''Dat zag de scheids prima, want het was geen bewuste handsbal''

04 december 2017 om 11:43 | Bron: Trouw ''Dat zag de scheids prima, want het was geen bewuste handsbal''

Joël Veltman ontsnapte zaterdagavond tegen FC Twente aan een rode kaart en een strafschop tegen. De verdediger van Ajax maakte vlak voor rust hands in het strafschopgebied, maar scheidsrechter Dennis Higler liet doorspelen.

"Dat zag de scheids prima, want het was geen bewuste handsbal", reageert Veltman in gesprek met Trouw. "De bal kwam weliswaar op mijn arm, maar ik maakte geen beweging naar de bal."

Veltman sprak van een knotsgekke wedstrijd in Enschede, maar de manier hoe Ajax de goals weggaf baart hem zorgen. "We geven veel te makkelijk de goals weg, de meest simpele dingen gaan al fout. We misten de controle die we normaal wel hadden, het spel sprong alle kanten op. En dan nog hadden we deze wedstrijd moeten winnen. Het gat met PSV bedraagt nu al tien punten, dat is wel erg veel", aldus Veltman.

📢 Scrimmage-alert! 📢

Een bericht gedeeld door FOX Sports (@foxsportsnl) op 2 Dec 2017 om 10:34 PST

Overzicht

Reacties (10)

  • Avatar
    Danny - 4 december 2017 om 12:34

    Net zo gek

  • Avatar
    Tukkertje1970 - 4 december 2017 om 12:36

    Wat een lul als je in het doel staat en je armen wijdt houd los van je lichaam en je dus breed maakt dan is het 100% hands,typische ajax geen greintje zelfkritiek die gasten.

    En wat betreft dat ze hadden moeten winnen zonder de vrijeballen werd er weinig gecreëerd beetje meer zelf kritiek zou op zijn plaats zijn bij deze middelmatige voetballer!

  • Avatar
    twente199 - 4 december 2017 om 12:42

    @t1970
    hij houd zijn handen wel langs zijn lichaam, dus dat is wat anders dan armen wijd of naar de bal toe gaan. Ik vind het WEL hands, omdat hij de bal van grote afstand ziet komen en hij de bal toch bewust met zijn bovenarm blokt. Penalty en rood.

  • Avatar
    twentefanhenk - 4 december 2017 om 12:48

    Als het maar andersom was geweest,dan had Ajakkes wel een strafschop gekregen!

  • Avatar
    fctexpert - 4 december 2017 om 12:57
    Tukkertje1970 zegt:

    Wat een lul als je in het doel staat en je armen wijdt houd los van je lichaam en je dus breed maakt dan is het 100% hands,typische ajax geen greintje zelfkritiek die gasten.

    En wat betreft dat ze hadden moeten winnen zonder de vrijeballen werd er weinig gecreëerd beetje meer zelf kritiek zou op zijn plaats zijn bij deze middelmatige voetballer!

    Dit soort antwoorden is standaard mediatraining zelfkritiekloos gewauwel, dus mensen maak je er niet dik om, wij en heel nederland weet wel beter, als het thesker was geweest of hooiveld, met een identieke actie was het 1000% zeker een pingel en rood geweest, vieze tering kut knjb

  • Avatar
    Vlear - 4 december 2017 om 13:06

    Wat een onzin, bij het interview vertel je dat je je arm strak langs het lichaam houdt en moeilijk een arm eraf kan halen en twee zinnen later vertel je dat je je breed maakte. Hoe kun je je breed maken met je arm strak langs het lichaam. Veltman wees eens eerlijk, de wedstrijd was toch al afgelopen. Je hebt geluk gehad dat je geen rood hebt gekregen nu kun je nog meedoen tegen PSV.

  • Avatar
    rob huis - 4 december 2017 om 17:11

    Hier uit kun je merken dat Ajax hem kneep voor onze Fc anders neem je geen risico en laat je de bal er gewoon in vliegen,en risico op rood als jij je zelf zo goed dan vind had je hem alsnog van FC Twente gewonnen, Nee allemaal gelul van de westerlingen met een grote bek alleen wordt geen kampioen Psv werk er dit weekend mee af met FC Hilversum

  • Avatar
    Petros - 4 december 2017 om 17:50

    Ja hoor Veltman, je hebt gelijk....... heb je ooit een speler na de wedstrijd horen zeggen; zo ik had ff mazzel, ik maakte hands, moest een pingel en rood zijn maar de scheids zag het niet

  • Avatar
    NS04 - 4 december 2017 om 18:49
    Petros zegt:

    Ja hoor Veltman, je hebt gelijk....... heb je ooit een speler na de wedstrijd horen zeggen; zo ik had ff mazzel, ik maakte hands, moest een pingel en rood zijn maar de scheids zag het niet

    Ja

  • Avatar
    jackbalou - 4 december 2017 om 20:27

    jongens laat die veltman maar lullen, ik ben zelf scheidsrechter van de knvb maar als dit geen strafschop en rood is dan snap ik het niet meer.
    hij staat op de doellijn en gaat wel degelijk met de arm naar de bal toe door de armen van zijn lichaam af te houden. dus zuiver strafschop en rood.

Nieuwe media