Holla zondag met regenboogband: ''Alle verschillen zijn welkom''

12 oktober 2017 om 11:56 | Bron: VVCS Holla zondag met regenboogband:  ''Alle verschillen zijn welkom''

Alle aanvoerders in het betaalde voetbal zullen komend weekend eenmalig een andere aanvoerdersband dragen. Danny Holla (of Hidde ter Avest?) zal op initiatief van de Centrale spelersraad CSR en de John Blankenstein Foundation een regenboogaanvoerdersband om zijn arm hebben. Met het dragen van de regenboogband wordt aandacht gevraagd voor diversiteit in zowel het betaald als amateurvoetbal.

"Dit doen wij om collega-voetballers, scheidsrechters, supporters, vrijwilligers en vele anderen binnen het voetbal die met hun eigen identiteit worstelen te steunen en bij te dragen aan bewustwording omtrent het bespreekbaar maken van diversiteit", reageert CSR- en VVCS-voorzitter Danny Hesp. "Voetbal moet voor iedereen zijn, ongeacht culturele achtergrond, huidskleur, ras, seksuele voorkeur of religie. Iedereen moet met plezier kunnen deelnemen aan zijn of haar favoriete sport, wie je ook bent en wat je achtergrond ook is."

Karin Blankenstein, voorzitter van de John Blankenstein Foundation is blij met de actie. "Regenboogbanden drukken de kern van sport voor iedereen uit: alle verschillen zijn welkom zodat iedereen zich thuis voelt en daardoor met plezier sport. Sport wordt leuker en sterker als we iedereen insluiten, ongeacht leeftijd, afkomst, seksuele voorkeur of geslacht", aldus Blankenstein op de website van de VVCS.

Foto: Sportfoto-oost

Overzicht

Reacties (96)

  • Avatar
    Boesk00l - 12 oktober 2017 om 12:56

    Kleine moeite, groot gebaar

    Prima initiatief!

  • Avatar
    mcdummels - 12 oktober 2017 om 13:01
    Boesk00l zegt:

    Kleine moeite, groot gebaar

    Prima initiatief!

    Maar ik vraag me toch af hoeveel dit nou helpt. Zouden er echt mensen zijn die doordat ze zien dat de aanvoerders een regenboogband dragen besluiten om uit de kast te komen?

  • Avatar
    jeff - 12 oktober 2017 om 13:16
    mcdummels zegt:

    Maar ik vraag me toch af hoeveel dit nou helpt. Zouden er echt mensen zijn die doordat ze zien dat de aanvoerders een regenboogband dragen besluiten om uit de kast te komen?

    Dus je wilt zeggen; ‘het helpt geen flikker’ ? 😉

  • Avatar
    Boesk00l - 12 oktober 2017 om 13:27
    mcdummels zegt:

    Maar ik vraag me toch af hoeveel dit nou helpt. Zouden er echt mensen zijn die doordat ze zien dat de aanvoerders een regenboogband dragen besluiten om uit de kast te komen?

    Nee, maar het helpt wel bij de acceptatie wanneer er vanuit een echte mannensport een uiting komt, hoe klein deze ook is.

    Ook zal er vast bij een voetbalprogramma over gesproken worden. Alleen maar goed! (zelfs het gebazel van Gijp)



    Het is nog altijd belachelijk dat mensen hun keuzes (moeten) laten afhangen van hun geaardheid en de acceptatie daarvan.

  • Avatar
    twentefanhenk - 12 oktober 2017 om 14:22
    Boesk00l zegt:

    Nee, maar het helpt wel bij de acceptatie wanneer er vanuit een echte mannensport een uiting komt, hoe klein deze ook is.

    Ook zal er vast bij een voetbalprogramma over gesproken worden. Alleen maar goed! (zelfs het gebazel van Gijp)



    Het is nog altijd belachelijk dat mensen hun keuzes (moeten) laten afhangen van hun geaardheid en de acceptatie daarvan.

    👍inderdaad👍helemaal mee eens!

