Ter Avest over Higler: ''Misschien was hij geïmponeerd, het was een hel in Enschede''

02 december 2017 om 22:16 | Bron: VoetbalPrimeur Ter Avest over Higler: ''Misschien was hij geïmponeerd, het was een hel in Enschede''

Dat Dennis Higler niet Nederlands beste scheidsrechter is, heeft hij zaterdagavond maar weer eens duidelijk gemaakt. De arbiter maakte tijdens FC Twente - Ajax (3-3) meer foute dan goede beslissingen, zo leek het. Het absolute dieptepunt was de penalty die FC Twente had moeten krijgen. 

Hidde ter Avest sprak na afloop met VoetbalPrimeur. "Hij had een paar dubieuze beslissingen volgens mij. Vooral met de handsbal, in de 44ste minuut. Daar hadden we volgens mij een penalty moeten hebben. Misschien was hij geïmponeerd, want het was wel een aardige hel in Enschede vanavond. Daar hebben wij deels voor gezorgd, door veel passie in de wedstrijd te stoppen. Dan weet je dat het kan spoken."

Higler liet weinig toe, zo vindt Ter Avest. "Ik vond sowieso dat hij wel heel snel floot. Verder heb ik niet alles goed kunnen zien. Die spreekkoren… ach, het gebeurt. Daar houd ik me verder niet mee bezig. Maar als ze het zo massaal zingen, dan zullen ze wel gelijk hebben." 

Overzicht

Reacties (38)

  • Avatar
    mcdummels - 2 december 2017 om 22:30

    Verleng eerst je contract nou maar, Hidde, voordat je allemaal lieve dingen over de supporters gaat zeggen!

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 2 december 2017 om 22:51
    mcdummels zegt:

    Verleng eerst je contract nou maar, Hidde, voordat je allemaal lieve dingen over de supporters gaat zeggen!

    Betaal jij zijn extra optie en zijn salaris dan van tussen de 500.000 en 1.000.000 euri? Joop contractjes die toen heel normaal waren hij wordt verkocht in de winter of hij gaat in de zomer niet meer niet minder

  • Avatar
    Enschede7 - 2 december 2017 om 23:05

    Mooie keal

  • Avatar
    Bart77 - 2 december 2017 om 23:20

    HIDDEEEUUUUUUUU

  • Avatar
    Rubahattem - 2 december 2017 om 23:39

    Vanavond onwijs genoten van de mooie sfeer met name de 2e helft. Persoonlijk ben ik tegen spreekkoren maar Higler vroeg er om.. wat floot die vent beroerd!

  • Avatar
    Katssie - 3 december 2017 om 00:54
    Rubahattem zegt:

    Vanavond onwijs genoten van de mooie sfeer met name de 2e helft. Persoonlijk ben ik tegen spreekkoren maar Higler vroeg er om.. wat floot die vent beroerd!

    Daar zal altijd een discussie over blíjven. Spreekkoren en fluiten, dat lost niks op. Hetzelfde met het fluiten naar eigen spelers na een slechte wedstrijd (Slagveer). Die speler zit al in een slechte vorm, als je hem dan uitfluit dan wordt het vertrouwen alleen maar minder. Ik snap dat je ontevreden bent. Maar in deze periode is vertrouwen tonen richting de spelers zo ontzettend belangrijk

  • Avatar
    Twente1 - 3 december 2017 om 06:43
    FC Twente 1965 zegt:

    Betaal jij zijn extra optie en zijn salaris dan van tussen de 500.000 en 1.000.000 euri? Joop contractjes die toen heel normaal waren hij wordt verkocht in de winter of hij gaat in de zomer niet meer niet minder

    Moet je perse de optie lichten dan? Je kan ook gewoon een nieuw voorstel doen.

  • Avatar
    twente199 - 3 december 2017 om 09:30
    Rubahattem zegt:

    Vanavond onwijs genoten van de mooie sfeer met name de 2e helft. Persoonlijk ben ik tegen spreekkoren maar Higler vroeg er om.. wat floot die vent beroerd!

    dan praat je spreekkoren goed door te stellen dat hij erom vroeg. Complete onzin, de spreekkoren begonnen na de 2 rake vrije trappen die terecht waren. Bij die 2e kan hooiveld zelfs rood krijgen, daarbij had kluivert ook nog een vrije trap moeten krijgen op een mooie plek. Veltman maakte wel hands en sommige ajax spelers hadden ook wel een keer geel mogen krijgen, al kreeg neres bij eenzelfde opstootje als cuevas wel geel en cuevas niet. Higler was slecht maar beide kanten op, koos zelfs eerder voor twente dan voor ajax. Twente werd er tegen az ingefloten, gisteren absoluut niet. Daarbij is het bekend in wat voor situatie twente zit, staakt higler de wedstrijd dan krijgt twente weer een boete. Zelfs nu kan dat nog, dan sta je gwn niet achter de club.

  • Avatar
    PaRaDoX - 3 december 2017 om 09:33
    mcdummels zegt:

    Verleng eerst je contract nou maar, Hidde, voordat je allemaal lieve dingen over de supporters gaat zeggen!

    Gewoon voor 2 miljoen verkopen......moet haalbaar zijn met Verbeek als TM.

