Verbeek tevreden: ''Dit is de start van een nieuw begin''

03 december 2017 om 13:10 | Bron: FC Twente Verbeek tevreden: ''Dit is de start van een nieuw begin''

FC Twente sleepte zaterdagavond een punt uit het vuur tegen Ajax. De Tukkers wisten ondanks een vroege 0-2 achterstand uiteindelijk met 3-3 gelijk te spelen. 

Op de persconferentie gaf trainer Gertjan Verbeek aan tevreden te zijn. “We hoeven niet te discussiëren wie het betere elftal heeft. Dat is uiteraard Ajax. Wat wel gelijk is, is het leven van strijd en de passie en beleving die je kunt brengen. We begonnen ook goed aan de wedstrijd. Met zo’n begin krijg je direct de twaalfde man achter je”, aldus de oefenmeester. 

Na 45 minuten zocht FC Twente de kleedkamer op met een 0-2 stand. “In de rust heb ik een beroep gedaan op de wilskracht van het team. In de tweede helft begonnen we op een goede agressieve manier. Dan zit je weer in de wedstrijd. Bij de 2-3 bleven we in overlevingsmodus en dan maak je op schitterende wijze de 3-3. Dit is een gewonnen punt voor ons. Een start van een nieuw begin. Een groot compliment aan de jongens”, besluit Verbeek.  

Overzicht

Reacties (9)

  • Avatar
    Ik - 3 december 2017 om 13:25

    Ikzeg. Ik hoop dat u gelijk heeft. Ik sta er geen 100 maar 1000 procent achter als dit het begin is wat u nu vertelt.

  • Avatar
    FCTMM - 3 december 2017 om 13:31

    Strijd, passie, willen vechten voor elke meter is wat wij nodig hebben. Je ziet dan meteen dat het stadion gaat kolken en de Veste een ware hel wordt. heerlijk!

  • Avatar
    PaRaDoX - 3 december 2017 om 13:41

    Start van een nieuw begin? Niet te hard schreeuwen Gert Jan. 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Eerst maar eens ADO afwachten lijkt me.....

  • Avatar
    FCTMM - 3 december 2017 om 13:46
    PaRaDoX zegt:

    Start van een nieuw begin? Niet te hard schreeuwen Gert Jan. 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Eerst maar eens ADO afwachten lijkt me.....

    Zeker waar.... maar als ze die strijd en passie weer kunnen laten zien dan kan het een nieuwe start worden

  • Avatar
    Socrates - 3 december 2017 om 13:57
    FCTMM zegt:

    Zeker waar.... maar als ze die strijd en passie weer kunnen laten zien dan kan het een nieuwe start worden

    Strijd, passie, inzet en beleving moet altijd 100 procent zijn. Daar begint het mee. Tegen betere (voetballende) ploegen zijn dit je compensatiepunten. Echter is er meer nodig dan alleen dit. Je moet tegen de mindere ploegen niet alleen qua strijd minimaal gelijkwaardig zijn, maar voetballend de meerdere. Daar moet het team nog vol mee aan de bak.

  • Avatar
    Messi - 3 december 2017 om 14:30
    PaRaDoX zegt:

    Start van een nieuw begin? Niet te hard schreeuwen Gert Jan. 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Eerst maar eens ADO afwachten lijkt me.....

    Wat moet hij dan zeggen TC.dit was eenmalig fijn dat je hebt genoten maar volgende week krijgen we hem op de kloten.Ik ben blij met de woorden van gait die zegt tenminste als het goed maar ook als het slecht is.Heb er wel vertrouwen in 👍🏻

  • Avatar
    twentefanhenk - 3 december 2017 om 14:50
    Messi zegt:

    Wat moet hij dan zeggen TC.dit was eenmalig fijn dat je hebt genoten maar volgende week krijgen we hem op de kloten.Ik ben blij met de woorden van gait die zegt tenminste als het goed maar ook als het slecht is.Heb er wel vertrouwen in 👍🏻

    Ik ook wel Messi 🖐⚽

  • Avatar
    Citrofiel - 3 december 2017 om 15:27
    PaRaDoX zegt:

    Start van een nieuw begin? Niet te hard schreeuwen Gert Jan. 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Eerst maar eens ADO afwachten lijkt me.....

    Het is nu wel de 2e wedstrijd waarin FcT zich terug knokt vanuit achterstanden... dat is een goed teken. Verder blijven we in de overlevingsmodus..... Als de rest van de organisatie het ook oppakt, overleven we dit seizoen wel.... De effecten van GJV zullen pas echt na de winterstop zichtbaar zijn....

  • Avatar
    PaRaDoX - 3 december 2017 om 17:58
    Messi zegt:

    Wat moet hij dan zeggen TC.dit was eenmalig fijn dat je hebt genoten maar volgende week krijgen we hem op de kloten.Ik ben blij met de woorden van gait die zegt tenminste als het goed maar ook als het slecht is.Heb er wel vertrouwen in 👍🏻

    Gewoon wat gematigder reageren Messi. Velen van ons dachten (ook) dat het lek boven was na PSV....toch?

    Voor de rest sluit ik me bij de post van Socrates aan. ;

Nieuwe media