''Directie van FC Twente heeft voldaan aan de vooraf gestelde doelen''

13 november 2017 om 16:00 | Bron: ''Directie van FC Twente heeft voldaan aan de vooraf gestelde doelen''

Ledenvereniging Twente, verenigt! heeft de afgelopen periode contact gehad met de directie van FC Twente en het Stichtingsbestuur FC Twente '65 over de hoogte van de salarissen van Jan van Halst en Erik Velderman. 

"De statutaire verantwoordelijkheid met betrekking tot de bezoldiging van de directie ligt bij de Stichting FC Twente’65, aandeelhouder van de club", legt het Stichtingsbestuur uit. "Zij stellen in overleg met de Raad van Commissarissen de arbeidsovereenkomst vast waarin in dit geval een vast en een variabel gedeelte afgesproken is."

"De Raad van Commissarissen, toezichthouder van de vennootschap FC Twente’65, controleert of de directie heeft voldaan aan de vastgestelde criteria en kent de bonussen toe", vervolgt men. "De criteria voor de variabele beloningen van afgelopen seizoen betroffen de sportieve resultaten, de financiële resultaten, de liquiditeit stand en het behouden van de licentie", verklaart het Stichtingsbestuur. 

"Met een zevende plek, een bankstand van ruim 9 miljoen en financieel herstel door onder andere 8 miljoen in de kosten te snijden, maar ook met het noodzakelijke behoud van de licentie, heeft de directie voldaan aan de vooraf gestelde doelen", constateert men. "Voor het seizoen 2017/2018 liggen er zoals bekend nog altijd zeer grote uitdagingen. De criteria voor eventuele bonussen dit boekjaar zullen dan ook worden afgestemd op de uitdagingen die er dit jaar liggen op met name het voetbaltechnische, het commerciële en het financiële vlak", besluit het Stichtingsbestuur. 

Overzicht

Reacties (276)

  • Avatar
    BAM - 13 november 2017 om 16:30

    Duidelijk, helder en vooral zeer maar dan ook zeer voorspelbaar ........ net zo voorspelbaar als dit draadje een zeikstraaldraadje gaat worden van de Allgemeine Niederlandische Sprachart Jugend.

  • Avatar
    Citrofiel - 13 november 2017 om 16:52
    BAM zegt:

    Duidelijk, helder en vooral zeer maar dan ook zeer voorspelbaar ........ net zo voorspelbaar als dit draadje een zeikstraaldraadje gaat worden van de Allgemeine Niederlandische Sprachart Jugend.

    Sie sprechen Deutsch wie ein "Otto Normalverbraucher"..... das kann man Ihnen aber nicht Übel nehmen, die Intelligenz war wohl nicht vorhanden..... Voldoende zo?

    Even serieus: Het afgelopen boekjaar is de doelstelling gehaald, dat bestrijdt niemand. Het crediteurenakkoord "leukt de balans mooi op"..... Wie waren daar ook al weer verantwoordelijk voor? De garantgroep toch? met DW voorop!

    Dit jaar is men afhankelijk van de operationele activiteiten. Door de onvoorziene kosten en teruglopende inkomsten "wordt het een zeer grote uitdaging".... dat is zwak uitgedrukt.... Chapeau voor de transparantie in de uitspraak van het stichtingsbestuur.... nu zijn de doelstellingen tenminste transparant en "keihard" vastgelegd.... M.i. een bevestiging van de "zesjes cultuur"..... Is dit gezeik? denk het niet..... dit gezegd hebbende om 19.52 uur, na gedane arbeid....

  • Avatar
    RaymondL - 13 november 2017 om 18:04
    Citrofiel zegt:

    Sie sprechen Deutsch wie ein "Otto Normalverbraucher"..... das kann man Ihnen aber nicht Übel nehmen, die Intelligenz war wohl nicht vorhanden..... Voldoende zo?

    Even serieus: Het afgelopen boekjaar is de doelstelling gehaald, dat bestrijdt niemand. Het crediteurenakkoord "leukt de balans mooi op"..... Wie waren daar ook al weer verantwoordelijk voor? De garantgroep toch? met DW voorop!

    Dit jaar is men afhankelijk van de operationele activiteiten. Door de onvoorziene kosten en teruglopende inkomsten "wordt het een zeer grote uitdaging".... dat is zwak uitgedrukt.... Chapeau voor de transparantie in de uitspraak van het stichtingsbestuur.... nu zijn de doelstellingen tenminste transparant en "keihard" vastgelegd.... M.i. een bevestiging van de "zesjes cultuur"..... Is dit gezeik? denk het niet..... dit gezegd hebbende om 19.52 uur, na gedane arbeid....

    Straks aanwezig ?

