''Dat is voor mij de reden om het profvoetbal vaarwel te zeggen''

07 november 2017 om 12:59 | Bron: Tubantia ''Dat is voor mij de reden om het profvoetbal vaarwel te zeggen''

Dario Tanda stond in het verleden te boek als één van de grootste talenten in de jeugdopleiding van FC Twente. De 22-jarige middenvelder is het plezier in he spelletje echter kwijtgeraakt en hoopt dat nu te hervinden bij vierdeklasser Sportlust Glanerburg. 

"Er zijn privé veel dingen gebeurd. Voetbal was voor mij niet meer motiverend. Dat is voor mij nu ook de reden om het profvoetbal vaarwel te zeggen en opnieuw te beginnen", legt hij uit in gesprek met de Tubantia. "Ik heb hier een vriendinnetje leren kennen en via via ben ik bij Sportlust terechtgekomen. Het is de vierde klasse, maar we winnen alles dik, hebben een goede ploeg en zijn de beste. Hier train ik twee keer en kan ik lekker spelen."

De voormalig FC Twente-speler heeft ook overwogen om naar een hoofdklasser of club in de Tweede Divisie te vertrekken. "Toch is dat een beetje hetzelfde plaatje", reageert hij. "Dan train je ook drie of vier keer per week. Hier voel ik mij goed. De mensen op de club zijn aardig en ik hoop hier het plezier terug te vinden. In de zomer wil ik graag een studie oppakken. Ik heb nog geen idee wat. Dat moet ik nog gaan uitzoeken. Voetbal heeft altijd op de eerste plek gestaan." 

Overzicht

Reacties (13)

  • Avatar
    twentefanhenk - 7 november 2017 om 13:07

    Echt een eerste klas loser,kerel zonder ruggengraat!

  • Avatar
    Jeff. - 7 november 2017 om 13:37
    twentefanhenk zegt:

    Echt een eerste klas loser,kerel zonder ruggengraat!

    En jij kunt bij hem in het hoofd kijken? Beetje kort door de bocht dus.

  • Avatar
    twentefanhenk - 7 november 2017 om 14:04
    Jeff. zegt:

    En jij kunt bij hem in het hoofd kijken? Beetje kort door de bocht dus.

    Nee jij!

  • Avatar
    Jeff. - 7 november 2017 om 14:51
    twentefanhenk zegt:

    Nee jij!

    Tip, lees het boek over het leven van Gino Weber. 1 van de grootste talenten die ooit bij Twente heeft rondgelopen. Talent, presteren en druk is niet voor iedereen weggelegd.

  • Avatar
    Ik - 7 november 2017 om 15:46
    twentefanhenk zegt:

    Echt een eerste klas loser,kerel zonder ruggengraat!

    Ikzeg. Tfh. Ik begrijp u stand punt, maar deze jonge kerel geeft aan Veel heeft meegemaakt, en ook u kan niet in zijn lichaam kijken. Ik dacht ook altijd. Ach kom op en stel je niet aan, maar daar ben ik nu ook pas achter dat dat niet goed was.deze kerel luistert wel naar zich zelf, en dit kan ik nu alleen maar complimenteren. Ikzeg. Succes kerel. En ik hoop dat ook voor jou de weg ooit terug komt. Nogmaals een moedige besluit

  • Avatar
    PaRaDoX - 7 november 2017 om 16:35
    Jeff. zegt:

    Tip, lees het boek over het leven van Gino Weber. 1 van de grootste talenten die ooit bij Twente heeft rondgelopen. Talent, presteren en druk is niet voor iedereen weggelegd.

    Klasse verwoord Jeff.

    Profsport is een levenswijze die je moet (willen) volgen. Speciale diëten opdat je op gewicht blijft en je vetpercentage laag. Niet uitgaan en geen sex als je club zondagmiddags moet spelen. Continu druk voelen van het moeten presteren, en er vooral a way of life van maken zoals Unal en Tadic dat ook doen.

    Het lijkt veelal mooier dan het is omdat het salaris vaak wel lekker is. Echter maakt geld alleen nog steeds niet gelukkig....

  • Avatar
    Socrates - 7 november 2017 om 16:51
    PaRaDoX zegt:

    Klasse verwoord Jeff.