  • Avatar
    FCfruitmand - 12 oktober 2017 om 14:37
    jeff zegt:

    Dus je wilt zeggen; ‘het helpt geen flikker’ ? 😉

    hahaha, fucking grappig! :-)

  • Avatar
    PaRaDoX - 12 oktober 2017 om 14:42

    Beetje zuur voor Ignace van Swieten die geen wedstrijd meer mocht fluiten toen bleek dat zijn geaardheid naar mannen uit ging. Was destijds 1 van de betere scheidsrechters.

  • Avatar
    Berry - 12 oktober 2017 om 15:06
    PaRaDoX zegt:

    Beetje zuur voor Ignace van Swieten die geen wedstrijd meer mocht fluiten toen bleek dat zijn geaardheid naar mannen uit ging. Was destijds 1 van de betere scheidsrechters.

    Alleen de naam klinkt al gay...

  • Avatar
    PaRaDoX - 12 oktober 2017 om 15:08
    Berry zegt:

    Alleen de naam klinkt al gay...

    Om over de naam Berry maar te zwijgen. ;)

  • Avatar
    Boesk00l - 12 oktober 2017 om 15:45
    PaRaDoX zegt:

    Beetje zuur voor Ignace van Swieten die geen wedstrijd meer mocht fluiten toen bleek dat zijn geaardheid naar mannen uit ging. Was destijds 1 van de betere scheidsrechters.

    Volgens mij staat dat niet in verbinding. Volgens mij heeft hij zelf de handdoek in de ring gegooid na mishandeling (in andere functie). Maar ik was nog jong en weet er niet helemaal het fijne van.



    Het is wel belachelijk dat de Bond zelf scheidsrechters verbood of adviseerde om als homofiel naar buiten te treden. Dat werkt natuurlijk niet in de acceptatie. Ook Blankesteijn was een zeer verdienstelijk arbiter.

  • Avatar
    PaRaDoX - 12 oktober 2017 om 16:30
    Boesk00l zegt:

    Volgens mij staat dat niet in verbinding. Volgens mij heeft hij zelf de handdoek in de ring gegooid na mishandeling (in andere functie). Maar ik was nog jong en weet er niet helemaal het fijne van.



    Het is wel belachelijk dat de Bond zelf scheidsrechters verbood of adviseerde om als homofiel naar buiten te treden. Dat werkt natuurlijk niet in de acceptatie. Ook Blankesteijn was een zeer verdienstelijk arbiter.

    Klopt niet helemaal Boes.....

    Toen zijn geaardheid bekend werd, werd hij veelal uit-gehoond als homofiel, ongeacht zijn prestaties. Ignace stond er echter boven en kon zich er volgens mij wel voor afsluiten, want hij bleef gewoon netjes fluiten.

    Natuurlijk kwam zijn geaardheid meer en meer ter sprake in verschillende media. Daarop heeft de Bond hem destijds van de velden gehaald. Dit heeft destijds in de krant gestaan. Ook ik was nog heel jong en kon wel om de spreekkoren lachen. Nadat hij verdween van de velden, miste ik hem wel om zijn prestaties als scheidsrechter.

    Wat betreft Blankenstein ben ik het helemaal met je eens, ook hij was 1 van de betere scheidsrechters, en de Bond moet zich de ogen uit de kop schamen om hen een bepaalde zwijgplicht op te leggen.

    Nu leidt hij scheidsrechters op in Zeist.

  • Avatar
    Boesk00l - 12 oktober 2017 om 16:33
    PaRaDoX zegt:

    Klopt niet helemaal Boes.....

    Toen zijn geaardheid bekend werd, werd hij veelal uit-gehoond als homofiel, ongeacht zijn prestaties. Ignace stond er echter boven en kon zich er volgens mij wel voor afsluiten, want hij bleef gewoon netjes fluiten.

    Natuurlijk kwam zijn geaardheid meer en meer ter sprake in verschillende media. Daarop heeft de Bond hem destijds van de velden gehaald. Dit heeft destijds in de krant gestaan. Ook ik was nog heel jong en kon wel om de spreekkoren lachen. Nadat hij verdween van de velden, miste ik hem wel om zijn prestaties als scheidsrechter.

    Wat betreft Blankenstein ben ik het helemaal met je eens, ook hij was 1 van de betere scheidsrechters, en de Bond moet zich de ogen uit de kop schamen om hen een bepaalde zwijgplicht op te leggen.

