''FC Twente moet deze maand minimaal zeven punten pakken''

04 december 2017 om 13:15 | Bron: TC Tubantia ''FC Twente moet deze maand minimaal zeven punten pakken''

FC Twente pakte zaterdagavond een punt tegen Ajax. In De Grolsch Veste voelde het gelijke spel als een overwinning, maar het gevoel werd zondag anders nadat Roda JC en NAC Breda wonnen.

"Op maandag heb ik dan wel het gevoel van: hé, FC Twente staat zeventiende", blikt Leon ten Voorde terug . "Maar aan de andere kant moet je ook durven te genieten van het moment. Zoveel valt er dit seizoen niet te genieten bij FC Twente. In het voetbal doen we dat veel te weinig. Het was een geweldige avond."

"Het voetbal was nog niet eens zo top, maar daar moet je doorheen kijken", vervolgt Ten Voorde. "Door het scoreverloop, bizarre wendingen, de kansen, het gevecht en de sfeer was het een topavond. Daar moet je even van genieten."

Komende zaterdag wacht er echter wel een hele belangrijke wedstrijd tegen ADO Den Haag. "De realiteit is dat er in de maand december heel wat wedstrijden op het programma staan. Dan moet je minimaal zeven punten pakken", aldus Ten Voorde op de website van TC Tubantia.

Overzicht

Reacties (20)

  • Avatar
    Martin0465 - 4 december 2017 om 14:23

    Tering hij is redelijk positief. Is hij ziek????

  • Avatar
    Socrates - 4 december 2017 om 14:25
    Martin0465 zegt:

    Tering hij is redelijk positief. Is hij ziek????

    Nee, hij is realistisch

  • Avatar
    Hengelo - 4 december 2017 om 14:25

    Sinds wanneer bepaalt ten Voorde hoeveel punten Twente MOET pakken in december????

  • Avatar
    twentefanhenk - 4 december 2017 om 14:32

    Ik zeg 10 punten + bekerwinst op Ajakkes!

  • Avatar
    ANS - 4 december 2017 om 14:32
    Hengelo zegt:

    Sinds wanneer bepaalt ten Voorde hoeveel punten Twente MOET pakken in december????

    Hij bepaalt toch niets Hengelo, hij schrijft het absoluut zeer realistisch en hij heeft nog gelijk ook.

  • Avatar
    Scorpio69 - 4 december 2017 om 14:37

    We gaan het zien, als je deze mentaliteit behoudt kun je elke wedstrijd punten pakken.

    Veel ruimte om punten te laten liggen hebben ze niet meer na al die verliespartijen.

  • Avatar
    biertje123 - 4 december 2017 om 14:45
    Hengelo zegt:

    Sinds wanneer bepaalt ten Voorde hoeveel punten Twente MOET pakken in december????

    Wat een dom gelul weer van een klein kind die denkt dat dingen altijd negatief zijn terwijl hij realistisch bedoelt.

  • Avatar
    PaRaDoX - 4 december 2017 om 14:46

    Goede realistische visie van Ten Voorde....zoals altijd eigenlijk.

    Ik verwacht minimaal 9 punten tot aan de winterstop.

  • Avatar
    biertje123 - 4 december 2017 om 14:47
    PaRaDoX zegt:

    Goede realistische visie van Ten Voorde....zoals altijd eigenlijk.

    Ik verwacht minimaal 9 punten tot aan de winterstop.

    Dat verwacht en hoop ik ook. We gaan het zien deze maand.

  • Avatar
    PaRaDoX - 4 december 2017 om 14:48
    Hengelo zegt:

    Sinds wanneer bepaalt ten Voorde hoeveel punten Twente MOET pakken in december????

    Sinds wanneer bepaal jij wat anderen....in dit geval Ten Voorde mag bepalen?

  • Avatar
    twente199 - 4 december 2017 om 14:59

    @hengelo
    hij heeft toch gelijk?
    Als je met 10 punten de winterstop ingaat dan degradeer je. Zeker met ado nac vitesse en excelsior kun je punten pakken.

  • Avatar
    Ket wiezel - 4 december 2017 om 15:25

    Ten Voorde kan best wel positief zijn, maar meestal worden zijn negatieve kanttekeningen hier geplaatst waar dan hele volksstammen commentaar op hebben. Kanttekeningen die in mijn ogen altijd zeer reëel zijn. Zaterdag was gewoon een geweldige opsteker en laten we hopen dat onder Verbeek de lijn nu wel doorgetrokken wordt. Onder Hake was het na één prima wedstrijd daarna weer kloten van de bok.