    Profsport is een levenswijze die je moet (willen) volgen. Speciale diëten opdat je op gewicht blijft en je vetpercentage laag. Niet uitgaan en geen sex als je club zondagmiddags moet spelen. Continu druk voelen van het moeten presteren, en er vooral a way of life van maken zoals Unal en Tadic dat ook doen.

    Het lijkt veelal mooier dan het is omdat het salaris vaak wel lekker is. Echter maakt geld alleen nog steeds niet gelukkig....

    Je kunt je bijna niet indenken dat George Best vroeger een van de beste voetballers was die er ooit heeft rondgelopen. Die is zelfs wel eens te laat op het veld verschenen omdat-ie nog even een cheerleader een beurt moest geven. Misschien niet heel erg professioneel maar wel lekkerrrr ;)

  • Avatar
    PaRaDoX - 7 november 2017 om 17:10
    Socrates zegt:

    Je kunt je bijna niet indenken dat George Best vroeger een van de beste voetballers was die er ooit heeft rondgelopen. Die is zelfs wel eens te laat op het veld verschenen omdat-ie nog even een cheerleader een beurt moest geven. Misschien niet heel erg professioneel maar wel lekkerrrr ;)

    Om je dit soort escapades te kunnen veroorloven Socrates, moet je eerst een status en aanzien op hebben gebouwd in voetballand. Edoch moet je dan nog vrezen dat je niet aangeklaagd wordt voor verkrachting omdat die ene "Cheerleader" over die voetballer zijn rug even lekker wil cashen, daar waar diezelfde ene "Cheerleader" zich eerder gewillig op haar rug liet leggen door die profvoetballer. :))))

  • Avatar
    Socrates - 7 november 2017 om 17:15
    PaRaDoX zegt:

    Om je dit soort escapades te kunnen veroorloven Socrates, moet je eerst een status en aanzien op hebben gebouwd in voetballand. Edoch moet je dan nog vrezen dat je niet aangeklaagd wordt voor verkrachting omdat die ene "Cheerleader" over die voetballer zijn rug even lekker wil cashen, daar waar diezelfde ene "Cheerleader" zich eerder gewillig op haar rug liet leggen door die profvoetballer. :))))

    Tegenwoordig kan dat ook helemaal niet meer. Vroeger was dat ook anders, toen kon je nog gewoon wat hebben met het wasvrouwtje, en je begrijpt vast wel wat ik daarmee bedoel ;)))

  • Avatar
    PaRaDoX - 7 november 2017 om 17:42
    Socrates zegt:

    Tegenwoordig kan dat ook helemaal niet meer. Vroeger was dat ook anders, toen kon je nog gewoon wat hebben met het wasvrouwtje, en je begrijpt vast wel wat ik daarmee bedoel ;)))

    Hahahahaha :))))

  • Avatar
    Enschede78 - 7 november 2017 om 22:48
    twentefanhenk zegt:

    Nee jij!

    Nee hij ook niet daarom doet hij ook niet van die kortzichtige uitspraken.

  • Avatar
    Amuso - 7 november 2017 om 23:36

    Je bent gewoon een slappe gast Dario. Je had veel meer van je prof voetbal waar kunnen maken als je niet zo lui was en er wat meer voor deed. Helaas maakte je er overal een puinzooi van. Bij Twente, Go Ahead en Zwolle.

    Jammer want heel veel mensen hadden er wel alles uit willen halen als hun talent hadden. Je bent gewoon mentaal zo zwak

  • Avatar
    Enschede78 - 8 november 2017 om 00:08
    Amuso zegt:

    Je bent gewoon een slappe gast Dario. Je had veel meer van je prof voetbal waar kunnen maken als je niet zo lui was en er wat meer voor deed. Helaas maakte je er overal een puinzooi van. Bij Twente, Go Ahead en Zwolle.

    Jammer want heel veel mensen hadden er wel alles uit willen halen als hun talent hadden. Je bent gewoon mentaal zo zwak

    Of juist sterk doordat hij erkend dat het profvoetballer zijn niet zijn ding is.



    Weten wat je niet kunt is ook een kracht.

Nieuwe media