'FC Twente weer in 5-3-2 tegen Ajax: Hooiveld en Holla in de basis'

01 december 2017 om 12:56 | Bron: 'FC Twente weer in 5-3-2 tegen Ajax: Hooiveld en Holla in de basis'

FC Twente neemt het zaterdagavond in eigen huis op tegen Ajax en de kans is groot dat trainer Gertjan Verbeek zijn ploeg weer in een 5-3-2-systeem laat opereren, zo weet de Tubantia te melden.

Jos Hooiveld, die kuitklachten overhield aan het duel tegen AZ, kan gewoon in de basis beginnen. Ook Danny Holla begint hoogstwaarschijnlijk aan de aftrap. De middenvelder stond een aantal weken langs de kant, maar heeft deze week de groepstraining hervat.

Door de personele problemen bij de club uit Enschede - Lam is geschorst, terwijl Vuckic en Van der Heyden geblesseerd zijn - moet hij na zijn rentree direct vol aan de bak bij de Tukkers. Het is nog niet duidelijk of Adnane Tighadouini morgen inzetbaar is. Hij viel vrijdag op de training geblesseerd uit. 

Overzicht

Reacties (33)

  • Avatar
    biertje123 - 1 december 2017 om 13:52

    Als we toch 532 spelen dan moeten ze boere niet in de punt van de aanval zetten. Ik zou assaidi samen met jensen in de punt van de aanval zetten, 2 snelle jongens.

  • Avatar
    BAM - 1 december 2017 om 13:53

    Van der Heyden niet inzetbaar valt niet in de categorie personele problemen. Dat is een meevaller. Je weet in ieder geval dat de trainer 1 hele slechte keuze minder kan maken.

  • Avatar
    BAM - 1 december 2017 om 14:01
    biertje123 zegt:

    Als we toch 532 spelen dan moeten ze boere niet in de punt van de aanval zetten. Ik zou assaidi samen met jensen in de punt van de aanval zetten, 2 snelle jongens.

    En welk voetballend vermogen houden we dan nog over op het middenveld? Geen Lam. Laukart lijkt me te licht. Het middenveld Liendl Holla is een drama gebleken. Ik zou voor 5-4-1 gaan, compact spelen en naar voren combineren, en af en toe een counter eruit rammen. Ajax bespeel je zoals Manchester united dat in de finale deed.

  • Avatar
    biertje123 - 1 december 2017 om 14:05
    BAM zegt:

    En welk voetballend vermogen houden we dan nog over op het middenveld? Geen Lam. Laukart lijkt me te licht. Het middenveld Liendl Holla is een drama gebleken. Ik zou voor 5-4-1 gaan, compact spelen en naar voren combineren, en af en toe een counter eruit rammen. Ajax bespeel je zoals Manchester united dat in de finale deed.

    Ik zou het met tigha doen, als hij fit genoeg is dan. Of toch laukard proberen. Boere mist gewoon de snelheid om 532 te spelen.

  • Avatar
    Prince P - 1 december 2017 om 14:05
    biertje123 zegt:

    Als we toch 532 spelen dan moeten ze boere niet in de punt van de aanval zetten. Ik zou assaidi samen met jensen in de punt van de aanval zetten, 2 snelle jongens.

    Jensen kuw opt middenveld nit missen. Dus dan blif vuur boere de spits positiefs over. Op dit moment de beste en meest logische keus. Immer wieder 100% inzet. Doar begint het wal met! Ik zeg knaln. Der an. En dan moar kiekn woar ut schip strand.

  • Avatar
    BAM - 1 december 2017 om 14:08
    biertje123 zegt:

    Ik zou het met tigha doen, als hij fit genoeg is dan. Of toch laukard proberen. Boere mist gewoon de snelheid om 532 te spelen.

    Dan zet je Boere toch fijn op de bank? Kvasina erin. Simpel. Dit is nu niet echt een wedstrijd om Laukart even voor een testritje te nemen. tenzij hij natuurlijk de sterren van de hemel traint, maar daar gaan we niet vanuit.

  • Avatar
    biertje123 - 1 december 2017 om 14:10
    BAM zegt:

    Dan zet je Boere toch fijn op de bank? Kvasina erin. Simpel. Dit is nu niet echt een wedstrijd om Laukart even voor een testritje te nemen. tenzij hij natuurlijk de sterren van de hemel traint, maar daar gaan we niet vanuit.

    Ik heb te weinig gezien van ksavina. Ik kan daar niet over beoordelen. Laukard had het in de voorbereiding meer dan behoren gedaan. Maar is nog erg jong. Maar het is wel moeilijk om met deze spelers een goede elftal samen te stellen.

