Derksen onthult: ''Van Halst wilde eerst 420.000 euro hebben''

10 oktober 2017 om 09:08 | Bron: Derksen onthult: ''Van Halst wilde eerst 420.000 euro hebben''

FC Twente heeft vorige week de jaarcijfers over het boekjaar 2016/2017 gepresenteerd. Er ontstond vervolgens veel ophef over de salarissen van de bestuurders Jan van Halst en Erik Velderman. Johan Derksen weet te melden dat Van Halst zelfs een nog hoger salaris zou willen hebben. 

"Het is natuurlijk wel schrijnend dat bij een club waar de gemeente bijspringt om de financiële zorgen op te lossen, dat de technisch directeur 380.000 euro per jaar verdient, een grote auto van de club heeft en ook nog een bonussysteem heeft", sprak hij maandagavond bij Voetbal Inside. Presentator Wilfred Genee laat vervolgens weten dat het totaalbedrag aan salarissen voor de FC Twente-directie nog een stuk hoger ligt: 564.000 euro. 

"Maar daar zit ook nog de financiële man (Velderman, red.) in en drie maanden van Jacobs", verduidelijkt Derksen. "Het probleem is: Van Halst wilde eerst 420.000 euro wilde hebben. Maar die meneer Wessels, die nogal invloedrijk daar is in het Oosten van het land, heeft toen gezegd tegen de mensen die het nu voor het zeggen hebben: 'in mijn bouwbedrijf heeft niemand van de directie 420.000 per jaar. Waarom moet Jan van Halst dat wel hebben?'" 

 

Overzicht

Reacties (36)

  • Avatar
    twente-hengelo - 10 oktober 2017 om 10:29

    Dit is natuurlijk weer voer voor de media en je kan zeggen dat ze FCT weer kapot willen maken, Maar het is wel veel geld voor een club die in financiƫle nood zit.

  • Avatar
    tukkerpride1970 - 10 oktober 2017 om 10:34

    Of de salarissen absurd zijn of niet,

    Je moet niet kijken of het goed of slecht gaat bij een club werk is werk en daar staan sallarisen voor.

    En bij aanvang van onderhandelingen moet je bij een baan altijd kijken wat je er financieel uit kan slepen dat heet onderhandelen dus geen schokkend nieuws!

    Wat krijgt Johan bv voor dat slappe gelul twee keer in de week?

  • Avatar
    Enschede78 - 10 oktober 2017 om 11:14
    twente-hengelo zegt:

    Dit is natuurlijk weer voer voor de media en je kan zeggen dat ze FCT weer kapot willen maken, Maar het is wel veel geld voor een club die in financiƫle nood zit.

    Zijn gewoon feiten die worden weergegeven.

    Of we het nu leuk vinden of niet.

  • Avatar
    Hengelo - 10 oktober 2017 om 11:18
    Enschede78 zegt:

    Zijn gewoon feiten die worden weergegeven.

    Of we het nu leuk vinden of niet.

    Wie zegt dat het zo Is dat dit de feiten zijn??? OH Derksen ja ,dan klopt het 100%.................die verzint nooit wat ,maar is erbij geweest.!!!!

  • Avatar
    raaer - 10 oktober 2017 om 11:18

    Wie zegt dat dit klopt.

    Die snor roept wel vaker onzin.

  • Avatar
    Hengelo - 10 oktober 2017 om 11:20
    tukkerpride1970 zegt:

    Of de salarissen absurd zijn of niet,

    Je moet niet kijken of het goed of slecht gaat bij een club werk is werk en daar staan sallarisen voor.

    En bij aanvang van onderhandelingen moet je bij een baan altijd kijken wat je er financieel uit kan slepen dat heet onderhandelen dus geen schokkend nieuws!

    Wat krijgt Johan bv voor dat slappe gelul twee keer in de week?

    Niks toch ,is toch allemaal liefdadigheidswerk wat hij doet .Hij is toch al met pensioen.

  • Avatar
    jan53 - 10 oktober 2017 om 11:26

    Vorige week werd dat bedrag ook genoemd en door insiders ontkend. Kwamen toen andere bedragen uit de bus. Delen door 3 las ik ook nog. Of dubbele functies enz. Begreep ook dat het geen overmatige salarissen waren in vergelijking met andere clubs. Tis mij niet duidelijk. Ja en idd moeten we zuinig zijn,

  • Avatar
    BAM - 10 oktober 2017 om 12:12
    twente-hengelo zegt:

    Dit is natuurlijk weer voer voor de media en je kan zeggen dat ze FCT weer kapot willen maken, Maar het is wel veel geld voor een club die in financiƫle nood zit.

