Twaalf rellers vervolgd, laatste verdachten Vak P naar huis met enkelband

07 oktober 2017 om 12:04 | Bron: RTV Oost Twaalf rellers vervolgd, laatste verdachten Vak P naar huis met enkelband

Tijdens de wedstrijd tussen FC Twente en PSV viel de politie het supportershome van FC Twente binnen. De vijf mannen die toen werden aangehouden in het onderzoek naar drugshandel mogen hun proces thuis afwachten, zo meldt RTV Oost. 

De vijf mannen worden door de politie verdacht van handelen in hardrugs, verboden wapenbezit en deelneming aan een criminele organisatie. Het proces van deze mannen vindt volgend jaar pas plaats, dus ze mogen nu met een enkelband thuis zitten. 

Na de wedstrijd waarbij de politie het supportershome binnenviel, ontbraken enorme rellen uit buiten het stadion. Vandaag maakte het Openbaar Ministerie bekend dat twaalf mannen, woonachtig in Enschede, Hengelo en Goor worden vervolgd voor deze rellen. Van deze twaalf mannen woonden tien in Enschede. De andere twee woonden dus in Goor en Hengelo. De mannen variëren in leeftijd tussen de 18 en 43 jaar.  

Overzicht

Reacties (43)

  • Avatar
    PaRaDoX - 7 oktober 2017 om 13:22
    zegt:

    Dat vermoeden had ik al Plopzak. Dank voor deze toelichting c.q. aanvulling. Daardoor is er dus geen reden om heel gericht richting P te wijzen.

  • Avatar
    rootje85 - 7 oktober 2017 om 19:23
    zegt:

    Das niet volledig juist. Een deel was zeker weten wel lid vak-p. Dat ze thuis opgepakt zijn doet niet af aan hun lidmaatschap. Of ze nu nog steeds lid zijn is ook weer een ander punt.

  • Avatar
    leonard50 - 7 oktober 2017 om 20:20
    rootje85 zegt:

    Das niet volledig juist. Een deel was zeker weten wel lid vak-p. Dat ze thuis opgepakt zijn doet niet af aan hun lidmaatschap. Of ze nu nog steeds lid zijn is ook weer een ander punt.

    och het draait er straks weer op uit dat Jan Van Halst de schuld had ! Drie maal raden wie er straks weer lange tenen heeft .Beginnen we weer lekker van voor af aan toch .

  • Avatar
    jan53 - 7 oktober 2017 om 20:42
    leonard50 zegt:

    och het draait er straks weer op uit dat Jan Van Halst de schuld had ! Drie maal raden wie er straks weer lange tenen heeft .Beginnen we weer lekker van voor af aan toch .

    😂😂😂

  • Avatar
    rootje85 - 7 oktober 2017 om 21:40
    leonard50 zegt:

    och het draait er straks weer op uit dat Jan Van Halst de schuld had ! Drie maal raden wie er straks weer lange tenen heeft .Beginnen we weer lekker van voor af aan toch .

    Is toch ook allemaal de schuld van van Halst. Hij moest toch zo nodig meewerken bij een gerechtelijk bevel.

  • Avatar
    Enschede78 - 7 oktober 2017 om 22:13
    rootje85 zegt:

    Das niet volledig juist. Een deel was zeker weten wel lid vak-p. Dat ze thuis opgepakt zijn doet niet af aan hun lidmaatschap. Of ze nu nog steeds lid zijn is ook weer een ander punt.

    Msschien was een deel ook wel lid van de bieb, zullen we die ook sluiten?

  • Avatar
    Enschede78 - 8 oktober 2017 om 00:04

    En zo blijft het domme volk dom.

    Maak het belachelijk en niemand neemt het serieus.



    Feit dat er een smerig spelletje is gespeeld heeft niemand het meer over.

  • Avatar
    PaRaDoX - 8 oktober 2017 om 00:26
    Enschede78 zegt:

    En zo blijft het domme volk dom.

    Maak het belachelijk en niemand neemt het serieus.



    Feit dat er een smerig spelletje is gespeeld heeft niemand het meer over.

