Holla moet vrezen voor plek: ''Lam zocht de oplossing meestal vooruit''

07 november 2017 om 07:07 | Bron: TC Tubantia Holla moet vrezen voor plek: ''Lam zocht de oplossing meestal vooruit''

Ondanks dat Gertjan Verbeek pas een week in dienst is als hoofdtrainer van FC Twente, was zijn hand afgelopen weekend bij PSV al zichtbaar. Dat stelt Twente-watcher Leon ten Voorde.

"En eigenlijk daarvoor al, want in tegenstelling tot Hake had hij geen uitpuilende reservebank", steekt Ten Voorde van wal in gesprek met TC Tubantia. "Dejan Trajkovski, Nikola Gjorgjev en Isaac Buckley-Ricketts (de laatste viel de laatste tijd vaak in) zaten niet bij de selectie en speelden zaterdag bij de beloften. Dylan George daarentegen schoof na lange tijd weer eens bij het eerste elftal aan."

Verbeek paste, zij het noodgedwongen, het middenveld aan. "Onder Hake speelde Twente met twee zogenaamde controleurs en een nummer 10. Bij PSV was Lam de nummer 6 en acteerde de ploeg met een rechter- (de pendelaar Fredrik Jensen) en een linkermiddenvelder (de passer Michael Liendl)", vervolgt de clubwatcher.

Lam speelde op die plek door een blessure bij Danny Holla. "Maar hij deed het zo goed dat het normaal gesproken niet bij deze ene keer blijft. Waar Holla te weinig tempo in het spel brengt en de ballen te vaak naar achteren of opzij legt zocht Lam de oplossing meestal vooruit. Het kwam het spel ten goede", aldus Ten Voorde.

Overzicht

Reacties (19)

  • Avatar
    Ket wiezel - 7 november 2017 om 07:37

    Jammer voor Holla, maar hij is van weinig toevoegde waarde. Komt bovendien snelheid tekort voor het middenveld. Zondag was het echt dynamisch met de blik vooruit ipv breed of maar weer naar achteren. Lam daar mooi laten staan.

  • Avatar
    Trefkans - 7 november 2017 om 07:42

    Zal denk ik eerder ten kosten gaan van Liendl. Is toch vaak één van de zwakkere schakels in het team. Het liefst zie ik een middenveld met Lam controlerend, Vuckic als spelverdeler, en Jensen als diepe tien/schaduwspits. Moeten we nog wel ergens een centrale verdediger wegtrekken, want met Thesker is het altijd vissen,

  • Avatar
    twente199 - 7 november 2017 om 07:47
    Trefkans zegt:

    Zal denk ik eerder ten kosten gaan van Liendl. Is toch vaak één van de zwakkere schakels in het team. Het liefst zie ik een middenveld met Lam controlerend, Vuckic als spelverdeler, en Jensen als diepe tien/schaduwspits. Moeten we nog wel ergens een centrale verdediger wegtrekken, want met Thesker is het altijd vissen,

    precies dat laatste, op het moment dat je lam naar het middenveld doorschuift zit je centraal achterin met thesker opgescheept.

  • Avatar
    0592 - 7 november 2017 om 07:55
    Trefkans zegt:

    Zal denk ik eerder ten kosten gaan van Liendl. Is toch vaak één van de zwakkere schakels in het team. Het liefst zie ik een middenveld met Lam controlerend, Vuckic als spelverdeler, en Jensen als diepe tien/schaduwspits. Moeten we nog wel ergens een centrale verdediger wegtrekken, want met Thesker is het altijd vissen,

    Even afwachten, als Thesker de komende wedstrijden net zo speelt als dat hij de eerste 89 minuten speelde tegen psv dan mag hij van mij basis.

  • Avatar
    twentefanhenk - 7 november 2017 om 08:07

    Ik mag toch hopen dat George geen serieuze optie is,man man wat was die slecht ,Ik moet zeggen dat Thesker me meeviel , Liendl ook goed vond spelen,en dat Bijen te kort komt voor een hele wedstrijd !

