''Ik ben al een paar keer gevraagd door FC Twente, het blijft mijn club''

06 december 2017 om 18:12 | Bron: VICE Sports ''Ik ben al een paar keer gevraagd door FC Twente, het blijft mijn club''

Collins John was in de jeugdopleiding van FC Twente een supertalent. Na nog geen twee seizoenen in de hoofdmacht, vertrok John naar Fulham. Later speelde de aanvaller voor diverse clubs over de gehele wereld, maar de inmiddels 32-jarige John is gestopt.

John is nu jeugdtrainer van Buitenboys onder 17 in Almere. "Ik had altijd al de droom om jeugdtrainer te worden", zegt John tegenover VICE Sports. "Na alles wat ik heb meegemaakt, wil ik die jongens een boodschap meegeven. Verder besteed ik veel tijd aan mijn dochtertje van bijna vier jaar. Ik kan elke dag bij haar zijn. Tot januari, want dan gaat ze naar de basisschool en dan is het over. Ik geniet echt van het leven."

Een terugkeer naar Enschede behoort ook tot de mogelijkheden. "Ik ben al een paar keer gevraagd door FC Twente om iets voor de jeugdopleiding te betekenen, maar ik zit nog goed hier", geeft John aan. "Ik ben net 32, moet nog veel leren en heb alle tijd. Misschien kijk ik er over een paar jaar anders tegenaan. Twente blijft mijn club. Ik was een paar weken geleden nog op het trainingscomplex bij het Fanny Blankers-Koen Stadion. Ik keek naar de velden. Ik heb daar zoveel goals gemaakt, jongen."

Overzicht

Reacties (10)

  • Avatar
    PaRaDoX - 6 december 2017 om 19:46

    Een typische gloryhunter die veel te vroeg voor de euroos koos.....jammer.

  • Avatar
    tukkerJP - 6 december 2017 om 20:10
    PaRaDoX zegt:

    Een typische gloryhunter die veel te vroeg voor de euroos koos.....jammer.

    Mee eens. Koos toen niet voor Twente dus mag van mij wegblijven.

  • Avatar
    Socrates - 6 december 2017 om 20:20
    PaRaDoX zegt:

    Een typische gloryhunter die veel te vroeg voor de euroos koos.....jammer.

    Het topic over Youri Mulder ook gelezen TC ? Daarin vertelt Collins dat het destijds toch echt anders is gegaan.

  • Avatar
    PaRaDoX - 6 december 2017 om 20:26
    Socrates zegt:

    Het topic over Youri Mulder ook gelezen TC ? Daarin vertelt Collins dat het destijds toch echt anders is gegaan.

    Yep...gelezen Socrates en dat wist ik ook want hetzelfde geldt inzake Promes evenals Ola John.

    Edoch had Collins na zijn mislukte Everton avontuur terug kunnen keren naar FC Twente voor een "normaal" salaris. Dat wilde Collins echter niet nadat hij aan de "Everton inkomsten" gewend was geraakt.

    Vaak...heel vaak is Collins gevraagd destijds, maar hij verkoos het "nomaden bestaan" boven de club die hem ooit opgeleid heeft. Zoiets doe je maar om1 reden. ;)

  • Avatar
    Socrates - 6 december 2017 om 20:36
    PaRaDoX zegt:

    Yep...gelezen Socrates en dat wist ik ook want hetzelfde geldt inzake Promes evenals Ola John.

    Edoch had Collins na zijn mislukte Everton avontuur terug kunnen keren naar FC Twente voor een "normaal" salaris. Dat wilde Collins echter niet nadat hij aan de "Everton inkomsten" gewend was geraakt.

    Vaak...heel vaak is Collins gevraagd destijds, maar hij verkoos het "nomaden bestaan" boven de club die hem ooit opgeleid heeft. Zoiets doe je maar om1 reden. ;)

    Tja, het is nou eenmaal een stuk leuker om van "minder" naar "meer" te gaan dan andersom ;)

  • Avatar
    PaRaDoX - 6 december 2017 om 20:37
    Socrates zegt:

    Tja, het is nou eenmaal een stuk leuker om van "minder" naar "meer" te gaan dan andersom ;)

    Dat is zeker waar kerel. :)

  • Avatar
    Diekmenneke - 6 december 2017 om 20:40
    PaRaDoX zegt:

    Yep...gelezen Socrates en dat wist ik ook want hetzelfde geldt inzake Promes evenals Ola John.

    Edoch had Collins na zijn mislukte Everton avontuur terug kunnen keren naar FC Twente voor een "normaal" salaris. Dat wilde Collins echter niet nadat hij aan de "Everton inkomsten" gewend was geraakt.

    Vaak...heel vaak is Collins gevraagd destijds, maar hij verkoos het "nomaden bestaan" boven de club die hem ooit opgeleid heeft. Zoiets doe je maar om1 reden. ;)

    Neem aan dat je Fulham bedoeld?

  • Avatar
    Socrates - 6 december 2017 om 20:54
    PaRaDoX zegt:

    Dat is zeker waar kerel. :)

    Als we het tenminste over geld hebben hè ;) Kan ook wel dingen bedenken waarbij het andersom leuker is ;))

  • Avatar
    PaRaDoX - 7 december 2017 om 04:55
    Diekmenneke zegt:

    Neem aan dat je Fulham bedoeld?

    Excusa.....je hebt gelijk.

  • Avatar
    Henry1949 - 7 december 2017 om 11:14

    Ik kan me nog vaag herinneren dat de toemalige zaakwaarnemer van Collins, Romeo Zondervan, ook alleen maar dollartekens in zijn ogen had staan.

Nieuwe media