    Gewoon jammer dat sommigen gewoon blijven provoceren en uitlokken, en dat terwijl er ook nog iemand bij zit die beloofd had om niet meer provocerend te reageren....drie maal raden wie die belofte uit heeft gesproken, maar zich er niet aan kan houden. ;)

  • Avatar
    rootje85 - 8 oktober 2017 om 00:27
    Enschede78 zegt:

    Msschien was een deel ook wel lid van de bieb, zullen we die ook sluiten?

    Gaat het niet om. Er werd gezegt geen vak-Pers. Als ze lid zijn zij dat toch wel?

  • Avatar
    rootje85 - 8 oktober 2017 om 00:31
    Enschede78 zegt:

    En zo blijft het domme volk dom.

    Maak het belachelijk en niemand neemt het serieus.



    Feit dat er een smerig spelletje is gespeeld heeft niemand het meer over.

    Daar zijn onderzoeken en juiste richtlijnen voor. Om die vieze spelletjes boven water te krijgen. Ja er zijn fouten gemaakt, maar wel aan alle kanten. Er zijn dingen gedaan die niet zouden mogen gebeuren door meerdere partijen.

  • Avatar
    Messi - 8 oktober 2017 om 00:32
    zegt:

    Stoer en een gewaagde uitspraak.

  • Avatar
    beerntjes - 8 oktober 2017 om 07:21
    PaRaDoX zegt:

    Gewoon jammer dat sommigen gewoon blijven provoceren en uitlokken, en dat terwijl er ook nog iemand bij zit die beloofd had om niet meer provocerend te reageren....drie maal raden wie die belofte uit heeft gesproken, maar zich er niet aan kan houden. ;)

    Ik moet je nu wel gelijk geven. Ik wist echter vantevoren al waar dit topic weer op uit zou draaien. Als we niet oppassen krijgen we weer meer dan honderd keer dezelfde reacties over van Halst en vak P.
    De grens tussen een beetje jennen en provoceren/ uitlokken blijft altijd vaag.

  • Avatar
    Ik - 8 oktober 2017 om 09:57

    Ikzeg. Geachte support op deze topic. Lees ik weer dingen over o a.jan.en vakp. Enz. Geachte mede support die zo iets zeggen of hoe ook maar brengen. Laten wij samen er is mee op houden. Het ergste . De club is weer in het nieuws. Negatief vakp ook en jan ook volgens mij zijn we nu zo ver doorgeslagen. Dat er steeds weer op terug gekomen wordt. Laten wij zorgen dat het op houdt. Wat er ook gebeurt is.zijn er alleen maar verliezers.

  • Avatar
    PaRaDoX - 8 oktober 2017 om 10:05
    beerntjes zegt:

    Ik moet je nu wel gelijk geven. Ik wist echter vantevoren al waar dit topic weer op uit zou draaien. Als we niet oppassen krijgen we weer meer dan honderd keer dezelfde reacties over van Halst en vak P.
    De grens tussen een beetje jennen en provoceren/ uitlokken blijft altijd vaag.

    Weet je Beernt, als je heel specifiek spreekt over lange tenen en "drie maal raden wie", dan provoceer je heel gericht, en valt het dus absoluut niet onder een beetje jennen in zijn algemeenheid. Inderdaad jammer dat deze persoon heel plechtig een belofte uitspreekt, en een paar dagen later die belofte weer net zo gemakkelijk verbreekt....

    Laten we dit forum leuk houden, en vooral volwassener.....

  • Avatar
    leonard50 - 8 oktober 2017 om 10:22
    PaRaDoX zegt:

    Weet je Beernt, als je heel specifiek spreekt over lange tenen en "drie maal raden wie", dan provoceer je heel gericht, en valt het dus absoluut niet onder een beetje jennen in zijn algemeenheid. Inderdaad jammer dat deze persoon heel plechtig een belofte uitspreekt, en een paar dagen later die belofte weer net zo gemakkelijk verbreekt....

    Laten we dit forum leuk houden, en vooral volwassener.....

    oke deal ! geef je dan zelf ook eens een voorbeeld wat betreft ouwe koeien uit de sloot blijven halen!Dat wordt schijtvervelend .Wordt dan zelf ook eens volwassen.

