Update: FC Twente-fan (37) uit Enschede ontloopt celstraf

13 november 2017 om 14:27 | Bron: RTV Oost Update: FC Twente-fan (37) uit Enschede ontloopt celstraf

Voor de rechtbank in Almelo is vier maanden onvoorwaardelijke celstraf geëist tegen een 37-jarige FC Twente-aanhanger uit Enschede, zo meldt RTV Oost. Op 5 februari 2017 zou de man een Feyenoord-supporter het ziekenhuis in geslagen hebben.

Tegen twee andere Twente-fans zijn straffen van 120 uur werkstraf en een maand voorwaardelijke celstraf geëist. De twee, een 33-jarige man uit Enschede en een 31-jarige man uit Almelo, zouden ook een rol hebben gespeeld in de vechtpartij.

De Feyenoord-supporter provoceerde na afloop van de 0-2 nederlaag tegen Feyenoord bij Vak P. "Ik heb hem aangesproken en gezegd dat hij beter weg kon gaan voordat het mis zou gaan", aldus de 33-jarige Enschedeër in de rechtbank. De confrontatie zou vervolgens zijn uitgelopen op wat geduw en getrek.

Op dat moment zou 31-jarige Almeloër de pet van de Feyenoord-fan afgepakt hebben. Na een duw kwam het slachtoffer tegen de 37-jarige aan. "Hij kwam tegen me aan en viel half neer. Toen hij overeind kwam, gaf ik hem een klap. Heel stom, dat had ik niet moeten doen."

Update: de 37-jarige supporter van FC Twente uit Enschede heeft een werkstraf van 150 uur gekregen, zo weet RTV Oost te melden. Hij ontloopt daardoor een celstraf. De rechtbank oordeelde de 'poging tot zware mishandeling' niet (voldoende) bewezen. Een andere fan kreeg de gevorderde 120 uur taakstraf en de derde twee weken voorwaardelijk en reclasseringscontact. De Enschedeërs moeten het slachtoffer ruim 4.000 euro vergoeden.

Overzicht

Reacties (31)

  • Avatar
    timm1292 - 31 oktober 2017 om 07:49

    Provoceren bij vak p haha dan kun je net zo goed vragen of iemand je in elkaar trapt

  • Avatar
    NS04 - 31 oktober 2017 om 07:50

    Zowel de Feyenoord supporter als de 3 Twente supporters idioten

  • Avatar
    Diekmenneke - 31 oktober 2017 om 07:53
    timm1292 zegt:

    Provoceren bij vak p haha dan kun je net zo goed vragen of iemand je in elkaar trapt

    Hoe kom je daar nu bij????

  • Avatar
    redhead - 31 oktober 2017 om 08:23

    "ik heb hem aangesproken en gezegd dat hij beter weg kon gaan". Huh huh....ik zie het zo voor me.
    En daarna sloeg hij hem het ziekenhuis in!

    Heel stom............inderdaad......... had je niet moeten doen!
    De wijsheid komt altijd achteraf.

  • Avatar
    Enschede78 - 31 oktober 2017 om 08:35

    Ach ja die "rechters" in Nederland.

    Misbruik je een kind krijg je een taakstraf (geilen ze op zo lijkt).
    Een paar tikken bij Twente - feijenoord en je krijgt celstraf.

  • Avatar
    De Tegenpartij - 31 oktober 2017 om 08:48

    Even ter vergelijk: de az supporter die bewust zwaar vuurwerk in een familie vak gooit hoort 3 maanden voorwaardelijk tegen zich eisen.



    Deze Feyenoord supporter (die strafbaar is doordat hij buiten de verplichte combi om naar de wedstrijd gaat, en nee het was geen sponsor) 'vroeg' er bijna zelf om door zich zeer provocerend op te stellen. Meermaals is hij hierop aangesproken, een keer houdt het op. Slim? Nee. Begrijpelijk? Ja

  • Avatar
    Hengelo - 31 oktober 2017 om 08:51
    timm1292 zegt:

    Provoceren bij vak p haha dan kun je net zo goed vragen of iemand je in elkaar trapt

    Dus vak P is al bij voorbaat een agressieve vechtclub.krasse uitspraak hoor timm1292

  • Avatar
    Messi - 31 oktober 2017 om 09:09

    Waarom krijgt deze Twente supporter geen lintje🎖

  • Avatar
    tukkerwolf - 31 oktober 2017 om 09:42

    Dit bewijst maar weer eens dat er ook goede Almeloers zijn. En dan bedoel ik niet de rechter

  • Avatar
    redhead - 31 oktober 2017 om 10:44
    Hengelo zegt:

    Dus vak P is al bij voorbaat een agressieve vechtclub.krasse uitspraak hoor timm1292

    Dat beeld leeft wel bij een groot deel van de bevolking. Of het juist is, doet niet ter zake.

    Vak-p (supportersvereniging) zal hemel en aarde moeten bewegen, wil het dit imago kwijtraken.

    Maar ik heb niet het idee dat het huidige bestuur hard aan het werk is om dit negatieve beeld van zich af te schudden.

