Netto-opbrengst uit transfers Klich, Andersen en Mokotjo valt tegen

04 oktober 2017 om 11:01 | Bron: Netto-opbrengst uit transfers Klich, Andersen en Mokotjo valt tegen

FC Twente leverde deze zomer veel kwaliteit in door Mateusz Klich en Kamohelo Mokotjo, de twee bepalende spelers op het middenveld, in een vroeg stadium te verkopen aan respectievelijk Leeds United en Brentford.

Eind augustus kwam daar ook nog eens de transfer van Joachim Andersen bij, waardoor vrijwel alle FC Twente-spelers met 'transferwaarde' inmiddels de deur uit zijn gelopen. De Tubantia weet vandaag te melden dat het vertrek van de drie sterkhouders bruto vier miljoen euro heeft opgeleverd.

De club uit Enschede heeft daar netto(!) echter 'slechts' 2,7 miljoen euro aan overgehouden. Daar staat tegenover dat de Tukkers relatief weinig geld hebben betaald aan makelaarsvergoedingen: 739.000 euro in totaal. Tijdens het 'Munsterman-tijdperk' liep dit bedrag nog in de miljoenen. 

Overzicht

Reacties (15)

  • Avatar
    PaRaDoX - 4 oktober 2017 om 10:55

    Natuurlijk valt het tegen. Netto nog geen miljoen per speler, maar goed...wat mochten wij verwachten van een onervaren TD? ;)

  • Avatar
    Twente1 - 4 oktober 2017 om 11:39
    PaRaDoX zegt:

    Natuurlijk valt het tegen. Netto nog geen miljoen per speler, maar goed...wat mochten wij verwachten van een onervaren TD? ;)

    Goh, ik had een bericht met een heel andere inhoud van jou verwacht πŸ˜‘

  • Avatar
    danny01 - 4 oktober 2017 om 11:58
    PaRaDoX zegt:

    Natuurlijk valt het tegen. Netto nog geen miljoen per speler, maar goed...wat mochten wij verwachten van een onervaren TD? ;)

    Niets te melden over zijn loon/ bonus?

  • Avatar
    danny01 - 4 oktober 2017 om 12:00
    danny01 zegt:

    Niets te melden over zijn loon/ bonus?

    Oh wacht . Dat doe je al uitgebreid onder de andere berichten. Had ik nog niet gezien.

  • Avatar
    Vakpforlive - 4 oktober 2017 om 12:40

    Kom op mensen

    Niet naar het verleden kijken

    Enkel vooruit

    Mokotjo drukte met z'n salaris zwaar op de begroting denk ik

    Gewoon met zen allen vooruit kijken en samen als de 12e man Twente naar de volgende overwinning brengen

    Nog 1seizoen en dan kunnen we al weer voor Europees voetbal spelen (al zal dat nog wel een paar jaar duren vrees ik)

    Al is het wel alles op de beker focussen en je gaat ook Europa in

    #cote

    Wij tegen de rest πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

  • Avatar
    Degeweldenaar - 4 oktober 2017 om 12:45

    Ongelofelijk dit, om te huilen dit.

  • Avatar
    Hengelo - 4 oktober 2017 om 12:57
    PaRaDoX zegt:

    Natuurlijk valt het tegen. Netto nog geen miljoen per speler, maar goed...wat mochten wij verwachten van een onervaren TD? ;)

    He ,daar gaan we weer .

  • Avatar
    nfear - 4 oktober 2017 om 13:05
    Vakpforlive zegt:

    Kom op mensen

    Niet naar het verleden kijken

    Enkel vooruit

    Mokotjo drukte met z'n salaris zwaar op de begroting denk ik

    Gewoon met zen allen vooruit kijken en samen als de 12e man Twente naar de volgende overwinning brengen

    Nog 1seizoen en dan kunnen we al weer voor Europees voetbal spelen (al zal dat nog wel een paar jaar duren vrees ik)

    Al is het wel alles op de beker focussen en je gaat ook Europa in

    #cote

    Wij tegen de rest πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

    Zeer goede instelling en ben het met je eens!

  • Avatar
    kuip74 - 4 oktober 2017 om 13:07
    PaRaDoX zegt:

    Natuurlijk valt het tegen. Netto nog geen miljoen per speler, maar goed...wat mochten wij verwachten van een onervaren TD? ;)

    Goh verrassend dat je dit zegt.

  • Avatar
    Conti - 4 oktober 2017 om 13:48

    Deze spelers zijn voor een appel en een ei verkocht.
    Enkel en alleen omdat deze speler s weg moesten vanwege de te hoge salaris kosten.

  • Avatar
    Messi - 4 oktober 2017 om 13:51
    Hengelo zegt:

    He ,daar gaan we weer .

    He daar gaan we weer.

  • Avatar
    Citrofiel - 4 oktober 2017 om 14:46
    PaRaDoX zegt:

    Natuurlijk valt het tegen. Netto nog geen miljoen per speler, maar goed...wat mochten wij verwachten van een onervaren TD? ;)

    Als je de Balans en V&W leest, begrijp je dat er gewoon geen andere keuze was... Heeft dus niet alleen met onervarenheid te maken. Cash was en is King....

  • Avatar
    rootje85 - 4 oktober 2017 om 14:52
    Citrofiel zegt:

    Als je de Balans en V&W leest, begrijp je dat er gewoon geen andere keuze was... Heeft dus niet alleen met onervarenheid te maken. Cash was en is King....

    Zolang van Halst bij Twente werkt slaat bij paradox alles op zwart zodra die naam voorbij komt.

  • Avatar
    Samder - 4 oktober 2017 om 15:09
    Twente1 zegt:

    Goh, ik had een bericht met een heel andere inhoud van jou verwacht πŸ˜‘

    πŸ˜„πŸ˜„πŸ‘

  • Avatar
    PaRaDoX - 5 oktober 2017 om 10:29
    rootje85 zegt:

    Zolang van Halst bij Twente werkt slaat bij paradox alles op zwart zodra die naam voorbij komt.

    Niet overdrijven Rootje. ;)

    Mijn liefde gaat uit naar FC Twente, en niet naar passanten.....

Nieuwe media