PvdA stelt vragen over heropening home Vak-P na vrijspreken bestuur

06 november 2017 om 09:32 | Bron: TC Tubantia PvdA stelt vragen over heropening home Vak-P na vrijspreken bestuur

Het bestuur van Vak-P wordt niet langer verdacht van betrokkenheid bij drugshandel in het supportershome. Het Openbaar Ministerie heeft een strafrechtelijke onderzoek tegen een bestuurslid van de supportersvereniging geseponeerd, omdat er onvoldoende bewijs is.

Het supportershome van Vak-P is al maanden dicht na de inval tijdens de thuiswedstrijd van PSV vorig seizoen. De PvdA-fractie in Enschede stelt vanavond vragen aan burgemeester Onno van Veldhuizen. De PvdA wil weten of en welke stappen hij gaat nemen om de supporters weer gebruik te laten maken van hun home, dat meldt TC Tubantia.

Omdat het bestuur van Vak-P niet langer verdacht wordt van betrokkenheid bij de drughandel, lijkt er een mogelijkheid te zijn dat het home weer open gaat. Advocaat Umut Ural het heeft gevoel dat justitie met de inval en het daaropvolgende onderzoek 'met een kanon op een mug heeft geschoten'. Het bestuur van Vak-P ontkende altijd al iets met de drugshandel te maken te hebben.

Overzicht

Reacties (72)

  • Avatar
    Martin0465 - 6 november 2017 om 09:47

    Laten ze nu niet schijnheilig gaan doen. Het bestuur weet dondersgoed dat er drugs gebruikt wordt in het home. Dat ze het niet verkopen lijkt me wel duidelijk

  • Avatar
    Voetbaluhhh - 6 november 2017 om 09:51

    Laten we hopen dat het in ieder geval tot een gesprek komt.



    Dan hoop ik dat er een compromis komt. “Wel dicht blijven maar bij heropening ook de drankvergunning terug” lijkt me een mooie.

  • Avatar
    raaer - 6 november 2017 om 10:14

    Die burgemeester gaat dat toch niet terugdraaien.

    Zo'n eigenwijs mannetje lijkt het me wel.

  • Avatar
    De Tegenpartij - 6 november 2017 om 10:24
    Martin0465 zegt:

    Laten ze nu niet schijnheilig gaan doen. Het bestuur weet dondersgoed dat er drugs gebruikt wordt in het home. Dat ze het niet verkopen lijkt me wel duidelijk

    Lever jij het bewijs aan?

    Wat een diep trieste reactie van je. Held.

  • Avatar
    Socrates - 6 november 2017 om 10:27
    raaer zegt:

    Die burgemeester gaat dat toch niet terugdraaien.

    Zo'n eigenwijs mannetje lijkt het me wel.

    Er is dan nu wel aangetoond dat het bestuur van P niets met de handel van doen heeft gehad maar feit blijft wel DAT er iets in het home is gevonden. Op basis daarvan heeft de burgervader gewoon het recht om het home te sluiten en gesloten te houden. Moeilijke kwestie, vooral omdat het bestuur van P geheel uit vrijwilligers bestaat en dus o.a het recht ook niet heeft tot fouilleren. Het zal nu puur van de goodwill van Onno afhangen wat hij met het home gaat doen. Persoonlijk denk ik dat er niets gaat veranderen.

  • Avatar
    Enschede78 - 6 november 2017 om 10:31

    Laten we uitzoeken waar die burgermeester woont.





    FF 11 gram door de brievenbus en de politie bellen.


    Aan laten houden omdat hij een dealer is.

    Hoe het er komt en van wie het is maakt hem ja niet uit, feit dat het in zijn huis ligt maakt hem persoonlijk strafbaar, zo ook heeft hij op die manier Vak P gepakt

  • Avatar
    Citrofiel - 6 november 2017 om 10:31
    Socrates zegt:

    Er is dan nu wel aangetoond dat het bestuur van P niets met de handel van doen heeft gehad maar feit blijft wel DAT er iets in het home is gevonden. Op basis daarvan heeft de burgervader gewoon het recht om het home te sluiten en gesloten te houden. Moeilijke kwestie, vooral omdat het bestuur van P geheel uit vrijwilligers bestaat en dus o.a het recht ook niet heeft tot fouilleren. Het zal nu puur van de goodwill van Onno afhangen wat hij met het home gaat doen. Persoonlijk denk ik dat er niets gaat veranderen.

