'Overlevingsmodus' aan bij FC Twente: ''Als club, supporters en spelers''

01 december 2017 om 16:16 | Bron: 'Overlevingsmodus' aan bij FC Twente: ''Als club, supporters en spelers''

FC Twente neemt het zaterdagavond in eigen huis op tegen Ajax en trainer Gertjan Verbeek laat zijn ploeg opnieuw in een 5-3-2-opstelling spelen. De oefenmeester wil niet te veel wijzigingen doorvoeren. 

“We gaan niet iedere week iets nieuws proberen", legt hij uit op de clubsite. "Dat is niet goed voor de ploeg. Ik merk dat ik steeds meer aan de spelers gewend raak en zij aan mij. Ik krijg een steeds beter beeld bij ze en dat helpt bij het maken van keuzes. Of dat tot het gewenste resultaat leidt, dat gaan we zien", aldus Verbeek, die de routiniers Jos Hooiveld en Danny Holla in de basis laat beginnen. 

“Het is mijn taak om het elftal stabiel te krijgen in de dingen die ze doen”, vervolgt hij. “Het is duidelijk dat we het achterin meer dicht moeten houden en naar voren toe meer moeten creëren. Ajax is voetballend natuurlijk sterker, maar dat zegt niet alles. Wij moeten zorgen dat we wat betreft inzet, passie en beleving beter zijn. Daarnaast gaat het in voetbal om momenten, waarin een wedstrijd wordt beslist”, beseft Verbeek. 

“We hebben met deze tegenstanders geen eenvoudige serie, maar uiteindelijk spelen we tegen iedereen twee keer”, besluit Verbeek. "Met negen punten uit dertien wedstrijden, moet het besef bij iedereen er zijn dat we in de overlevingsmodus zitten. Als club, als supporters en als spelers. Dat betekent onze huid duur verkopen en punten gaan halen", besluit Verbeek. 

Overzicht

Reacties (22)

  • Avatar
    FrankFcTwente - 1 december 2017 om 16:19

    Toch hoop ik dat je tegen ADO en NAC weer 4-3-3 gaat spelen.

    En dat we dan eindelijk eens de volgende voorhoede te zien krijgen:

    Tigha - Boere - Assaidi te zien krijgen met Jensen erachter....

    Assaidi is toch overal te vinden, dat kan ook wel vanaf rechts... Tigha (er mag nog steeds 5 kilo af) maar is op 60% al een meerwaarde.
    Op de tien positie echter niet, aangezien het een creatieve speler is zal dit ook balverlies betekenen dat is te gevaarlijk op de tien positie en voor onze kwetsbare verdediging.
    Jensen gewoon lekker op tien.

    En dan heb je gewoon een prima aanval

  • Avatar
    CanadianTukker - 1 december 2017 om 16:26

    Ik heb het idee dat we iedere keer aan het kortste eind trekken. Ik hoop dat alles op korte termijn mee gaat zitten.

  • Avatar
    jkbellie - 1 december 2017 om 17:25

    Ik ben heel slecht in voorspellen dus ik zeg 0-2

  • Avatar
    Ik - 1 december 2017 om 17:38

    Ikzeg. Wat iedereen er ook van vind. Ikzeg dat wij fctwente. Gewoon moeten doen waar we helaas de laatste wedstrijden niet lukte.winnen en wel met 2-1.

  • Avatar
    Twente fc - 1 december 2017 om 17:47

    Gaan we niet winnen dit systeem ligt Twente niet.

  • Avatar
    Namenev66 - 1 december 2017 om 18:08

    Ik hoop strijd te zien morgenavond. Steun FCT in goeie en kwade tijden. Ben d'r bie! Groetn uut Assn

  • Avatar
    redhead - 1 december 2017 om 21:20

    Na regen komt zonneschijn. We moeten er alleen voor zorgen dat we niet verzuipen in deze plensregen. Daarom hebben we goede bescherming nodig. Een goede afdekking. Verdediging.!!! Dus de verdediging moet staan als een huis. Van daaruit counteren en de kansen echt benutten. We kunnen het ons niet permitteren inefficiënt te zijn. Als de opstelling daarop gericht is, moet het goedkomen!

    COTE

  • Avatar
    RaceFace - 1 december 2017 om 21:27

    Voor de volle 100% tukker en supporter toch ben ik bang voor een vervelende nederlaag van 1-4, al hoop ik op een gelijk spel of meer😂

  • Avatar
    Jennifer - 1 december 2017 om 23:20

    5-3-2 in eigen huis...kom op zeg GJ!

  • Avatar
    Ik - 2 december 2017 om 00:13
    Jennifer zegt:

    5-3-2 in eigen huis...kom op zeg GJ!

