''Het is mooi dat Jan, net als Verbeek, mijn kwaliteiten kent''

18 november 2017 om 10:28 | Bron: Leeuwarder Courant  ''Het is mooi dat Jan, net als Verbeek, mijn kwaliteiten kent''

Slagveer vertrok afgelopen zomer van SC Heerenveen naar het Belgische Lokeren, maar inmiddels is hij al weer terug in Nederland. De aanvaller speelt vanavond met FC Twente tegen zijn oude club. 

Slagveer zag na twee wedstrijden zijn trainer al weggaan en daarna werd hij een vaste tribuneklant. FC Twente haalde de aanvaller op en daar speelt hij in de basis. Volgens de aanvaller moet zijn rendement wel omhoog als basisspeler. Hij heeft tpt nu toe twee assists en een doelpunt. ''Die cijfers moeten beter. Het begint met het vertrouwen dat je speelt. Van daaruit moet je dat vertrouwen teruggeven aan je trainer, teamgenoten en club'', vertelt hij aan de Leeuwarder Courant. 

Inmiddels zag hij bij FC Twente ook al een trainerswissel. René Hake werd vorige maand ontslagen en opgevolgd door Gertjan Verbeek kwam, en in zijn kielzog assistent-trainer Jan de Jonge. Slagveer kent De Jonge nog goed van de beloften bij Heerenveen. ''Wij waren in 2013 de laatste kampioen van de 'oude' beloftencompetitie, toen alle clubs nog deelnamen. We hadden een heel goede ploeg, met onder anderen Hakim Ziyech, Oussama Tannane, Mark Uth en Kenny Otigba."

Slagveer is blij dat hij nu weer met De Jonge kan werken. ''Het is mooi dat Jan, net als Verbeek, mijn kwaliteiten kent. Ik speel onder hen meer vanaf de zijkant, met mijn gezicht naar het doel van de tegenstander. Ik begin me steeds beter te voelen. Nu is het aan mij: ik moet het vertrouwen dat ik krijg terugbetalen."

Overzicht

Reacties (13)

  • Avatar
    nochange - 18 november 2017 om 11:32

    Zelfkennis heeft hij wel, zijn rendement moet zeker omhoog, hij kan en moet beter. Tot nu toe ben ik niet onder de indruk, wie weet wat Verbeek eruit weet te halen. Ik zou Assaidi en Tighadouini ook wel eens op de vleugels willen zien als Slagveer niet beter gaat spelen, met de vrijheid om te wisselen van kant.

  • Avatar
    erwin - 18 november 2017 om 11:39
    nochange zegt:

    Zelfkennis heeft hij wel, zijn rendement moet zeker omhoog, hij kan en moet beter. Tot nu toe ben ik niet onder de indruk, wie weet wat Verbeek eruit weet te halen. Ik zou Assaidi en Tighadouini ook wel eens op de vleugels willen zien als Slagveer niet beter gaat spelen, met de vrijheid om te wisselen van kant.

    Tighadouini erin slagveer eruit

  • Avatar
    Enschede78 - 18 november 2017 om 12:00
    erwin zegt:

    Tighadouini erin slagveer eruit

    Inderdaad.

    Assaidi - Boere - Tigha.

  • Avatar
    Boesk00l - 18 november 2017 om 12:17
    nochange zegt:

    Zelfkennis heeft hij wel, zijn rendement moet zeker omhoog, hij kan en moet beter. Tot nu toe ben ik niet onder de indruk, wie weet wat Verbeek eruit weet te halen. Ik zou Assaidi en Tighadouini ook wel eens op de vleugels willen zien als Slagveer niet beter gaat spelen, met de vrijheid om te wisselen van kant.

    Het is dan wel de vraag wie op rechts zou moeten. Beiden hebben grote voorkeur voor links.

  • Avatar
    BAM - 18 november 2017 om 14:05

    Slagveer is een lulhannes .... minder blah blah meer presteren.

  • Avatar
    Ik - 18 november 2017 om 14:12
    BAM zegt:

    Slagveer is een lulhannes .... minder blah blah meer presteren.

    Ikzeg. Geachte bam. Dat zal ie zeker nu zelf ook wel in de gaten hebben. Lees zijn bericht maar goed

  • Avatar
    BAM - 18 november 2017 om 14:28
    Ik zegt:

    Ikzeg. Geachte bam. Dat zal ie zeker nu zelf ook wel in de gaten hebben. Lees zijn bericht maar goed

    Ik hoop dat hij de bank goed warm houd.....staat hij er wel in dan hoop ik dat hij presteert. Tot op heden ben ik niet onder de indruk. .... en velen met mij

  • Avatar
    nochange - 18 november 2017 om 15:32
    Boesk00l zegt:

    Het is dan wel de vraag wie op rechts zou moeten. Beiden hebben grote voorkeur voor links.

    Daarom de vrijheid om te wisselen van kant. Zou zeggen Assaidi op rechts want hij is rechtsbenig kan hij voorzetten afgeven ipv steeds naar binnen komen. Tighadouini is tweebenig kan op links ook voor een voorzet gaan komt Boere misschien makkelijker tot scoren.

  • Avatar
    Citrofiel - 18 november 2017 om 16:11

    FcT heeft veel, zo niet te veel, spelers met of een conditionele, of technische, of mentale achterstand. Dat betekent dat de staf een grote inspanning moet plegen om de spelers op peil te krijgen. Pas als dat achter de rug is, kun je stellen dat een speler wel of niet rendeert. Ook voor Slagveer geldt dit..... Hem kan in elk geval niet ontzegd worden dat hij geen zelfkennis heeft.....

  • Avatar
    Boesk00l - 18 november 2017 om 17:03
    nochange zegt:

    Daarom de vrijheid om te wisselen van kant. Zou zeggen Assaidi op rechts want hij is rechtsbenig kan hij voorzetten afgeven ipv steeds naar binnen komen. Tighadouini is tweebenig kan op links ook voor een voorzet gaan komt Boere misschien makkelijker tot scoren.

    Yes idd, ik zou daarbij idd ook Assaidi liever op rechts zien.

  • Avatar
    BAM - 18 november 2017 om 17:04
    Citrofiel zegt:

    FcT heeft veel, zo niet te veel, spelers met of een conditionele, of technische, of mentale achterstand. Dat betekent dat de staf een grote inspanning moet plegen om de spelers op peil te krijgen. Pas als dat achter de rug is, kun je stellen dat een speler wel of niet rendeert. Ook voor Slagveer geldt dit..... Hem kan in elk geval niet ontzegd worden dat hij geen zelfkennis heeft.....

    Wat een onzin... excuuscultuur van Hake. Je bent een prof of niet. 90 minuten per week... als dat te veel is ....

  • Avatar
    Citrofiel - 18 november 2017 om 17:23
    BAM zegt:

    Wat een onzin... excuuscultuur van Hake. Je bent een prof of niet. 90 minuten per week... als dat te veel is ....

    Soms is begrijpend lezen niet gemakkelijk. Waar staat er iets genoemd over Hake?

  • Avatar
    danny01 - 18 november 2017 om 20:32
    Citrofiel zegt:

    Soms is begrijpend lezen niet gemakkelijk. Waar staat er iets genoemd over Hake?

    BAM geeft hier aan dat jou bericht klinkt als de excuus cultuur die ook door Hake gehanteerd werd. Hij geeft nergens aan dat jij Hake genoemd hebt. Dus misschien zelf eerst ff die cursus begrijpend lezen volgen.

Nieuwe media