Financiële klapper lonkt voor FC Twente: ''32 miljoen een zeer goede prijs''

06 december 2017 om 11:22 | Bron: Sport-Express Financiële klapper lonkt voor FC Twente: ''32 miljoen een zeer goede prijs''

Quincy Promes gaat vanavond met Spartak Moskou op bezoek bij Liverpool. Bij een overwinning in Engeland plaatst Spartak zich voor de knock-outfase van de Champions League. Voor Promes is het sowieso een bijzondere wedstrijd. De oud-speler van FC Twente wordt al lange tijd begeerd door Liverpool.

Volgens voormalig Arsenal-scout Pavel Kucherov, die inmiddels bij Everton werkt, is het echter niet waarschijnlijk dat Liverpool snel gaat handelen. "Voor Liverpool is er geen haast, want er is verder weinig interesse van de grote Europese clubs", stelt Kucherov in gesprek met Sport-Express. "En er is ook een ander punt. Veel zal afhangen van de eventuele verkoop van Coutinho."

Een bedrag van 32 miljoen euro gaat rond voor Promes. "Hij heeft goede kansen gehad om zich te laten zien, in de Champions League en in het Nederlands elftal. Fatsoenlijke wedstrijden wisselt hij af met onopvallende wedstrijden. Om een topvoetballer te zijn moet je stabiliteit tonen. 32 miljoen euro zou daarom zeker een zeer goede prijs zijn voor Spartak. Een hoop geld voor een Russische club", aldus Kucherov.

FC Twente zou flink profiteren bij een transfer van Promes. De Tukkers verkochten Promes in 2011 voor 11,5 miljoen euro aan Spartak en krijgen bij een eventuele doorverkoop vijf procent van de meeropbrengst. Bij 32 miljoen euro zou het dan gaan om een bedrag van ruim 1 miljoen euro.

Overzicht

Reacties (15)

  • Avatar
    Rik-FCT - 6 december 2017 om 12:21

    5%? Ik dacht dat het meer was.. Maakt ook niet uit, die gozer gaat toch nooit weg, en als hij gaat dan is hij waarschijnlijk minder waard. Zoals gezegd; weinig interesse.

  • Avatar
    raaer - 6 december 2017 om 12:25

    Geloof er niet zo veel van.

  • Avatar
    Counter - 6 december 2017 om 12:35

    Heb t artikel gelezen en dit is de hoop die een scout uitspreekt. Liverpool zegt er niets over. Valse hoop dus

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 6 december 2017 om 12:44

    Interesse is er wel denk ik en bij Liverpool zit Wijnaldum die hem kan overtuigen om naar Engeland te komen denk dat er wel meer Premier League clubs interesse hebben

  • Avatar
    heldern - 6 december 2017 om 12:52

    En tja zou verkocht worden. Kunnen wij dat geld toch niet gebruiken om nieuwe speler voor te halen. @ geld afslaan aan geldschieters. Wat natuurlijk ook moet gebeuren

  • Avatar
    Twente1 - 6 december 2017 om 12:52
    Rik-FCT zegt:

    5%? Ik dacht dat het meer was.. Maakt ook niet uit, die gozer gaat toch nooit weg, en als hij gaat dan is hij waarschijnlijk minder waard. Zoals gezegd; weinig interesse.

    Heb het gevoel dat dit een gevalletje Tiote wordt.

  • Avatar
    Socrates - 6 december 2017 om 13:17
    heldern zegt:

    En tja zou verkocht worden. Kunnen wij dat geld toch niet gebruiken om nieuwe speler voor te halen. @ geld afslaan aan geldschieters. Wat natuurlijk ook moet gebeuren

    Waarom moeten we dat geld afstaan aan geldschieters ? Daar is toch een prima regeling mee !

  • Avatar
    heldern - 6 december 2017 om 14:24
    Socrates zegt:

    Waarom moeten we dat geld afstaan aan geldschieters ? Daar is toch een prima regeling mee !

    Nou die regeling heb ik nooit ergens gelezen. Ik weet alleen dat geldschieters en gemeente geld terug willen zien uit uit zulke inkomsten

  • Avatar
    Socrates - 6 december 2017 om 14:41
    heldern zegt:

    Nou die regeling heb ik nooit ergens gelezen. Ik weet alleen dat geldschieters en gemeente geld terug willen zien uit uit zulke inkomsten

    Twente heeft een aantal leningen uitstaan waaronder die aan de gemeente, aan Wessels en de NWB en die worden gewoon keurig (inclusief rente) terugbetaald. Alle beetjes extra is natuurlijk mooi meegenomen maar het is niet persé noodzakelijk. Wel zal er waarschijnlijk een gedeelte gebruikt worden om het negatieve eigen vermogen terug te dringen en de liquiditeit te vergroten maar er zal dunkt me zeker wat van die centen gebruikt gaan worden als er een daadwerkelijke versterking haalbaar mocht blijken. Alles daarbij in ogenschouw nemende dat Promes natuurlijk wel eerst verkocht moet worden voor dat megabedrag.

  • Avatar
    Ket wiezel - 6 december 2017 om 14:57

    Zegt een ex-scout van Arsenal, nu in dienst bij Everton over weer een andere club die waarschijnlijk helemaal geen interesse heeft. Mien God, wat een onzinverhaal toch weer.

  • Avatar
    BAM - 6 december 2017 om 15:18

    Elk miljoentje is er één.

  • Avatar
    Citrofiel - 6 december 2017 om 15:52
    Socrates zegt:

    Twente heeft een aantal leningen uitstaan waaronder die aan de gemeente, aan Wessels en de NWB en die worden gewoon keurig (inclusief rente) terugbetaald. Alle beetjes extra is natuurlijk mooi meegenomen maar het is niet persé noodzakelijk. Wel zal er waarschijnlijk een gedeelte gebruikt worden om het negatieve eigen vermogen terug te dringen en de liquiditeit te vergroten maar er zal dunkt me zeker wat van die centen gebruikt gaan worden als er een daadwerkelijke versterking haalbaar mocht blijken. Alles daarbij in ogenschouw nemende dat Promes natuurlijk wel eerst verkocht moet worden voor dat megabedrag.

    Elke cent is meegenomen..... om een deel te gebruiken om het negatieve vermogen te verkleinen, moet er eerst winst gemaakt worden..... dat is nog een hele uitdaging.... En eerst moet Promes inderdaad nog verkocht worden....

  • Avatar
    heldern - 6 december 2017 om 19:40
    Socrates zegt:

    Twente heeft een aantal leningen uitstaan waaronder die aan de gemeente, aan Wessels en de NWB en die worden gewoon keurig (inclusief rente) terugbetaald. Alle beetjes extra is natuurlijk mooi meegenomen maar het is niet persé noodzakelijk. Wel zal er waarschijnlijk een gedeelte gebruikt worden om het negatieve eigen vermogen terug te dringen en de liquiditeit te vergroten maar er zal dunkt me zeker wat van die centen gebruikt gaan worden als er een daadwerkelijke versterking haalbaar mocht blijken. Alles daarbij in ogenschouw nemende dat Promes natuurlijk wel eerst verkocht moet worden voor dat megabedrag.

    Oke bedankt voor je verhaal.heb ik het eerder dus niet helemaal goed gelezen. Mijn excuus

  • Avatar
    FC Twente 1965 - 6 december 2017 om 21:09

    Hoop dat Corona en Tadic ook nog gaan deze winter en hebben we nog meer spelers waar we iets van krijgen?

  • Avatar
    Horsepower - 6 december 2017 om 23:31

    Afkoopsom hake..

Nieuwe media