Hake wil weer aan de slag: ''Voorkeur als eindverantwoordelijke''

07 december 2017 om 07:07 | Bron: Podje Voetbal Hake wil weer aan de slag: ''Voorkeur als eindverantwoordelijke''

René Hake werd bijna een maand geleden ontslagen bij FC Twente. Hij is inmiddels alweer aan het kijken naar een nieuwe baan in de voetballerij. En het hoeft niet per sé een als hoofdtrainer te zijn. 

''Mijn ambitie is om zo snel mogelijk weer als trainer aan de slag te gaan'', vertelt Hake bij Podje Voetbal.  ''Ik heb wel de voorkeur om als eindverantwoordelijke voor een groep te staan. Nederland is de eerste optie, maar het buitenland is voor mij ook zeker wel een optie.'' Met een andere functie zou hij ook kunnen leven. ''Dat ligt wel aan de omstandigheden en de club. Ik heb niet iets wat ik meteen zou afwijzen. Ik ben wel vrij open. Dat komt vooral doordat ik al veel verschillende functies heb gehad. 

Hake weet wat hij moet doen in zijn 'werkloze' periode. ''Het is zaak om op de hoogte te blijven van wat er in de voetballerij gebeurd. Dat kan door veel wedstrijden te kijken, contact te houden met collega's en bezoekjes te brengen aan clubs in binnen- en buitenland. Ik ga zeker nog een keer naar Manchester City.''

Overzicht

Reacties (36)

  • Avatar
    FrankFcTwente - 7 december 2017 om 08:17

    tja ben er bang voor Rene! denk dat PEC ofzo als van het Schip vertrekt (een club die je kent) je wel weer aan boord zou nemen maar voor de rest denk ik dat je te weinig indruk gemaakt hebt maar het is je gegund en we gaan het meemaken.

  • Avatar
    BAM - 7 december 2017 om 08:21

    Nog nooit gezien in de krant:

    Gezocht: Aardappel.

  • Avatar
    Citrofiel - 7 december 2017 om 08:25
    BAM zegt:

    Nog nooit gezien in de krant:

    Gezocht: Aardappel.

    Zeer "zinvolle en goed onderbouwde" reactie.

  • Avatar
    BAM - 7 december 2017 om 08:58
    Citrofiel zegt:

    Zeer "zinvolle en goed onderbouwde" reactie.

    Is voor mensen met een IQ van 100 of hoger vrind. Maak je niet druk.

  • Avatar
    adeltje - 7 december 2017 om 09:23
    BAM zegt:

    Is voor mensen met een IQ van 100 of hoger vrind. Maak je niet druk.

    Dan nog heeft Citrofiel gelijk!



    Mijn IQ is ruim boven de 100, maar ik vat hem echt niet!!!!

  • Avatar
    Prince P - 7 december 2017 om 09:34
    BAM zegt:

    Nog nooit gezien in de krant:

    Gezocht: Aardappel.

    Kansloze reactie. Kearl is op klootn moment wel hoofdtrainer gemaakt bie ons cluppie. Hij deed het wel. Betje RESPECT aj dat woord überhaupt kent is op sien plaats.

  • Avatar
    De stip - 7 december 2017 om 10:02
    BAM zegt:

    Nog nooit gezien in de krant:

    Gezocht: Aardappel.

    Ik begrijp dat jij actief op zoek bent naar die functie?

  • Avatar
    BAM - 7 december 2017 om 10:09
    Prince P zegt:

    Kansloze reactie. Kearl is op klootn moment wel hoofdtrainer gemaakt bie ons cluppie. Hij deed het wel. Betje RESPECT aj dat woord überhaupt kent is op sien plaats.