  • Avatar
    FrankFcTwente - 4 december 2017 om 16:14

    wat ik hoop: 12 punten (uiteraard)
    wat denk ik realistisch is:

    ado thuis: 3 punten
    nac uit: 1 a 3 punten
    vitesse thuis: 1 punt
    excelsior uit: 1 a 3 punten

    die 2 uitwedstrijden moet je eigenlijk een klapper maken en zien te winnen, maar uitwedstrijden en Twente....... laten we 1 van de 2 winnen en de ander gelijk spelen :)

    8 punten kom ik dan op...

  • Avatar
    Remco1981 - 4 december 2017 om 16:29

    Alles draait om het mentale bij Twente. In wedstrijden tegen Ajax, Psv en Feyenoord kunnen ze tot 100% gaan qua beleving en strijd. Spelen ze tegen Sparta, Willem II of Excelsior dan blijft daar nog niet 30% van over. Ik vind dat best kwalijk. Met die wetenschap vrees ik voor zaterdag, hopelijk heb ik ongelijk!!!

  • Avatar
    Citrofiel - 4 december 2017 om 16:29
    ANS zegt:

    Hij bepaalt toch niets Hengelo, hij schrijft het absoluut zeer realistisch en hij heeft nog gelijk ook.

    Als het daadwerkelijk 7 punten zouden worden, mogen we GJV en het team geluk wensen.... Ik vind het nogal positief, omdat de ups en downs voor de winterstop nog wel vaker zullen voorkomen.....

    Ans, over het entertainment gesproken.... de wedstrijden tegen PSV en Ajax kan FcT toch meenemen op het commerciële vlak?

  • Avatar
    FrankFcTwente - 4 december 2017 om 16:46
    Remco1981 zegt:

    Alles draait om het mentale bij Twente. In wedstrijden tegen Ajax, Psv en Feyenoord kunnen ze tot 100% gaan qua beleving en strijd. Spelen ze tegen Sparta, Willem II of Excelsior dan blijft daar nog niet 30% van over. Ik vind dat best kwalijk. Met die wetenschap vrees ik voor zaterdag, hopelijk heb ik ongelijk!!!

    zou het echt die instelling zijn? ik neem aan dat de spelers ook wel beseffen dat ze op plek 17 staan en dat het 5 voor 12 is toch? ik denk dat het te maken heeft met geen oplossing te weten tegen defensief ingestelde tegenstanders en ik hoop dat Verbeek dat wel weet

  • Avatar
    ANS - 4 december 2017 om 17:07
    Citrofiel zegt:

    Als het daadwerkelijk 7 punten zouden worden, mogen we GJV en het team geluk wensen.... Ik vind het nogal positief, omdat de ups en downs voor de winterstop nog wel vaker zullen voorkomen.....

    Ans, over het entertainment gesproken.... de wedstrijden tegen PSV en Ajax kan FcT toch meenemen op het commerciële vlak?

    Wat moet ik daar nu op antwoorden Citrofiel ?

  • Avatar
    twente199 - 4 december 2017 om 17:21

    @frankfctwente
    het heeft zeker met kwaliteiten te maken dat ze niet weten hoe ze defensieve ploegen moeten aanpakken. Echter is de ploeg zelden zo strijdvaardig alsdat ze tegen ajax waren. Vreten ze elke dag het gras op dan kunnen ze wedstrijden zoals zaterdag echt wel winnen. Gooi de ballen maar voor de pot, dit twente is met standaardsituaties erg sterk en dat helpt zeker.

  • Avatar
    Citrofiel - 4 december 2017 om 17:44
    ANS zegt:

    Wat moet ik daar nu op antwoorden Citrofiel ?

    Het was eigenlijk een retorische vraag.....

  • Avatar
    PaRaDoX - 4 december 2017 om 18:42
    Remco1981 zegt:

    Alles draait om het mentale bij Twente. In wedstrijden tegen Ajax, Psv en Feyenoord kunnen ze tot 100% gaan qua beleving en strijd. Spelen ze tegen Sparta, Willem II of Excelsior dan blijft daar nog niet 30% van over. Ik vind dat best kwalijk. Met die wetenschap vrees ik voor zaterdag, hopelijk heb ik ongelijk!!!

    FC Twente is niet bij machte om het spel te maken en is grotendeels afhankelijk van ploegen die het spel willen bepalen....

Nieuwe media