  • Avatar
    Ik - 31 oktober 2017 om 10:55

    Ikzeg. Hoe ver kan iemand gaan. Heel ver blijkbaar. Als je in de 30 bent dan ben je toch volwassen. De man met de pet op. Zoekt het op . Dit gedrag past niet bij volwassenen. Om dit te stoppen. Is er maar een mogelijkheid. 1jaar volledige stadion verbod voor zowel het slaan naarder tijd. Deze man ook . Klaar .stadion verbod de anderen ook stadion verbod. Dan is het afgelopen doen deze volwassen kinderen dit nooit weer.klaar wie of waar je ook zit of staat.

  • Avatar
    De Tegenpartij - 31 oktober 2017 om 13:01
    redhead zegt:

    Dat beeld leeft wel bij een groot deel van de bevolking. Of het juist is, doet niet ter zake.

    Vak-p (supportersvereniging) zal hemel en aarde moeten bewegen, wil het dit imago kwijtraken.

    Maar ik heb niet het idee dat het huidige bestuur hard aan het werk is om dit negatieve beeld van zich af te schudden.

    Nee, kut bestuur. Geeft niet thuis als het moet, lopen weg voor de verantwoordelijkheid en keuren elk geweld goed. En ze proberen er niet eens een scoutingsclubje van te maken! Echt wat een kut bestuur

  • Avatar
    Messi - 31 oktober 2017 om 13:46
    De Tegenpartij zegt:

    Nee, kut bestuur. Geeft niet thuis als het moet, lopen weg voor de verantwoordelijkheid en keuren elk geweld goed. En ze proberen er niet eens een scoutingsclubje van te maken! Echt wat een kut bestuur

    Hahahaha

  • Avatar
    sjemar - 13 november 2017 om 14:48
    De Tegenpartij zegt:

    Nee, kut bestuur. Geeft niet thuis als het moet, lopen weg voor de verantwoordelijkheid en keuren elk geweld goed. En ze proberen er niet eens een scoutingsclubje van te maken! Echt wat een kut bestuur

    Schandalig gewoon. En dan gewoon de volgende wedstrijd weer luidkeels aanwezig in het stadion. Belachelijk gewoon.🤣🤣🤣🤣

    Waarom altijd weer gelijk het imago van Vak P weer onderuithalen?

  • Avatar
    BAM - 13 november 2017 om 15:09
    De Tegenpartij zegt:

    Even ter vergelijk: de az supporter die bewust zwaar vuurwerk in een familie vak gooit hoort 3 maanden voorwaardelijk tegen zich eisen.



    Deze Feyenoord supporter (die strafbaar is doordat hij buiten de verplichte combi om naar de wedstrijd gaat, en nee het was geen sponsor) 'vroeg' er bijna zelf om door zich zeer provocerend op te stellen. Meermaals is hij hierop aangesproken, een keer houdt het op. Slim? Nee. Begrijpelijk? Ja

    Lol..... heb je meneer goedPraat weer. Man man man.... keur geweld gewoon af en ga niet meteen in excuusmode. Bij elk artikel aangaande geweld of wangedrag kom jij opdraven als de mank denkende huispsycholoog om ons te vertellen over verzachtende omstandigheden, met een of ander sprookje waardoor wangedrag gerechtvaardigd moet lijken. Niet alleen jij trouwens, er zijn er wel meer die dergelijke zaken normaal vinden.

    Even ter vergelijk mijn witte bips! Kijk alleen even naar de leeftijden van deze idioten. 33,31,37. Volledige idioterie dat volwassen mannen zich niet kunnen gedragen. Dat en meer niet. Hersenloze Broodmongolen met een geweldig gebrek aan fatsoen en ouders die bikkelhard gefaald hebben.

  • Avatar
    BAM - 13 november 2017 om 15:14
    redhead zegt:

    "ik heb hem aangesproken en gezegd dat hij beter weg kon gaan". Huh huh....ik zie het zo voor me.
    En daarna sloeg hij hem het ziekenhuis in!

    Heel stom............inderdaad......... had je niet moeten doen!
    De wijsheid komt altijd achteraf.

    Als de sneeuw verdwenen is....

  • Avatar
    BAM - 13 november 2017 om 15:18
    De Tegenpartij zegt:

    Nee, kut bestuur. Geeft niet thuis als het moet, lopen weg voor de verantwoordelijkheid en keuren elk geweld goed. En ze proberen er niet eens een scoutingsclubje van te maken! Echt wat een kut bestuur

    Toch vreemd.... hoe wil jij bij Onno aan tafel schuiven met dergelijke teksten/houding? Ik dacht altijd dat jij de slimmere van de 1,400 was. Niet dus.

  • Avatar
    BAM - 13 november 2017 om 15:20
    sjemar zegt:

    Schandalig gewoon. En dan gewoon de volgende wedstrijd weer luidkeels aanwezig in het stadion. Belachelijk gewoon.🤣🤣🤣🤣

    Waarom altijd weer gelijk het imago van Vak P weer onderuithalen?

    Sarcasme mien jonk, hij was sarcastisch.

  • Avatar
    Pepps - 13 november 2017 om 15:59
    BAM zegt:

    Sarcasme mien jonk, hij was sarcastisch.

    Je bent er maar druk mee he bam

  • Avatar
    sjemar - 13 november 2017 om 16:03
    BAM zegt:

    Sarcasme mien jonk, hij was sarcastisch.

    Weet ik 😂

Nieuwe media