VIDEO | Samenvatting: FC Twente keihard onderuit tegen SC Heerenveen

20 november 2017 om 11:11 | Bron: FC Twente TV VIDEO | Samenvatting: FC Twente keihard onderuit tegen SC Heerenveen

FC Twente heeft in eigen huis een flinke zeperd geleden. De eerste thuiswedstrijd van Gertjan Verbeek als trainer van de Tukkers eindigde in een enorme deceptie: sc Heerenveen was met 0-4 veel te sterk. 

Reza Ghoochannejhad had al moeten scoren, maar Twente-goalie Brondeel redde knap. Hij moest echter toch vissen nadat uit de daaropvolgende corner de Friezen de leiding namen. Het leek een eigen doelpunt van Jensen te zijn, maar na hulp van de camerabeelden werd later besloten dat de doelpuntenmaker Daniel Hoegh van Heerenveen was. Kort voor rust kwam de uitploeg in een zetel nadat Michel Vlap uit een rebound de 0-2 maakte.

Na rust was Twente ook niet bij macht terug in de wedstrijd te komen; Heerenveen ging daarentegen door met wat het voor rust had gedaan: scoren. Odegaard en Veerman bezorgden Twente en Verbeek een enorme kater in de eigen Grolsch Veste en de eindstand van 0-4 werd na 87 minuten bereikt.

Door de fikse nederlaag bezet Twente momenteel de zeventiende plek. Dat kan echter nog erger worden, want de rodelantaarndrager Roda JC kan met een zege morgen Twente voorbij en de laatste plaats aan de Tukkers overdoen. sc Heerenveen meldt zich na vanavond weer duidelijk in de subtop en stijgt naar plek zeven. 

Overzicht

Reacties (54)

  • Avatar
    Scorpio69 - 18 november 2017 om 21:09

    Alle reacties weg?

    Wie is er aan het spelen?

  • Avatar
    Socrates - 18 november 2017 om 21:15
    Scorpio69 zegt:

    Alle reacties weg?

    Wie is er aan het spelen?

    Potdorie....hadden we nog wel zo'n perfecte analyse neergezet hier

  • Avatar
    Scorpio69 - 18 november 2017 om 21:16
    Socrates zegt:

    Potdorie....hadden we nog wel zo'n perfecte analyse neergezet hier

    ja, dacht ik ook. hahahahaha.

    Apart dit!

  • Avatar
    Boesk00l - 18 november 2017 om 21:20

    Wat een verschrikkelijke pot was dit. Stel statische lulhannessen. Niemand die beweegt of de bal wil. De felheid mist die er wel was tegen PSV.



    Schandalige vertoning voor eigen publiek. Volgende pot eerste drankje op kosten van de selectie zou meer dan terecht zijn.



    Als statement zou Verbeek de volgende wedstrijd gewoon jong Twente moeten opstellen. Met deze instelling wordt toch wel verloren.

  • Avatar
    Socrates - 18 november 2017 om 21:27
    Boesk00l zegt:

    Wat een verschrikkelijke pot was dit. Stel statische lulhannessen. Niemand die beweegt of de bal wil. De felheid mist die er wel was tegen PSV.



    Schandalige vertoning voor eigen publiek. Volgende pot eerste drankje op kosten van de selectie zou meer dan terecht zijn.



    Als statement zou Verbeek de volgende wedstrijd gewoon jong Twente moeten opstellen. Met deze instelling wordt toch wel verloren.

    Ze zijn vanmiddag allemaal ter voorbereiding op vanavond bij de haven geweest om de intocht van Sinterklaas te aanschouwen. De meeste spelers hebben daar een overschot aan pepernoten tot zich genomen en die lagen behoorlijk zwaar op de maag. Was duidelijk te zien.

  • Avatar
    Derest - 18 november 2017 om 21:32

    Allemaal mee met zwarte piet.jvh voorop

  • Avatar
    maxialex1979 - 18 november 2017 om 21:32

    Met dit verdedigingsduo ga je nog VEEL meer tegendoelpunten krijgen.

    Brondeel komt ook (nog) veel tekort, Misschien is het tijd om Drommel weer te laten spelen want dit is toch echt een heel groot talent.

    Boere werkt erg hard maar moet echt nog een paar stappen maken om een eredivisiespits te worden.

    Er wordt gezeurd hier dat Maher deze kant op moet komen maar het lijkt mij veel logischer dat er een echte goede centrumverdediger bij komt want Lam doet het wel goed als middenvelder. Beter dan Holla!!

  • Avatar
    Scorpio69 - 18 november 2017 om 21:35
    Derest zegt:

    Allemaal mee met zwarte piet.jvh voorop

    Blauwe piet ook goed?

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 18 november 2017 om 21:35
    maxialex1979 zegt:

    Met dit verdedigingsduo ga je nog VEEL meer tegendoelpunten krijgen.

    Brondeel komt ook (nog) veel tekort, Misschien is het tijd om Drommel weer te laten spelen want dit is toch echt een heel groot talent.

    Boere werkt erg hard maar moet echt nog een paar stappen maken om een eredivisiespits te worden.

    Er wordt gezeurd hier dat Maher deze kant op moet komen maar het lijkt mij veel logischer dat er een echte goede centrumverdediger bij komt want Lam doet het wel goed als middenvelder. Beter dan Holla!!

    De Lange is de meest talentvolle keeper dus dan zou ik voor hem kiezen

  • Avatar
    Scorpio69 - 18 november 2017 om 21:36
    maxialex1979 zegt:

    Met dit verdedigingsduo ga je nog VEEL meer tegendoelpunten krijgen.