    Zowel Schreuder als Hake, en de hele rits assistenten, hebben FCT kapot gemaakt. Het topsport klimaat vernietigd. Kijk eens naar wat het tweede produceert de laatste jaren, zachtgekookte eitjes! Ze hebben de uitstraling van aardappelen, zijn charismatisch als aardappelen en hebben de dynamiek van aardappelen. De laatste goede en waardige trainer was Preudomme. McClaren terug halen was een geweldige fout. Co was op vakantie, tellen we niet mee. Schreuder en Hake zijn eeuwige assistenten, al dan niet uit nood geboren. Daar kunnen deze heren niets aan doen, en ik kan het René niet kwalijk nemen dat hij zijn kans gepakt heeft. Vanaf Januari was het huilen met de pet op, zijn lamme excuses voor waarom het team niet functioneerde en niet vooruit te branden was in de tweede seizoenshelft (vorig seizoen) was een voorbode voor het catastrofale begin van dit seizoen. Niet in staat zijn professionals te motiveren, omdat niemand onder de indruk raakt van een aardappel met hánden in de tuk, die op TV als boer harmsen zo gelaten en ongeemotioneerd zware verliezen staat te nuanceren. Ja moar....... Dit seizoen. Het begon met de onwerkelijke voorbereiding. Met een geheel nieuw team 90 minuten lang verdedigen tegen veel te zware tegensstanders. Dom. Dit heeft alles te maken met het zijn van een aardappel. Zoutloos, smaaklooos, kleurloos, visieloos.


    Edit. Alleen het gedoe met het veld spreekt al boekdelen. Hake was daar gewoon op doorgegaan, hoeveel blessures had ons dit potentieel gekost? Vuckic heeft plots een peesblessure, dat zou zomaar aan de conditie van het veld gerelateerd kunnen zijn want peesblessures ontstaan door overbelasting of verkeerde trainingstechnieken! Avest was geblesseerd, Holla geblesseerd - twee spelers die doorgaans niet blessuregevoellig zijn. Als dit aan het veld zou liggen.... dan mag je Hake bedanken voor de degradatie.

  • Avatar
    Pepps - 7 december 2017 om 10:22
    De stip zegt:

    Ik begrijp dat jij actief op zoek bent naar die functie?

    Nee tuffel is te hoog gegrepen voor BAM.

  • Avatar
    BAM - 7 december 2017 om 10:36
    De stip zegt:

    Ik begrijp dat jij actief op zoek bent naar die functie?

    Pieperschiller. Mooie baan. Krijg je karakter van.

  • Avatar
    Citrofiel - 7 december 2017 om 10:46
    BAM zegt:

    Is voor mensen met een IQ van 100 of hoger vrind. Maak je niet druk.

    Ook deze reactie is weer "prima onderbouwd". Weer een bevestiging van jouw kwaliteiten....

  • Avatar
    Citrofiel - 7 december 2017 om 10:47
    BAM zegt:

    Zowel Schreuder als Hake, en de hele rits assistenten, hebben FCT kapot gemaakt. Het topsport klimaat vernietigd. Kijk eens naar wat het tweede produceert de laatste jaren, zachtgekookte eitjes! Ze hebben de uitstraling van aardappelen, zijn charismatisch als aardappelen en hebben de dynamiek van aardappelen. De laatste goede en waardige trainer was Preudomme. McClaren terug halen was een geweldige fout. Co was op vakantie, tellen we niet mee. Schreuder en Hake zijn eeuwige assistenten, al dan niet uit nood geboren. Daar kunnen deze heren niets aan doen, en ik kan het René niet kwalijk nemen dat hij zijn kans gepakt heeft. Vanaf Januari was het huilen met de pet op, zijn lamme excuses voor waarom het team niet functioneerde en niet vooruit te branden was in de tweede seizoenshelft (vorig seizoen) was een voorbode voor het catastrofale begin van dit seizoen. Niet in staat zijn professionals te motiveren, omdat niemand onder de indruk raakt van een aardappel met hánden in de tuk, die op TV als boer harmsen zo gelaten en ongeemotioneerd zware verliezen staat te nuanceren. Ja moar....... Dit seizoen. Het begon met de onwerkelijke voorbereiding. Met een geheel nieuw team 90 minuten lang verdedigen tegen veel te zware tegensstanders. Dom. Dit heeft alles te maken met het zijn van een aardappel. Zoutloos, smaaklooos, kleurloos, visieloos.


