''Dat ik in 2011 naar FC Twente vertrok, viel niet bij iedereen goed''

10 november 2017 om 19:59 | Bron: ELF Voetbal Magazine ''Dat ik in 2011 naar FC Twente vertrok, viel niet bij iedereen goed''

Leroy Fer speelt inmiddels alweer een aantal seizoenen in de Premier League. De oud-speler van FC Twente draagt het shirt van Swansea City en is daar niet echt op de hoogte van de wedstrijden van FC Twente.

"Ik volg de Eredivisie niet op de voet", zegt Fer in gesprek met ELF Voetbal Magazine. "Alleen wedstrijden van Feyenoord. Je merkt dat het niveau elk seizoen iets minder wordt in Nederland. Er zijn geen echte sterren meer, zoals Luis Suarez in mijn tijd. En als een speler wel opvalt is-ie na een jaar weer weg. We tellen steeds minder mee, dat zie je ook in Europa."

Fer maakte in 2011 de overstap van Feyenoord naar FC Twente. "Dat ik in 2011 naar FC Twente vertrok viel niet bij iedereen goed, maar ik had mijn redenen", blikt de middenvelder terug. "Die wil ik hier niet delen. Mensen om mij heen snapten mij. Het had niets met Ronald Koeman te maken. Door hem was ik zelfs bijna gebleven. Of en wanneer ik terugkeer is niet alleen aan mij. En voorlopig heb ik het naar mijn zin in Swansea", besluit hij.

Overzicht

Reacties (11)

  • Avatar
    G.W - 10 november 2017 om 20:09

    Foutje van ome joop...machtsstrijd met van Geel. Laten zien wie de grootste was.

  • Avatar
    raaer - 10 november 2017 om 21:44

    Ja dat klopt en later hebben we die Tapia aan Feyenoord versleten.

  • Avatar
    RED21 - 11 november 2017 om 00:10

    Ik vond het geen verkeerde

  • Avatar
    G.W - 11 november 2017 om 00:30
    raaer zegt:

    Ja dat klopt en later hebben we die Tapia aan Feyenoord versleten.

    Iets ander niveau

  • Avatar
    Ket wiezel - 11 november 2017 om 09:47
    RED21 zegt:

    Ik vond het geen verkeerde

    Was bij Twente slappe hap. Raar fenomeen is dat toch,als matige spelers geblesseerd zijn of ze hebben de club verlaten, dan worden ze opeens gemist of waren ze goed.

  • Avatar
    TWENTE4EVER - 11 november 2017 om 11:04
    Ket wiezel zegt:

    Was bij Twente slappe hap. Raar fenomeen is dat toch,als matige spelers geblesseerd zijn of ze hebben de club verlaten, dan worden ze opeens gemist of waren ze goed.

    Tot het moment dat zn transfer naar Everton afketste was het een topper...

  • Avatar
    Pepps - 11 november 2017 om 11:11
    TWENTE4EVER zegt:

    Tot het moment dat zn transfer naar Everton afketste was het een topper...

    Of was het paard de oorzaak 😂

  • Avatar
    realTukker - 11 november 2017 om 11:27
    Pepps zegt:

    Of was het paard de oorzaak 😂

    Precies, toen hij paard ging rijden stond zijn hoofd niet meer bij Twente. Behalve op de momenten dat hij zijn salaris kreeg natuurlijk, want de werkgever verzaakt niet met betalen. Ze kunnen trouwens beter bij Feyenoord er een column aan deze negatieve passant besteden

  • Avatar
    Ischuros - 11 november 2017 om 12:58
    Ket wiezel zegt:

    Was bij Twente slappe hap. Raar fenomeen is dat toch,als matige spelers geblesseerd zijn of ze hebben de club verlaten, dan worden ze opeens gemist of waren ze goed.

    Slappe hap? Zijn laatste jaar misschien, daarvoor gewoon sterkhouder op het middenveld. Kan me nog die rush en goal bij PSV uit herinneren. Niet van de bal te krijgen.

  • Avatar
    Enschede78 - 11 november 2017 om 18:54
    Ket wiezel zegt:

    Was bij Twente slappe hap. Raar fenomeen is dat toch,als matige spelers geblesseerd zijn of ze hebben de club verlaten, dan worden ze opeens gemist of waren ze goed.

    Vond het bij ons een goede box to box speler, zeker geen slappe hap.

  • Avatar
    opzouten - 12 november 2017 om 19:08
    G.W zegt:

    Foutje van ome joop...machtsstrijd met van Geel. Laten zien wie de grootste was.

    Dat mag je gerust een Fout noemen hoor ; ) Onbegrijpelijk vond ik het destijds. Achteraf gezien misschien wel het begin van het einde.

Nieuwe media