Wethouder Eerenberg over forse salarissen: ''Van de hoed en de rand weten''

05 oktober 2017 om 07:31 | Bron: TC Tubantia Wethouder Eerenberg over forse salarissen: ''Van de hoed en de rand weten''

Wethouder Eelco Eerenberg doet voorlopig geen uitspraken over de gisteren bekend gemaakte jaarcijfers van FC Twente over het boekjaar 2016/2017.

"Ik wil eerst van de hoed en de rand weten", doelt Eerenberg in gesprek met TC Tubantia op het salaris dat bestuurders Jan van Halst en Erik Velderman verdienden.

Woensdag maakt het eerdergenoemde medium bekend dat het duo Van Halst/Velderman afgelopen seizoen gezamenlijk 564.000 euro op hun rekening bij mochten schrijven. Daarbij moet tevens worden aangetekend dat dit bedrag is gebaseerd op een half jaar salaris voor Velderman.

Overzicht

Reacties (34)

  • Avatar
    PaRaDoX - 5 oktober 2017 om 09:23

    Een halfjaar salaris voor Velderman dus. Wat zou Erik dan in godsnaam per jaar verdienen....meer dan €500K inclusief bonussen?

  • Avatar
    Citrofiel - 5 oktober 2017 om 09:28
    PaRaDoX zegt:

    Een halfjaar salaris voor Velderman dus. Wat zou Erik dan in godsnaam per jaar verdienen....meer dan €500K inclusief bonussen?

    Rekenfout? Ans heeft het al eerder in de andere topic verwoord. Het is 1,5fte. Verder zou je moeten weten wat JvH aan managementfee/salaris krijgt....

  • Avatar
    PaRaDoX - 5 oktober 2017 om 09:32
    Citrofiel zegt:

    Rekenfout? Ans heeft het al eerder in de andere topic verwoord. Het is 1,5fte. Verder zou je moeten weten wat JvH aan managementfee/salaris krijgt....

    Rekenfout betreffende Velderman weet ik niet.....

    Inzake JvH weet ik Citrofiel...statutair directeur, maar dat wil niet zeggen dat ik het ermee eens moet of hoef te zijn, of het maar "normaal" hoef te vinden. ;)

    Ik ben in ieder geval heel erg blij dat de Gemeente(raad) er zich nu mee gaat bemoeien.

  • Avatar
    Pol! - 5 oktober 2017 om 09:39
    PaRaDoX zegt:

    Rekenfout betreffende Velderman weet ik niet.....

    Inzake JvH weet ik Citrofiel...statutair directeur, maar dat wil niet zeggen dat ik het ermee eens moet of hoef te zijn, of het maar "normaal" hoef te vinden. ;)

    Ik ben in ieder geval heel erg blij dat de Gemeente(raad) er zich nu mee gaat bemoeien.

    Hebben die daar formeel überhaupt iets over te vertellen?

  • Avatar
    PaRaDoX - 5 oktober 2017 om 09:46
    Pol! zegt:

    Hebben die daar formeel überhaupt iets over te vertellen?

    Formeel weet ik niet Pol. Er zal denk ik wel naar deze mensen geluisterd (moeten) worden vanuit de club.

  • Avatar
    Citrofiel - 5 oktober 2017 om 09:51
    PaRaDoX zegt:

    Rekenfout betreffende Velderman weet ik niet.....

    Inzake JvH weet ik Citrofiel...statutair directeur, maar dat wil niet zeggen dat ik het ermee eens moet of hoef te zijn, of het maar "normaal" hoef te vinden. ;)

    Ik ben in ieder geval heel erg blij dat de Gemeente(raad) er zich nu mee gaat bemoeien.

