''Ik zeg Fred Rutten als technisch directeur en Erik ten Hag als bondscoach''

09 oktober 2017 om 10:58 | Bron: Rondo ''Ik zeg Fred Rutten als technisch directeur en Erik ten Hag als bondscoach''

Het Nederlands elftal lijkt kansloos voor plaatsing voor het WK van 2018. De ploeg van bondscoach Dick Advocaat moet dinsdagavond met maar liefst 7-0 winnen van Zweden om zich te plaatsen voor de play-offs.

Advocaat vertrekt na de kwalificatiecyclus en de bijbehorende oefeninterlands weer bij Oranje. Zijn assistent Ruud Gullit wordt genoemd als mogelijke opvolger, maar dat vindt Jack van Gelder geen goed idee.

"Ik spreek veel jongens uit de groep. Ze hebben weinig vertrouwen in Gullit als bondscoach", reageert Van Gelder bij Rondo op Ziggo Sport. "Ik zeg Fred Rutten als technisch directeur en Erik ten Hag als bondscoach. Hij is verfrissend. Wat als hij out-of-the-box denkt en wat anders wil proberen?"

Foto: Sportfoto-oost

Overzicht

Reacties (10)

  • Avatar
    bartcore - 9 oktober 2017 om 11:01

    Ruiz is transfer vrij!

  • Avatar
    Voetbaluhhh - 9 oktober 2017 om 11:35
    bartcore zegt:

    Ruiz is transfer vrij!

    Ja, dus?

  • Avatar
    Remco1981 - 9 oktober 2017 om 11:36
    bartcore zegt:

    Ruiz is transfer vrij!

    Lijkt mij niet het juiste type bondscoach.

  • Avatar
    janneman - 9 oktober 2017 om 12:53

    Ten Hag bondscoach is geen goed idee. Een bondscoach moet altijd iemand zijn die ruime ervaring heeft als hoofdcoach in de top van het clubvoetbal. Ten Hag heeft dat (nog) niet.

  • Avatar
    HJB - 9 oktober 2017 om 13:09

    Ten Hag is echt nog veel te onervaren, eerst maar eens kijken hoe hij Utrecht weer op de rit krijgt.
    De bondscoach moet van grote statuur zijn om nog enigzins serieus te worden genomen door de verwende voetballers. Als Koeman zo doorgaat bij Everton dan is het een kwestie van tijd voordat deze de laan uitvliegt en dan moet de NVB deze per direct ophalen want en statuur en bewezen toptrainer. Wat ook kan is wat Piet de Visser zei en die man heeft echt veel voetbalverstand, hij opperde waarom niet een Duitse trainer, helemaal mee eens, je zou dan kunnen denken aan een Klinsmann o.i.d, iemand die de Hollandse school 2.0 beoefend als het ware.
    Voor Twente zou het ook goed zijn om na het tijdperk Hake over de landsgrenzen te kijken voor een nieuwe trainer.

  • Avatar
    Messi - 9 oktober 2017 om 13:44
    zegt:

    De oplossing is simpel hup Duitsland hup👻🙋‍♂️.......... mooie klote knvb helemaal niets in Zeist 👍🏻

  • Avatar
    biertje123 - 9 oktober 2017 om 14:14
    zegt:

    De beste is een bondscoach die niet uit Nederland komt.

  • Avatar
    mcdummels - 9 oktober 2017 om 14:17
    biertje123 zegt:

    De beste is een bondscoach die niet uit Nederland komt.

    Steve McClaren? ;) ;)

  • Avatar
    Fctwente-1965 - 9 oktober 2017 om 16:29

    Lowe is een goede hij wou een keer iets anders dan Duitsland ik zeg haal hem op

  • Avatar
    PaRaDoX - 9 oktober 2017 om 18:30
    biertje123 zegt:

    De beste is een bondscoach die niet uit Nederland komt.

    Volledig mee eens. Het wordt tijd voor een frisse Duitse wind in plaats van terug te (blijven) grijpen naar mensen als Advocaat.

    Als zelfs Ronald Koeman niet wil, zou Ten Hag zich dan wel in die slangenkuil begeven, en daarmee afbreuk doen aan zijn opgebouwde naam? Ik geloof dat niet om eerlijk te zijn. Tevens zie ik Fred ook niet staan te popelen om de TD in Zeist te worden.

Nieuwe media