'Ruiz wil naar WK en denkt aan contractontbinding in Portugal'

09 oktober 2017 om 15:00 | Bron: O Jogo 'Ruiz wil naar WK en denkt aan contractontbinding in Portugal'

Bryan Ruiz had afgelopen weekend een belangrijke rol in de WK-kwalificatiewedstrijd van Costa Rica tegen Honduras. Met een fraaie assist vlak voor tijd zorgde de oud-speler van FC Twente er mede voor dat Costa Rica een punt pakte (1-1) en zich zo plaatste voor het WK.

Ruiz maakt zich echter wel zorgen over zijn kansen op het WK. De vleugelaanvaller is namelijk op een zijspoor beland bij Sporting Clube de Portugal en speelde dit seizoen nog geen minuut in de ploeg van trainer Jorge Jesus.

Volgens O Jogo voert Ruiz nu gesprekken met Sporting over de ontbinding van zijn tot de zomer lopende contract, zodat de Costa Ricaan fit op het WK kan verschijnen. Als de verbintenis van Ruiz ontbonden wordt, kan hij in de winterstop bij een andere club tekenen om weer aan spelen toe te komen. Sporting bespaart daarnaast de nodige salariskosten.

¡Grandes Sensaciones! #Alegría #Pasion #Orgullo #Esfuerzo #Union #Rusia2018 ⚽🇨🇷

Een bericht dat is gedeeld door @bryanruizcr op 8 Okt 2017 om 7:44 PDT

Overzicht

Reacties (12)

  • Avatar
    Certissa - 9 oktober 2017 om 15:06

    Comeee back Bryan

  • Avatar
    twentefanhenk - 9 oktober 2017 om 15:27

    Goede speler ,maar onbetaalbaar,ik denk dat Hake hem de eerste tien wedstrijden op de bank zet,om hem te laten acclimatiseren,en omdat hij geen wedstrijdritme heeft!

  • Avatar
    Rik-FCT - 9 oktober 2017 om 16:44

    Als hij wil altijd terug halen, heldenstatus verliest hij echt niet en hij kan nog altijd goed ballen. Nog altijd beter dan Slagveer.

  • Avatar
    jan53 - 9 oktober 2017 om 17:32

    Oogde volgens mij aardig fit. De Nederlandse competitie zal in dit geval ideaal voor hem zijn . Veel spelen en in vorm blijven. Is in zijn eigen belang, dus zal niet veel eisen mogen stellen.

  • Avatar
    Ischuros - 9 oktober 2017 om 18:55

    Ruiz is niet meer de speler die hij ooit was. Maar hou ook even het niveau van de Eredivisie in het achterhoofd, in vergelijking met ploegen als Roda, Excelsior en Willem II is Ruiz nog een ware diamant.

  • Avatar
    Niklas - 9 oktober 2017 om 20:15

    Natuurlijk een held! Maar wat moeten we met nog een buitenspeler? Of een "10"?

  • Avatar
    mcdummels - 9 oktober 2017 om 20:38
    Niklas zegt:

    Natuurlijk een held! Maar wat moeten we met nog een buitenspeler? Of een "10"?

    Op de plek van Slagveer, die vind ik niet zo goed.

  • Avatar
    24/7-tukker - 9 oktober 2017 om 21:15
    mcdummels zegt:

    Op de plek van Slagveer, die vind ik niet zo goed.

    Laat hem 'onze held' blijven en laat hem daarom niet terugkeren. Het kan alleen maar tegenvallen.

  • Avatar
    UtrechtseTukker - 9 oktober 2017 om 23:03

    Een fitte Ruiz is nog altijd beter dan Frederik Jensen (Nr.10) of Luciano Slagveer. Haal je Ruiz binnen, haal je ook doelpunten. Als je Ruiz transfervrij terug kan halen, dan moet je dat als club altijd overwegen. Ruiz is voor het huidige Twente nog steeds een kwaliteitsimpuls.

  • Avatar
    PaRaDoX - 10 oktober 2017 om 04:59
    zegt:

    Volledig mee eens. Je moet Bryan de status van Held niet gaan ontnemen.

  • Avatar
    bazwil - 10 oktober 2017 om 08:45

    Of we hem kunnen betalen of niet......held of geen held, feit is dat Ruiz wil voetballen. Speler van dat kaliber moet je altijd terughalen als er een mogelijkheid is.

    Hij kent de club en de competitie. Water bij de wijn doet ie 100% Dus waarom niet informeren

  • Avatar
    fctexpert - 10 oktober 2017 om 18:06
    zegt:

    Ach,



    Gewoon bij Wessels in dienst nemen, die kan dat salaris met gemak betalen, en dan doet ie ook iets voor het hondstrouwe publiek.👌👍

Nieuwe media