''Gezien hoe Dolberg mij uitkapte? Ligt nog een remspoor van vier meter...''

04 december 2017 om 07:07 | Bron: TC Tubantia ''Gezien hoe Dolberg mij uitkapte? Ligt nog een remspoor van vier meter...''

Diep in blessuretijd gooide Jos Hooiveld zich met een laatste krachtinspanning voor een schot van Siem de Jong. Mede daardoor behaalde FC Twente in eigen huis een punt tegen Ajax: 3-3.

"Ik kon nog één keer doodgaan in deze wedstrijd", grapt Hooiveld na afloop van het duel met de Amsterdammers tegenover TC Tubantia. Of de 34-jarige routinier van FC Twente eigenlijk al niet meer op het veld had moeten staan na een harde tackle? "Ach, we moeten niet overdrijven. Het ziet er bij mij soms wat klungelig uit en dan lijkt het erger dan het is", vervolgt Hooiveld.

Tegen Ajax fungeerde hij tevens als breekijzer, om na de gelijkmaker weer plaats te nemen in het hart van defensie. Even makkelijk gaat het echter allemaal niet meer bij Hooiveld. "Heb je gezien hoe Dolberg mij in de eerste helft uitkapte? Ik draai niet altijd even makkelijk meer. Er is nu geloof ik nog een remspoor van vier meter op het veld te zien...", besluit hij met gevoel voor zelfspot.

Overzicht

Reacties (8)

  • Avatar
    remcoroelofs - 4 december 2017 om 07:49

    Geweldige speler!

  • Avatar
    NS04 - 4 december 2017 om 07:53

    Haha

  • Avatar
    Ik - 4 december 2017 om 08:33

    Ikzeg. Aan inzet mankeert er niets aan. Waren ze allemaal maar zo.wat een geweldige kerel.

  • Avatar
    Dreamingred - 4 december 2017 om 09:27
    remcoroelofs zegt:

    Geweldige speler!

    Geweldige kerel klopt! Maar geweldige speler???

  • Avatar
    Socrates - 4 december 2017 om 09:50
    Dreamingred zegt:

    Geweldige kerel klopt! Maar geweldige speler???

    Jos is prima voor in de kleedkamer....Jos heeft grappen en grollen en Jos is de knuffelbeer die de jongeren nodig hebben als ze er even doorheen zitten. Jos is de mentor voor de nieuwelingen die ze vertelt dat zwarte piet in "zijn tijd" toch echt nog niet racistisch was. Jos is een breekijzer voor in de 16 als we achterstaan. Jos is het blok beton die zich voor ballen gooit en ballen wegkopt in de eigen 16 als we een voorsprong moeten verdedigen. Jos is iemand die je na zijn actieve carriere er prima bij kunt hebben in de staf ( moeten er wel eerst 27 weg die overbodig zijn) Kortom....Jos is een prima vent maar één ding is Jos nou net niet.....een geweldige speler !

  • Avatar
    raaer - 4 december 2017 om 10:09

    Prima wedstrijd instelling en mentaliteit.

    Maar denk dat het toch beter is om Lam in het centrum de verdediging op te stellen.

    Dan heb je gewoon meer voetbal van achteruit.

  • Avatar
    FC JDanny - 4 december 2017 om 11:48

    Ik vind em juist de beste verdediger. Zou lam naast moeten. Thesker naar middenveld.

  • Avatar
    RaymondL - 4 december 2017 om 12:13

    Laten staan, team stond goed.

Nieuwe media