    Edit. Alleen het gedoe met het veld spreekt al boekdelen. Hake was daar gewoon op doorgegaan, hoeveel blessures had ons dit potentieel gekost? Vuckic heeft plots een peesblessure, dat zou zomaar aan de conditie van het veld gerelateerd kunnen zijn want peesblessures ontstaan door overbelasting of verkeerde trainingstechnieken! Avest was geblesseerd, Holla geblesseerd - twee spelers die doorgaans niet blessuregevoellig zijn. Als dit aan het veld zou liggen.... dan mag je Hake bedanken voor de degradatie.

    Je vergeet nog meer mensen te bedanken....

  • Avatar
    BAM - 7 december 2017 om 10:49
    Citrofiel zegt:

    Je vergeet nog meer mensen te bedanken....

    De hele RVC en degene die zo verstandig was om niemendal -in-de-voetbalwereld Velderman naast Jan te zetten omdat voetbalkennis minder belangrijk was dan op de centen letten? Gelukkig is dit nu deels gecorrigeerd. Het is altijd frappant hoe Jan van alles op de flikker krijgt maar niemand ooit stelt dat de FINANCIEEL DIRECTEUR, statutair, zijn eigen handtekening waarschijnlijk onder zijn eigen bonuscheque zet..........

  • Avatar
    Socrates - 7 december 2017 om 11:21
    BAM zegt:

    Pieperschiller. Mooie baan. Krijg je karakter van.

    Dat is waar.....kijk maar naar Louis van Gaal ;)

    On ; De meeste clubs die een nieuwe trainer zoeken doen dat omdat het team slecht presteert. Ze hebben dus iemand nodig die er weer peper in krijgt, de spelers moriveert....op de juiste plek zet en nieuwe tactische accenten aanlegt. Hake acht ik daar niet echt geschikt voor. Rene lijkt me inderdaad een typisch goede assistent die na een aantal jaren meelopen aan de hand van een ervaren trainer maar weer eens voorzichtig moet beginnen om zelf voor een groep te gaan staan.

  • Avatar
    Citrofiel - 7 december 2017 om 11:25
    BAM zegt:

    De hele RVC en degene die zo verstandig was om niemendal -in-de-voetbalwereld Velderman naast Jan te zetten omdat voetbalkennis minder belangrijk was dan op de centen letten? Gelukkig is dit nu deels gecorrigeerd. Het is altijd frappant hoe Jan van alles op de flikker krijgt maar niemand ooit stelt dat de FINANCIEEL DIRECTEUR, statutair, zijn eigen handtekening waarschijnlijk onder zijn eigen bonuscheque zet..........

    Goed gemotiveerde reactie van jou. Begrijp ik het goed dat enkel en alleen de financiële directeur verantwoordelijk is voor het bedrijfsresultaat en niet de TD, CD? Je bent trouwens nog mensen vergeten..

  • Avatar
    BAM - 7 december 2017 om 11:34
    Citrofiel zegt:

    Goed gemotiveerde reactie van jou. Begrijp ik het goed dat enkel en alleen de financiële directeur verantwoordelijk is voor het bedrijfsresultaat en niet de TD, CD? Je bent trouwens nog mensen vergeten..

    We zijn niet allemaal zo simpel als jij bent. Jij bent van de 1+1 = Jan garde. Het regent, Jan. De vrouw is weer zwanger, Jan. Aaltjes in het gazon, Jan. 90 Miljoen schuld, Jan. Blessure speler, Jan. Niets maar dan ook niets kunt jij uitpersen zonder daar Jan negatief bij te betrekken. Veelal op basis van aannames en hersenspinsels. NOOIT op basis van feiten, nooit met feitelijke onderbouwing of bronvermelding. Een mening is niet erg, maar die moet je niet als feiten verkopen. Daar heb jij simpelweg een handje van. Dat is jammer.

    Dat Jan het aan ervaring ontbreekt weten we allemaal, en hoeven we niet dag in dag uit te herhalen, en bij het minste geringste weer aanhalen.