  • Avatar
    ANS - 13 november 2017 om 18:17

    Bese Twentefans, de berichtgeving van Twente Verenigt is een schandelijke vorm van manipulatie en is geplaats om vanavond rust in de tent te krijgen en te houden.

  • Avatar
    nochange - 13 november 2017 om 18:52
    ANS zegt:

    Bese Twentefans, de berichtgeving van Twente Verenigt is een schandelijke vorm van manipulatie en is geplaats om vanavond rust in de tent te krijgen en te houden.

    Wat zou het werkelijke bericht moeten zijn?

  • Avatar
    Citrofiel - 13 november 2017 om 18:57
    RaymondL zegt:

    Straks aanwezig ?

    zit op te grote afstand. Bij mij is het nu 21.57 uur.....

  • Avatar
    jkbellie - 13 november 2017 om 19:01
    ANS zegt:

    Bese Twentefans, de berichtgeving van Twente Verenigt is een schandelijke vorm van manipulatie en is geplaats om vanavond rust in de tent te krijgen en te houden.

    Wat bedoel je daar mee?? Dat het hele verhaal niet klopt?? Of dat dit niet vooraf gepubliceerd had hoeven worden??

  • Avatar
    Citrofiel - 13 november 2017 om 19:01
    ANS zegt:

    Bese Twentefans, de berichtgeving van Twente Verenigt is een schandelijke vorm van manipulatie en is geplaats om vanavond rust in de tent te krijgen en te houden.

    De berichtgeving kan zo de prullenbak in.... hieruit blijkt in elk geval dat van de directie alleen EV daadwerkelijk daadkracht toont.... als waar is wat er gesteld wordt over het Stichtingsbestuur en de RvC, kunnen ze beiden beter opstappen, want dan is er geen controle..... en moet EV het dus alleen doen.....

  • Avatar
    ANS - 13 november 2017 om 19:14
    jkbellie zegt:

    Wat bedoel je daar mee?? Dat het hele verhaal niet klopt?? Of dat dit niet vooraf gepubliceerd had hoeven worden??

    Als je praat over een bankstand van 9 milj. dan zou je kunnen denken, dat er geen problemen zijn. Die bankstand hebben ze uit de balans gehaald van 30-06-2017 en die klopte ook. Echter is die bankstand bereikt door de vooruitbetaalde scc kaarten en uit de vooruit ontvangen gelden van de sponsorgeledingen. Die 9 milj. zijn bestemd voor het seizoen 2017-2018 en daar uit worden de maandelijks kosten betaald. Dat bedrag is inmiddels een heel stuk lager. Ook is de begroting voor 2016-2017 niet gehaald en is er na de transferopbrengsten een verlies geleden van 145.000,-- Euro.

    Het negatief !!! eigen vermogen is met die 145.000,-- Euro opgelopen naar Euro 5.586.000,-- Milj.

    Zonder de Gemeentegarantie en de garantstellers verkeert FC Twente nog steeds in staat van faillissement. Wij zijn nog steeds van derden afhankelijk en dat nog vele jaren. De lopende begroting van 30 Milj. zal , en dat is nu al zichtbaar, niet worden gehaald. Dat betekent, dat er weer spelers(s) zullen moeten worden verkocht. De directie van FC Twente heeft TV compleet op het verkeerde been gezet. En nee, ik ga niet naar de bijeenkomst vanavond, het is jammer van de tijd en er worden voor het grootste gedeelte leugens verteld.

  • Avatar
    Citrofiel - 13 november 2017 om 19:20
    ANS zegt:

    Als je praat over een bankstand van 9 milj. dan zou je kunnen denken, dat er geen problemen zijn. Die bankstand hebben ze uit de balans gehaald van 30-06-2017 en die klopte ook. Echter is die bankstand bereikt door de vooruitbetaalde scc kaarten en uit de vooruit ontvangen gelden van de sponsorgeledingen. Die 9 milj. zijn bestemd voor het seizoen 2017-2018 en daar uit worden de maandelijks kosten betaald. Dat bedrag is inmiddels een heel stuk lager. Ook is de begroting voor 2016-2017 niet gehaald en is er na de transferopbrengsten een verlies geleden van 145.000,-- Euro.

    Het negatief !!! eigen vermogen is met die 145.000,-- Euro opgelopen naar Euro 5.586.000,-- Milj.

    Zonder de Gemeentegarantie en de garantstellers verkeert FC Twente nog steeds in staat van faillissement. Wij zijn nog steeds van derden afhankelijk en dat nog vele jaren. De lopende begroting van 30 Milj. zal , en dat is nu al zichtbaar, niet worden gehaald. Dat betekent, dat er weer spelers(s) zullen moeten worden verkocht. De directie van FC Twente heeft TV compleet op het verkeerde been gezet. En nee, ik ga niet naar de bijeenkomst vanavond, het is jammer van de tijd en er worden voor het grootste gedeelte leugens verteld.

