Bergwijn maakt schwalbe: ''Scheidsrechter geeft hem, een terechte strafschop''

05 november 2017 om 20:48 | Bron: Eindhovens Dagblad Bergwijn maakt schwalbe: ''Scheidsrechter geeft hem, een terechte strafschop''

PSV'er Steven Bergwijn is zich van geen kwaad bewust. De aanvaller maakte een schwalbe tijdens PSV - FC Twente (4-3) en daarmee kreeg PSV een onterechte strafschop. Bergwijn zelf is het daar niet helemaal mee eens. 

 "Ik werd geraakt en de scheidsrechter geeft hem. Een terechte strafschop", aldus Bergwijn na afloop van het duel tegenover het Eindhovens Dagblad. FC Twente kwam via Thomas Lam langszij, maar via Luuk de Jong werd het 3-2. De 3-3 kwam op naam van Frederik Jensen, in de extra tijd maakte Stefan Thesker met een eigen goal de 4-3. 

Bergwijn kreeg overigens een basisplaats ten koste van oud-Tukker Luuk de Jong, waardoor Jürgen Locadia doorschoof naar de punt van de aanval. Met een assist was Bergwijn bij de 1-0 belangrijk, maar hij was niet tevreden. "Het was niet mijn beste wedstrijd. Natuurlijk is die assist lekker, maar ik kan veel beter." 

Overzicht

Reacties (34)

  • Avatar
    Degeweldenaar - 5 november 2017 om 20:51

    Hahahahahaha zeg maar niks wat een pannenkoek zeg

  • Avatar
    Citrofiel - 5 november 2017 om 20:51

    Hij maakt een Schwalbe... dat was voor iedereen duidelijk te zien.... Een terechte Schwalbe? Nog nooit van gehoord?

  • Avatar
    Messi - 5 november 2017 om 20:56

    Dik dik dik dik genaaid

  • Avatar
    Mennoti - 5 november 2017 om 21:02

    Ik blijf me verbazen over scheidsrechters. Heel vaak kan je al op de manier van vallen zien dat het geen strafschop is. En dan heb ik het nog niet eens over spelers die blijkbaar kunnen omhoogvallen als ze zogenaamd gehaakt of vastgehouden worden . Totaal onmogelijk bij een overtreding , en toch blijven ze daar vrije schoppen of penaties voor geven.

  • Avatar
    rene67 - 5 november 2017 om 21:06

    Penalty? Laat me niet lachen 100%schwalbe

  • Avatar
    Rene - 5 november 2017 om 21:08

    Is toch ernstige vorm van spelbederf en zou nadien met rode kaart bestraft moeten worden

  • Avatar
    Ik - 5 november 2017 om 21:10
    Rene zegt:

    Is toch ernstige vorm van spelbederf en zou nadien met rode kaart bestraft moeten worden

    Ikzeg. Helemaal terecht renee. Gewoon diep schandalig

  • Avatar
    Prince P - 5 november 2017 om 21:32

    Kansloze reactie weer.

  • Avatar
    Enschede78 - 5 november 2017 om 21:46

    Scheids kon het niet goed zien.

    Werd hem zwart voor de ogen ;))

  • Avatar
    Enschede78 - 5 november 2017 om 21:48
    Rene zegt:

    Is toch ernstige vorm van spelbederf en zou nadien met rode kaart bestraft moeten worden

    In Engeland kan dat idd al.

    Maar daar is de KNVB te laf voor.



    Helemaal wanneer het tegen 1 van de traditionele top 3 is.

  • Avatar
    Kerrer - 5 november 2017 om 21:51

    Pfffff

  • Avatar
    robaar26 - 5 november 2017 om 21:58

    Heel jammer en triest, ongeacht de huidskleur iedereen is gelijk we pissen poepen slapen en gaan hetzelfde dood ga je schamen stakker

  • Avatar
    GertjanVerbeek - 5 november 2017 om 22:04

    Waar was de videoscheids?

  • Avatar
    Enschede78 - 5 november 2017 om 22:13

    Ik begrijp je reactie/frustratie.



    De meesten zullen het geroepen hebben, maar om het (helemaal hier) te plaatsen, dan krijg al die zgn politiekcorrecte mennekes, die met een beginnend erectie in de rij staan om maar te laten zien hoe correct ze wel niet zijn.

  • Avatar
    tukkerJP - 5 november 2017 om 22:15

    Die moet de knvb n.a.v. de beelden 3 wedstrijden aan de kont geven. Flikt hij het niet snel weer. Misselijk gedrag.

  • Avatar
    tukkerJP - 5 november 2017 om 22:17
    Enschede78 zegt:

    Ik begrijp je reactie/frustratie.



    De meesten zullen het geroepen hebben, maar om het (helemaal hier) te plaatsen, dan krijg al die zgn politiekcorrecte mennekes, die met een beginnend erectie in de rij staan om maar te laten zien hoe correct ze wel niet zijn.

    Je reactie is nog dommer dan die frusto waarop je reageert.

  • Avatar
    Schorem - 5 november 2017 om 22:19

    Nee dit soort reacties zetten zoden aan de dijk... jezus

  • Avatar
    Schorem - 5 november 2017 om 22:22
    Enschede78 zegt:

    Ik begrijp je reactie/frustratie.



    De meesten zullen het geroepen hebben, maar om het (helemaal hier) te plaatsen, dan krijg al die zgn politiekcorrecte mennekes, die met een beginnend erectie in de rij staan om maar te laten zien hoe correct ze wel niet zijn.

    Maar dat doet nog niks af aan het feit dat zijn huidskleur ook maar iets met die schwalbe te maken heeft. Man groei eens op joh, dit soort uitspraken hebben niks met voetbal te maken. Dat jij t steunt is des te triester kerel

  • Avatar
    alles - 5 november 2017 om 22:25
    Enschede78 zegt:

    Ik begrijp je reactie/frustratie.



    De meesten zullen het geroepen hebben, maar om het (helemaal hier) te plaatsen, dan krijg al die zgn politiekcorrecte mennekes, die met een beginnend erectie in de rij staan om maar te laten zien hoe correct ze wel niet zijn.

    Flikker

  • Avatar
    Enschede78 - 5 november 2017 om 22:26
    Schorem zegt:

    Maar dat doet nog niks af aan het feit dat zijn huidskleur ook maar iets met die schwalbe te maken heeft. Man groei eens op joh, dit soort uitspraken hebben niks met voetbal te maken. Dat jij t steunt is des te triester kerel

    Doe aub niet zo schijnheilig man.



    Tijdens een wedstrijd scheld ik geregeld, op iedere afkomst waarbij ik dan ook de betreffende afkomst erbij noem/betrek.



    Dat moet je dan wel in de context van de wedstrijd zien.



    Dat betekend niet dat ik dan een hekel heb aan al die nationaliteiten.



    Dramaqueen.

Nieuwe media