    Twente-fan Leon ten Voorde is weer op jacht naar een prijs, steekt graag een dolk in het Ros als hij daar beter van kan worden. Wat Derksen allemaal wel of niet weet is van geen belang, die slaat de plank vaker mis dan dat hij accuraat is.

    Deze discussie vind ik helemaal niet boeiend. Ik wil plezier hebben in het stadion, mooi voetbal zien en horen dat Twente er weer bovenop komt. Ik heb vorig jaar een wonder mogen aanschouwen, Twente 7de. Dan nog halleluja nieuws dat we in CAT2 zitten en dat we slechts een klein verlies lijden. In principe een jaar van goed, zeer goed, nieuws. Vorig jaar genietenm van Unal, dit jaar lijkt Asssaidi de smaakmaker te worden, en als kers op de taart de lelijke tronie van Marsman die mijn uitzicht niet vervuilt.

    Wat Jan krijgt bijgeschreven boeit mij helemaal niet. Ik hoor enkel positief, positief, positief.... de stroeve start dit jaar is Jan en Hake vergeven. Dit was ergens zeer voorspelbaar gezien we met een spiksplinternieuw elftal de wei in gaan.

  • Avatar
    annalyst - 10 oktober 2017 om 12:29
    BAM zegt:

    Twente-fan Leon ten Voorde is weer op jacht naar een prijs, steekt graag een dolk in het Ros als hij daar beter van kan worden. Wat Derksen allemaal wel of niet weet is van geen belang, die slaat de plank vaker mis dan dat hij accuraat is.

    Deze discussie vind ik helemaal niet boeiend. Ik wil plezier hebben in het stadion, mooi voetbal zien en horen dat Twente er weer bovenop komt. Ik heb vorig jaar een wonder mogen aanschouwen, Twente 7de. Dan nog halleluja nieuws dat we in CAT2 zitten en dat we slechts een klein verlies lijden. In principe een jaar van goed, zeer goed, nieuws. Vorig jaar genietenm van Unal, dit jaar lijkt Asssaidi de smaakmaker te worden, en als kers op de taart de lelijke tronie van Marsman die mijn uitzicht niet vervuilt.

    Wat Jan krijgt bijgeschreven boeit mij helemaal niet. Ik hoor enkel positief, positief, positief.... de stroeve start dit jaar is Jan en Hake vergeven. Dit was ergens zeer voorspelbaar gezien we met een spiksplinternieuw elftal de wei in gaan.

    Ik vraag me af wat ten Voorde met dit bericht te maken heeft ;)

  • Avatar
    BAM - 10 oktober 2017 om 12:53
    annalyst zegt:

    Ik vraag me af wat ten Voorde met dit bericht te maken heeft ;)

    Zijn column niet gelezen?

  • Avatar
    annalyst - 10 oktober 2017 om 13:14
    BAM zegt:

    Zijn column niet gelezen?

    Nee, niet gelezen. Heb geen krant. Ik ging puur af of het bericht van tf en van wat Derksen heeft gezegd. Blijkbaar heeft Leon dus ook nog een duit in het zakje gedaan. Dat wist ik dus niet.

  • Avatar
    leonard50 - 10 oktober 2017 om 13:32
    BAM zegt:

    Twente-fan Leon ten Voorde is weer op jacht naar een prijs, steekt graag een dolk in het Ros als hij daar beter van kan worden. Wat Derksen allemaal wel of niet weet is van geen belang, die slaat de plank vaker mis dan dat hij accuraat is.

    Deze discussie vind ik helemaal niet boeiend. Ik wil plezier hebben in het stadion, mooi voetbal zien en horen dat Twente er weer bovenop komt. Ik heb vorig jaar een wonder mogen aanschouwen, Twente 7de. Dan nog halleluja nieuws dat we in CAT2 zitten en dat we slechts een klein verlies lijden. In principe een jaar van goed, zeer goed, nieuws. Vorig jaar genietenm van Unal, dit jaar lijkt Asssaidi de smaakmaker te worden, en als kers op de taart de lelijke tronie van Marsman die mijn uitzicht niet vervuilt.

