'Heimwee' voor Unal: ''Zou hij nog vaak terugdenken aan FC Twente?''

01 december 2017 om 07:07 | Bron: 'Heimwee' voor Unal: ''Zou hij nog vaak terugdenken aan FC Twente?''

Enes Unal scoorde vorig seizoen aan de lopende band bij FC Twente, maar in de zomer werd hij door Manchester City verkocht aan Villareal. De Spaanse club leende hem na twee maanden echter alweer uit aan Levante. 

"Zou hij überhaupt nog vaak terugdenken aan FC Twente? Aan de warmte van de fans, die na alle ellende eindelijk weer een speler konden omarmen die sympathiek en succesvol was? Ünal was onomstreden in Enschede, huurling, knuffelbeer en uithangbord van een club die hunkerde naar nieuw aanzien en elan, naar nieuwe aanraakbare helden", blikt Leon ten Voorde terug in de Tubantia.

"Natuurlijk, zeggen ze bij Twente, was het 't beste voor zijn ontwikkeling geweest als hij nog een jaartje was gebleven", vervolgt de verslaggever. "In de eredivisie krijg je de ruimte die elke jonge speler zich wenst. Hij wilde best blijven, maar als je onder contract staat bij het wereldmerk Manchester City, ben je een speelbal op een krachtenveld waar je als voetballer geen invloed op hebt. En dan nog: als een club uit de Primera Division wenkt, ga je. Villarreal is een prima subtopper, ook al is er in het stadje onder de rook van Valencia helemaal niets te beleven", beseft Ten Voorde.

"Ünal begon er als basisspeler, maar zakte al snel in de pikorde", weet hij. "Goed in de eredivisie wil niet zeggen dat je ook meteen top bent. Een mislukt jaar leek in de maak, totdat de Spaanse bond wat knoeide met de regels en Levante toestemming gaf nog een aanvaller buiten de transferwindow te huren, omdat de gehele voorhoede in de lappenmand lag. Dat werd dus Ünal, die nu voor de vierde keer ergens tijdelijk is ondergebracht. Zaterdag, tegen Atletico Madrid, speelde hij 90 minuten, maar het werd 0-5. Ünal worstelt, net als FC Twente trouwens. Ergens knaagt het, heimwee aan beide kanten", besluit Ten Voorde. 

Overzicht

Reacties (23)

  • Avatar
    Petertc - 1 december 2017 om 07:51

    Als er niets is om over te schrijven schrijf dan niets

  • Avatar
    Enschede78 - 1 december 2017 om 08:41

    Leuk stukje.

  • Avatar
    BAM - 1 december 2017 om 09:05
    Petertc zegt:

    Als er niets is om over te schrijven schrijf dan niets

    Hij zal een wekelijkse quota hebben. Hij heeft een ritme schop-schop-schop-nietzeggend-schop-schop-schop-nietszeggend-helpmefardau.

  • Avatar
    PaRaDoX - 1 december 2017 om 09:14

    Unal heimwee? Nee, ook Unal is een broodvoetballer.... de euro vergoed zo goed als alles bij prof-voetballers. Edoch....met Unal in de gelederen hadden we nu minimaal 6 plekken hoger gestaan, daar ben ik van overtuigd.

    Geld zal altijd DE drijfveer blijven voor voetballers en zaakwaarnemers in de keuze voor een club....

  • Avatar
    FCTMM - 1 december 2017 om 09:24
    PaRaDoX zegt:

    Unal heimwee? Nee, ook Unal is een broodvoetballer.... de euro vergoed zo goed als alles bij prof-voetballers. Edoch....met Unal in de gelederen hadden we nu minimaal 6 plekken hoger gestaan, daar ben ik van overtuigd.

    Geld zal altijd DE drijfveer blijven voor voetballers en zaakwaarnemers in de keuze voor een club....

    Lekker aan het generaliseren?? Ook al zou hij het voor het geld doen dan nog kan hij heimwee hebben.

  • Avatar
    PaRaDoX - 1 december 2017 om 09:34
    FCTMM zegt:

    Lekker aan het generaliseren?? Ook al zou hij het voor het geld doen dan nog kan hij heimwee hebben.

    Als je echt heimwee hebt, dan volg je je gevoel en niet de euroos.....

    Voetballers hebben altijd een keuze. Een speler met "heimwee" kan er altijd voor kiezen om zijn contract uit eigen zak af te kopen opdat hij een transfervrije status verkrijgt en kan gaan waar hij wil. Hoe vaak doet een speler dat? Unal heeft geen "heimwee" zolang het salaris vorstelijk is.

    Ik vind het een geweldige voetballer, en ik vond het een uitermate sympathieke knakker, maar ook Unal blijft een voetballer die het geld volgt om zo snel mogelijk financieel onafhankelijk te zijn.....

  • Avatar
    BAM - 1 december 2017 om 09:35
    PaRaDoX zegt:

    Unal heimwee? Nee, ook Unal is een broodvoetballer.... de euro vergoed zo goed als alles bij prof-voetballers. Edoch....met Unal in de gelederen hadden we nu minimaal 6 plekken hoger gestaan, daar ben ik van overtuigd.

