Thesker twee keer trefzeker tegen Ajax: ''Of dit als een overwinning voelt?''

02 december 2017 om 21:12 | Bron: FOX Sports Thesker twee keer trefzeker tegen Ajax: ''Of dit als een overwinning voelt?''

Stefan Thesker heeft zaterdagavond één van de hoofdrollen naar zich toegetrokken tijdens FC Twente - Ajax. De aanvoerder maakte twee goals en draagde zo zijn steentje bij aan het 3-3 gelijkspel in de Grolsch Veste. 

"Of dit als een overwinning voelt? Als je nog op 2-3 achterstand komt en dan zo een punt pakt, dan voelt het wel als een overwinning", aldus Thesker tegenover FOX Sports. "Maar toch is het maar één punt. Ajax had niet zo veel kansen, ze scoren twee keer uit een vrije trap. Wij hadden twee gigantische kansen, dus we hielden wel hoop." 

De 2-3 van Justin Kluivert kwam wel een beetje uit de lucht vallen. "Ja, dat klopt. Maar om terug te komen hebben we veel energie in de wedstrijd gelegd. We weten dat we uit standaardsituaties gevaarlijk kunnen zijn. We weten dat zij de betere ploeg zijn, maar wij hebben gevochten. Daarom denk ik dat een punt wel verdiend is voor ons." 

Overzicht

Reacties (9)

  • Avatar
    Remco1981 - 2 december 2017 om 21:29

    Ik ben tevreden met een punt maar vreed me nu al weer op bij de gedachte dat de kans groot is dat we deze energie tegen Den Haag weer niet in de wedstrijd kunnen leggen.

  • Avatar
    ToraBora78 - 2 december 2017 om 21:41

    Thesker lekker laten staan op middenveld, speelde verdienstelijk en ook nog scorend vermogen.

  • Avatar
    Rene - 2 december 2017 om 22:09

    Thesker staat model voor dit Twente: pieken afgewisseld met dalen. Wel een sympathiek goser

  • Avatar
    Tukkertje1970 - 2 december 2017 om 22:21

    Leer hier nou van als je strijd levert komen de punten vanzelf!

  • Avatar
    P-65 - 2 december 2017 om 23:50
    Remco1981 zegt:

    Ik ben tevreden met een punt maar vreed me nu al weer op bij de gedachte dat de kans groot is dat we deze energie tegen Den Haag weer niet in de wedstrijd kunnen leggen.

    Dit is precies waar wij het over hadden na de wedstrijd. Als je zo ook speelt tegen NAC, Ado en Excelsior win je die potten, maar juist tegen dit soort clubs laten we het afweten.

  • Avatar
    Ik - 3 december 2017 om 09:23

    Ikzeg. Ik heb genoten. En vooral de 2e helft. Zo de scheidsrechter wil ik het even niet over hebben, maar wat dacht je van de grens rechter aan onze kant. Die gewoon verschrikkelijk te laat is. Om te vlaggen voor buiten spel. En niet 1meter maar enkele meters meer ongelooflijk. Waar zit het toch in.ben blij met de inzet en passie en de wil om te winnen. Nu heel belangrijk om dit vast te houden. Kom op fctwente.

  • Avatar
    Enschede78 - 3 december 2017 om 10:11

    Thesker speelde erg goed als CVM.

    Laat hem daar AUB staan ipv CV.

    En zet Lam voor hem in de plaats in het centrum.

  • Avatar
    redhead - 3 december 2017 om 16:11

    Het zal voor Stefan voelen als een persoonlijke overwinning. En terrecht. Na alle pech werd het tijd dat zijn inzet en doorzettingsvermogen beloond zou worden. Dat dit tegen Ajax gebeurde, maakt het alleen maar mooier.

    Gefeliciteerd Stefan, het is je gegund!

  • Avatar
    redhead - 3 december 2017 om 16:14
    P-65 zegt:

    Dit is precies waar wij het over hadden na de wedstrijd. Als je zo ook speelt tegen NAC, Ado en Excelsior win je die potten, maar juist tegen dit soort clubs laten we het afweten.

    ContinuĂŻteit is iets wat Twente mist. Aan Verbeek de taak om tijdens de winterstop de jongens te overtuigen van hun eigen kunnen. En daarmee te zorgen dat ze constanter spelen.

Nieuwe media