''Ik denk dat Hake de boel ook nog wel op de rit had gekregen''

18 oktober 2017 om 17:14 | Bron: ''Ik denk dat Hake de boel ook nog wel op de rit had gekregen''

FC Twente heeft vandaag bekend gemaakt dat Rene Hake niet langer de hoofdtrainer is. Assisent-trainer Marino Pusic neemt voorlopig de honneurs waar. Tijmen van Wissing vraagt zich af of de club uit Enschede een verstandige beslissing heeft genomen. 

"Ik denk dat Rene Hake de boel ook nog wel op de rit had gekregen", vertelt hij bij RTV Oost. "De laatste twee thuiswedstrijden gaven voldoende vertrouwen. En als je beseft dat de helft van de selectie in het begin nog niet fit was, dan denk ik dat Hake het niet eens zo heel slecht heeft gedaan. Je kunt je ook afvragen of Van Halst de trainer heeft opgezadeld met een dramatische en onevenwichtige selectie", vervolgt Van Wissing.

"Of hij weg moet? Dat vind ik een heel groot woord, maar hij heeft te veel petten op", constateert de verslaggever. "Er liggen zoveel dossiers op tafel, je kunt niet de hele club gaan runnen. Zeker niet na de erfenis van Munsterman en Van der Laan. Het is een grote brandhaard. Als je elk brandje moet blussen, kun je niet ook nog eens technisch directeur zijn", meent Van Wissing, die benadrukt dat Hake ook nog een belangrijke rol heeft gespeeld.

"Op een gegeven moment heeft Hake zich daar ook mee bemoeit", legt hij uit. "Hij heeft Lam nog aan de selectie toegevoegd door zijn eigen persoonlijke contacten met hem en dat is nu een van de sterkhouders. Van Halst kan niet elke avond scouten, hij is ook bezig met allerlei andere dingen binnen de club. Dus er moet gewoon een technisch directeur komen. Van Halst moet niet te veel hooi op zijn vork nemen", besluit Van Wissing. 

Overzicht

Reacties (14)

  • Avatar
    twente199 - 18 oktober 2017 om 17:27

    je kon het risico niet nemen, er MOET gewonnen worden de komende 2 thuiswedstrijden. Op basis van de zoveelste zaadpot tegen willem 2 is dit het beste. Hake zijn tactiek is veel te laf, hij is zelf ook te mak. Elke week roepen dat bepaalde dingen niet mogen gebeuren en toch gaat het een week later weer mis.

  • Avatar
    NS04 - 18 oktober 2017 om 17:40

    In dit geval ben ik het helemaal met hem eens!!!

  • Avatar
    Enschede78 - 18 oktober 2017 om 17:41

    De Hoofdverantwoordelijke voor deze baggerselectie/zooi is Judas van Halst.

  • Avatar
    NS04 - 18 oktober 2017 om 17:45

    Waar ik ook steeds aan moet denken is ziyech en Schreuder. Ziyech was fan van Schreuder en zijn gedrag en clubliefde werden er niet beter op. Assaidi heeft ook altijd diep respect voor hake gehad...

  • Avatar
    Conti - 18 oktober 2017 om 18:00

    Zeker weten, de komende thuis wedstrijden waren onder Hake gewoon gewonnen.

  • Avatar
    Voetbaluhhh - 18 oktober 2017 om 18:03
    zegt:

    Bron?

  • Avatar
    Namenev66 - 18 oktober 2017 om 18:04
    zegt:

    πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

  • Avatar
    Namenev66 - 18 oktober 2017 om 18:07
    zegt:

    We lappen wel bij πŸ˜‰

  • Avatar
    Ket wiezel - 18 oktober 2017 om 18:36
    Enschede78 zegt:

    De Hoofdverantwoordelijke voor deze baggerselectie/zooi is Judas van Halst.

    Klopt, want door Van Halst sprongen 3 verdedigers zondag niet mee bij die Corner en bleef Brondeel veilig op zijn doellijn staan, waardoor Sol vogelvrij kon inkoppen. Ik zei het gelijk tegen mijn buurman, Jan zijn schuld!

  • Avatar
    Enschede78 - 18 oktober 2017 om 18:47
    Ket wiezel zegt:

    Klopt, want door Van Halst sprongen 3 verdedigers zondag niet mee bij die Corner en bleef Brondeel veilig op zijn doellijn staan, waardoor Sol vogelvrij kon inkoppen. Ik zei het gelijk tegen mijn buurman, Jan zijn schuld!

    Klopt.

    van Halst als super TD heeft voor deze selectie gezorgd.



    Of zat misschien Munsterman er wel achter....o_O

  • Avatar
    twentefanhenk - 18 oktober 2017 om 19:03

    Wat een droeftoeter die WissinkπŸ–“!

  • Avatar
    Ket wiezel - 18 oktober 2017 om 19:03
    Enschede78 zegt:

    Klopt.

    van Halst als super TD heeft voor deze selectie gezorgd.



    Of zat misschien Munsterman er wel achter....o_O

    Of Kees Rijvers?

  • Avatar
    twentefanhenk - 18 oktober 2017 om 19:07
    Ket wiezel zegt:

    Klopt, want door Van Halst sprongen 3 verdedigers zondag niet mee bij die Corner en bleef Brondeel veilig op zijn doellijn staan, waardoor Sol vogelvrij kon inkoppen. Ik zei het gelijk tegen mijn buurman, Jan zijn schuld!

    Haha wat triest he om alles op van Halst af te schuiven?

  • Avatar
    Twente1 - 18 oktober 2017 om 19:36
    Ket wiezel zegt:

    Klopt, want door Van Halst sprongen 3 verdedigers zondag niet mee bij die Corner en bleef Brondeel veilig op zijn doellijn staan, waardoor Sol vogelvrij kon inkoppen. Ik zei het gelijk tegen mijn buurman, Jan zijn schuld!

    Geniaal πŸ˜„

Nieuwe media