''Ik merk vaak dat mensen niet begrijpen dat ik postbode wilde worden''

01 december 2017 om 17:07 | Bron: ''Ik merk vaak dat mensen niet begrijpen dat ik postbode wilde worden''

Stein Huysegems speelde in het verleden bij clubs als Feyenoord, FC Twente en AZ, maar tegenwoordig brengt de voormalig profvoetballer de post rond. De 35-jarige Belg kan het zich niet veroorloven om niet meer te werken.

"Ik heb echt niet genoeg verdiend om de rest van mijn leven voor de televisie te zitten", legt hij uit in het Algemeen Dagblad. "Heb ik wel een paar maanden gedaan overigens. Verschrikkelijk. Word dan trainer, zeiden ze tegen me. Zou ik niet kunnen. Vooral het menselijke aspect, iedereen scherp en tevreden houden. Dat lijkt me gewoon hartstikke moeilijk", aldus Huysegems.

"Bij mijn sollicitatiegesprek wist iemand wie ik was", blikt hij terug. "Toen is er wel even doorgevraagd, waarom ik dit werk wilde doen. Ik merk vaak dat mensen het niet begrijpen, dat ik postbode wilde worden. Maar als ik op kantoor word geroepen omdat ik de verkeerde krant in de bus heb gedaan, baal ik daar enorm van. Welke job je ook doet, je moet er het maximale uithalen", besluit Huysegems.

Overzicht

Reacties (16)

  • Avatar
    Dreamingred - 1 december 2017 om 22:34

    Misschien gaat het nog lukken, postbode? Mooi beroep!!! Jammer van al die e-mails tegenwoordig.

  • Avatar
    Diekmenneke - 2 december 2017 om 04:03
    Dreamingred zegt:

    Misschien gaat het nog lukken, postbode? Mooi beroep!!! Jammer van al die e-mails tegenwoordig.

    Respect voor deze man! Hij toont zelfkennis en accepteerd gewoon dat hij niet overal goed in is. Mooi dat hij er zo instaat en niet te beroerd is om gewoon aan het werk te gaan ala Betty van Aerle.

  • Avatar
    janfctfan - 2 december 2017 om 06:28
    Diekmenneke zegt:

    Respect voor deze man! Hij toont zelfkennis en accepteerd gewoon dat hij niet overal goed in is. Mooi dat hij er zo instaat en niet te beroerd is om gewoon aan het werk te gaan ala Betty van Aerle.

    Zeker heb ik hier diep respect voor. Kunnen vele andere mensen een voorbeeld aan nemen.

  • Avatar
    BAM - 2 december 2017 om 07:59

    Dat een voetballer een maatschappelijke carriere wil, niets mis mee. Dat een voetballer een baan kiest die waarschijnlijk over 10 jaar niet meer bestaat, opmerkelijk. Als hij slim is verdiept hij zich in Amazon en Drones. Drone-bode/Chauffeur 2030.

  • Avatar
    Enschede78 - 2 december 2017 om 08:36
    Diekmenneke zegt:

    Respect voor deze man! Hij toont zelfkennis en accepteerd gewoon dat hij niet overal goed in is. Mooi dat hij er zo instaat en niet te beroerd is om gewoon aan het werk te gaan ala Betty van Aerle.

    Respect?

    Dit lijkt me niet meer dan normaal toch, geldt voor 90% van de mensen.

    Al is het voor een ex prof misschien abnormaal.

  • Avatar
    Diekmenneke - 2 december 2017 om 08:49
    Enschede78 zegt:

    Respect?

    Dit lijkt me niet meer dan normaal toch, geldt voor 90% van de mensen.

    Al is het voor een ex prof misschien abnormaal.

    Respect naar elkaar tonen is eigenlijk ook normaal. Zo raar is het dan ook niet om uit te spreken toch? Ik dat het wel goed is om af en toe ook de positieve dingen eens te benoemen.....

  • Avatar
    Socrates - 2 december 2017 om 08:50
    BAM zegt:

    Dat een voetballer een maatschappelijke carriere wil, niets mis mee. Dat een voetballer een baan kiest die waarschijnlijk over 10 jaar niet meer bestaat, opmerkelijk. Als hij slim is verdiept hij zich in Amazon en Drones. Drone-bode/Chauffeur 2030.

    Misschien interesseert hem dat niet en wil hij gewoon onder de mensen zijn. Daarbij zullen er in de toekomst veel meer banen gaan verdwijnen als het gevolg van automatisering en robotisering. Je ontkomt er gewoon (helaas) niet aan.

  • Avatar
    Enschede78 - 2 december 2017 om 10:07
    Diekmenneke zegt:

    Respect naar elkaar tonen is eigenlijk ook normaal. Zo raar is het dan ook niet om uit te spreken toch? Ik dat het wel goed is om af en toe ook de positieve dingen eens te benoemen.....

    Mee eens.

  • Avatar
    Bart77 - 2 december 2017 om 10:15
    Diekmenneke zegt:

    Respect naar elkaar tonen is eigenlijk ook normaal. Zo raar is het dan ook niet om uit te spreken toch? Ik dat het wel goed is om af en toe ook de positieve dingen eens te benoemen.....

    Vervolgens iemand anders zijn naam verdraaien naar Betty.... Over respect gesproken.

  • Avatar
    Diekmenneke - 2 december 2017 om 12:23
    Bart77 zegt:

    Vervolgens iemand anders zijn naam verdraaien naar Betty.... Over respect gesproken.

    Wat bedoel je? Ik volg je even niet.

  • Avatar
    RaymondL - 2 december 2017 om 13:03
    Bart77 zegt:

    Vervolgens iemand anders zijn naam verdraaien naar Betty.... Over respect gesproken.

    Ik denk spellingscontrole.

  • Avatar
    twentefanhenk - 2 december 2017 om 13:03
    Diekmenneke zegt:

    Respect naar elkaar tonen is eigenlijk ook normaal. Zo raar is het dan ook niet om uit te spreken toch? Ik dat het wel goed is om af en toe ook de positieve dingen eens te benoemen.....

    Ach niet meer reageren op die persoon,weet het altijd beter vanuit z'n luie stoel!

  • Avatar
    twentefanhenk - 2 december 2017 om 13:05
    Diekmenneke zegt:

    Wat bedoel je? Ik volg je even niet.

    Omdat het Berry is!

  • Avatar
    Bart77 - 2 december 2017 om 13:41
    twentefanhenk zegt:

    Omdat het Berry is!

    Idd Henk.

  • Avatar
    Diekmenneke - 2 december 2017 om 14:06
    twentefanhenk zegt:

    Omdat het Berry is!

    Idd zie het nu pas. Was niet bewust, zal de spellingscontrole op Mn gsm geweest zijn. Pardon.

  • Avatar
    Bart77 - 2 december 2017 om 15:35
    Diekmenneke zegt:

    Idd zie het nu pas. Was niet bewust, zal de spellingscontrole op Mn gsm geweest zijn. Pardon.

    Het is je vergeven 😀😀 Zo iedereen weer vriendjes. Der an met de lippe.

Nieuwe media