FC Twente nipt onderuit: ''Te korte terugspeelbal van Van der Lely''

06 oktober 2017 om 09:17 | Bron: FC Twente nipt onderuit: ''Te korte terugspeelbal van Van der Lely''

FC Twente verloor donderdagmiddag in een vriendschappelijke wedstrijd met 0-1 van Preußen Münster, de huidige nummer twaalf van de Derde Bundesliga. Het oefenduel werd achter gesloten deuren gespeeld, maar Leon ten Voorde was wél aanwezig om een kijkje te nemen. 

Hij zag onder meer dat Christian Cuevas in de basis begon bij de ploeg van trainer Rene Hake. "Cuevas speelde in het lege stadion een weinig indrukwekkende wedstrijd, al was hij in de slotminuut nog wel dicht bij de gelijkmaker", blikt hij terug. "Ondanks het zwakke spel had Twente tegen de matige opponent 90 minuten een veldoverwicht, maar kansen leverde het vele balbezit nauwelijks op", aldus Ten Voorde.

"De beste kans was voor Adnane Tighadouini, die in de eerste helft na een goede individuele actie de paal raakte", vervolgt de verslaggever. "Tighadouini hield als een van de weinige spelers een goed gevoel aan het duel over, want de huurling van Malaga hield het 90 minuten vol. De enige treffer van de stormachtige middag viel voor rust na een te korte terugspeelbal van Jeroen van der Lely", besluit Ten Voorde. 

Opstelling FC Twente: Brondeel; Van der Lely, Bijen (46' Hooiveld), Thesker, Cuevas; Liendl (73' Van der Heyden), Holla (73' Laukart), Tighadouini; Slagveer (73' Grootenhuis), Boere (73' George) en Assaidi (63' Trajkovski).

Overzicht

Reacties (9)

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 6 oktober 2017 om 11:04

    Past totaal in de prestaties van jeroen van der leley wat is er toch mis met deze jongen?

    Bekende terugval van jonge mensen of privé problemen?

  • Avatar
    robaar26 - 6 oktober 2017 om 11:15
    tukkerpride1970 zegt:

    Past totaal in de prestaties van jeroen van der leley wat is er toch mis met deze jongen?

    Bekende terugval van jonge mensen of privé problemen?

    Thesker had nog een grandioze inspeel bal op een aanvaller van Munster

  • Avatar
    Ruiz1112 - 6 oktober 2017 om 11:22

    Och ja kun je verwachten van die jongen !!

  • Avatar
    erwin - 6 oktober 2017 om 11:29

    Van de lely moet eruit.niet goed genoeg

  • Avatar
    twentefanhenk - 6 oktober 2017 om 13:03

    Weet niet wat er met v/d Lely aan de hand is,maar hij is niet zo als verleden seizoen

  • Avatar
    Scorpio69 - 6 oktober 2017 om 13:58

    Van der Lely wou ermee stoppen. Heeft heel veel zelfkennis.
    Heeft zich door anderen laten overhalen om te blijven voetballen.

  • Avatar
    fctwente2010. - 6 oktober 2017 om 16:57
    Scorpio69 zegt:

    Van der Lely wou ermee stoppen. Heeft heel veel zelfkennis.
    Heeft zich door anderen laten overhalen om te blijven voetballen.

    Hahahaha hij gaat is z'n voetbalcarrière waarschijnlijk meer verdienen dan jij in je hele leven dus goed dat hij niet is gestopt. Het is een jonge speler foutjes horen erbij. Alsof Heubach nooit fouten maakte.

  • Avatar
    Scorpio69 - 6 oktober 2017 om 17:40
    fctwente2010. zegt:

    Hahahaha hij gaat is z'n voetbalcarrière waarschijnlijk meer verdienen dan jij in je hele leven dus goed dat hij niet is gestopt. Het is een jonge speler foutjes horen erbij. Alsof Heubach nooit fouten maakte.

    Het is hem gegunt maar volgens mij kun jij niet begrijpend lezen. Hij wou zelf stoppen. Ik zeg niet dat die moet stoppen. Gezien zijn zelfkennis (wat knap is) had die gelijk gezien zijn vele foutjes tijdens het verdedigen. Jij bekijkt het van individueel kant. Ik denk dat het voor het team niet goed is als er teveel foutjes worden gemaakt. Ik gun iedereen dat ze meer verdienen dan mij maar wat dit er mee te maken heeft snap ik niet helemaal.

  • Avatar
    fctwente2010. - 7 oktober 2017 om 01:36
    Scorpio69 zegt:

    Het is hem gegunt maar volgens mij kun jij niet begrijpend lezen. Hij wou zelf stoppen. Ik zeg niet dat die moet stoppen. Gezien zijn zelfkennis (wat knap is) had die gelijk gezien zijn vele foutjes tijdens het verdedigen. Jij bekijkt het van individueel kant. Ik denk dat het voor het team niet goed is als er teveel foutjes worden gemaakt. Ik gun iedereen dat ze meer verdienen dan mij maar wat dit er mee te maken heeft snap ik niet helemaal.

    Dat het een goede keuze was om er niet mee te stoppen omdat hij er veel geld mee verdiend. Wat zou jij doen in zijn positie op het moment dat hij wou stoppen? Ik zou tenminste doorgaan, alleen voor het geld al. Heubach had er dan ook maar mee moeten stoppen? Vergeet niet dat hij nog jong is. Als hij 7 jaar geleden op deze leeftijd was had hij gewoon nog in het 2e gespeeld en had hij daar zijn foutjes gemaakt. Maar vorig seizoen hebben we kunnen zien dat hij het niveau aankan. En ja, iedereen maakt wel eens een fout. En als je wat jonger bent maak je er net wat meer. Vd Lely is geen complete speler en zal altijd foutjes blijven maken maar als hij ouder en meer ervaren is worden er dat zeker wel minder. Hij is op dit moment door zijn werklust, goede slidings en wilskracht gewoon een prima linksback voor Twente en hij kan zeker nog stappen maken. Hetzelfde geld eigenlijk ook voor Bijen. Wie heb jij liever op linksback dan? Trajkovski? En die Cuevas is ook nog maar kww Dus op dit moment is vd Lely gewoon de beste optie en als hij stappen blijft maken en beter word mag hij van mij 1e keus blijven de komende jaren.

Nieuwe media