  • Avatar
    Enschede78 - 7 november 2017 om 08:34
    Trefkans zegt:

    Zal denk ik eerder ten kosten gaan van Liendl. Is toch vaak één van de zwakkere schakels in het team. Het liefst zie ik een middenveld met Lam controlerend, Vuckic als spelverdeler, en Jensen als diepe tien/schaduwspits. Moeten we nog wel ergens een centrale verdediger wegtrekken, want met Thesker is het altijd vissen,

    Liendl was tegen PSV een van de beteren.

    Ik zou het middenveld gewoon zo laten.

  • Avatar
    P-65 - 7 november 2017 om 08:45
    Trefkans zegt:

    Zal denk ik eerder ten kosten gaan van Liendl. Is toch vaak één van de zwakkere schakels in het team. Het liefst zie ik een middenveld met Lam controlerend, Vuckic als spelverdeler, en Jensen als diepe tien/schaduwspits. Moeten we nog wel ergens een centrale verdediger wegtrekken, want met Thesker is het altijd vissen,

    Of je moet de keuze maken om ter Avest centraal te zetten. Thesker op links of rechts is beter dan centraal al moet ik wel zeggen dat ik hem zondag niet slecht vond

  • Avatar
    twente199 - 7 november 2017 om 09:21
    P-65 zegt:

    Of je moet de keuze maken om ter Avest centraal te zetten. Thesker op links of rechts is beter dan centraal al moet ik wel zeggen dat ik hem zondag niet slecht vond

    thesker is toch sws geen rechtsback? Vd lely is ook nog niet goed bezig, laat ter avest maar mooi rechts staan. Laat voorlopig de ploeg van tegen psv maar even staan.

  • Avatar
    Socrates - 7 november 2017 om 09:28
    twente199 zegt:

    thesker is toch sws geen rechtsback? Vd lely is ook nog niet goed bezig, laat ter avest maar mooi rechts staan. Laat voorlopig de ploeg van tegen psv maar even staan.

    Precies twente199....het uitgangspunt was "vertrouwen kweken" en dat krijg je niet door steeds maar van spelers en/of van samenstelling te wisselen. Tegen PSV stond het prima. Natuurlijk zaten er foutjes (fouten) in maar juist daar moet aan gewerkt worden om die er uit te krijgen. Uiteraard is de enige wissel die wel doorgevoerd moet worden dat Tigha of Slagveer moet wijken voor Assaidi als die terug is.

  • Avatar
    twente199 - 7 november 2017 om 09:37
    Socrates zegt:

    Precies twente199....het uitgangspunt was "vertrouwen kweken" en dat krijg je niet door steeds maar van spelers en/of van samenstelling te wisselen. Tegen PSV stond het prima. Natuurlijk zaten er foutjes (fouten) in maar juist daar moet aan gewerkt worden om die er uit te krijgen. Uiteraard is de enige wissel die wel doorgevoerd moet worden dat Tigha of Slagveer moet wijken voor Assaidi als die terug is.

    wat mij betreft gaat slagveer eruit. Al moet ik wel zeggen dat het bijzonder goed ging zonder assaidi, die toch wel vertraagt doordat hij veel zelf doet. Als assaidi mee gaat voetballen dan moet hij er uiteraard in, denk dat hij dat ook wel gaat doen, nu de ploeg met meer vertrouwen en lef speelt

  • Avatar
    Socrates - 7 november 2017 om 09:45
    twente199 zegt:

    wat mij betreft gaat slagveer eruit. Al moet ik wel zeggen dat het bijzonder goed ging zonder assaidi, die toch wel vertraagt doordat hij veel zelf doet. Als assaidi mee gaat voetballen dan moet hij er uiteraard in, denk dat hij dat ook wel gaat doen, nu de ploeg met meer vertrouwen en lef speelt

    Ik zou ook wel eens Tigha en Assaidi op de vleugels willen zien. Vooral als je thuisspeelt. Je hebt dan over het algemeen weinig aan de snelheid van Slagveer maar veel meer aan mensen die hun man kunnen uitspelen en.......inderdaad.....hopelijk dan ook nog oog hebben voor een medespeler. Maar ook dát zal Verbeek ze wel goed duidelijk maken lijkt me.

