Preud'homme genoemd als bondscoach Oranje: ''Iets nieuws, iets verfrissends''

09 oktober 2017 om 20:01 | Bron: Rondo Preud'homme genoemd als bondscoach Oranje: ''Iets nieuws, iets verfrissends''

Er wordt veel over het Nederlands elftal gepraat nu Oranje op de rand van uitschakeling staat. Na vorig jaar niet geplaatst te zijn voor het EK is Nederland er volgend jaar bij het WK waarschijnlijk weer niet bij. Er moet wat gaan veranderen, om te beginnen met een nieuwe bondscoach. 

''Preud'homme is vrij. Ik denk dat dat een hele goede coach is'', stelt een van de heren bij het televisieprogramma 'Rondo' voor. ''De enige vraag is altijd hoe hij met de druk om zal gaan. Dat weet je nooit van te voren maar hij maakt een uitstekende indruk op mij. Het is iets nieuws, iets verfrissends.''

''Hij heeft het altijd heel goed gedaan'', vervolgen de heren aan tafel. ''Toen Steve McClaren met Twente kampioen werd is hij op de laatste speeldag net geen kampioen geworden, maar won daarna wel gewoon de beker.'' FC Twente werd in 2010 kampieon van Nederland en er vertrokken dat jaar veertien spelers. Preud'homme stond voor een moeilijke opgave, maar liet zien een erg goede trainer te zijn met een tweede plaats en bekerwinst. 

Overzicht

Reacties (21)

  • Avatar
    Ward - 9 oktober 2017 om 20:04

    Vind hem een erg goede coach, maar denk niet dat het westen blij zal zijn met een Belg als bondscoach..

  • Avatar
    alles - 9 oktober 2017 om 20:05
    Ward zegt:

    Vind hem een erg goede coach, maar denk niet dat het westen blij zal zijn met een Belg als bondscoach..

    Ik zal het echt geweldig vinden als hij bondscoach zou worden.

  • Avatar
    NS04 - 9 oktober 2017 om 21:06

    Als dit echt gebeurd word ik heel verbaast

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 9 oktober 2017 om 21:08

    Tuchel, Klinsmann, Blanc, Luis Enrique, Sammer, Schaaf zo kan ik nog wel wat buitenlandse trainers opnoemen die beschikbaar zijn en als het een Nederlander moet zijn De Boer gaat het niet doen en van Gaal ook niet, Koeman, van Marwijk, Ten Cate, Jol en ik zou Davids assistent maken lijkt mij een goede trainer voor die 'jonge jochies' gaat altijd voorop in de strijd kan de mentaliteit van de spelers flink bijschaven

  • Avatar
    Boesk00l - 9 oktober 2017 om 21:09

    Huh?

    Als iemand het bij rondo zegt is hij direct in beeld voor het bondscoachschap? Of betrof het iemand van de bond?

  • Avatar
    mcdummels - 9 oktober 2017 om 21:28
    Boesk00l zegt:

    Huh?

    Als iemand het bij rondo zegt is hij direct in beeld voor het bondscoachschap? Of betrof het iemand van de bond?

    Nee het betrof onze volgevreten oud-assistent Youri Mulder😂😂😂 Die man neem ik al überhaupt nooit meer serieus!

  • Avatar
    Thehawk - 9 oktober 2017 om 21:28
    Boesk00l zegt:

    Huh?

    Als iemand het bij rondo zegt is hij direct in beeld voor het bondscoachschap? Of betrof het iemand van de bond?

    Precies dit dacht ik ook. Raar dat er niet eens de naam bij staat van wie dit heeft gezegd

  • Avatar
    Dennie - 9 oktober 2017 om 21:45

    Dat is een goede trainer.Dan wordt het wel wat.DOEN

  • Avatar
    Thehawk - 9 oktober 2017 om 21:46
    zegt:

    Oke bedankt. De titel slaat dus eigenlijk nergens op :)

  • Avatar
    Dennie - 9 oktober 2017 om 21:52

    De titel is mooi maar als je het afspiegeld wat hij heeft laten zien de beker en de laatste wedstrijd meedoen om de titel en ook nog van de laatste jaren de beste prestatie in Europa.Dan is het wel gelijkwaardig.Dus niet de titel stelt niks voor.

  • Avatar
    John 58 - 9 oktober 2017 om 22:36
    FC Twente 1965 zegt:

    Tuchel, Klinsmann, Blanc, Luis Enrique, Sammer, Schaaf zo kan ik nog wel wat buitenlandse trainers opnoemen die beschikbaar zijn en als het een Nederlander moet zijn De Boer gaat het niet doen en van Gaal ook niet, Koeman, van Marwijk, Ten Cate, Jol en ik zou Davids assistent maken lijkt mij een goede trainer voor die 'jonge jochies' gaat altijd voorop in de strijd kan de mentaliteit van de spelers flink bijschaven

    Laten we wel beginnen om een nieuwe bondscoach te nemen die Nederlands spreekt en dat doet deze Belgische trainer wel ..

    Punt 2 ook belangrijk neem eens een trainer zonder ajax achtergrond .