    Ikzeg. Jn. Ook u heeft gelijk. Maar zo als ik al eerder aangaf. Geen trainer wissel. Maar dat geld had je in de winter stop. Enkele bikkels kunnen halen. En thuis beter voor de dag komen. Vol er op maar terug in de verdediging. Nee Jennifer dat had ik ook graag anders gezien. Maar de punten zijn wel heel hardt nodig. Maar buiten alles om .ik ga alsnog voor de overwinning 2-1

  • Avatar
    PaRaDoX - 2 december 2017 om 00:43

    Ongeacht de tactiek...... 0-4....helaas. ;)

  • Avatar
    janfctfan - 2 december 2017 om 06:16
    CanadianTukker zegt:

    Ik heb het idee dat we iedere keer aan het kortste eind trekken. Ik hoop dat alles op korte termijn mee gaat zitten.

    Na de Winterstop zal het een stuk beter gaan, mochten er wat spelers bij komen. Ik blijf er in geloven dat het goed gaat komen. Dat baseer ik ook op mijn vertouwen in GJ Verbeek.

  • Avatar
    janfctfan - 2 december 2017 om 06:21
    Jennifer zegt:

    5-3-2 in eigen huis...kom op zeg GJ!

    Laten we het afwachten Jennifer. Ik ben ook zeker niet voor dit systeem, maar tegen Ajax moet het misschien wel. Hoop tegen wat zwakkere clubs, dat we daar toch punten gaan pakken in een 4-3-3.

  • Avatar
    janfctfan - 2 december 2017 om 06:23
    PaRaDoX zegt:

    Ongeacht de tactiek...... 0-4....helaas. ;)

    Ben er ook bang voor beste TC, maar je weet het nooit. Onderschatting of hun dag niet hebben, kan maar zo. Tenminste, ik hoop het.

  • Avatar
    BAM - 2 december 2017 om 08:05

    Alleen al de woorden en de gedachte die deze woorden uitspreken zijn zoveel beter dan de Hake-prematch-excuuscultuur, Gewoon lekker realistisch, heb je geen beter team heb dan minimaal een beter karakter en vecht voor elke bal. Van Ajax mogen ze met 0-1 0-3 en 0-5 verliezen en niemand die ze wat kwalijk neemt zolang ze maar weerstand bieden en inzet tonen. Belangrijker, dat deze instelling als tegen PSV, en ongetwijfeld vanaaf, en de zelfde houding doorgetrokken word in de komende wedstrijden. Focus.

  • Avatar
    BAM - 2 december 2017 om 08:10
    FrankFcTwente zegt:

    Toch hoop ik dat je tegen ADO en NAC weer 4-3-3 gaat spelen.

    En dat we dan eindelijk eens de volgende voorhoede te zien krijgen:

    Tigha - Boere - Assaidi te zien krijgen met Jensen erachter....

    Assaidi is toch overal te vinden, dat kan ook wel vanaf rechts... Tigha (er mag nog steeds 5 kilo af) maar is op 60% al een meerwaarde.
    Op de tien positie echter niet, aangezien het een creatieve speler is zal dit ook balverlies betekenen dat is te gevaarlijk op de tien positie en voor onze kwetsbare verdediging.
    Jensen gewoon lekker op tien.

    En dan heb je gewoon een prima aanval

    Dat Assaidi overal te vinden is, vind ik een probleem. Hij heeft wel meer wedstrijden overal gelopen zonder dat er sprake was van positiewisseling.

  • Avatar
    Enschede78 - 2 december 2017 om 08:38
    Jennifer zegt:

    5-3-2 in eigen huis...kom op zeg GJ!

    Dat is bij balverlies.

    In balbezit schuiven de backs door en sta je 3-5-2.



    Gaat om resultaat.

  • Avatar
    FrankFcTwente - 2 december 2017 om 08:40
    BAM zegt:

    Dat Assaidi overal te vinden is, vind ik een probleem. Hij heeft wel meer wedstrijden overal gelopen zonder dat er sprake was van positiewisseling.

    volgens mij was het de bedoeling dat cuevas dan in die ruimte komt... daarom zie ik liever gewoon een tigha aan die zijlijn geplakt met zijn acties om vervolgens boere te bereiken of zelf tot een schot te komen... assaidi kan dan wel op rechts zijn acties maken en naar binnenkomen... jensen erom heen te bewegen en je hebt een mooie aanval volgens mij... tegen ajax 5-3-2 prima maar tegen ado en nac toch niet? helemaal niet als lam terug is... we gaan het meemaken succes vanavond allen

  • Avatar
    Twente fc - 2 december 2017 om 12:22

    Je weet al dat je kansloos bent ga dan gewoon vol in de aanval op de bek.Denk dat je dan de meeste kans maakt.

  • Avatar
    keeper - 2 december 2017 om 13:20

    Lees net dat Verbeek denkt dat FCT ook kan degraderen.
    3 weken geleden praatte hij nog over het linker rijtje. Gaat wel snel dan. Heeft hij wel in de gaten gehad hoe slecht FCT al voetbalde toen hij hier nog geen trainer was?
    Een trainer is zo goed als zijn spelers dus Haake had niet ontslagen hoeven worden. Verbeek gaat 4 wedstriden op rij verliezen, zo goed is hij dus ook niet!

Nieuwe media