FC Twente verliest oefenduel ondanks 'fantastische' goal Oosterwijk

09 november 2017 om 14:52 | Bron: FC Twente verliest oefenduel ondanks 'fantastische' goal Oosterwijk

FC Twente heeft donderdagmiddag in een vriendschappelijke wedstrijd, onder toeziend oog van circa 300 toeschouwers, met 2-1 verloren van VfL Wolfsburg. Invaller Jari Oosterwijk nam de enige treffer voor zijn rekening.

Halverwege stond het nog 0-0, maar de Duitse ploeg kwam in de tweede helft na 53 minuten op voorsprong. Jari Oosterwijk maakte vervolgens met een  'fantastisch afstandsschot' gelijk, maar de Bundesliga-club scoorde uiteindelijk nog een keer in de 68e minuut.

David Sambissa maakte in de tweede helft zijn debuut bij de Tukkers, terwijl ook de reserves Hooiveld, Laukart, George en Trajkovski na de rust in het veld kwamen. Bij de Duitse ploeg maakte Jeffrey Bruma zijn rentree na maandenlang blessureleed, terwijl Mario Gomez in de punt van de aanval begon. 

Opstelling FC Twente (1e helft): Brondeel; Van der Lely, Bijen, Thesker, Cuevas; Van der Heyden, Gjorgjev, Liendl; Slagveer, Boere en Tighadouini.

Opstelling FC Twente (2e helft): Hengelman; Van der Lely, Bijen, Hooiveld, Sambissa; Van der Heyden; Gjorgjev, Laukart; George, Oosterwijk en Trajkovski.

Opstelling VfL Wolfsburg: Grün; William, Bruma, Ntep, Gerhard, Osimhen, Arnold, Knoche, Hinds, Gomez en Rexhbecaj.

Overzicht

Reacties (20)

  • Avatar
    Boesk00l - 9 november 2017 om 15:06

    Hopelijk heeft Oosterwijk zich in de kijker gespeeld, haha

  • Avatar
    Poarneem’n - 9 november 2017 om 15:07

    Zeker niet tegen de slechtste 11 van Wolfsburg, goed gedaan boys

  • Avatar
    0592 - 9 november 2017 om 15:12

    Oosterwijk grijpt wel zn kansen

  • Avatar
    Maximuss - 9 november 2017 om 15:13

    Oosterwijk straks dus mooi verkocht voor 8 miljoen ! ....

  • Avatar
    BAM - 9 november 2017 om 15:36

    Wat leuuuuuuuk Hengelman en Hooiveld mochten ook wat doen.

  • Avatar
    twente1965 - 9 november 2017 om 15:40

    Alweer geen overwinning voor Verbeek

  • Avatar
    BAM - 9 november 2017 om 15:51
    zegt:

    Oosterwijk nam een lange bal van Thesker over 60 meter met de borst aan, borstbal stuurde hij stuiterend over de tegenstander in zijn rug, leverde een sublieme schaar af waarmee hij de laatste man uitschakelde, en scoorde vervolgens door achter het standbeens lang te punteren, kruizing, keeper het bos in ......

    Ik dacht even dat ik naar Maradonna aan het kijken was, fenomenaal.... fe-no-me-naal... wat ik je brom.

  • Avatar
    Hengelo - 9 november 2017 om 15:54
    0592 zegt:

    Oosterwijk grijpt wel zn kansen

    En nu in het eerste.!!

  • Avatar
    Voetbaluhhh - 9 november 2017 om 15:55
    Hengelo zegt:

    En nu in het eerste.!!

    Ga naar Utrecht! Echt man!

  • Avatar
    FCTEmielFCT - 9 november 2017 om 16:05

    Oosterwijk heeft altijd een fantastisch schot gehad. Alleen lage handelingssnelheid. HIj zou prima geprobeerd kunnen worden straks als opvolger van Jensen imo

  • Avatar
    Degeweldenaar - 9 november 2017 om 16:07
    Hengelo zegt:

    En nu in het eerste.!!

    Juist!!!!!

  • Avatar
    0592 - 9 november 2017 om 16:13
    Hengelo zegt:

    En nu in het eerste.!!

    Ik wil Oosterwijk in de eredivisie wel eens zien spelen, gewoon in de 75ste minuut laten invallen. Heeft al te lang geen kans meer gekregen. Als George de kans krijgt verdient Jari het ook.

  • Avatar
    PaRaDoX - 9 november 2017 om 16:22

    Tja, wat is wijsheid betreffende Jari? Meestal scoort hij wel tijdens oefenpartijtjes, maar dan staat er ook geen druk op. In de eredivisie heeft deze "slungel" nog niets laten zien. Boere vind ik momenteel ook nog tegenvallen om heel eerlijk te zijn. Ik vertrouw op het vakkundig oog van Verbeek......

  • Avatar
    Socrates - 9 november 2017 om 16:26
    0592 zegt:

    Ik wil Oosterwijk in de eredivisie wel eens zien spelen, gewoon in de 75ste minuut laten invallen. Heeft al te lang geen kans meer gekregen. Als George de kans krijgt verdient Jari het ook.