    Door de media opgehemelde club uit Amsterdam moeten we net zo behandelen als alle andere clubs in het betaalde voetbal in Nederland ..

    Met gelijke rechten en plichten voor alle clubs ..

    Er loopt genoeg kwaliteit op de velden om een goed Nederlands elftal neer te zetten.

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 10 oktober 2017 om 05:20

    Hoezo erg goede trainer was gewoon een erg goede selectie!

  • Avatar
    Remco1981 - 10 oktober 2017 om 07:09

    Van een vis maak je geen vogel, van deze rotzooi geen collectief!

  • Avatar
    Remco1981 - 10 oktober 2017 om 07:11
    John 58 zegt:

    Laten we wel beginnen om een nieuwe bondscoach te nemen die Nederlands spreekt en dat doet deze Belgische trainer wel ..

    Punt 2 ook belangrijk neem eens een trainer zonder ajax achtergrond .

    Door de media opgehemelde club uit Amsterdam moeten we net zo behandelen als alle andere clubs in het betaalde voetbal in Nederland ..

    Met gelijke rechten en plichten voor alle clubs ..

    Er loopt genoeg kwaliteit op de velden om een goed Nederlands elftal neer te zetten.

    Ben het met je eerste gedeelte wel eens, alleen waar zie je die kwaliteitspelers dan?

  • Avatar
    Ket wiezel - 10 oktober 2017 om 11:44

    De Bond kiest geel simpel voor de weg van de minste weerstand en neemt gewoon Frank, zeg eens euhh, de Boer. Die neemt weer de nodige Ajax-mannetjes op in zijn staf met als gevolg dat Oranje nog net niet in het wit speelt met een rode verticale baan in het midden.

  • Avatar
    John 58 - 10 oktober 2017 om 11:50
    Remco1981 zegt:

    Ben het met je eerste gedeelte wel eens, alleen waar zie je die kwaliteitspelers dan?

    De spelers van het Nederlandse selectie zijn niet zo slecht als ze worden omschreven Door de media.

    Dit is ook deels het gevolg van het verwachtingspatroon de druk en de resultaten die in het verleden zijn behaald .

    De laaste 2 wereld kampioenschappen 2de plaats 3 de plaats. .

    Vertel maar welke landen dat kunnen na vertellen. .

    We zijn maar een klein landje en denken overal het beste in te zijn .

    Nogmaals er loopt kwaliteit genoeg ze moeten beter begeleid worden maar dit houd niet in dat ze fluwelen handschoenen moet worden aan gepakt

  • Avatar
    jeff - 10 oktober 2017 om 12:40
    Ket wiezel zegt:

    De Bond kiest geel simpel voor de weg van de minste weerstand en neemt gewoon Frank, zeg eens euhh, de Boer. Die neemt weer de nodige Ajax-mannetjes op in zijn staf met als gevolg dat Oranje nog net niet in het wit speelt met een rode verticale baan in het midden.

    En nog verder afglijd......

  • Avatar
    HJB - 10 oktober 2017 om 13:00
    Ket wiezel zegt:

    De Bond kiest geel simpel voor de weg van de minste weerstand en neemt gewoon Frank, zeg eens euhh, de Boer. Die neemt weer de nodige Ajax-mannetjes op in zijn staf met als gevolg dat Oranje nog net niet in het wit speelt met een rode verticale baan in het midden.

    Had begrepen dat hij zelf wederom al had aangegeven dat hij nu nog niet beschikbaar is daar de Boer elke dag op het veld wil staan. Gewoon een nieuwe weg inslaan met een buitenlandse trainer waarbij voor mij geldt dat ook 433 niet meer heilig is. Gewoon eerst resultaat voetbal daarna zien we wel verder. Waarom Morten Olsen niet vragen?

  • Avatar
    Ket wiezel - 10 oktober 2017 om 13:41
    HJB zegt:

    Had begrepen dat hij zelf wederom al had aangegeven dat hij nu nog niet beschikbaar is daar de Boer elke dag op het veld wil staan. Gewoon een nieuwe weg inslaan met een buitenlandse trainer waarbij voor mij geldt dat ook 433 niet meer heilig is. Gewoon eerst resultaat voetbal daarna zien we wel verder. Waarom Morten Olsen niet vragen?

    Persoonlijk denk ik dat de soep voor hem heel dun word. In het buitenland heeft hij zijn kruit al verschoten en in Nederland wil waarschijnlijk alleen Ajax hem hebben. Dus denk ik(maar hoop het niet) dat hij wel snel zal toehappen. Hij is er ijdel genoeg voor.

  • Avatar
    Ik - 10 oktober 2017 om 17:31

    Ikzeg. Wat is er toch een hype. Overal hoor je slecht voetbal, en je hoort niet van. Hoe kan het zo zijn.dit is natuurlijk niet moeilijk te verklaren. We zijn een klein land. Die altijd en overal met de neus voor aan staat. Maar helaas kunnen wij dat niet altijd waar maken. Nu is het heren voetbal even van een andere niveau. Wat ik ze wel kwalijk neem is, ze mogen er wel is iets meer er voor gaan. De beuk er in dat mis ik wel. Laten wij dit maar gaan we komen vanzelf weer op het podium.

Nieuwe media