Verbeek dé oplossing? ''Start veelbelovend, maar hij is overal weggestuurd''

06 november 2017 om 07:15 | Bron: AD Verbeek dé oplossing? ''Start veelbelovend, maar hij is overal weggestuurd''

Waar FC Twente op bezoek bij koploper PSV minimaal een punt verdiend had, ging de ploeg van nieuwbakken trainer Gertjan Verbeek in de laatste minuten met 4-3 onderuit in Eindhoven. 

PSV staat na elf wedstrijden acht en twaalf punten voor op respectievelijk Ajax en Feyenoord. Willem van Hanegem plaatst echter een kanttekening. "Bij PSV zie ik wekelijks nog volop tekortkomingen, ook gisteren tegen FC Twente. Dat is niet om mijn gelijk te halen, maar het kwartje kan daar ook zomaar een paar keer de andere kant opvallen. Het gaat mij te ver om te zeggen dat ze in Eindhoven in één rechte lijn naar de landstitel gaan", schrijft hij in zijn column voor het Algemeen Dagblad.

"Gisteren had het makkelijk verkeerd kunnen aflopen", vervolgt De Kromme. "Ik las de voorbije week het verhaal van René Hake in de media. De trainer die bij FC Twente het veld moest ruimen voor Gertjan Verbeek en dat oneerlijk vond. Ik kreeg daar een vreemd gevoel bij, omdat de media het wel heel erg met hem eens leken te zijn."

"Maar diezelfde Hake verloor gewoon thuis van VVV, uit bij Sparta, uit bij FC Groningen, uit bij Willem II. Dan kun je ontslag zielig vinden, maar in de voetballerij is het dan toch niet ongebruikelijk als een trainer het veld moet ruimen?", vindt Van Hanegem. Of er met de komst van Verbeek het nodige gaat veranderen bij FC Twente, moet nog blijken. "Of Verbeek dan de oplossing is, weet ik niet. Hij is overal weggestuurd. Maar zijn start was in elk geval veelbelovend", aldus Van Hanegem.

Overzicht

Reacties (12)

  • Avatar
    RaymondL - 6 november 2017 om 08:12

    Gisteren veel positieve dingen gezien o.a. druk zetten op de bal, veld klein houden, Lam op het middenveld .

    Minpuntje, de technische kwaliteit van Boere en Slagveer .

  • Avatar
    Socrates - 6 november 2017 om 08:33

    Prima visie van de Kromme. Blijkbaar vond de media Hake allemaal de ideale schoonzoon of vader...nooit een scheef woord, altijd correct en loyaal en daarom hebben ze allemaal zoveel medelijden met hem. Tevens kijkt dezelfde media enkel en alleen naar " waar we vandaan kwamen"...."lege portemonnee" en "7e plek op de ranglijst". Nu echter de toppers vertrokken zijn kwamen de tekortkomingen van Rene boven water. Kan niet het maximale uit het team en het individu halen en juist dat heb je nodig wil je weer een stap hogerop komen. Gisteren mooie dingen gezien. Niet alles was perfect maar er is onder Verbeek in een week al meer groei doorgemaakt dan onder een jaar Hake. Zelf hoop en verwacht ik dat Maher in de winterstop nog wel gaat komen en dan kunnen we denk ik inderdaad wel weer met een schuin oog naar dat linkerrijtje gaan kijken.

  • Avatar
    Lothar_nl - 6 november 2017 om 08:55
    Socrates zegt:

    Prima visie van de Kromme. Blijkbaar vond de media Hake allemaal de ideale schoonzoon of vader...nooit een scheef woord, altijd correct en loyaal en daarom hebben ze allemaal zoveel medelijden met hem. Tevens kijkt dezelfde media enkel en alleen naar " waar we vandaan kwamen"...."lege portemonnee" en "7e plek op de ranglijst". Nu echter de toppers vertrokken zijn kwamen de tekortkomingen van Rene boven water. Kan niet het maximale uit het team en het individu halen en juist dat heb je nodig wil je weer een stap hogerop komen. Gisteren mooie dingen gezien. Niet alles was perfect maar er is onder Verbeek in een week al meer groei doorgemaakt dan onder een jaar Hake. Zelf hoop en verwacht ik dat Maher in de winterstop nog wel gaat komen en dan kunnen we denk ik inderdaad wel weer met een schuin oog naar dat linkerrijtje gaan kijken.

