VIDEO | Samenvatting: FC Twente knokt zich naar punt tegen Ajax

04 december 2017 om 12:30 | Bron: TwenteFans VIDEO | Samenvatting: FC Twente knokt zich naar punt tegen Ajax

FC Twente heeft zaterdagavond zeer knap gelijkgespeeld tegen Ajax. Na een matige eerste helft knokte de ploeg van Gertjan Verbeek zich knap terug, terwijl Justin Kluivert het duel leek te beslissen. Tom Boere bleek echter de reddende engel. Verbeek heeft zijn eerste punt bij FC Twente dus binnen. 

 De wedstrijd kende een tam begin, maar na een half uur brak het los. Stefan Thesker veroorzaakte een vrije trap, die werd binnengeschoten door Lasse Schöne. De Deen was vier minuten later opnieuw trefzeker, opnieuw vanuit een vrije trap. Vlak voor rust zag de matig fluitende Dennis Higler een handsbal van Joël Veltman over het hoofd, waardoor hij FC Twente een strafschop ontnam. 

Na rust herpakte Twente zich. Thesker maakte de 1-2, met het hoofd. Diezelfde Thesker was na een ruim uur met een prachtige trap opnieuw trefzeker, waardoor het weer 2-2 stond. Kluivert maakte tegen Roda JC nog een hattrick, maar zo ver kwam het niet. Hij maakte vlak voor tijd wel de 2-3. In het slotoffensief dat volgde, boekte FC Twente succes. Boere werkte een goede voorzet achter Onana. Daar bleef het bij: 3-3. 

FC Twente kan nu dus gaan toewerken naar het duel met ADO Den Haag. Die wedstrijd wordt volgende week zaterdag in de Grolsch Veste gespeeld. Verbeek zal het in die wedstrijd in ieder geval moeten doen zonder Thesker. Hij pakte zijn vijfde gele kaart en is dus geschorst. 

Opstelling FC Twente: Brondeel; Ter Avest, Bijen, Hooiveld, Thesker, Cuevas; Holla (74' Van der Lely), Jensen, Liendl; Boere (90+2' Kvasina), Assaidi (80' Slagveer)

Overzicht

Reacties (60)

  • Avatar
    bassee - 2 december 2017 om 20:24

    en terecht

    gevochten al beren💪💪

  • Avatar
    fansinds1967 - 2 december 2017 om 20:28

    Heerlijk om Ajax vd titel af te houden juist vandaag weer vertrouwen te tanken

  • Avatar
    Veenstra.Sam - 2 december 2017 om 20:30

    Straks een kopje:

    "Twente speler maakt kans op goal van de week"

  • Avatar
    Rik-FCT - 2 december 2017 om 20:32

    Zou haast zeggen dat jammer is dat we Thesker missen.

  • Avatar
    Conti - 2 december 2017 om 20:37

    Eerste kwartier en de gehele tweede helft gevochten als leeuwen en op die basis een terecht punt,
    maar het grootste gedeelte eerste helft zo zwak voetbal, het is echt niet veel beter onder Verbeek geworden, dat zeg ik.
    Thesker verdedigend onvoorstelbaar zwak, vandaag na rust speelde hij linkshalf en scoorde twee keer.
    Maar het gaat een zwaar seizoen worden.

  • Avatar
    opblaaskrokodil - 2 december 2017 om 20:37

    "aantrekkelijk duel" is nog wel een understatement. Tering wat een wedstrijd

  • Avatar
    Voetbaluhhh - 2 december 2017 om 20:44

    En dan had je nog recht op meer. Hè Higler?

  • Avatar
    biertje123 - 2 december 2017 om 20:47
    Rik-FCT zegt:

    Zou haast zeggen dat jammer is dat we Thesker missen.

    Thesker op middenveld is veel beter dan in de verdediging

  • Avatar
    Rene - 2 december 2017 om 20:49

    Mijn weekend kan niet meer stuk, fijn ook voor alle Twente supporters

  • Avatar
    maxialex1979 - 2 december 2017 om 20:51

    WOOW

    Ik heb gewoon kippenvel van deze wedstrijd!!!

