Verbeek: ''Dan zie je vaak doelpunten ontstaan en dat moet eruit''

09 november 2017 om 16:45 | Bron: FC Twente Verbeek: ''Dan zie je vaak doelpunten ontstaan en dat moet eruit''

FC Twente heeft het vriendschappelijke duel tegen VfL Wolfsburg vandaag met nipte cijfers verloren: 2-1. Trainer Gertjan Verbeek, die zag dat het bij rust nog 0-0 stand, was na afloop echter niet ontevreden. 

"Een leerzame oefenwedstrijd tegen een goede tegenstander”, reageert hij op de website van de club uit Enschede. “Een duel waarin we de spelers goed hebben kunnen beoordelen. Met name de jongens die vandaag langer gespeeld hebben en zondag niet. Een wedstrijd is toch altijd anders dan een training, waardoor je op deze manier meer inzichten krijgt", legt Verbeek uit.

“Je hoopt vandaag een aantal kleine veranderingen terug te zien over hoe ik denk over voetbal”, vervolgt hij. “In de eerste helft zag je dat het bij de jongens die zondag ook speelden meer is blijven hangen, dan bij het elftal in de tweede helft. Dat was meer onsamenhangend, toen vielen ook de goals", aldus Verbeek, die in de komende weken meer vaste patronen wil kweken. 

“Wanneer je wilt samenwerken moet er vertrouwen ontstaan. Zonder vertrouwen lukt dat niet", beseft hij. "Als de ene speler gaat twijfelen doet de ander dat ook. Dan zie je vaak doelpunten ontstaan en dat moet eruit. Het moet stabieler worden, vaste afspraken, zodat iedereen weet waar hij zich aan moet houden. De linkerhand moet weten wat de rechterhand doet. Daar hebben we even tijd voor nodig. Volgende week kunnen we de hele week trainen en dan zijn de internationals weer terug. Over de inzet, gedrevenheid en vastberadenheid ben ik niet ontevreden, voetballend moet het nog beter", besluit Verbeek. 

Overzicht

Reacties (8)

  • Avatar
    PaRaDoX - 9 november 2017 om 16:51

    Onsamenhangend, en dus los zand.

    Hopen dat Verbeek er "cement" van weet te maken.......

  • Avatar
    twente199 - 9 november 2017 om 17:12

    ik heb er vertrouwen in dat het verbeek lukt om er een team van te maken, veel slechter als onder hake kon ook echt niet. De wanprestaties zoals tegen vvv sparta willem 2 groningen zijn verleden tijd onder verbeek, mocht het weer gebeuren krijgen de desbetreffende spelers een harde tik voor de broek

  • Avatar
    Socrates - 9 november 2017 om 17:19
    twente199 zegt:

    ik heb er vertrouwen in dat het verbeek lukt om er een team van te maken, veel slechter als onder hake kon ook echt niet. De wanprestaties zoals tegen vvv sparta willem 2 groningen zijn verleden tijd onder verbeek, mocht het weer gebeuren krijgen de desbetreffende spelers een harde tik voor de broek

    Verbeek zei voor tv dat we het in ieder geval tot de winterstop met deze spelers moeten doen. Hieruit maak ik op dat er nog wel wat te gebeuren staat. Tegen PSV stond het goed. Echter....dat was een voetballende ploeg. Tegen inzakkende ploegen zou het zomaar heel anders kunnen uitpakken. In mijn ogen kunnen we dan nog wel wat creativiteit en scorend vermogen gebruiken.

  • Avatar
    Henry1949 - 9 november 2017 om 17:50
    Socrates zegt:

    Verbeek zei voor tv dat we het in ieder geval tot de winterstop met deze spelers moeten doen. Hieruit maak ik op dat er nog wel wat te gebeuren staat. Tegen PSV stond het goed. Echter....dat was een voetballende ploeg. Tegen inzakkende ploegen zou het zomaar heel anders kunnen uitpakken. In mijn ogen kunnen we dan nog wel wat creativiteit en scorend vermogen gebruiken.

    Het eerste wat Verbeek deed na afloop met PSV was in de gang naar de kleedkamers praten met Maher. Dit was op TV te zien. Dus wie weet!

  • Avatar
    mcdummels - 9 november 2017 om 18:15
    Henry1949 zegt:

    Het eerste wat Verbeek deed na afloop met PSV was in de gang naar de kleedkamers praten met Maher. Dit was op TV te zien. Dus wie weet!

    Ik heb ook wel eens een praatje met van Halst gemaakt. Dus dan verwacht ik binnenkort een contractaanbieding... Wat een onzin zeg!

  • Avatar
    Pepps - 9 november 2017 om 18:53
    mcdummels zegt:

    Ik heb ook wel eens een praatje met van Halst gemaakt. Dus dan verwacht ik binnenkort een contractaanbieding... Wat een onzin zeg!

    Ik zou het niet doen is wel gelijk voor 2 seizoenen 😂

  • Avatar
    PaRaDoX - 9 november 2017 om 20:14
    mcdummels zegt:

    Ik heb ook wel eens een praatje met van Halst gemaakt. Dus dan verwacht ik binnenkort een contractaanbieding... Wat een onzin zeg!

    Veroordeel Henry nou niet meteen Dommel. Hij hoopt op de komst van Maher....niets meer. ;)

  • Avatar
    PaRaDoX - 9 november 2017 om 20:14
    Pepps zegt:

    Ik zou het niet doen is wel gelijk voor 2 seizoenen 😂

    Van Halst die hoopt op een contract van Dommel Pepps? :)))))))

Nieuwe media