    Nu leidt hij scheidsrechters op in Zeist.

    Dank voor die achtergrond. Daarvoor was ik denk ik iets te jong om goed mee te krijgen.



    Ik denk overigens niet dat Blankenstein nog betrokken is bij de opleiding. Hij is al een tijdje dood.

  • Avatar
    mcdummels - 12 oktober 2017 om 16:43
    Boesk00l zegt:

    Nee, maar het helpt wel bij de acceptatie wanneer er vanuit een echte mannensport een uiting komt, hoe klein deze ook is.

    Ook zal er vast bij een voetbalprogramma over gesproken worden. Alleen maar goed! (zelfs het gebazel van Gijp)



    Het is nog altijd belachelijk dat mensen hun keuzes (moeten) laten afhangen van hun geaardheid en de acceptatie daarvan.

    Ja dat heb je helemaal gelijk in. Vooral in Nederland, waar we onszelf graag op de borst kloppen over hoe tolerant en progressief we wel niet zijn, zou het geen enkel probleem moeten zijn voor voetballers en natuurlijk ook anderen om uit de kast te komen... Blijkbaar zijn we dus toch niet zo tolerant als dat we zeggen dat we zijn.

  • Avatar
    PaRaDoX - 12 oktober 2017 om 17:14
    Boesk00l zegt:

    Dank voor die achtergrond. Daarvoor was ik denk ik iets te jong om goed mee te krijgen.



    Ik denk overigens niet dat Blankenstein nog betrokken is bij de opleiding. Hij is al een tijdje dood.

    Ik bedoelde Ignace. ;)

    Ik weet echter niet of hij inmiddels ook gestopt is met opleiden.

  • Avatar
    beerntjes - 12 oktober 2017 om 17:23
    Boesk00l zegt:

    Nee, maar het helpt wel bij de acceptatie wanneer er vanuit een echte mannensport een uiting komt, hoe klein deze ook is.

    Ook zal er vast bij een voetbalprogramma over gesproken worden. Alleen maar goed! (zelfs het gebazel van Gijp)



    Het is nog altijd belachelijk dat mensen hun keuzes (moeten) laten afhangen van hun geaardheid en de acceptatie daarvan.

    100% mee eens. Laat iedereen lekker in zijn waarde!

  • Avatar
    Enschede78 - 12 oktober 2017 om 17:25

    Belachelijke actie.
    Voetbal is voor mannen, laat die gaytjes lekker een deurtje verder gaan.

    Kom er maar weer in mensen haha :-D

  • Avatar
    leonard50 - 12 oktober 2017 om 17:30
    PaRaDoX zegt:

    Ik bedoelde Ignace. ;)

    Ik weet echter niet of hij inmiddels ook gestopt is met opleiden.

    tja normaal reageer ik niet (MEER) op je maar voor deze keer : Blankenstein is allang overleden en Van Swieten ook al vele jaren geleden ....Dus gooi je glazenbol maar bij het grof vuil en je insider stuur ook de laan maar uit .Sorry !

  • Avatar
    ANS - 12 oktober 2017 om 17:52
    PaRaDoX zegt:

    Ik bedoelde Ignace. ;)

    Ik weet echter niet of hij inmiddels ook gestopt is met opleiden.

    Is overleden op 4 mei 2005 en Blankenstein in aug. 2006. Lang leve Google.

  • Avatar
    2010 - 12 oktober 2017 om 18:17
    Enschede78 zegt:

    Belachelijke actie.
    Voetbal is voor mannen, laat die gaytjes lekker een deurtje verder gaan.

    Kom er maar weer in mensen haha :-D

    Dus homos zijn geen mannen ofwat?

    Je kunt veel over ze zeggen maar niet dat ze geen mannen zijn.

  • Avatar
    mcdummels - 12 oktober 2017 om 18:29
    2010 zegt:

    Dus homos zijn geen mannen ofwat?

    Je kunt veel over ze zeggen maar niet dat ze geen mannen zijn.

    Ik durf wel te stellen dat de meeste homo's meer man zijn dan enschede78

Nieuwe media