    Je hebt gelijk, alleen als een rechter uitspreekt dat P er alles aan heeft gedaan om onrechtmatigheden te voorkomen, maak je een kans.... zover is het nog lang niet..... Het hangt dus puur van de goede wil van partijen af. Alleen als P en FcT gezamenlijk op zouden treden met een gedegen plan van aanpak, dat de overheid overtuigt, maak je een kans.... eerlijk is eerlijk, ik zie FcT dat op dit moment niet doen.... ze zijn veel te druk met hun eigen problemen....

  • Avatar
    BAM - 6 november 2017 om 10:36

    Laurens is een twentefan .......... slim onderwerp voor de PVDA, zieltjes winnen.

  • Avatar
    De Tegenpartij - 6 november 2017 om 10:39
    BAM zegt:

    Laurens is een twentefan .......... slim onderwerp voor de PVDA, zieltjes winnen.

    Slim, omdat?

  • Avatar
    LPGU - 6 november 2017 om 10:39
    Socrates zegt:

    Er is dan nu wel aangetoond dat het bestuur van P niets met de handel van doen heeft gehad maar feit blijft wel DAT er iets in het home is gevonden. Op basis daarvan heeft de burgervader gewoon het recht om het home te sluiten en gesloten te houden. Moeilijke kwestie, vooral omdat het bestuur van P geheel uit vrijwilligers bestaat en dus o.a het recht ook niet heeft tot fouilleren. Het zal nu puur van de goodwill van Onno afhangen wat hij met het home gaat doen. Persoonlijk denk ik dat er niets gaat veranderen.

    Ik heb begrepen dat Vak P al voor de inval heeft voorgesteld aan FC Twente om de tourniquettes naar achteren te verplaatsen, zodat de ingang van het home in het stadion komt. Op die manier is iedereen bij binnenkomst gefouilleerd door de stewards van FC Twente.

  • Avatar
    Socrates - 6 november 2017 om 10:39
    Citrofiel zegt:

    Je hebt gelijk, alleen als een rechter uitspreekt dat P er alles aan heeft gedaan om onrechtmatigheden te voorkomen, maak je een kans.... zover is het nog lang niet..... Het hangt dus puur van de goede wil van partijen af. Alleen als P en FcT gezamenlijk op zouden treden met een gedegen plan van aanpak, dat de overheid overtuigt, maak je een kans.... eerlijk is eerlijk, ik zie FcT dat op dit moment niet doen.... ze zijn veel te druk met hun eigen problemen....

    Het probleem met P is er één van. De Tegenpartij heeft hier meermaals aangegeven dat P oplossingen wilde aandragen en/of rond de tafel gaan maar daar is tot nu toe niets van gekomen. Nu aantoonbaar is gemaakt dat P met de handel niets van doen heeft gehad zou het Twente sieren om alsnog gezamenlijk tot een oplossing te komen, mede doordat P tijdens wedstrijden ook weer "gewoon" massaal achter de ploeg staat

  • Avatar
    Socrates - 6 november 2017 om 10:41
    LPGU zegt:

    Ik heb begrepen dat Vak P al voor de inval heeft voorgesteld aan FC Twente om de tourniquettes naar achteren te verplaatsen, zodat de ingang van het home in het stadion komt. Op die manier is iedereen bij binnenkomst gefouilleerd door de stewards van FC Twente.

    Klopt LPGU....zie mijn post hieronder

  • Avatar
    BAM - 6 november 2017 om 10:47
    Citrofiel zegt:

    Je hebt gelijk, alleen als een rechter uitspreekt dat P er alles aan heeft gedaan om onrechtmatigheden te voorkomen, maak je een kans.... zover is het nog lang niet..... Het hangt dus puur van de goede wil van partijen af. Alleen als P en FcT gezamenlijk op zouden treden met een gedegen plan van aanpak, dat de overheid overtuigt, maak je een kans.... eerlijk is eerlijk, ik zie FcT dat op dit moment niet doen.... ze zijn veel te druk met hun eigen problemen....