    Brondeel komt ook (nog) veel tekort, Misschien is het tijd om Drommel weer te laten spelen want dit is toch echt een heel groot talent.

    Boere werkt erg hard maar moet echt nog een paar stappen maken om een eredivisiespits te worden.

    Er wordt gezeurd hier dat Maher deze kant op moet komen maar het lijkt mij veel logischer dat er een echte goede centrumverdediger bij komt want Lam doet het wel goed als middenvelder. Beter dan Holla!!

    Vind Brondeel wel een goede keeper. Die goals kan die echt niets aan doen. Dat die 1 keer een bal verkeerd trap kan de beste keeper overkomen. Drommel moet de strijd maar aangaan in de trainingen. Als het dan blijkt dat die beter is zal die echt wel de eerste keeper worden. Zo werkt het!

  • Avatar
    maxialex1979 - 18 november 2017 om 21:46
    Scorpio69 zegt:

    Vind Brondeel wel een goede keeper. Die goals kan die echt niets aan doen. Dat die 1 keer een bal verkeerd trap kan de beste keeper overkomen. Drommel moet de strijd maar aangaan in de trainingen. Als het dan blijkt dat die beter is zal die echt wel de eerste keeper worden. Zo werkt het!

    1 keer???

    Tegen PSV had die ook 2 acties die tot tegendoelpunten leiden. Voor de rest komt hij niet echt zeker over op mij. Als keeper moet je echt als een baas overkomen in het strafschopgebied. Brondeel is veel te lief hiervoor.

  • Avatar
    Scorpio69 - 18 november 2017 om 21:48
    maxialex1979 zegt:

    1 keer???

    Tegen PSV had die ook 2 acties die tot tegendoelpunten leiden. Voor de rest komt hij niet echt zeker over op mij. Als keeper moet je echt als een baas overkomen in het strafschopgebied. Brondeel is veel te lief hiervoor.

    Je kunt Brondeel niet aanrekenen dat die zon slechte defentie voor zich heeft. Onder die omstandigheden vind ik hem goed keepen. Tuurlijk lijkt het erop dat die af en toe blunderd maar hij is 1000 keer beter dan wat we hadden. De rest moet zich maar bewijzen. Als die beter zijn komen ze vanzelf in het 1e.

  • Avatar
    Madness - 18 november 2017 om 21:52
    Scorpio69 zegt:

    Je kunt Brondeel niet aanrekenen dat die zon slechte defentie voor zich heeft. Onder die omstandigheden vind ik hem goed keepen. Tuurlijk lijkt het erop dat die af en toe blunderd maar hij is 1000 keer beter dan wat we hadden. De rest moet zich maar bewijzen. Als die beter zijn komen ze vanzelf in het 1e.

    Dankzij Brondeel is het "slechts" 0-4 geworden. Hij heeft een aantal puike reddingen verricht!

  • Avatar
    Scorpio69 - 18 november 2017 om 21:54
    Madness zegt:

    Dankzij Brondeel is het "slechts" 0-4 geworden. Hij heeft een aantal puike reddingen verricht!

    Dat dacht ik ook gezien te hebben. Hij zweeft, heeft heel veel goede reddingen en is daarom een heel degelijke keeper in mijn ogen.

  • Avatar
    Twente fc - 18 november 2017 om 21:57

    Zwaar waardeloos was het en niks anders en ze doen het zich zelf aan.

  • Avatar
    Paolo - 18 november 2017 om 22:34

    Even de goals tegen tellen mét en zonder Thesker mensen, dan weet je welke speler je als eerste moet verbannen naar een héél ver oord!

  • Avatar
    -Enschede - 18 november 2017 om 22:47

    De verdediging liep er weer bij alsof ze net uit de kroeg kwamen..

  • Avatar
    Vakpforlive - 18 november 2017 om 22:49

    Ik zeg lam in de verdediging

    Van der Lely en thesker laten ballen bij jong zwaar onder de maat

    Opstelling alst volgde

    Brondeel

    Ter avest. Lam hooiveld cuevas

    Jensen holla vuckic liendl

    Assaidi boere



    En btw regel in voeren van slecht presteren en geen strijd tonen salaris inleveren oid

  • Avatar
    John 58 - 18 november 2017 om 22:49

    Vanavond zag je ook weer dat deze ploeg het meeste tegen zichzelf speelt.

    En er ontstaat erg veel onrust bij een tegen doelpunt , daarna willen ze veelste gehaast spelen om dit recht te zetten en daardoor ziet het veldspel er onbeholpen en slecht uit.

    Er moet veel meer rust in de ploeg komen dit is voor verbeek een goede taak om hier aan te werken ..

    Fctwente heeft kwaliteit genoeg om leuk en goed voetbal te spelen. .

    Voetbal is een simpel spelletje dus maak en hou het simpel

  • Avatar
    Twente fc - 18 november 2017 om 23:01
    John 58 zegt:

    Vanavond zag je ook weer dat deze ploeg het meeste tegen zichzelf speelt.

    En er ontstaat erg veel onrust bij een tegen doelpunt , daarna willen ze veelste gehaast spelen om dit recht te zetten en daardoor ziet het veldspel er onbeholpen en slecht uit.

    Er moet veel meer rust in de ploeg komen dit is voor verbeek een goede taak om hier aan te werken ..

    Fctwente heeft kwaliteit genoeg om leuk en goed voetbal te spelen. .

    Voetbal is een simpel spelletje dus maak en hou het simpel

    Was het maar gehaast en gaat zo traag zelfs een bejaarde is nog sneller

Nieuwe media