    Ans, ik kan je helemaal volgen..... daarom roep ik al langer dat het crisis is..... Ik begrijp werkelijk niet dat er geen enkele grotere actie zichtbaar is om sponsoren binnen te halen, al begon men met de sponsoren die weg zijn gegaan met een bonus programma weer binnen te halen..... De onvoorziene kosten lopen op..... de inkomsten zijn gedaald.... Het is dat EV ingegrepen heeft in Augustus, anders was het nog veel erger..... alleen gaten met gaten stoppen, hou je niet lang vol...

  • Avatar
    TheRock11 - 13 november 2017 om 19:24
    ANS zegt:

    Als je praat over een bankstand van 9 milj. dan zou je kunnen denken, dat er geen problemen zijn. Die bankstand hebben ze uit de balans gehaald van 30-06-2017 en die klopte ook. Echter is die bankstand bereikt door de vooruitbetaalde scc kaarten en uit de vooruit ontvangen gelden van de sponsorgeledingen. Die 9 milj. zijn bestemd voor het seizoen 2017-2018 en daar uit worden de maandelijks kosten betaald. Dat bedrag is inmiddels een heel stuk lager. Ook is de begroting voor 2016-2017 niet gehaald en is er na de transferopbrengsten een verlies geleden van 145.000,-- Euro.

    Het negatief !!! eigen vermogen is met die 145.000,-- Euro opgelopen naar Euro 5.586.000,-- Milj.

    Zonder de Gemeentegarantie en de garantstellers verkeert FC Twente nog steeds in staat van faillissement. Wij zijn nog steeds van derden afhankelijk en dat nog vele jaren. De lopende begroting van 30 Milj. zal , en dat is nu al zichtbaar, niet worden gehaald. Dat betekent, dat er weer spelers(s) zullen moeten worden verkocht. De directie van FC Twente heeft TV compleet op het verkeerde been gezet. En nee, ik ga niet naar de bijeenkomst vanavond, het is jammer van de tijd en er worden voor het grootste gedeelte leugens verteld.

    Wat een jankverhaal. Alleen de negatieve zaken belichten, en geen rekening houden met het ineens reserveren van de belastingclaim van 6 miljoen. Daarom is het eigen vermogen nu nog negatief.

  • Avatar
    ANS - 13 november 2017 om 19:31
    TheRock11 zegt:

    Wat een jankverhaal. Alleen de negatieve zaken belichten, en geen rekening houden met het ineens reserveren van de belastingclaim van 6 miljoen. Daarom is het eigen vermogen nu nog negatief.

    Dit jankverhaal is de jaarrekening van FC Twente met cijfers die geproduceerd zijn door FC Twente. Leg mij ajb. eenns uit wat er fout is aan dit jankverhaal. Ik ben zeer benieuwd.

  • Avatar
    Scorpio69 - 13 november 2017 om 19:33
    ANS zegt:

    Als je praat over een bankstand van 9 milj. dan zou je kunnen denken, dat er geen problemen zijn. Die bankstand hebben ze uit de balans gehaald van 30-06-2017 en die klopte ook. Echter is die bankstand bereikt door de vooruitbetaalde scc kaarten en uit de vooruit ontvangen gelden van de sponsorgeledingen. Die 9 milj. zijn bestemd voor het seizoen 2017-2018 en daar uit worden de maandelijks kosten betaald. Dat bedrag is inmiddels een heel stuk lager. Ook is de begroting voor 2016-2017 niet gehaald en is er na de transferopbrengsten een verlies geleden van 145.000,-- Euro.

    Het negatief !!! eigen vermogen is met die 145.000,-- Euro opgelopen naar Euro 5.586.000,-- Milj.

    Zonder de Gemeentegarantie en de garantstellers verkeert FC Twente nog steeds in staat van faillissement. Wij zijn nog steeds van derden afhankelijk en dat nog vele jaren. De lopende begroting van 30 Milj. zal , en dat is nu al zichtbaar, niet worden gehaald. Dat betekent, dat er weer spelers(s) zullen moeten worden verkocht. De directie van FC Twente heeft TV compleet op het verkeerde been gezet. En nee, ik ga niet naar de bijeenkomst vanavond, het is jammer van de tijd en er worden voor het grootste gedeelte leugens verteld.

    Begin je weer te janken en te zeiken. Je lult uit je nek met je stomme cijfertjes. Er zijn mensen hard aan het werk bij FC Twente om de boel draaiende te houden en om resultaten te krijgen.
    Ga je eigen bedrijf runnen en probeer niet steeds FC Twente naar beneden te lullen.