  • Avatar
    rootje85 - 8 oktober 2017 om 11:43
    Ik zegt:

    Ikzeg. Geachte support op deze topic. Lees ik weer dingen over o a.jan.en vakp. Enz. Geachte mede support die zo iets zeggen of hoe ook maar brengen. Laten wij samen er is mee op houden. Het ergste . De club is weer in het nieuws. Negatief vakp ook en jan ook volgens mij zijn we nu zo ver doorgeslagen. Dat er steeds weer op terug gekomen wordt. Laten wij zorgen dat het op houdt. Wat er ook gebeurt is.zijn er alleen maar verliezers.

    Beste Ik. Jammer genoeg zal deze zaak nog een lange nasleep hebben. Aangezien de personen met enkelband volgend jaar pas voorkomen en dus dan pas of veroordeeld worden of vrijgesproken natuurlijk. Zal er tot die tijd altijd een ruimte zijn voor een discussie daarover. Een deel hier vindt ze schuldig en een deel niet.

  • Avatar
    Scorpio69 - 8 oktober 2017 om 11:47

    Vind het belachelijk dat FC Twente gebruikt wordt om die motorclub te pakken kunnen krijgen.

    Dat daar verder geen aandacht aan wordt geschonken vind ik heel raar. De verdachten zijn ondertussen bekend. Vraag me af of er bewijs is dat VAK-P mede de oorzaak is dat die motorbende in het home criminele activiteiten konden verrichten. Als dat zo is dan moeten de verantwoordelijken van VAK-P ontslag nemen en nieuwe bestuursleden aanstellen die schoon zijn. Als dat niet zo is dan zo snel mogelijk naar de Rechter om het home weer op te krijgen.

  • Avatar
    jan53 - 8 oktober 2017 om 11:50
    PaRaDoX zegt:

    Weet je Beernt, als je heel specifiek spreekt over lange tenen en "drie maal raden wie", dan provoceer je heel gericht, en valt het dus absoluut niet onder een beetje jennen in zijn algemeenheid. Inderdaad jammer dat deze persoon heel plechtig een belofte uitspreekt, en een paar dagen later die belofte weer net zo gemakkelijk verbreekt....

    Laten we dit forum leuk houden, en vooral volwassener.....

    Gisteren in de topic over blessure Jensen viel je ook weer terug op van Halst en verkoopcijfers enz.
    Ik en anderen hebben daarop gereageerd. Ga vooral je gang heb ik maar op het laatst vermeld. Ik las in deze topic de kreet oude koeien en dat vind ik ook.
    Je ergert je nu aan iemand anders en hebt het o.a. over leuk houden en volwassenen worden enz.
    Prima, helemaal mee eens. Tot mijn grote verbazing las ik zojuist jou laatste reacties op de topic Jensen, van vanmorgen. Hoezo volwassen. Fijne dag.





  • Avatar
    rootje85 - 8 oktober 2017 om 12:03
    Scorpio69 zegt:

    Vind het belachelijk dat FC Twente gebruikt wordt om die motorclub te pakken kunnen krijgen.

    Dat daar verder geen aandacht aan wordt geschonken vind ik heel raar. De verdachten zijn ondertussen bekend. Vraag me af of er bewijs is dat VAK-P mede de oorzaak is dat die motorbende in het home criminele activiteiten konden verrichten. Als dat zo is dan moeten de verantwoordelijken van VAK-P ontslag nemen en nieuwe bestuursleden aanstellen die schoon zijn. Als dat niet zo is dan zo snel mogelijk naar de Rechter om het home weer op te krijgen.

    Dat vakp nu gesloten is. Is omdat daar drugs is gevonden. De strijd tegen de motorclub is misschien wel de grondslag geweest voor de inval, maar doet aan de vondst in het home niks af. Heel jammer voor vak P en ons allemaal, maar het is nou eenmaal gewoon een feit. Vak P gaat hier gerechtelijk tegen vechten zoals hun recht is, maar ik geef ze weinig kans

  • Avatar
    rootje85 - 8 oktober 2017 om 12:25
    zegt:

    De enkelbandjes zijn ook niet gepakt voor het rellen of op naam van vakp. Justitie zal vak P een stuk minder belangrijk vinden in deze zaak als dat wij doen.

Nieuwe media