Van Halst: ''Dat geld kunnen we op termijn in het eerste elftal steken''

09 oktober 2017 om 16:20 | Bron: Presentatiegids FC Twente Van Halst: ''Dat geld kunnen we op termijn in het eerste elftal steken''

FC Twente heeft de afgelopen jaren schoon schip gemaakt en hoopt nu weer langzaam te bouwen aan een stabiele subtopper. Vorig seizoen eindigde FC Twente al op een knappe zevende plek, maar daarmee werd zand in de ogen van de fans gestrooid.

"In dat berband moet ik weleens denken aan een uitspraak van mijn ex-trainer Hans Meyer", zegt commercieel en technisch directeur Jan van Halst in presentatiegids van FC Twente. "In het seizoen 1996/1997, toen we verrassend derde werden, zei hij: 'Wir siegen uns zu Tode'. We hadden echt een leuk ploegje, maar wisten ook dat het uit elkaar zou vallen. Het verwachtingspatroon zou echter niet minder hoog zijn. Het jaar erop, met een afgeroomd elftal, werden we achtste. Moraal van het verhaal: vorig seizoen hebben we boven onze stand geleefd."

Van Halst vraagt nu ook om geduld. "We moeten op dit moment vooral realiteitszin betrachten, geen gekke dingen doen, de kalmte bewaren en op alle fronten hard werken om de inkomsten op te krikken", geeft hij aan. "De commerciële lat is bovendien hoger gelegd. Of het nu om het aantal seizoenkaarten gaat, de catering, de invulling van de skyboxen: al het geld dat we daar verdienen, kunnen we op termijn weer in het eerste elftal steken", aldus Van Halst.

Overzicht

Reacties (15)

  • Avatar
    annalyst - 9 oktober 2017 om 17:09

    Steeds maar weer die roep om geduld. Word daar een beetje moe van zo langzamerhand. Alles valt en staat met wat de ploeg op het veld laat zien. Is dat niks....krijg je ook niet meer ssc's en sponsoren. Lukt dat wel dan kan het met die dingen de goede kant opgaan. Gelukkig is er een ietwat stijgende lijn te zien in het veld. Qua spel en qua prestaties. Dit moet nu doorgetrokken worden anders is het tijd voor een andere teainer volgend seizoen. Ook een stap die gezet moet worden is het minimaliseren van het aantal huurspelers en weer toewerken naar "eigen" spelers die in de (nabije) toekomst geld op kunnen gaan leveren.

  • Avatar
    Enschede7 - 9 oktober 2017 om 17:58

    Goeie punten voor een commercieel directeur, focus je daar dan op, en lever maar wat in

  • Avatar
    Ket wiezel - 9 oktober 2017 om 18:18

    Nog een gratis tip; verkoop je beste spelers niet voor een ei en een appel.

  • Avatar
    PaRaDoX - 9 oktober 2017 om 18:34
    Enschede7 zegt:

    Goeie punten voor een commercieel directeur, focus je daar dan op, en lever maar wat in

    Offers aangaande geduld moeten gebracht worden als ik Jan goed begrijp, maar kom niet aan zijn portemonnee. Met dit soort uitspraken werft hij in ieder geval geen nieuwe SCC houders en/of sponsors lijkt me.....

    Thans hetzelfde riedeltje.......

  • Avatar
    beerntjes - 9 oktober 2017 om 18:36
    PaRaDoX zegt:

    Offers aangaande geduld moeten gebracht worden als ik Jan goed begrijp, maar kom niet aan zijn portemonnee. Met dit soort uitspraken werft hij in ieder geval geen nieuwe SCC houders en/of sponsors lijkt me.....

    Thans hetzelfde riedeltje.......

    Qua riedeltje geldt dat ook voor jou TC.

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 9 oktober 2017 om 18:51
    annalyst zegt:

    Steeds maar weer die roep om geduld. Word daar een beetje moe van zo langzamerhand. Alles valt en staat met wat de ploeg op het veld laat zien. Is dat niks....krijg je ook niet meer ssc's en sponsoren. Lukt dat wel dan kan het met die dingen de goede kant opgaan. Gelukkig is er een ietwat stijgende lijn te zien in het veld. Qua spel en qua prestaties. Dit moet nu doorgetrokken worden anders is het tijd voor een andere teainer volgend seizoen. Ook een stap die gezet moet worden is het minimaliseren van het aantal huurspelers en weer toewerken naar "eigen" spelers die in de (nabije) toekomst geld op kunnen gaan leveren.

