VIDEO | Samenvatting: FC Twente verliest in knotsgek duel van PSV

06 november 2017 om 11:04 | Bron: VIDEO | Samenvatting: FC Twente verliest in knotsgek duel van PSV

FC Twente heeft zondagmiddag zuur puntverlies geleden. Het duel leek op een 3-3 gelijkspel af te stevenen, maar door een eigen doelpunt van Stefan Thesker ging PSV met de winst aan de haal: 4-3.

PSV kwam in de veertiende minuut op voorsprong. Op aangeven van Steven Bergwijn schoot Jurgen Locadia diagonaal binnen. Na twintig minuten spelen kwam FC Twente op gelijke hoogte. Stefan Thesker kopte raak uit een hoekschop. De bezoekers deden het in de eerste helft niet onder PSV met Thomas Lam voor de defensie als belangrijke pion.

Een kwartier na de theepauze kwam PSV weer op voorsprong. Marco van Ginkel schoot een makkelijk gegeven penalty feilloos binnen. Een hard schot van Lam zorgde niet veel later voor de 2-2. Even later was het Luuk de Jong die PSV opnieuw op voorsprong bracht. De aanvaller, die ruim duizend minuten niet het net wist te vinden, kopte raak.

Een kwartier voor tijd kwam FC Twente weer op gelijke hoogte. Fredrik Jensen schoot de bal achter PSV-goalie Jeroen Zoet. Het duel leek te eindigen in een gelijkspel tot Thesker de bal in het verkeerde doel werkte: 4-3.

Opstelling PSV: Zoet, Arias (85' Ramselaar), Isimat, Schwaab, Brenet, Van Ginkel, Hendrix (78' Luckassen), Pereiro, Lozano, Locadia, Bergwijn (67' L. de Jong).

Opstelling FC Twente: Brondeel, Ter Avest (77' Van der Lely), Bijen, Thesker, Cuevas (90+2' Kvasina), Lam, Liendl, F. Jensen, Tighadouini (70' George), Boere, Slagveer.

Overzicht

Reacties (68)

  • Avatar
    biertje123 - 5 november 2017 om 18:39

    Goed gedaan vandaag🖒🖒🖒🖒 Eindelijk passie en strijd!!!

  • Avatar
    twente199 - 5 november 2017 om 18:42

    Na vandaag heb ik er vertrouwen in dat twente niet hoeft te degraderen, verbeek heeft bewezen dat hake al eerder weg had gemoeten. Er was strijd en durf om naar voren te gaan

  • Avatar
    Pietjepuk123 - 5 november 2017 om 18:42

    Zuur heel zuur

  • Avatar
    eastwind - 5 november 2017 om 18:43

    En weer een eigen doelpunt van thesker bedankt klojo

  • Avatar
    Rene - 5 november 2017 om 18:43

    Trots op dit Twente!

  • Avatar
    Jeroen - 5 november 2017 om 18:44
    eastwind zegt:

    En weer een eigen doelpunt van thesker bedankt klojo

    En vergeet voor het gemak maar zijn doelpunt in het juiste doel ;)

  • Avatar
    Berry - 5 november 2017 om 18:44

    Thesker, Lam en Jensen speelden een prima pot! Petje af!

  • Avatar
    TukkersOnTour - 5 november 2017 om 18:45

    zwaar kloten dit jammer maar ik ben ervan overtuigd dat het goedkomt als we zo doorgaan KOM OP TAAA

  • Avatar
    NS04 - 5 november 2017 om 18:45
    eastwind zegt:

    En weer een eigen doelpunt van thesker bedankt klojo

    Manmanman

  • Avatar
    Messi - 5 november 2017 om 18:45

    Zuur heel erg zuur verdomme.onterecht een penalty en een eigen doelpunt.



    Das pech heel veel pech

  • Avatar
    GertjanVerbeek - 5 november 2017 om 18:45

    Tighadouni heeft dingen laten zien die ik niet van hem had verwacht ala assaidi

  • Avatar
    beerntjes - 5 november 2017 om 18:47
    eastwind zegt:

    En weer een eigen doelpunt van thesker bedankt klojo

    Dat laatste woord is zeker je echte naam.

  • Avatar
    Enschede78 - 5 november 2017 om 18:48
    eastwind zegt:

    En weer een eigen doelpunt van thesker bedankt klojo

    Heb je de wedstrijd wel gezien?

    Thesker speelde gewoon goed.

  • Avatar
    TukkerFcTwente - 5 november 2017 om 18:49

    Ontzettend triest dat dit Thesker overkomt, speelde een prima pot!

  • Avatar
    Poarneem’n - 5 november 2017 om 18:49

    TROTS op de boys!! Heel goed gespeeld alleen pech met dat ongelukkige doelpunt van Thesker, die overigens wel heel goed speelde, op naar Heerenveen thuis komop boyss!!!

  • Avatar
    twentesupp - 5 november 2017 om 18:50
    Berry zegt:

    Thesker, Lam en Jensen speelden een prima pot! Petje af!

    Zeker, trots op

  • Avatar
    Dreamingred - 5 november 2017 om 18:50

    Eindelijk weer eens trots op onze FC. Hoopgevende en ongelukkige nederlaag! Maar vooral hoopgevend. Het verlies was ingecalculeerd.

  • Avatar
    robaar26 - 5 november 2017 om 18:50

    TROTS

  • Avatar
    fansinds1967 - 5 november 2017 om 18:50

    FCT had echt een punt verdiend. Zo goed gestreden. Prachtig. 3x terug komen, uit tegen PSV. En dan door een schwalbe (had een gele kaart moeten zijn) en een eigen doelpunt onderuit. Trots op onze jongens maar dit is zo godvergeven zuur

  • Avatar
    Jeff. - 5 november 2017 om 18:50
    Messi zegt:

    Zuur heel erg zuur verdomme.onterecht een penalty en een eigen doelpunt.



    Das pech heel veel pech

    Eerste en laatste doelpunt is gewoon een gebrek aan communicatie. Jammer. Voor de rest gewoon lekker gevoetbald. Komen kwalitatief wel zwaar te kort , maar gecompenseerd met inzet en vechtlust. Daarom ook vrede met de nederlaag.

Nieuwe media