  • Avatar
    twente199 - 3 december 2017 om 09:34
    PaRaDoX zegt:

    Gewoon voor 2 miljoen verkopen......moet haalbaar zijn met Verbeek als TM.

    zou mooi bedrag zijn, echter heb je hem sportief keihard nodig. Behalve vd lely heb je dan geen rechtsback meer over. Ik zou een nieuw voorstel proberen,

  • Avatar
    PaRaDoX - 3 december 2017 om 09:37
    twente199 zegt:

    dan praat je spreekkoren goed door te stellen dat hij erom vroeg. Complete onzin, de spreekkoren begonnen na de 2 rake vrije trappen die terecht waren. Bij die 2e kan hooiveld zelfs rood krijgen, daarbij had kluivert ook nog een vrije trap moeten krijgen op een mooie plek. Veltman maakte wel hands en sommige ajax spelers hadden ook wel een keer geel mogen krijgen, al kreeg neres bij eenzelfde opstootje als cuevas wel geel en cuevas niet. Higler was slecht maar beide kanten op, koos zelfs eerder voor twente dan voor ajax. Twente werd er tegen az ingefloten, gisteren absoluut niet. Daarbij is het bekend in wat voor situatie twente zit, staakt higler de wedstrijd dan krijgt twente weer een boete. Zelfs nu kan dat nog, dan sta je gwn niet achter de club.

    Higler floot de wedstrijd (opnieuw) aan gort en mag daar wel eens voor gestraft gaan worden vanuit de KNVB....of gewoon deze scheids boycotten vanuit FC Twente....zoals dat ook het geval was met Dick Jol.....

  • Avatar
    PaRaDoX - 3 december 2017 om 09:41
    twente199 zegt:

    zou mooi bedrag zijn, echter heb je hem sportief keihard nodig. Behalve vd lely heb je dan geen rechtsback meer over. Ik zou een nieuw voorstel proberen,

    Die luxe heeft Twente niet. Een nieuw voorstel zou kunnen, maar reken dan maar op voorwaarden vanuit het kamp "Ter Avest", zoals verkoop tegen een maximaal vastgesteld bedrag....bijvoorbeeld 1 miljoen euro.

    2 miljoen aftikken en serieus gaan versterken op het middenveld. Liendl en Oosterwijk verhuren, Gjorgjev bij het vuil zetten en Ricketts terugsturen.

    De "kwantiteit" van Jan herstellen met de "kwaliteit" van Verbeek.....

  • Avatar
    Ik - 3 december 2017 om 09:41
    PaRaDoX zegt:

    Higler floot de wedstrijd (opnieuw) aan gort en mag daar wel eens voor gestraft gaan worden vanuit de KNVB....of gewoon deze scheids boycotten vanuit FC Twente....zoals dat ook het geval was met Dick Jol.....

    Ikzeg. PD dit is helemaal juist ver woord. Het hele trio arbitrage. Was gewoon super slecht.

  • Avatar
    twente199 - 3 december 2017 om 09:50
    PaRaDoX zegt:

    Higler floot de wedstrijd (opnieuw) aan gort en mag daar wel eens voor gestraft gaan worden vanuit de KNVB....of gewoon deze scheids boycotten vanuit FC Twente....zoals dat ook het geval was met Dick Jol.....

    hij was niet goed, maar het is niet terecht om te doen alsof hij anti twente was zoals sommigen beweren. Higler fluit overal en bij iedereen slecht.

  • Avatar
    Ik - 3 december 2017 om 09:55

    Ikzeg. Laten wij ook nog even na genieten wat de avond, verder heeft gebracht.

  • Avatar
    Ik - 3 december 2017 om 10:00

    Ikzeg. Hidde ik hoop dat je bij ons blijft. Jammer genoeg is er weinig hoop.maar Hidde je voetbalt elke week. En dit garantie heb je.mocht het niet zo zijn dat je blijft Hidde. Dan wens ik je nu al het allerbeste. Maar hopelijk blijf je.

  • Avatar
    Hengelo - 3 december 2017 om 10:03
    PaRaDoX zegt:

    Gewoon voor 2 miljoen verkopen......moet haalbaar zijn met Verbeek als TM.

    En van Halst als TD!!!!!!

  • Avatar
    raaer - 3 december 2017 om 10:03
    twente199 zegt:

    hij was niet goed, maar het is niet terecht om te doen alsof hij anti twente was zoals sommigen beweren. Higler fluit overal en bij iedereen slecht.

    Hij was gewoon aan het marchanderen in de 2e helft omdat hij fout zat aan het einde 1e helft waar Veltman rood had moeten hebben en een penalty.

    Hooiveld had ook dubbel geel moeten hebben.

  • Avatar
    Enschede78 - 3 december 2017 om 10:09

    Higler was een drama.

    Twente had een penalty moeten hebben en Veltman rood.



    Maar Hooiveld had ook rood kunnen/moeten krijgen.



    Hij floot alle kanten op behalve de goede.

  • Avatar
    Martin0465 - 3 december 2017 om 10:11

    Hij was weer dramatisch aan het fluiten aan 2 kanten

Nieuwe media