    Geld zal altijd DE drijfveer blijven voor voetballers en zaakwaarnemers in de keuze voor een club....

    Edoch?

  • Avatar
    BAM - 1 december 2017 om 09:39
    PaRaDoX zegt:

    Als je echt heimwee hebt, dan volg je je gevoel en niet de euroos.....

    Voetballers hebben altijd een keuze. Een speler met "heimwee" kan er altijd voor kiezen om zijn contract uit eigen zak af te kopen opdat hij een transfervrije status verkrijgt en kan gaan waar hij wil. Hoe vaak doet een speler dat? Unal heeft geen "heimwee" zolang het salaris vorstelijk is.

    Ik vind het een geweldige voetballer, en ik vond het een uitermate sympathieke knakker, maar ook Unal blijft een voetballer die het geld volgt om zo snel mogelijk financieel onafhankelijk te zijn.....

    Is het nationale-uit-de-nek-lul-dag?

    Meneer is Unal heeft kwaliteiten, in de Eredivisie presteerde hij bovengemiddeld, dus voor zijn ontwikkeling is een hoger niveau simpelweg gewenst. Dat heet gewoon carriereplanning. Ik denk dat hij beter naar PSV of Ajax had kunnen gaan. Geld is een bijkomstigheid. Voor de een belangrijker dan de ander.

  • Avatar
    Rik-FCT - 1 december 2017 om 09:52
    BAM zegt:

    Edoch?

    Volgens mij is dat een nóg ouderwetser woord dan echter, waar het ook voor staat.

  • Avatar
    BAM - 1 december 2017 om 10:02
    Rik-FCT zegt:

    Volgens mij is dat een nóg ouderwetser woord dan echter, waar het ook voor staat.

    Edoch is deftig taalgebruik. Gebruikt in deze context. Bijvoorbeeld: oud edoch functioneel. Hij gebruikt dit om het woordje MAAR te vervangen, edoch vooral om interessant te doen. (en in dit geval was het woordje maar geheel overbodig)

  • Avatar
    PaRaDoX - 1 december 2017 om 10:05
    Rik-FCT zegt:

    Volgens mij is dat een nóg ouderwetser woord dan echter, waar het ook voor staat.

    Exact, het staat voor echter Rik en, niet voor MAAR zoals BAM beweert.

  • Avatar
    Messi - 1 december 2017 om 10:07

    Unal mag de schoenveters van ruiz nog niet strikken.

  • Avatar
    Pepps - 1 december 2017 om 10:31
    BAM zegt:

    Edoch?

    Wanneer verlaat je het forum weer BAM ?

  • Avatar
    RaymondL - 1 december 2017 om 10:41
    PaRaDoX zegt:

    Unal heimwee? Nee, ook Unal is een broodvoetballer.... de euro vergoed zo goed als alles bij prof-voetballers. Edoch....met Unal in de gelederen hadden we nu minimaal 6 plekken hoger gestaan, daar ben ik van overtuigd.

    Geld zal altijd DE drijfveer blijven voor voetballers en zaakwaarnemers in de keuze voor een club....

    Die 6 plekken hoger ben ik het zeker met je eens, misschien wel meer.

  • Avatar
    PaRaDoX - 1 december 2017 om 11:01
    RaymondL zegt:

    Die 6 plekken hoger ben ik het zeker met je eens, misschien wel meer.

    Daarom zei ik dan ook "minimaal" Raymond. ;)

  • Avatar
    Prince P - 1 december 2017 om 11:56

    Wie kunt allemoal liggen dromen over betere spelers en spelers die hier ooit liepen..... realiteit is dat het nu anders is! Deal with it. Blief achter onze club stoan! Geduld geduld geduld....

    Der komt wier bettere tieden!

  • Avatar
    Ik - 1 december 2017 om 12:08
    Prince P zegt:

    Wie kunt allemoal liggen dromen over betere spelers en spelers die hier ooit liepen..... realiteit is dat het nu anders is! Deal with it. Blief achter onze club stoan! Geduld geduld geduld....

    Der komt wier bettere tieden!

    Ikzeg. Pp. Goed gesproken.

  • Avatar
    Citrofiel - 1 december 2017 om 13:57
    PaRaDoX zegt:

    Exact, het staat voor echter Rik en, niet voor MAAR zoals BAM beweert.

    BAM bewijst elke dag wat zijn kwaliteiten zijn......

  • Avatar
    De stip - 1 december 2017 om 16:55
    BAM zegt:

    Is het nationale-uit-de-nek-lul-dag?

    Meneer is Unal heeft kwaliteiten, in de Eredivisie presteerde hij bovengemiddeld, dus voor zijn ontwikkeling is een hoger niveau simpelweg gewenst. Dat heet gewoon carriereplanning. Ik denk dat hij beter naar PSV of Ajax had kunnen gaan. Geld is een bijkomstigheid. Voor de een belangrijker dan de ander.

    Het is bij jou elke dag nationale uit je nek lul dag of niet?

  • Avatar
    Veenstra.Sam - 1 december 2017 om 17:44

    Was hij maar uitgeleend aan Twente inplaats van Levante

Nieuwe media