  • Avatar
    Remco1981 - 1 december 2017 om 14:20
    BAM zegt:

    Dan zet je Boere toch fijn op de bank? Kvasina erin. Simpel. Dit is nu niet echt een wedstrijd om Laukart even voor een testritje te nemen. tenzij hij natuurlijk de sterren van de hemel traint, maar daar gaan we niet vanuit.

    Waarom Kvasina wel voor een testritje nemen, en Laukart (omdat er geen andere middenvelders zijn) niet? Traint Kvasina de sterren van de hemel?

  • Avatar
    BAM - 1 december 2017 om 14:22
    biertje123 zegt:

    Ik heb te weinig gezien van ksavina. Ik kan daar niet over beoordelen. Laukard had het in de voorbereiding meer dan behoren gedaan. Maar is nog erg jong. Maar het is wel moeilijk om met deze spelers een goede elftal samen te stellen.

    Dat is inderdaad zo. Schuif je er één dan heb je een probleem met een ander. Vuckic en Thigaouini moeten zo snel mogelijk topfit raken. Als ze dan middelmatig niveau halen wordt het al een stuk makkelijker. Zoals gezegd, bespelen zoals Mourinho dat deed en hopen op een uniek dagje Grolschveste.

  • Avatar
    BAM - 1 december 2017 om 14:37
    Remco1981 zegt:

    Waarom Kvasina wel voor een testritje nemen, en Laukart (omdat er geen andere middenvelders zijn) niet? Traint Kvasina de sterren van de hemel?

    Twee redenen. Omdat Kvasina de indruk wekt groot en sterk te zijn en ik daarmee aanneem dat hij een betere optie is dan Boere om een lange bal aan te nemen, vast te houden en te kaatsten naar een flitsende opkomende middenvelder, Assaidi en Jensen. Boere werkt zich al een tijdje de tyfus maar met 0 rendement. Ten tweede zie ik ons middenveld als grootste probleem. Liendl Holla hebben bewezen een dramatisch middenveld te vormen. Dus Assaidi en/of Jensen zouden in principe het gebrek aan voetballend vermogen moeten opvullen. Zodat je kunt counteren en combineren. Thesker heeft een goede lange pass in huis en kan van afstand een bal op de stropdas leggen, heb hem dat meerdere malen zien doen.

    maar goed, voetbaltheorien...... wat heb je eraan :-)

  • Avatar
    FrankFcTwente - 1 december 2017 om 14:50

    Ik zou v.d. Lely (is hij fit?) als pure mandekker op Ziyech zetten.
    Onder het mom gaat Ziyech schijten? dan ga jij ook schijten Jeroen!

    Ajax heeft geen linksback morgen, Wober zal daar gaan spelen die speelde daar tegen Roda erg onwennig: Assaidi op rechts dus!
    Tigha (hopelijk fit) is op 60% nog beter en dreigender dan Slagveer, dus Tigha op links... voor de 10 positie heeft hij (hoe gek ook) nog steeds niet genoeg conditie.


    Tigha - Boere - Assaidi
    Jensen
    Liendl vd Lely

    Cuevas - Thesker - Hooiveld - Ter Avest

    Brondeel


  • Avatar
    FrankFcTwente - 1 december 2017 om 14:51
    BAM zegt:

    En welk voetballend vermogen houden we dan nog over op het middenveld? Geen Lam. Laukart lijkt me te licht. Het middenveld Liendl Holla is een drama gebleken. Ik zou voor 5-4-1 gaan, compact spelen en naar voren combineren, en af en toe een counter eruit rammen. Ajax bespeel je zoals Manchester united dat in de finale deed.

    Vergelijk je Twente nu met Manchester United? :)
    Manchester had toen de beschikking over 11 topspelers... wij helaas niet

  • Avatar
    BAM - 1 december 2017 om 14:57
    FrankFcTwente zegt:

    Ik zou v.d. Lely (is hij fit?) als pure mandekker op Ziyech zetten.
    Onder het mom gaat Ziyech schijten? dan ga jij ook schijten Jeroen!

    Ajax heeft geen linksback morgen, Wober zal daar gaan spelen die speelde daar tegen Roda erg onwennig: Assaidi op rechts dus!
    Tigha (hopelijk fit) is op 60% nog beter en dreigender dan Slagveer, dus Tigha op links... voor de 10 positie heeft hij (hoe gek ook) nog steeds niet genoeg conditie.


    Tigha - Boere - Assaidi
    Jensen
    Liendl vd Lely

    Cuevas - Thesker - Hooiveld - Ter Avest

    Brondeel


    Zo, jij durft.... lekker aanvallend.

    Lely ontbrak op de training volgens een artikel hier.

  • Avatar
    BAM - 1 december 2017 om 14:59
    FrankFcTwente zegt:

    Vergelijk je Twente nu met Manchester United? :)
    Manchester had toen de beschikking over 11 topspelers... wij helaas niet

    Ik vergelijk niet, ik kijk naar de strategie. Ajax liep daar met open ogen in. En dat team van United was helemaal niet zo heel erg supergoed.... Dat viel best mee.

