persoonlijk.

  • Avatar
    Citrofiel - 4 oktober 2017 om 10:06
    PaRaDoX zegt:

    Kom op Remco,

    De verkoopsom voor Klich was ronduit schandalig zoals jij ook al aangeeft.. Daar zijn de nodige woorden destijds al over uitgesproken. Waarom geen stappen (hoeven) maken in salaris waardoor je dus lager begint, maar jezelf aan de hand van functioneren op kunt werken naar een hoger salaris, opdat je na een jaar of 3 aan de top kunt zitten van je salaris? Op basis waarvan meteen een topsalaris voor een totaal onervaren directeur?

    Het spijt me echt, maar daar kan ik met mijn hoofd niet bij....

    Sorry TV, maar de V&W maakt duidelijk dat er vorig jaar zonder Zyech een groot verlies is geleden. Blijkbaar ook een groot gat in de begroting voor dit seizoen. Ik schat het tussen de 3 tot 4 Miljoen. Daarom MOESTEN de spelers wel verkocht worden.

Nieuwe media