    Oosterwijk komt gewoon tekort voor het niveau wat we nastreven. Mag om mij verhuurd worden. Kvasina loopt er ook nog. Een van beiden mag weg. Verder ook proberen om spelers als Georgjev, Buckley enTrajkovski terug te doen, te verhuren of te verpatsen. Daarvoor proberen om Maher en Kuwas te halen. Met deze 2 erbij doe je simpel mee in het linkerrijtje. Mocht Kuwas haalbaar zijn dan mag George ook in de verhuur.

  • Avatar
    GermanTukker - 9 november 2017 om 16:31
    twente1965 zegt:

    Alweer geen overwinning voor Verbeek

    Als dit je analyse is, chappeau .. goed gezien en kun je waarlijk trots op je zijn. Maar als hier een ondertoon aan verbonden is... vind ik je een echte droeftoeter

  • Avatar
    twente199 - 9 november 2017 om 16:47
    0592 zegt:

    Ik wil Oosterwijk in de eredivisie wel eens zien spelen, gewoon in de 75ste minuut laten invallen. Heeft al te lang geen kans meer gekregen. Als George de kans krijgt verdient Jari het ook.

    die man kan er gwn niks van, wat een wanbeleid om zijn contract met 4 jaar te verlengen. Vervolgens gelijk verhuurt aan nac om daar een half jaar op de bank te zitten in de pils league. Oosterwijk had wel de rol van kvasina op zich kunnen nemen, 2 lopen er 2 rond waar het eerste niks aan heeft.

  • Avatar
    PaRaDoX - 9 november 2017 om 16:57
    Socrates zegt:

    Oosterwijk komt gewoon tekort voor het niveau wat we nastreven. Mag om mij verhuurd worden. Kvasina loopt er ook nog. Een van beiden mag weg. Verder ook proberen om spelers als Georgjev, Buckley enTrajkovski terug te doen, te verhuren of te verpatsen. Daarvoor proberen om Maher en Kuwas te halen. Met deze 2 erbij doe je simpel mee in het linkerrijtje. Mocht Kuwas haalbaar zijn dan mag George ook in de verhuur.

    Volledig mee eens als je realistisch bent. Trajkovski en Ricketts....spelers met tunnelvisie. Oogkleppen op en gaan met die banaan. Gjorgjev....eredivisie onwaardig. Ricketts linea recta terugsturen met de kerst. Gjorgjev gehuurd voor 2 seizoenen. Een enorme mispaar van JvH. Die kun je niet zomaar doorverhuren of terugsturen lijkt me.

    Oosterwijk en Trajkovski in een deal betrekken met Heracles opdat Kuwas hieropan kan komen Socrates?

  • Avatar
    Socrates - 9 november 2017 om 17:10
    PaRaDoX zegt:

    Volledig mee eens als je realistisch bent. Trajkovski en Ricketts....spelers met tunnelvisie. Oogkleppen op en gaan met die banaan. Gjorgjev....eredivisie onwaardig. Ricketts linea recta terugsturen met de kerst. Gjorgjev gehuurd voor 2 seizoenen. Een enorme mispaar van JvH. Die kun je niet zomaar doorverhuren of terugsturen lijkt me.

    Oosterwijk en Trajkovski in een deal betrekken met Heracles opdat Kuwas hieropan kan komen Socrates?

    Even orde op zaken stellen nu en het wanbeleid van v Halst rechtzetten. We hebben 70+ spelers voor 3 elftallen ( dan bedoel ik aantal alhoewel Wim Snellenberg en Jan van der Molen de eerste paar wedstrijden in mijn ogen ook prima mee hadden gekund) Er vallen nu gewoon een aantal spelers tussen wal en schip....Wegdoen dus ! Het 2e kan niet meer promoveren noch degraderen lijkt me zo dus daar verder gaan met jeugd. Het eerste inderdaad versterken met spelers die echt een verbetering zijn....dat we weer punten halen voor de tv gelden....dat we weer vermaak op de mat leggen zodat de scc verkoop weer omhoog gaat en de sponsoren weer in (willen) stappen....dat de goede spelers ons weer als een stap hogerop zien en hier weer willen komen. Tijd voor ECHT TD werk !

  • Avatar
    Twente fc - 9 november 2017 om 18:09

    Ik zal in Oosterwijk in inversteren die kan geld opleveren. Dat andere is weer een gok wat in ieder geval weer geld kost.

  • Avatar
    ToraBora78 - 9 november 2017 om 21:16
    FCTEmielFCT zegt:

    Oosterwijk heeft altijd een fantastisch schot gehad. Alleen lage handelingssnelheid. HIj zou prima geprobeerd kunnen worden straks als opvolger van Jensen imo

    Compleet andere speler als Jenssen, dat is een multifunctionele speler die zowel als aanvallende maar ook als moderne box-to-box middenvelder kan spelen. Oosterwijk is alleen een afmaker, pinchhitter, creëer verder niets.

Nieuwe media