    +1

  • Avatar
    raaer - 6 november 2017 om 10:17
    RaymondL zegt:

    Gisteren veel positieve dingen gezien o.a. druk zetten op de bal, veld klein houden, Lam op het middenveld .

    Minpuntje, de technische kwaliteit van Boere en Slagveer .

    Tsja vooral van Slagveer.

    Heeft wel snelheid maar totaal geen passeerbewegingen. Hopelijk levert individuele training iets op om dit te verbeteren bij deze speler.

  • Avatar
    Ket wiezel - 6 november 2017 om 10:47
    Socrates zegt:

    Prima visie van de Kromme. Blijkbaar vond de media Hake allemaal de ideale schoonzoon of vader...nooit een scheef woord, altijd correct en loyaal en daarom hebben ze allemaal zoveel medelijden met hem. Tevens kijkt dezelfde media enkel en alleen naar " waar we vandaan kwamen"...."lege portemonnee" en "7e plek op de ranglijst". Nu echter de toppers vertrokken zijn kwamen de tekortkomingen van Rene boven water. Kan niet het maximale uit het team en het individu halen en juist dat heb je nodig wil je weer een stap hogerop komen. Gisteren mooie dingen gezien. Niet alles was perfect maar er is onder Verbeek in een week al meer groei doorgemaakt dan onder een jaar Hake. Zelf hoop en verwacht ik dat Maher in de winterstop nog wel gaat komen en dan kunnen we denk ik inderdaad wel weer met een schuin oog naar dat linkerrijtje gaan kijken.

    Hier sluit ik mij volledig bij aan. Ondanks het schlemielige verlies was het spel zeer en zeer acceptabel. Geeft hoop voor de toekomst.

  • Avatar
    BAM - 6 november 2017 om 11:51
    Ket wiezel zegt:

    Hier sluit ik mij volledig bij aan. Ondanks het schlemielige verlies was het spel zeer en zeer acceptabel. Geeft hoop voor de toekomst.

    Niet te snel juichen Ketz.... we hebben vaker gezien dat een wedstrijd tegen de top 3 krachten losmaakt die de spelers van nature bezitten. Zelfmotivatie en topperinspiratie. De vraag is of Gert Jan het team weet te prikkelen tegen kleine tegenstanders.

    Hij heeft iig naar mij geluisterd, 4-5-1 (of 4-2-3-1) is de juiste opstelling en wat vaker van afstand schieten ipv piemelen levert punten op.......

  • Avatar
    twente199 - 6 november 2017 om 12:08
    BAM zegt:

    Niet te snel juichen Ketz.... we hebben vaker gezien dat een wedstrijd tegen de top 3 krachten losmaakt die de spelers van nature bezitten. Zelfmotivatie en topperinspiratie. De vraag is of Gert Jan het team weet te prikkelen tegen kleine tegenstanders.

    Hij heeft iig naar mij geluisterd, 4-5-1 (of 4-2-3-1) is de juiste opstelling en wat vaker van afstand schieten ipv piemelen levert punten op.......

    dit heeft echt niet alleen te maken met het feit dat het een top3 ploeg is, dat zou ook wel van misplaatste arrogantie getuigen. Uit bij feyenoord was het ook zonder strijd kansloos tenonder. Gisteren werd er naar voren gevoetbald en werd er gestreden. De ploeg komt er wel als ze doorgaan zoals gisteren, jammer dat de wedstrijd tegen heerenveen pas over twee weken is, aan de andere kant wel beter.