    Dit moet gewoon de ommekeer worden dat kan niet anders als ze deze strijdlust ook tegen de andere clubs gaan bewerkstellen.

    Voor mij een wedstrijd die mooier en indrukwekkender is dan de 1-0 van afgelopen jaar tegen 020 want we hadden ook kunnen winnen met een beetje meer geluk.

  • Avatar
    Manolito - 2 december 2017 om 20:56
    Voetbaluhhh zegt:

    En dan had je nog recht op meer. Hè Higler?

    Ik denk dat Twente over een aantal situaties ook niet mag klagen. Higler was voor beide partijen niet best.

  • Avatar
    twente199 - 2 december 2017 om 20:57
    Voetbaluhhh zegt:

    En dan had je nog recht op meer. Hè Higler?

    als hij hooiveld rood geeft in de 30ste minuut ofzo is het voorbij, dus ik vind het wat makkelijk om naar higler te wijzen. Kluivert werd eerste helft ook aangetikt en kreeg ook geen vrije trap mee. Over en weer zat higler er soms naast.

  • Avatar
    PaRaDoX - 2 december 2017 om 21:01

    Ik heb genoten....wel €5,00 verloren in de toto, maar dat heb ik er graag voor over. :)

    Zo...nu een bak bier pakken en met een paar kameraden een paar halve liters weg slobberen....proost mensen. :)

  • Avatar
    budozapp - 2 december 2017 om 21:12
    PaRaDoX zegt:

    Ik heb genoten....wel €5,00 verloren in de toto, maar dat heb ik er graag voor over. :)

    Zo...nu een bak bier pakken en met een paar kameraden een paar halve liters weg slobberen....proost mensen. :)

    Ik mag toch hopen dat je winst Twente had ingevuld? En dat je voorafgaand aan het seizoen natuurlijk Twente als kampioen hebt getipt, is wel zo netjes he. Anders moet je maar op leuke wedstrijden van Feyenoord of PSV gaan wedden ;)

    Maar idd proost op dit resultaat!

  • Avatar
    mcdummels - 2 december 2017 om 21:13
    budozapp zegt:

    Ik mag toch hopen dat je winst Twente had ingevuld? En dat je voorafgaand aan het seizoen natuurlijk Twente als kampioen hebt getipt, is wel zo netjes he. Anders moet je maar op leuke wedstrijden van Feyenoord of PSV gaan wedden ;)

    Maar idd proost op dit resultaat!

    Nope, hij had ajax 4-0 winst.

  • Avatar
    Kerrer - 2 december 2017 om 21:16
    mcdummels zegt:

    Nope, hij had ajax 4-0 winst.

    Hoe zielig kun je zijn....zijn ware aard komt naar voren!

    Toch Ajax supporter!

  • Avatar
    Boesk00l - 2 december 2017 om 21:17

    Wat een heerlijke pot was dat!

    Voetbal en strijd.. dat kunnen ze dus best! Waarom verdomme dan niet iedere week?



    Ik heb eindelijk echt weer genoten. Wanneer ze dit elke week kunnen opbrengen kun je alsnog middenmoot spelen in een volle Veste.

  • Avatar
    Messi - 2 december 2017 om 21:26

    Watn kut scheids verschrikkelijk.vroeger nam je zulke gasten mee na de 11 de etage‼️of ie springt zelf of ik help oe een 👋🏻👋🏻👋🏻

  • Avatar
    PaRaDoX - 2 december 2017 om 21:37
    mcdummels zegt:

    Nope, hij had ajax 4-0 winst.

    Klopt Dommel....goed opgelet. Ben blij dat ik verloren heb. :))

  • Avatar
    PaRaDoX - 2 december 2017 om 21:38
    Kerrer zegt:

    Hoe zielig kun je zijn....zijn ware aard komt naar voren!

    Toch Ajax supporter!

    Stel je niet zo aan joh....kleuter. Wanneer FC Twente kloten heeft gespeeld, laat jij je niet zien. Nu ze EINDELIJK weer eens strijd hebben geleverd, en daarmee een punt af hebben gedwongen...laat jij je ineens weer zien om anderen te bekritiseren?

    Jouw ware aard komt naar voren....een 100% successupporter.

Nieuwe media