Matchday: FC Twente begint met Thesker en Tighadouini tegen PSV

05 november 2017 om 17:46 | Bron: Matchday: FC Twente begint met Thesker en Tighadouini tegen PSV

FC Twente neemt het zondagmiddag in Eindhoven op tegen PSV. De aftrap in het Philips Stadion is om 16:45. 

De Tukkers spelen in Eindhoven hun eerste duel onder leiding van Gertjan Verbeek. De oefenmeester werd aangesteld na het vertrek van René Hake en staat dus meteen voor een zware klus. FC Twente kende een zwakke seizoensopening en staat momenteel op de veertiende plaats met negen punten uit tien duels. De gastheren uit Eindhoven beginnen aan het duel als koploper van de Eredivisie. De ploeg van Phillip Cocu haalde 27 punten uit tien duels. 

De laatste onderlinge confrontatie in Eindhoven eindigde in een 1-1 gelijkspel. De inmiddels vertrokken Enes Ünal was trefzeker voor de Tukkers. Hector Moreno tekende destijds voor de gelijkmaker. 

Bij FC Twente heeft Verbeek een aantal veranderingen doorgevoerd. Oussama Assaidi en Danny Holla zijn geblesseerd, waardoor Adnane Tighadouini en Stefan Thesker in de basis beginnen. Op de bank ontbreekt verder ook Jos Hooiveld. De verdediger is ziek. 

Bij PSV is Steven Bergwijn teruggekeerd bij de selectie. De aanvaller heeft een basisplaats gekregen. Spits en voormalig FC Twente-speler Luuk de Jong begint op de bank. 

Opstelling FC Twente: Brondeel; Ter Avest, Bijen, Thesker, Cuevas; Liendl, Lam, Jensen; Tighadouini, Boere, Slagveer

Opstelling PSV: Zoet; Arias, Isimat-Mirin, Schwaab, Brenet; Van Ginkel, Hendrix; Bergwijn, Pereiro, Lozano; Locadia

Overzicht

Reacties (373)

  • Avatar
    biertje123 - 5 november 2017 om 15:44

    6-0 voor PSV. Dit komt niet goed vandaag.

  • Avatar
    FCfruitmand - 5 november 2017 om 15:45
    biertje123 zegt:

    6-0 voor PSV. Dit komt niet goed vandaag.

    Ja.... neem nog een glas azijn

  • Avatar
    biertje123 - 5 november 2017 om 15:47
    FCfruitmand zegt:

    Ja.... neem nog een glas azijn

    Het is gewoon erg realistisch hoor. Maar ik hoop natuurlijk dat ik erg fout zit.

  • Avatar
    Poarneem’n - 5 november 2017 om 15:49

    Ben bang voor het ergste vandaag..

  • Avatar
    Fctwente-1965 - 5 november 2017 om 15:51

    Waar is assaidi

  • Avatar
    Rene - 5 november 2017 om 15:53

    Ik hoop maar dat Verbeek de spelers vooruit weet te branden. Dat zou al winst zijn.

  • Avatar
    mcdummels - 5 november 2017 om 15:53
    Fctwente-1965 zegt:

    Waar is assaidi

    geblesseerd

  • Avatar
    TukkersOnTour - 5 november 2017 om 15:53

    COTE #1-3// 2x boere 1x jensen !!

  • Avatar
    robaar26 - 5 november 2017 om 15:55

    Heb er een goed gevoel over, Thesker heeft gewoon kwaliteit maar kwam de laatste tijd er niet uit sterk in duels. Thomas Lam voor de verdediging fysiek sterk en een goede trap. Ik weet zeker dat Adnane zich wil bewijzen zal Twente niet zo snel afschrijven. En dat domme gelul vab 6 0 7 0 dat begint standaard piet praat hier te worden als we tegen de top 3 spelen. Nog geen een x uirgekomen dus graag snaveltjes toe.. Come on TWENTE

  • Avatar
    Tukkertje1970 - 5 november 2017 om 15:56

    Hahahaha mooi voor de verbeek fans die waren zo tegen thesker proficiat🤣

  • Avatar
    UtrechtseTukker - 5 november 2017 om 16:04

    Verbeek heeft de hele week als een Bill beswick ingesproken op de spelers, om ze te overtuigen van hun kunnen. Daarbij durft hij spelers op te stellen die fit zijn. Assaidi had gewoon kunnen spelen, maar maakt hem volledig blesure klaar voor de thuis wedstrijd over twee weken tegen Heerenveen.



    De grootste winst van vandaag is, de countouren die we langzaam in het elftal gaan zien en de speelwijze. Kortom genoeg uitdagingen vandaag. Ik ben positief gestemd, zodra we de eerste 20 min van vandaag doorkomen.

  • Avatar
    Vakpforlive - 5 november 2017 om 16:08
    biertje123 zegt:

    6-0 voor PSV. Dit komt niet goed vandaag.

    Donder op eikeltje

  • Avatar
    RED 666 - 5 november 2017 om 16:09

    Wat doe je in vredesnaam met die slagveer in het veld!

    Die vent komt mij de strot uit! Raakt geen pepernoot! En wil voor geen meter lopen! Liever met 10 man dan met deze kneus in het veld

  • Avatar
    jkbellie - 5 november 2017 om 16:16
    RED 666 zegt:

    Wat doe je in vredesnaam met die slagveer in het veld!

    Die vent komt mij de strot uit! Raakt geen pepernoot! En wil voor geen meter lopen! Liever met 10 man dan met deze kneus in het veld

    Ik denk dat als hij weer slap speelt Verbeek hem nog in de eerste helft wisselt.

  • Avatar
    Socrates - 5 november 2017 om 16:22
    RED 666 zegt:

    Wat doe je in vredesnaam met die slagveer in het veld!

    Die vent komt mij de strot uit! Raakt geen pepernoot! En wil voor geen meter lopen! Liever met 10 man dan met deze kneus in het veld

    Volgens mij heb je, buiten George om, geen alternatief. Het is dus kiezen tussen wat en half-wat ! Of je moet het systeem omgooien en 442 gaan spelen.

  • Avatar
    FCTEmielFCT - 5 november 2017 om 16:27

    Eigenlijk vind ik dat dit elftal met andere accenten niet hoeft onder te doen voor dat van vorige week.
    Vooral het middenveld lijkt mij zo sterker. Aanval equal. Verdediging hopen op goede dag thesker. .. en snel cuecas eruit voor jeroen

  • Avatar
    arjanr6 - 5 november 2017 om 16:30
    Tukkertje1970 zegt:

    Hahahaha mooi voor de verbeek fans die waren zo tegen thesker proficiat🤣

    +1000

  • Avatar
    twente199 - 5 november 2017 om 16:32

    het zal wel geen 6-0 worden maar een dikke nederlaag lijdt je daar wel. Die cuevas die kan er helemaal geen kut van

  • Avatar
    Badmutzzz - 5 november 2017 om 16:35
    Vakpforlive zegt:

    Donder op eikeltje

    Leuke naam. Denk dat je vakpforlife bedoelde ;-)

  • Avatar
    RED 666 - 5 november 2017 om 16:35
    Socrates zegt:

    Volgens mij heb je, buiten George om, geen alternatief. Het is dus kiezen tussen wat en half-wat ! Of je moet het systeem omgooien en 442 gaan spelen.

    Dan liever hooiveld naast boere

Nieuwe media