  • Avatar
    FrankFcTwente - 1 december 2017 om 15:06
    BAM zegt:

    Ik vergelijk niet, ik kijk naar de strategie. Ajax liep daar met open ogen in. En dat team van United was helemaal niet zo heel erg supergoed.... Dat viel best mee.

    5 maatjes groter dan ons

  • Avatar
    FrankFcTwente - 1 december 2017 om 15:12
    BAM zegt:

    Zo, jij durft.... lekker aanvallend.

    Lely ontbrak op de training volgens een artikel hier.

    Ter Avest gekoppeld aan Kluivert
    Cuevas gekoppeld aan Neres
    Thesker/Hooiveld rugdekking geven aan de kant waar de bal is en de ander dan op Dolberg
    vd Lely op Ziyech
    Liendl op vd Beek
    Jensen met Schone
    Assaidi op Wober
    Tigha op Dankerlui
    Boere met de ligt/Veltman

    Jij zegt lekker aanvallend, ik zeg gewoon koppeltjes en dan vechten 90 minuten lang, het wordt sowieso moeilijk ook met 5-3-2.... maar als je 5-3-2 doet dan staat Ajax binnen 10 minuten 3-4-3 te ballen en dan? binnen 20 minuten 0-1 en dan? Tegen AZ aanvallend ook erg onmachtig met 2 man... ik schat de Ajax verdediging nog wat hoger in... je moet 2 frivole gasten voorin hebben op de flanken zodat er iets onverwachts gebeurd, Jensen als loper erom heen... maar goed je mag ook 5-3-2 afwachten en tegenhouden hoor, maar dan zal het je in mijn ogen ook sowieso wel overkomen...

    En gaan we tegen ADO en NAC daarna weer anders spelen of wil hij daar ook 5-3-2 gaan ballen?
    Als hij anders wil spelen (dan kan hij daar deze verloren pot toch al beter beetje aan wennen?)


  • Avatar
    Socrates - 1 december 2017 om 15:26
    FrankFcTwente zegt:

    Ik zou v.d. Lely (is hij fit?) als pure mandekker op Ziyech zetten.
    Onder het mom gaat Ziyech schijten? dan ga jij ook schijten Jeroen!

    Ajax heeft geen linksback morgen, Wober zal daar gaan spelen die speelde daar tegen Roda erg onwennig: Assaidi op rechts dus!
    Tigha (hopelijk fit) is op 60% nog beter en dreigender dan Slagveer, dus Tigha op links... voor de 10 positie heeft hij (hoe gek ook) nog steeds niet genoeg conditie.


    Tigha - Boere - Assaidi
    Jensen
    Liendl vd Lely

    Cuevas - Thesker - Hooiveld - Ter Avest

    Brondeel


    Verbeek heeft al aangegeven dat we 532 gaan spelen. De meest logische opstelling (mede met het oog op de spelers vertrouwen geven) zal dan eender aan AZ uit zijn. Met dien verstande dat de plek van Lam wordt ingenomen door Holla. Het wordt sowieso een kwestie van koppie erbij houden, goed gegroepeerd en gemotiveerd zijn.....95 minuten lang....Heel misschien zit er dan wel een punt of hopelijk zelfs meer in.

  • Avatar
    FrankFcTwente - 1 december 2017 om 15:43
    Socrates zegt:

    Verbeek heeft al aangegeven dat we 532 gaan spelen. De meest logische opstelling (mede met het oog op de spelers vertrouwen geven) zal dan eender aan AZ uit zijn. Met dien verstande dat de plek van Lam wordt ingenomen door Holla. Het wordt sowieso een kwestie van koppie erbij houden, goed gegroepeerd en gemotiveerd zijn.....95 minuten lang....Heel misschien zit er dan wel een punt of hopelijk zelfs meer in.

    klopt, het zal ook de opstelling worden die jij zegt.
    Snap zelf niet waarom je dan niet inspeelt op de enige zwakke plek in het elftal van Ajax, dus Assaidi op rechts neerzet....

  • Avatar
    mike1995 - 1 december 2017 om 21:39
    FrankFcTwente zegt:

    klopt, het zal ook de opstelling worden die jij zegt.
    Snap zelf niet waarom je dan niet inspeelt op de enige zwakke plek in het elftal van Ajax, dus Assaidi op rechts neerzet....

    we zullen het zien morgen ik heb het net ook tegen ik gezegd verbeek heeft een fisie en weet wat hij doet we zullen het zien na de winterstop

  • Avatar
    FrankFcTwente - 2 december 2017 om 08:34

    nou ajax gaat ons 5-3-2 systeem omzeilen met een 3-4-3 :)

Nieuwe media