    Andere trainer pffffffff vermoeiend dit!

  • Avatar
    Boesk00l - 9 oktober 2017 om 19:54
    annalyst zegt:

    Steeds maar weer die roep om geduld. Word daar een beetje moe van zo langzamerhand. Alles valt en staat met wat de ploeg op het veld laat zien. Is dat niks....krijg je ook niet meer ssc's en sponsoren. Lukt dat wel dan kan het met die dingen de goede kant opgaan. Gelukkig is er een ietwat stijgende lijn te zien in het veld. Qua spel en qua prestaties. Dit moet nu doorgetrokken worden anders is het tijd voor een andere teainer volgend seizoen. Ook een stap die gezet moet worden is het minimaliseren van het aantal huurspelers en weer toewerken naar "eigen" spelers die in de (nabije) toekomst geld op kunnen gaan leveren.

    Eigenlijk zeg je precies waarom er geduld nodig is. Er is een stijgende lijn zichtbaar. Daarnaast wil je minder huurlingen maar eigen spelers. Er zijn daarom deze zomer flink wat spelers aangetrokken voor de toekomst. Ook hier is weer geduld nodig.



    Er is geen enkele goedkope actie die binnen no-time alles geweldig maakt. Ook bijv een dure andere trainer, dure scouts en ander bestuur bieden geen enkele garantie.



    Zonder zicht op beterschap zou geduld hebben een kulreden zijn.

  • Avatar
    jeff - 9 oktober 2017 om 20:21
    tukkerpride1970 zegt:

    Andere trainer pffffffff vermoeiend dit!

    Als je hogerop wilt komen qua spel en ranglijst zou je moeten doorselecteren. Daar ontkomt Hake ook niet aan

  • Avatar
    Deppenboks - 9 oktober 2017 om 20:29

    Weet iemand waaaar je een overzicht van spelersbudgetten per club kunt vinden?



    Alle "grootverdieners" hebben de club nu verlaten en ik wil wel eens weten wat ons uitgangspunt is.

  • Avatar
    mcdummels - 9 oktober 2017 om 20:37
    Deppenboks zegt:

    Weet iemand waaaar je een overzicht van spelersbudgetten per club kunt vinden?



    Alle "grootverdieners" hebben de club nu verlaten en ik wil wel eens weten wat ons uitgangspunt is.

    Een miljoen of 8 is het salarisbudget van Twente volgens mij.

  • Avatar
    RED 666 - 9 oktober 2017 om 22:08

    Altijd het zelfde gelul! Laten ze eens een keer die vette snavel eens dicht houden! Kampioen in loze beloftes

  • Avatar
    fctwente2010. - 9 oktober 2017 om 22:13
    RED 666 zegt:

    Altijd het zelfde gelul! Laten ze eens een keer die vette snavel eens dicht houden! Kampioen in loze beloftes

    Even chagrijnig omdat het weekend weer voorbij is neem ik aan?

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 10 oktober 2017 om 05:22
    jeff zegt:

    Als je hogerop wilt komen qua spel en ranglijst zou je moeten doorselecteren. Daar ontkomt Hake ook niet aan

    Klopt maar dan op lange termijn en niet nu,al was het alleen al omdat het nu weer zinloos geld zou kosten geld wat we niet hebben!

    Maar nog meer omdat hake voor het twente in deze fase gewoon de juiste persoon is!

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 10 oktober 2017 om 05:24
    mcdummels zegt:

    Een miljoen of 8 is het salarisbudget van Twente volgens mij.

    Na mijn weten is het bij spelers 500.000 per jaar max

  • Avatar
    RED 666 - 10 oktober 2017 om 10:05
    fctwente2010. zegt:

    Even chagrijnig omdat het weekend weer voorbij is neem ik aan?

    Ook 🙈🍺

Nieuwe media