    P kan gewoon een 0.0 tolerantie actie opzetten. De achterban vragen om alert te zijn op dealers en snuivers en deze met harde hand het stadion uitmeppen. Als iedereen achter een beleid gaat staan dan is het een kwestie van tijd. Ook een eis stellen dat vrijwilliger aan criteria moeten voldoen, zoals een verklaring van goed gedrag kunnen overleggen..... wat FCT betreft, die hebben genoeg kopzorgen, je eerste ingeving is wederom om naar FCT management te kijken .......

  • Avatar
    Jennifer - 6 november 2017 om 11:00
    BAM zegt:

    P kan gewoon een 0.0 tolerantie actie opzetten. De achterban vragen om alert te zijn op dealers en snuivers en deze met harde hand het stadion uitmeppen. Als iedereen achter een beleid gaat staan dan is het een kwestie van tijd. Ook een eis stellen dat vrijwilliger aan criteria moeten voldoen, zoals een verklaring van goed gedrag kunnen overleggen..... wat FCT betreft, die hebben genoeg kopzorgen, je eerste ingeving is wederom om naar FCT management te kijken .......

    De achterban oproepen om iemand met harde hand het stadion uit te meppen....



    Lees het nu zelf eens terug BAM, en je kan niet anders tot de conclusie komen dat dit een kansloze, sneue reactie van je is

  • Avatar
    RaymondL - 6 november 2017 om 11:09
    Jennifer zegt:

    De achterban oproepen om iemand met harde hand het stadion uit te meppen....



    Lees het nu zelf eens terug BAM, en je kan niet anders tot de conclusie komen dat dit een kansloze, sneue reactie van je is

    Je kunt ook zeggen, we hebben het liever hier niet, krijgen er alleen maar trammelant mee , doe het maar achter de ijsbaan.





    PS , Vak P hoort bij Twente.

  • Avatar
    BAM - 6 november 2017 om 11:27
    Jennifer zegt:

    De achterban oproepen om iemand met harde hand het stadion uit te meppen....



    Lees het nu zelf eens terug BAM, en je kan niet anders tot de conclusie komen dat dit een kansloze, sneue reactie van je is

    Iedereen die in het stadion snuift kans op een bloedneus ........ mooie boodschap.

  • Avatar
    BAM - 6 november 2017 om 11:29
    RaymondL zegt:

    Je kunt ook zeggen, we hebben het liever hier niet, krijgen er alleen maar trammelant mee , doe het maar achter de ijsbaan.





    PS , Vak P hoort bij Twente.

    Juist.... en als je club en je vereniging in gevaar is moet je maatregelen nemen. Harde maatregelen .....en zorgen voor een cultuuromslag.

  • Avatar
    BAM - 6 november 2017 om 11:30
    Jennifer zegt:

    De achterban oproepen om iemand met harde hand het stadion uit te meppen....



    Lees het nu zelf eens terug BAM, en je kan niet anders tot de conclusie komen dat dit een kansloze, sneue reactie van je is

    Jij weet dat de dealers de dealers het stadion uit hebben geslagen ?

  • Avatar
    Jennifer - 6 november 2017 om 11:36
    RaymondL zegt:

    Je kunt ook zeggen, we hebben het liever hier niet, krijgen er alleen maar trammelant mee , doe het maar achter de ijsbaan.





    PS , Vak P hoort bij Twente.

    Kompleet mee eens, een dialoog is altijd beter dan geweld.

  • Avatar
    Messi - 6 november 2017 om 11:37
    BAM zegt:

    Laurens is een twentefan .......... slim onderwerp voor de PVDA, zieltjes winnen.

    Ik dacht dat jij weer voor een maand het bos in ging.En wilde uitloggen ( verslavend he twentefans )

Nieuwe media