    Wat Jan krijgt bijgeschreven boeit mij helemaal niet. Ik hoor enkel positief, positief, positief.... de stroeve start dit jaar is Jan en Hake vergeven. Dit was ergens zeer voorspelbaar gezien we met een spiksplinternieuw elftal de wei in gaan.

    die Ten Voorde is gewoon een rat ,overal overheen zeiken op de voor hem gluiperige manier . Hij durft zich ook nog Twente watcher te noemen ? Jammer dat je hem geen stadion verbod kunt opleggen .

  • Avatar
    Boesk00l - 10 oktober 2017 om 13:44
    leonard50 zegt:

    die Ten Voorde is gewoon een rat ,overal overheen zeiken op de voor hem gluiperige manier . Hij durft zich ook nog Twente watcher te noemen ? Jammer dat je hem geen stadion verbod kunt opleggen .

    Op zich vind ik Ten Voorde journalistiek een stuk beter dan bijvoorbeeld een Van Losser of Wissing. Die praten vooral uit onderbuikgevoel waar Ten Voorde gevoelige punten ook werkelijk blootlegd.



    Soms slaat hij echter wel wat door in het negatieve. Enerzijds goed omdat hij als journalist de boel scherp houdt, maar voor het imago niet zo best.

  • Avatar
    Citrofiel - 10 oktober 2017 om 14:03
    jan53 zegt:

    Vorige week werd dat bedrag ook genoemd en door insiders ontkend. Kwamen toen andere bedragen uit de bus. Delen door 3 las ik ook nog. Of dubbele functies enz. Begreep ook dat het geen overmatige salarissen waren in vergelijking met andere clubs. Tis mij niet duidelijk. Ja en idd moeten we zuinig zijn,

    Beste Jan, vorige week heeft Ans nog gemeld dat het budget voor JvH en EV gestoeld is op 1,5 Fte. Dat komt neer op ca. 300K op jaarbasis voor EV, heeft zij gemeld. Dat Jan nu blijkbaar 380K krijgt zal zo zijn. Dat de politiek het veel geld vindt, is ook duidelijk.... Of de RvC er iets mee doet, is hun verantwoording. Kortom iedereen heeft een mening erover, die gelukkig verschilt... M.b.t. de dubbelfuncties werd een lolletje gemaakt....... Hierbij heb ik gesteld dat het dus ook 2,5 Fte zou kunnen zijn. De bedragen die Ans genoemd heeft in de andere topic, kloppen wel hoor......

  • Avatar
    leonard50 - 10 oktober 2017 om 14:07
    Boesk00l zegt:

    Op zich vind ik Ten Voorde journalistiek een stuk beter dan bijvoorbeeld een Van Losser of Wissing. Die praten vooral uit onderbuikgevoel waar Ten Voorde gevoelige punten ook werkelijk blootlegd.



    Soms slaat hij echter wel wat door in het negatieve. Enerzijds goed omdat hij als journalist de boel scherp houdt, maar voor het imago niet zo best.

    Boes deels met je eens ,heb hem daar ooit over aangehouden waarom hij alles zwart wit ziet .tuurlijk is er vrijheid van meningsuiting ,maar je kunt ook doorslaan en op elke slak zout leggen . Zelf vind ik hem een sensatie journalist ,meer passend in het rijtje shownieuws ! Over die gehaktbal van Van Losser en Wissing wil ik het helemaal niet hebben dat zijn idd onderbuik journalisten .

  • Avatar
    jan53 - 10 oktober 2017 om 14:29
    Citrofiel zegt:

    Beste Jan, vorige week heeft Ans nog gemeld dat het budget voor JvH en EV gestoeld is op 1,5 Fte. Dat komt neer op ca. 300K op jaarbasis voor EV, heeft zij gemeld. Dat Jan nu blijkbaar 380K krijgt zal zo zijn. Dat de politiek het veel geld vindt, is ook duidelijk.... Of de RvC er iets mee doet, is hun verantwoording. Kortom iedereen heeft een mening erover, die gelukkig verschilt... M.b.t. de dubbelfuncties werd een lolletje gemaakt....... Hierbij heb ik gesteld dat het dus ook 2,5 Fte zou kunnen zijn. De bedragen die Ans genoemd heeft in de andere topic, kloppen wel hoor......

