VIDEO | Swart haalt uit: ''Hij heet geen Hooiveld, hij heet Maaiveld''

04 december 2017 om 16:57 | Bron: AjaxPrimeur VIDEO | Swart haalt uit: ''Hij heet geen Hooiveld, hij heet Maaiveld''

Ajax verloor zaterdagavond opnieuw dure punten in de titelstrijd. De Amsterdammers kwamen bij FC Twente niet verder dan een 3-3 gelijkspel en zagen daardoor de achterstand op koploper PSV oplopen tot tien punten. Dit tot frustratie van Ajax-icoon Sjaak Swart.

"Het is heel dom natuurlijk", zegt Swart tegenover AjaxPrimeur. "Zeker als je dat al diverse wedstrijden hebt meegemaakt. Je begon heel slecht en ze kregen al snel twee kansen, en je kan ook met 1-0 of 2-0 achter staan. Dan kom je met 0-2 voor en moet zo'n wedstrijd gespeeld zijn."

"Het is ongelofelijk dat je dit weer zo uit handen geeft", vervolgt Swart. "Maar je had bij die tegenstander Hooiveld. Die heet geen Hooiveld, die heet Maaiveld. Hij 'heb' iedereen onderuit gemaaid die er is, maakt drie zware overtredingen en krijgt maar één gele kaart. Die had eraf gemoeten, dan maken ze nooit die winnende goal."

Swart is nog niet klaar met zijn tirade. "Als je die Hooiveld zag, dat is toch een schande? Die 'heb' alles geraakt, wat er te raken is. Echt! En er wordt niets tegen gedaan. Er zijn regels, je moet de bal spelen. En niet alleen de man. Die Hooiveld maakt een tackle bij de cornervlag... Dat is toch geel, man. Dat ziet een blinde!", besluit hij.

Overzicht

Reacties (29)

  • Avatar
    biertje123 - 4 december 2017 om 17:00

    Dementie is wel erg ver bij hem. Ik maak me daar erg druk om.

  • Avatar
    rob huis - 4 december 2017 om 17:01

    Sjakie Seniel noemen ze hem toch?

  • Avatar
    Twente fc - 4 december 2017 om 17:08

    Hij zag alles swart.

  • Avatar
    jkbellie - 4 december 2017 om 17:15

    En een handsbal is geen rood??????

  • Avatar
    Russel - 4 december 2017 om 17:19

    Sjaaaaakie! Oale gek! Hahaha

  • Avatar
    Socrates - 4 december 2017 om 17:30

    Aldus de grootste mopperaar van de eredivisie. Alles en iedereen is tegen Ajax : de tegenstander, de scheidsrechter, de presentator, de commentator, het publiek, de lijnen zijn niet rechtgetrokken , het gras niet op de juiste hoogte gemaaid, de kleedkamer niet schoon, de douches niet warm genoeg, de busreis te ver. Nou Sjaak....je hebt je wekelijkse aandacht weer gehad. Nu hup....terug achter je geraniums.

  • Avatar
    raaer - 4 december 2017 om 17:32

    Daar is ie weer.

    Sjakie Swartkijker.

  • Avatar
    Jennifer - 4 december 2017 om 17:32

    Whahaha, geweldige reactie van seniele sjakie, net als je denkt dat hij zich voor heel Nederland niet meer af kan gaan dan hij al gedaan heeft komt hij hiermee.



    Wat maakt hij zichzelf hier weer een keer belachelijk mee zeg

  • Avatar
    Petros - 4 december 2017 om 17:36

    Lekker Sjakie, heel Nederland ligt weer in een deuk. Misschien moet je al je stukkies bij elkaar zoeken en er een boek van maken. Wordt vast een bestseller in de categorie β€œhumor”

  • Avatar
    Degeweldenaar - 4 december 2017 om 17:54

    Hahahahahaha daar gaan we weer πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ pis me in de broek van het lachen zat al te wachten op die ouwe Ajax NAR!!!!

  • Avatar
    Bart77 - 4 december 2017 om 18:10

    Dit begint zielig te worden. Ajax moet dit ook niet meer willen. Kerel slaat helemaal door, doet me denken aan calimero gedrag.

  • Avatar
    Tukkertje1970 - 4 december 2017 om 18:13

    En wat staat er op hands waarbij je een doelpunt voorkomt sjaak? of zag je dat ff over het hoofd?

    En wat betregt de tackels die horen in het voetbal en dat de Nederlandse top daar niet mee om kan gaan is de reden dat we in europa niets meer betekenen!

    Je zag het ook bij ajax iedere bal die ze kwijt raken vechten ze niet terug,maar kijken naar de scheidrechter of hij niet zal fluiten?

  • Avatar
    Enschede7 - 4 december 2017 om 18:17

    Ach die ajacieden, laat ze toch, bah, die zullen nooit veranderen, en de media waar onze belastingcenten heen gaan ook niet. Enige dat hooiveld fout deed was dat ie niet wat hoger had gemikt

  • Avatar
    wolkje - 4 december 2017 om 18:18

    Disn kloot sjaak zwart had a tusn 6 plaakn mot liggn

  • Avatar
    NS04 - 4 december 2017 om 18:18

    Sander Fisher??? Ik wist niet dat we die hadden

  • Avatar
    Broekies - 4 december 2017 om 18:29

    Hij heet niet Swart, hij heet Verward.



    On topic: Hooiveld lag al en ging zo langzaam dat Kluivert hem had kunnen ontwijken, als hij wou. Rood was echt teveel geweest.

  • Avatar
    Jeff. - 4 december 2017 om 18:48

    πŸ’‰ βš°οΈπŸ™‹πŸΌβ€β™‚οΈ

  • Avatar
    Jeroen - 4 december 2017 om 18:49

    Hah, je kon erop wachten :) Heerlijk.

  • Avatar
    Ik - 4 december 2017 om 19:01

    Ikzeg. Een ding kan ie ,en dat is lullen. Niet meer en niet minder.

  • Avatar
    Derest - 4 december 2017 om 19:23

    Sjakie van Willem Wilmink is beter..whaha

Nieuwe media