    Ik bedoelde er mee te zeggen dat JvH een groter aandeel zal ontvangen. Vanwege zijn dubbel functie?? Misschien toch 2,5fte?? 😁😁

  • Avatar
    PaRaDoX - 5 oktober 2017 om 09:55
    Citrofiel zegt:

    Ik bedoelde er mee te zeggen dat JvH een groter aandeel zal ontvangen. Vanwege zijn dubbel functie?? Misschien toch 2,5fte?? 😁😁

    2,5 fte? Dan zou zijn vrouw van hem scheiden, en zou hij zijn bed op de club neer moeten zetten Citro..... :))))

    Die dubbelfunctie betekent niet dat hij automatisch 80 uur per week werkt...zoals sommigen roepen. Kan ook niet want ik zie hem regelmatig lopen in Hengelo. ;)

  • Avatar
    twentefanhenk - 5 oktober 2017 om 10:03

    Wat een droevige reacties weer hier,stelletje kinderen,bah

  • Avatar
    Pepps - 5 oktober 2017 om 10:06

    Die politici hadden hun mond open moeten doen toen ze de voorwaarden van de garantstelling stelden.

    Om er nu over te beginnen...... zielig eigenlijk.

  • Avatar
    Citrofiel - 5 oktober 2017 om 10:09
    PaRaDoX zegt:

    2,5 fte? Dan zou zijn vrouw van hem scheiden, en zou hij zijn bed op de club neer moeten zetten Citro..... :))))

    Die dubbelfunctie betekent niet dat hij automatisch 80 uur per week werkt...zoals sommigen roepen. Kan ook niet want ik zie hem regelmatig lopen in Hengelo. ;)

    De politiek mag vragen stellen over de salarispost, omdat de Gemeente garant staat. Het is aan de RvC om hier al dan niet iets mee te doen. M.i. heeft het ook iets met ethiek te maken, een vreemd woord in de voetbalwereld. Als er kritiek is op het functioneren, is er vaak ook kritiek op de vergoeding. Uit de discussie hou je dus altijd verschillende meningen over....

  • Avatar
    HJB - 5 oktober 2017 om 10:45

    Velderman en JvH hebben toch beide 2 petten op.
    Velderman is operationeel en financieel directeur, terwijl JvH technisch en commercieel directeur is, aldus de officiele site.

  • Avatar
    Werknemer - 5 oktober 2017 om 10:47

    De wethouder moet niet zo hypocriet doen. Zij hebben alle cijfers ontvangen tijdens de aanloop naar de definitieve garantstelling. Waaronder alle salarissen van alle werknemers van FC Twente. Inclusief de voetballers. Als supporters moet je een beroep gaan doen op de wet openbaarheid bestuur. Dan Kun je veel van de documenten op vragen.

  • Avatar
    Jennifer - 5 oktober 2017 om 10:58
    Pol! zegt:

    Hebben die daar formeel überhaupt iets over te vertellen?

    Nee, want dan hebben ze als geldverstrekker invloed op het beleid van de club, en dat mag niet van de (k)nvb

  • Avatar
    Ik - 5 oktober 2017 om 11:02

    Ikzeg. Hoe gaan wij verder. Over voetbal en andere sporten. Worden mensen Veel geld geboden. Maar wat dacht je dan bij publieke omroepen. En foxsport dat praten. Waar de heren en dames staan te trappelen om aan de praat mogen. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Het heeft geen zin. Nu ik ook terecht ben gekomen in o.a. De voedsel bank. En nog steeds een jaar kaartje en begeleiding kaartje. Alles weg. Ja ik zeg laten wij zorgen dat iedereen te eten heeft en van mij mag jij of jij rijden en verdienen. Wie het ook is gelukkig telt voor mij op dit moment mijn gezondheid en fc.Twente.

  • Avatar
    ANS - 5 oktober 2017 om 11:02
    Jennifer zegt:

    Nee, want dan hebben ze als geldverstrekker invloed op het beleid van de club, en dat mag niet van de (k)nvb

    Hallo Jennifer, formeel gezien verstrekt de Gemeente geen geld aan de club maar staat garant.

  • Avatar
    Jennifer - 5 oktober 2017 om 11:21
    ANS zegt:

    Hallo Jennifer, formeel gezien verstrekt de Gemeente geen geld aan de club maar staat garant.

    Hey Ans, dat klopt ook idd, ik had het wat ongelukkig geformuleerd.