    Dank je wel. Ik vind het prima hoor. Maak me er niet druk over. Het viel me gewoon op dat met name mensen uit de media iedere keer weer met verschillende bedragen aan komen zetten. Zoals ik al eerder aangaf ben ik blij met de financiƫle rapportage van vorige week.

  • Avatar
    Citrofiel - 10 oktober 2017 om 14:50
    jan53 zegt:

    Dank je wel. Ik vind het prima hoor. Maak me er niet druk over. Het viel me gewoon op dat met name mensen uit de media iedere keer weer met verschillende bedragen aan komen zetten. Zoals ik al eerder aangaf ben ik blij met de financiƫle rapportage van vorige week.

    Ik zou willen adviseren dat je je daar aan vast houdt...... Overigens kloppen de bedragen wel ongeveer... 564K - 380K (JvH) = 184K hier 150K ( half jaar EV ) vanaf en je houdt 34K over voor Jacobs (3 maand?)....... Het blijft heel erg veel geld voor de hardwerkende supporter..... zeker als er kritiek op het functioneren is.....

  • Avatar
    PaRaDoX - 10 oktober 2017 om 15:21
    Citrofiel zegt:

    Ik zou willen adviseren dat je je daar aan vast houdt...... Overigens kloppen de bedragen wel ongeveer... 564K - 380K (JvH) = 184K hier 150K ( half jaar EV ) vanaf en je houdt 34K over voor Jacobs (3 maand?)....... Het blijft heel erg veel geld voor de hardwerkende supporter..... zeker als er kritiek op het functioneren is.....

    Ik vind het vooral schrijnend dat FC Twente aan de ene kant in geldnood verkeerd en wij allen vooral geduldig moeten zijn, maar dat er anderzijds flinke bedragen uit de kas verdwijnen...ongeacht de persoon en/of functies.

    "Voor niets gaat de zon op", daar is een ieder zich van bewust, maar iets lagere salarissen zouden niet misstaan in deze financieel moeilijke tijden van FC Twente, en verhoging van een salaris zodra de nood wat minder gering is of aantoonbare progressie qua prestaties of geleverde werkzaamheden.

    Ik wil nog wel opmerken dat ik vind dat Erik zichzelf wel terug verdiend, en dat wij heel blij mogen zijn met deze man als je kijkt naar zijn ervaring. Die had elders met gemak nog wel meer had kunnen verdienen volgens mij....

  • Avatar
    jan53 - 10 oktober 2017 om 15:35
    Citrofiel zegt:

    Ik zou willen adviseren dat je je daar aan vast houdt...... Overigens kloppen de bedragen wel ongeveer... 564K - 380K (JvH) = 184K hier 150K ( half jaar EV ) vanaf en je houdt 34K over voor Jacobs (3 maand?)....... Het blijft heel erg veel geld voor de hardwerkende supporter..... zeker als er kritiek op het functioneren is.....

    Je bedoelt vasthouden aan de financiƫle rapportage? Deed ik al hoor !!! Advies?? Heb zelfs het volste vertrouwen in alles wat er op dit moment bij Twente gebeurd . Heb ook totaal geen problemen met wat de heren verdienen. In de media verschenen echter weer verschillende bedragen en dat zou weer voer kunnen zijn voor de "critici". Daar hebben we genoeg over gelezen.

  • Avatar
    vak309 - 10 oktober 2017 om 15:42
    PaRaDoX zegt:

    Ik vind het vooral schrijnend dat FC Twente aan de ene kant in geldnood verkeerd en wij allen vooral geduldig moeten zijn, maar dat er anderzijds flinke bedragen uit de kas verdwijnen...ongeacht de persoon en/of functies.

    "Voor niets gaat de zon op", daar is een ieder zich van bewust, maar iets lagere salarissen zouden niet misstaan in deze financieel moeilijke tijden van FC Twente, en verhoging van een salaris zodra de nood wat minder gering is of aantoonbare progressie qua prestaties of geleverde werkzaamheden.

    Ik wil nog wel opmerken dat ik vind dat Erik zichzelf wel terug verdiend, en dat wij heel blij mogen zijn met deze man als je kijkt naar zijn ervaring. Die had elders met gemak nog wel meer had kunnen verdienen volgens mij....

    Je laatste alinea zegt het eigenlijk: voor kwaliteit zul je moeten betalen. En reken maar dat beide heren, omdat ze een Twentehart hebben, niet voor het alleronderste uit de kan gaan, maar wel voor een marktconform salaris.

Nieuwe media