  • Avatar
    Citrofiel - 7 december 2017 om 13:15
    BAM zegt:

    We zijn niet allemaal zo simpel als jij bent. Jij bent van de 1+1 = Jan garde. Het regent, Jan. De vrouw is weer zwanger, Jan. Aaltjes in het gazon, Jan. 90 Miljoen schuld, Jan. Blessure speler, Jan. Niets maar dan ook niets kunt jij uitpersen zonder daar Jan negatief bij te betrekken. Veelal op basis van aannames en hersenspinsels. NOOIT op basis van feiten, nooit met feitelijke onderbouwing of bronvermelding. Een mening is niet erg, maar die moet je niet als feiten verkopen. Daar heb jij simpelweg een handje van. Dat is jammer.

    Dat Jan het aan ervaring ontbreekt weten we allemaal, en hoeven we niet dag in dag uit te herhalen, en bij het minste geringste weer aanhalen.

    Blijkbaar ben je Janfan.... Ik heb alleen maar aangegeven dat de FD niet alleen verantwoordelijk is voor het bedrijfsresultaat en dat je mensen vergeten bent. Dat je daar direct conclusies aan verbindt, zegt iets.....

  • Avatar
    BAM - 7 december 2017 om 13:32
    Citrofiel zegt:

    Blijkbaar ben je Janfan.... Ik heb alleen maar aangegeven dat de FD niet alleen verantwoordelijk is voor het bedrijfsresultaat en dat je mensen vergeten bent. Dat je daar direct conclusies aan verbindt, zegt iets.....

    Ik ben Jan dankbaar, en ben van mening dat hij iets meer krediet verdient dan jij en een paar anderen hem hier toedichten. Voornamelijk het raaskallen zonder inhoudelijke kennis, het vanuit de onderbuik conclussies trekken omdat het zo simpel is om die ene Meneer in de spotlight aan het kruis te nagelen................... daar ageer ik tegen.


    Als het gaat om Hake. Ontopic. Is hetzelfde principe gewoon van toepassing. Mensen vinden hem een sympathieke knul, een vriendelijke aardappel, en vergeten dat de voetballerij een bikkelharde wereld is waar iedereen aan elkaars poten zaagt. Als je dan de slechtste reeks OOIT neerzet, en je bent dan nog steeds verontwaardigd dat je eruit geschopt bent, dan heb je niet helemaal in de gaten hoe de BVO-vork in de steel zit.

    Ik wens hem het beste.

  • Avatar
    Citrofiel - 7 december 2017 om 13:37
    BAM zegt:

    Ik ben Jan dankbaar, en ben van mening dat hij iets meer krediet verdient dan jij en een paar anderen hem hier toedichten. Voornamelijk het raaskallen zonder inhoudelijke kennis, het vanuit de onderbuik conclussies trekken omdat het zo simpel is om die ene Meneer in de spotlight aan het kruis te nagelen................... daar ageer ik tegen.


    Als het gaat om Hake. Ontopic. Is hetzelfde principe gewoon van toepassing. Mensen vinden hem een sympathieke knul, een vriendelijke aardappel, en vergeten dat de voetballerij een bikkelharde wereld is waar iedereen aan elkaars poten zaagt. Als je dan de slechtste reeks OOIT neerzet, en je bent dan nog steeds verontwaardigd dat je eruit geschopt bent, dan heb je niet helemaal in de gaten hoe de BVO-vork in de steel zit.

    Ik wens hem het beste.

    Vooringenomenheid is jou niet vreemd, dat weten we..... Een Feit: Wil je aub bevestigen dat het hervatten van zijn werkzaamheden als analyst bij de TV, het geven van een goed voorbeeld is? Omdat hij er de tijd voor heeft?

  • Avatar
    BAM - 7 december 2017 om 13:54
    Citrofiel zegt:

    Vooringenomenheid is jou niet vreemd, dat weten we..... Een Feit: Wil je aub bevestigen dat het hervatten van zijn werkzaamheden als analyst bij de TV, het geven van een goed voorbeeld is? Omdat hij er de tijd voor heeft?