JOHN VAN FC TWENTE NAAR BENFICA

Geschreven door Niek op 24 mei 2012 om 12:30 | Bron: De Telegraaf en RTV Oost JOHN VAN FC TWENTE NAAR BENFICA

Ola John verkast definitief naar Benfica. De flankspeler van FC Twente kan een contract voor 4 of 5 seizoenen tekenen in Portugal en wordt mogelijk vandaag nog medisch gekeurd.

De Tukkers ontvangen circa negen miljoen euro voor John, terwijl het bedrag door bonussen nog op kan lopen tot twaalf miljoen euro. Woensdagavond laat kwamen beide partijen alsnog tot een akkoord, hoewel Twente eerder aangaf minimaal vijftien miljoen euro te willen incasseren.

John was bij Twente de revelatie van de eerste seizoenshelft, maar zakte na de winterstop steeds verder weg. Toch kwam hij in zijn eerste volledige seizoen tot negen treffers en vijftien assists in 46 wedstrijden.

Update: Ola John heeft ook persoonlijk een akkoord bereikt met Benfica. De vleugelaanvaller tekent een vijfjarig contract bij de Portugese topclub. Naast de transfersom van negen miljoen euro, die door bonussen op kan lopen tot twaalf miljoen, ontvangt FC Twente een percentage van het transferbedrag als John wordt doorverkocht. FC Twente wil de overgang nog niet bevestigen.

Foto: VI-Images/Orange Pictures

Reacties (79)

  • Avatar
    joopfct - 24 mei 2012 om 08:13

    Succes bij Benfica jongen!

  • Avatar
    muur31 - 24 mei 2012 om 08:17

    Hij gaat echt te vroeg, en negen miljoen tja weet niet!!!! (het kan dan nog wat oplopen maar die zekerheid heb je niet)

  • Avatar
    thijsfct17 - 24 mei 2012 om 08:19

    hij moet het zelf maar weten. ik gun het hem maar denk dat hij nog een jaar moest blijven.
    suc6 ola! bedankt voor wat je voor ons hebt betekend

  • Avatar
    jobbjeee21 - 24 mei 2012 om 08:23

    veeel te vroeg weg gegaan

  • Avatar
    vak310 - 24 mei 2012 om 08:26

    Blijkbaar net zo dom als zijn broer...
    NU voor het EK Narsingh binnenhalen !

  • Avatar
    erwin - 24 mei 2012 om 08:34

    NARSINGH HALEN JOOP,HEERENVEEN VRAAGT MAAR 5 MILJOEN,KOOPJE VOOR NARSINGH

  • Avatar
    thijsfct17 - 24 mei 2012 om 08:39

    NARSING HALEN JA!!!!

  • Avatar
    twentefanhenk - 24 mei 2012 om 08:48

    Ola succes daar in Portugal ,en bedankt voor je vaak mooie spel hier.En ik denk dat het wel meer is dan negen(9) miljoen,want hoe komen ze bij dat bedrag,terwijl Aldo en Joop nooit over bedragen praten,dus reken er maar op dat ze een klapper gemaakt hebben in Enschede.

  • Avatar
    janfctfan - 24 mei 2012 om 08:49

    Dus toch!!!!!!!
    Jammer en ik denk dom, maar ik wens hem alle succes bij de Portugese club en Narsingh zou een hele goede vervanger zijn.

  • Avatar
    Matthijs - 24 mei 2012 om 08:52

    Ik denk dat we steeds minder van hem gaan horen, net zoals met Elia, ging ook te vroeg weg. Nu zit hij niet meer bij het Nederlands elftal. Speelt nauwelijks bij Juventus. En nu ook John vroeg weg.

    Narshing halen dan. Ze krijgen misschien wel 12(!) miljoen voor John

  • Avatar
    Tukkernorman - 24 mei 2012 om 09:01

    Mooi weer een prutser minder nog 10 te gaan

  • Avatar
    Spira - 24 mei 2012 om 09:04

    Jammer! Te snel na een paar maanden leuk voetballen en mijn inziens dan ook niet verstandig voor de ontwikkeling. En te snel de oren laten hangen Joop en Aldo, de vraagprijs die FC Twente vraagt zal tegenwoordig niet meer echt serieus worden genomen. Hierdoor zullen veel clubs proberen spelers voor een prikkie op te komen halen, waardoor veel spelers het hoofd op hol wordt gebracht. En dan is er geen weg meer terug...

  • Avatar
    Trots - 24 mei 2012 om 09:07

    NARSINGH!

  • Avatar
    Pacque - 24 mei 2012 om 09:14

    stom van zoal john als fct, we zeiden het allemaal voorhand al dat twente de poot echt niet stijf houd! en ik dacht dat john zoveel had geleerd van zijn broers? hoelang heeft hij goed gespeeld? 6 maandjes ofzo?

  • Avatar
    Bjorn - 24 mei 2012 om 09:19
    Pacque zegt:

    stom van zoal john als fct, we zeiden het allemaal voorhand al dat twente de poot echt niet stijf houd! en ik dacht dat john zoveel had geleerd van zijn broers? hoelang heeft hij goed gespeeld? 6 maandjes ofzo?

    Daar zeg je het eigenlijk al. Hij heeft zes maand goed gespeeld en FC Twente vangt al minimaal negen miljoen euro. Je kunt ook niet voorspellen hoe hij zich gaat ontwikkelen.

  • Avatar
    Niek - 24 mei 2012 om 09:21

    Uitstekende deal. Nu als de bliksem Buttner, Van Dijk en Duarte ophalen..

  • Avatar
    Twente1 - 24 mei 2012 om 09:22

    Dom, dom, dom. Heeft maar een half jaar naar behoren gepresteerd. Hij had zeker nog 2 jaar moeten blijven. Als hij zich dan had doorontwikkeld, dan hadden de topclubs voor hem in de rij gestaan. En wie zegt dat we 9 miljoen ontvangen??? Waar is dit op gebaseerd?? Misschien vangen we wel 15 miljoen of misschien maar 5 miljoen. Wel succes gewenst, maar ben bang dat hij langzaam in de vergetelheid raakt.

  • Avatar
    Gambit - 24 mei 2012 om 09:48

    Als het idd 9 miljoen is valt dat bedrag best mee voor een half seizoen goed presteren.
    Wel vind ik dat ook hij weer te vroeg weg gaat. Hij heeft zoveel voorbeelden waarbij t mis is gegaan...

  • Avatar
    Anton Gleuf - 24 mei 2012 om 09:54
    Tukkernorman zegt:

    Mooi weer een prutser minder nog 10 te gaan

    Jammer dat je er zo over denkt, die jongens hebben dit zelf ook niet gewild. Op een gegeven moment gaat het bij hun tussen de oren zitten. Tegen PSV stond iedereen op de banken (inclusief jijzelf).
    Ik heb goeie hoop voor volgend seizoen !!

  • Avatar
    Tukkernorman - 24 mei 2012 om 10:10

    Hopen dat ze Brama ergens kwijt kunnen .
    Vormer is weg bij Roda misschien een goede volgende stap voor Drama

Nieuwe media
Morsink Vuurwerk