  • Avatar
    Ket wiezel - 6 november 2017 om 12:33
    BAM zegt:

    Niet te snel juichen Ketz.... we hebben vaker gezien dat een wedstrijd tegen de top 3 krachten losmaakt die de spelers van nature bezitten. Zelfmotivatie en topperinspiratie. De vraag is of Gert Jan het team weet te prikkelen tegen kleine tegenstanders.

    Hij heeft iig naar mij geluisterd, 4-5-1 (of 4-2-3-1) is de juiste opstelling en wat vaker van afstand schieten ipv piemelen levert punten op.......

    Ik juich ook niet te snel, maar ik zag gisteren al duidelijk de hand van de trainer. Borst vooruit en kop omhoog. Een prima systeem met goede schakelmomenten. We zullen het nooit weten, maar ik kan mij echt niet voorstellen dat deze groep onder Hake 3x terug was gekomen na een achterstand. Gevoelsmatig hadden ze het dan na de 1-0 al laten lopen. Het kan alleen maar beter worden. Heb er dit keer een heel goed gevoel over. Zie de komende wedstrijden met optimisme tegemoed, want zo sterk is Heerenveen en Ajax ook weer niet. Alleen dat AZ met die super irritante Weghorst kon wel eens een fiks probleem worden. Voor de rest hoeven ze nergens bang voor de zijn. Dat heeft Verbeek ze wel ingepeperd.

  • Avatar
    BAM - 6 november 2017 om 12:43
    twente199 zegt:

    dit heeft echt niet alleen te maken met het feit dat het een top3 ploeg is, dat zou ook wel van misplaatste arrogantie getuigen. Uit bij feyenoord was het ook zonder strijd kansloos tenonder. Gisteren werd er naar voren gevoetbald en werd er gestreden. De ploeg komt er wel als ze doorgaan zoals gisteren, jammer dat de wedstrijd tegen heerenveen pas over twee weken is, aan de andere kant wel beter.

    Misschien, misschien niet. We gaan het beleven :-)

  • Avatar
    realTukker - 6 november 2017 om 13:06

    Kwartjes die de verkeerde kant op vallen... Goed bezig Willem

  • Avatar
    Rik-FCT - 6 november 2017 om 14:52
    Ket wiezel zegt:

    Ik juich ook niet te snel, maar ik zag gisteren al duidelijk de hand van de trainer. Borst vooruit en kop omhoog. Een prima systeem met goede schakelmomenten. We zullen het nooit weten, maar ik kan mij echt niet voorstellen dat deze groep onder Hake 3x terug was gekomen na een achterstand. Gevoelsmatig hadden ze het dan na de 1-0 al laten lopen. Het kan alleen maar beter worden. Heb er dit keer een heel goed gevoel over. Zie de komende wedstrijden met optimisme tegemoed, want zo sterk is Heerenveen en Ajax ook weer niet. Alleen dat AZ met die super irritante Weghorst kon wel eens een fiks probleem worden. Voor de rest hoeven ze nergens bang voor de zijn. Dat heeft Verbeek ze wel ingepeperd.

    Ik sluit me weer eens bij je aan.

  • Avatar
    PaRaDoX - 6 november 2017 om 15:19
    Ket wiezel zegt:

    Ik juich ook niet te snel, maar ik zag gisteren al duidelijk de hand van de trainer. Borst vooruit en kop omhoog. Een prima systeem met goede schakelmomenten. We zullen het nooit weten, maar ik kan mij echt niet voorstellen dat deze groep onder Hake 3x terug was gekomen na een achterstand. Gevoelsmatig hadden ze het dan na de 1-0 al laten lopen. Het kan alleen maar beter worden. Heb er dit keer een heel goed gevoel over. Zie de komende wedstrijden met optimisme tegemoed, want zo sterk is Heerenveen en Ajax ook weer niet. Alleen dat AZ met die super irritante Weghorst kon wel eens een fiks probleem worden. Voor de rest hoeven ze nergens bang voor de zijn. Dat heeft Verbeek ze wel ingepeperd.

    Klasse verwoord Ket......

Nieuwe media