    Anders ga met je clubje Citrofiel en Paradox samen in het bestuur zitten weten we zeker dat binnen de korste keren FC Twente failliet is.
    Onruststokers!!

  • Avatar
    Jeff. - 13 november 2017 om 19:37
    Scorpio69 zegt:

    Begin je weer te janken en te zeiken. Je lult uit je nek met je stomme cijfertjes. Er zijn mensen hard aan het werk bij FC Twente om de boel draaiende te houden en om resultaten te krijgen.
    Ga je eigen bedrijf runnen en probeer niet steeds FC Twente naar beneden te lullen.

    Anders ga met je clubje Citrofiel en Paradox samen in het bestuur zitten weten we zeker dat binnen de korste keren FC Twente failliet is.
    Onruststokers!!

    Leg jij mij in al je wijsheid dan eens uit hoe het volgens jou wel zit?

  • Avatar
    ANS - 13 november 2017 om 19:45
    Scorpio69 zegt:

    Begin je weer te janken en te zeiken. Je lult uit je nek met je stomme cijfertjes. Er zijn mensen hard aan het werk bij FC Twente om de boel draaiende te houden en om resultaten te krijgen.
    Ga je eigen bedrijf runnen en probeer niet steeds FC Twente naar beneden te lullen.

    Anders ga met je clubje Citrofiel en Paradox samen in het bestuur zitten weten we zeker dat binnen de korste keren FC Twente failliet is.
    Onruststokers!!

    1. 🏆

  • Avatar
    twente199 - 13 november 2017 om 19:45
    ANS zegt:

    Als je praat over een bankstand van 9 milj. dan zou je kunnen denken, dat er geen problemen zijn. Die bankstand hebben ze uit de balans gehaald van 30-06-2017 en die klopte ook. Echter is die bankstand bereikt door de vooruitbetaalde scc kaarten en uit de vooruit ontvangen gelden van de sponsorgeledingen. Die 9 milj. zijn bestemd voor het seizoen 2017-2018 en daar uit worden de maandelijks kosten betaald. Dat bedrag is inmiddels een heel stuk lager. Ook is de begroting voor 2016-2017 niet gehaald en is er na de transferopbrengsten een verlies geleden van 145.000,-- Euro.

    Het negatief !!! eigen vermogen is met die 145.000,-- Euro opgelopen naar Euro 5.586.000,-- Milj.

    Zonder de Gemeentegarantie en de garantstellers verkeert FC Twente nog steeds in staat van faillissement. Wij zijn nog steeds van derden afhankelijk en dat nog vele jaren. De lopende begroting van 30 Milj. zal , en dat is nu al zichtbaar, niet worden gehaald. Dat betekent, dat er weer spelers(s) zullen moeten worden verkocht. De directie van FC Twente heeft TV compleet op het verkeerde been gezet. En nee, ik ga niet naar de bijeenkomst vanavond, het is jammer van de tijd en er worden voor het grootste gedeelte leugens verteld.

    dat er nog steeds gelogen word is natuurlijk zorgwekkend. Totaal geen transparantie zoals die beloofd is. Het liegen en bedriegen is niet voor niets, zullen wel wat te verbergen hebben. I

  • Avatar
    biertje123 - 13 november 2017 om 19:50
    Scorpio69 zegt:

    Begin je weer te janken en te zeiken. Je lult uit je nek met je stomme cijfertjes. Er zijn mensen hard aan het werk bij FC Twente om de boel draaiende te houden en om resultaten te krijgen.
    Ga je eigen bedrijf runnen en probeer niet steeds FC Twente naar beneden te lullen.

    Anders ga met je clubje Citrofiel en Paradox samen in het bestuur zitten weten we zeker dat binnen de korste keren FC Twente failliet is.
    Onruststokers!!

    Meneertje weet het weer beter. Ik heb jou nog nooit iets zinnigs horen zeggen. Blijf jij die leugentjes maar geloven.

  • Avatar
    Scorpio69 - 13 november 2017 om 19:51

    hahahahahaha, man man, ga boekhouden, jij snapt er echt geen reet van.

  • Avatar
    Scorpio69 - 13 november 2017 om 19:52
    biertje123 zegt:

    Meneertje weet het weer beter. Ik heb jou nog nooit iets zinnigs horen zeggen. Blijf jij die leugentjes maar geloven.

    Dank u, voor uw bijdrage! De leugentjes zitten in jullie eigen hoofd. Jullie leven nog in het tijdperk Munsterman en kunnen realiteit niet meer onderscheiden van fictie. Jullie zijn de weg kwijt!

  • Avatar
    ANS - 13 november 2017 om 19:54

    Sorry twente199, die claim staat op de balans. De Post Voozieningen (8).

Nieuwe media