    Mensen/bedrijven/instanties die financieële belangen hebben bij Twente mogen geen invloed hebben van de (k)nvb. Ik denk dat de gemeente daar ook onder valt, denk jij niet?

  • Avatar
    ANS - 5 oktober 2017 om 11:36
    Jennifer zegt:

    Hey Ans, dat klopt ook idd, ik had het wat ongelukkig geformuleerd.



    Mensen/bedrijven/instanties die financieële belangen hebben bij Twente mogen geen invloed hebben van de (k)nvb. Ik denk dat de gemeente daar ook onder valt, denk jij niet?

    Ik denk dat de Gemeente zeer verheugd is over de gang van zaken. Die gaan niets doen om de salarissen omlaag te krijgen. Neem Velderman, statutair!!! dir. bezig bij een bedrijf met 30 milj. omzet. Salaris ca. 3 ton. Ik snap dat voor velen hier het een waanzinnig bedrag is, maar in het bedrijfsleven zelfs aan de lage kant. Wil je iemand die de helft kost, dan krijg je ook iemand met de helft van Velderman 's capaciteiten. De Wethouder & co. zijn niet dom maar voor de buitenwacht laten ze even een paar hele kleine melktandjes zien.

  • Avatar
    PaRaDoX - 5 oktober 2017 om 11:46
    HJB zegt:

    Velderman en JvH hebben toch beide 2 petten op.
    Velderman is operationeel en financieel directeur, terwijl JvH technisch en commercieel directeur is, aldus de officiele site.

    Klopt HJB, maar wat moet een operationeel directeur eigenlijk doen? Dat weet ik namelijk niet.

    Iemand die mij kan vertellen wat het in houdt?

  • Avatar
    Lucius - 5 oktober 2017 om 11:49
    ANS zegt:

    Ik denk dat de Gemeente zeer verheugd is over de gang van zaken. Die gaan niets doen om de salarissen omlaag te krijgen. Neem Velderman, statutair!!! dir. bezig bij een bedrijf met 30 milj. omzet. Salaris ca. 3 ton. Ik snap dat voor velen hier het een waanzinnig bedrag is, maar in het bedrijfsleven zelfs aan de lage kant. Wil je iemand die de helft kost, dan krijg je ook iemand met de helft van Velderman 's capaciteiten. De Wethouder & co. zijn niet dom maar voor de buitenwacht laten ze even een paar hele kleine melktandjes zien.

    Sec omzet zegt lang niet alles, net zo min als bijvoorbeeld alleen maar het aantal medewerkers van een organisatie. Jij hebt kennelijk een hele hoge pet op van Velderman, dat mag. Ik ken ook nog wel wel een aantal die daar heel anders over denken. Ik kan op dit moment niet beoordelen of hij goed is / goed werk levert voor Twente. Maar dat er discussie ontstaat over salarissen van bestuurders welke ver boven de Balkenende norm liggen, bij een organisatie die op de rand van de afgrond leefde en die dusdanig afhankelijk is van de gemeente Enschede zoals Twente dat was/is, is volgens mij niet meer dan logisch.

  • Avatar
    PaRaDoX - 5 oktober 2017 om 11:53
    ANS zegt:

    Ik denk dat de Gemeente zeer verheugd is over de gang van zaken. Die gaan niets doen om de salarissen omlaag te krijgen. Neem Velderman, statutair!!! dir. bezig bij een bedrijf met 30 milj. omzet. Salaris ca. 3 ton. Ik snap dat voor velen hier het een waanzinnig bedrag is, maar in het bedrijfsleven zelfs aan de lage kant. Wil je iemand die de helft kost, dan krijg je ook iemand met de helft van Velderman 's capaciteiten. De Wethouder & co. zijn niet dom maar voor de buitenwacht laten ze even een paar hele kleine melktandjes zien.

    Hoi ANS,

    Ik sluit me erbij aan dat ook ik het salaris van Velderman wel begrijpelijk en te billijken vindt. Het salaris van Jan daarentegen......

    Maar even een vraagje ANS.....is die €300K per jaar voor Erik met of zonder bonussen?

Nieuwe media