FC Twente reserveert bijna zes miljoen euro: ''Een inschatting''

12 oktober 2017 om 10:27 | Bron: VI FC Twente reserveert bijna zes miljoen euro: ''Een inschatting''

FC Twente verwacht dat het binnen nu en anderhalf jaar duidelijkheid krijgt over de naheffing en boete van de belastingdienst, zo weet VI vandaag te melden. De club uit Enschede heeft een bedrag gereserveerd van 5,9 miljoen euro. 

"De voorziening die we genomen hebben is een inschatting", licht Erik Velderman toe in gesprek met Voetbal International. "Externe adviseurs hebben een berekening gemaakt op basis van de beschikbare dossiers en aan de hand daarvan een bandbreedte aangegeven", vervolgt de bestuurder.

"De voorziening is het plafond aan aanslagen dat we uiteindelijk verwachten", besluit Velderman, de financieel directeur van FC Twente. De fiscus onderzoekt alle in- en uitgaande transfers tussen 2012 en 2015 en onderzoekt of daarbij de geldstromen die daarbij gepaard zijn gegaan. 

 

Overzicht

Reacties (11)

  • Avatar
    TukkerBryan - 12 oktober 2017 om 10:32

    Als die naheffingen nou bij meer clubs en bedrijven zo zijn, kan het btw tarief misschien weer terug naar 6%. Jezus wat 'n geld.

  • Avatar
    ANS - 12 oktober 2017 om 11:02

    En de schuldigen ? De een ligt heerlijk in de spaanse zon en de ander geniet van een lekker glas wijn op zijn wijngoed in Zuid Afrika .

  • Avatar
    Citrofiel - 12 oktober 2017 om 11:10
    zegt:

    Waarom zou er niets gedaan kunnen worden? De voorziening is getroffen. Mocht duidelijk worden dat er toch nog meer voorzien moet worden, kan dat toch in het lopende boekjaar? Er zal zeker conservatief gerekend zijn om tegenvallers te voorkomen. Terug naar de normale business dus....

  • Avatar
    Citrofiel - 12 oktober 2017 om 11:13
    ANS zegt:

    En de schuldigen ? De een ligt heerlijk in de spaanse zon en de ander geniet van een lekker glas wijn op zijn wijngoed in Zuid Afrika .

    In elk geval is er via het crediteurenakkoord al een deel verrekend. Maar eens afwachten wat het werkelijke bedrag wordt. Doordat het langer duurt voordat er betaald moet gaan worden, is het misschien wel wat gemakkelijker...

  • Avatar
    twentefanhenk - 12 oktober 2017 om 11:18

    Laat ze alle clubs eens doorlichten

  • Avatar
    sjonny - 12 oktober 2017 om 12:33

    De heren komen wel met een fraude van 6 mil. Wat een aanfluiting, welkom in NLπŸ‘ŒπŸΌ

  • Avatar
    PaRaDoX - 12 oktober 2017 om 14:43
    ANS zegt:

    En de schuldigen ? De een ligt heerlijk in de spaanse zon en de ander geniet van een lekker glas wijn op zijn wijngoed in Zuid Afrika .

    Inderdaad ANS, dat maakt het dubbel zuur....

  • Avatar
    Ik - 12 oktober 2017 om 19:02
    ANS zegt:

    En de schuldigen ? De een ligt heerlijk in de spaanse zon en de ander geniet van een lekker glas wijn op zijn wijngoed in Zuid Afrika .

    Ikzeg. Hallo Ans. En daar wordt ik nou zo moe van hè. Wij bijna dood, en hun wat u nu vertelt. Ongelooflijk ongelooflijk.

  • Avatar
    Messi - 12 oktober 2017 om 20:42

    In Joop we trust........Joop bedankt πŸ–•πŸ»πŸ–•πŸ»πŸ–•πŸ»πŸ–•πŸ»πŸ–•πŸ»πŸ–•πŸ»πŸ–•πŸ»πŸ–•πŸ»πŸ–•πŸ»πŸ–•πŸ»πŸ–•πŸ»πŸ–•πŸ»πŸ–•πŸ»πŸ–•πŸ»πŸ–•πŸ»πŸ–•πŸ»πŸ–•πŸ»πŸ–•πŸ»πŸ–•πŸ»vuile oplichter

  • Avatar
    Degeweldenaar - 12 oktober 2017 om 20:59

    Moet dat gezeik nu nog misschien nog ander half jaar gaan duren. Nou tot die tijd zal er geen mens inversteren als die belasting aanslag als een molensteen om onze nek hangt. Tja als de aanslag hoger uit valt zijn investeerders hun geld kwijt want de belastingdienst krijgt altijd als eerste haar centjes GVD

  • Avatar
    jan53 - 13 oktober 2017 om 18:14
    Citrofiel zegt:

    Waarom zou er niets gedaan kunnen worden? De voorziening is getroffen. Mocht duidelijk worden dat er toch nog meer voorzien moet worden, kan dat toch in het lopende boekjaar? Er zal zeker conservatief gerekend zijn om tegenvallers te voorkomen. Terug naar de normale business dus....

    Je wilt toch een keer van die onzekerheid af. Dus wat mij betreft liever nu dan morgen (bericht belastingdienst). Dan weten we waar we aan toe zijn en hoeven geen potjes te kweken.

Nieuwe media