  • Avatar
    twente199 - 7 november 2017 om 09:59
    Socrates zegt:

    Ik zou ook wel eens Tigha en Assaidi op de vleugels willen zien. Vooral als je thuisspeelt. Je hebt dan over het algemeen weinig aan de snelheid van Slagveer maar veel meer aan mensen die hun man kunnen uitspelen en.......inderdaad.....hopelijk dan ook nog oog hebben voor een medespeler. Maar ook dát zal Verbeek ze wel goed duidelijk maken lijkt me.

    ja precies, verbeek zorgt er wel voor dat assaidi meer als teamspeler gaat spelen, je kan het hem deels ook niet kwalijk nemen aangezien verschillende afspeelopties vaak balverlies opleverde. Assaidi en tiga kunnen beide een man uitspelen. Ik zeg doen

  • Avatar
    UtrechtseTukker - 7 november 2017 om 10:27

    Holla lekker verpatsen in de winterstop. Brengt veel te weinig voor de ervaring die hij heeft.

  • Avatar
    nochange - 7 november 2017 om 13:21
    twente199 zegt:

    ja precies, verbeek zorgt er wel voor dat assaidi meer als teamspeler gaat spelen, je kan het hem deels ook niet kwalijk nemen aangezien verschillende afspeelopties vaak balverlies opleverde. Assaidi en tiga kunnen beide een man uitspelen. Ik zeg doen

    Laten ze eerst zorgen dat Tighadouini 90 minuten vol kan maken. Onlangs een oefenwedstrijd wel volledig gespeeld, dat was waarschijnlijk minder intensief. Assaidi en Tighadouini op de vleugels kan dan goed uitpakken, Slagveer kan mij nog niet bekoren.

    Ben benieuwd hoe het Vuckic vergaat onder Verbeek. Hij moet met zijn blessuregevoeligheid misschien trainen op 75-80% en de wedstrijden 100% gaan. Hij is waardevol voor het team maar snel geblesseerd.

  • Avatar
    janneman - 7 november 2017 om 15:03

    Lam als verdedigende middenvelder was (en is) een enorme verbetering, dat bleek zondag overduidelijk. Hier zie je wel meteen de hand van Verbeek, want Hake had waarschijnlijk Van der Heijden opgesteld op het middenveld en Lam centraal achterin (en dus zonder Thesker). Ik vond het wel een statement van Verbeek, dat hij dit durfde, want Lam had bij Twente nog niet eerder op het middenveld gespeeld.
    Als Vuckic weer fit is ontstaat er wel weer een andere situatie, want Vuckic is met zijn kwaliteiten in principe een basisspeler. Dan moet Liendl eruit, of Lam moet toch weer achterin en koste van Thesker of Bijen.

  • Avatar
    Messi - 7 november 2017 om 18:41
    janneman zegt:

    Lam als verdedigende middenvelder was (en is) een enorme verbetering, dat bleek zondag overduidelijk. Hier zie je wel meteen de hand van Verbeek, want Hake had waarschijnlijk Van der Heijden opgesteld op het middenveld en Lam centraal achterin (en dus zonder Thesker). Ik vond het wel een statement van Verbeek, dat hij dit durfde, want Lam had bij Twente nog niet eerder op het middenveld gespeeld.
    Als Vuckic weer fit is ontstaat er wel weer een andere situatie, want Vuckic is met zijn kwaliteiten in principe een basisspeler. Dan moet Liendl eruit, of Lam moet toch weer achterin en koste van Thesker of Bijen.

    Liendl mag er van mij uit.Die gaf zondag ook weer een pass dat ik dacht Jonghu,hoe haal je het in je hoofd.In mijn ogen een zeer onbetrouwbare voetballer.

  • Avatar
    PaRaDoX - 7 november 2017 om 18:59
    Messi zegt:

    Liendl mag er van mij uit.Die gaf zondag ook weer een pass dat ik dacht Jonghu,hoe haal je het in je hoofd.In mijn ogen een zeer onbetrouwbare voetballer.

    Verbeek geeft iedereen een eerlijke kans Messi, anders kan ik het opstellen van Liendl niet begrijpen....

  • Avatar
    twente199 - 7 november 2017 om 19:19
    PaRaDoX zegt:

    Verbeek geeft iedereen een eerlijke kans Messi, anders kan ik het opstellen van Liendl niet begrijpen....

    holla en vuckic geblesseerd en vd heijden is het ook niet, dan blijven er weinig opties over. Liendl brengt met zijn trap nog wel wat, zoals de corner bij de 1-1

  • Avatar