Promes: "Ik wil ze in Amsterdam pijn doen"

Geschreven door Bjorn op 22 juli 2012 om 17:43 | Bron: De Twaalfde Man Promes:

Quincy Promes hoopt komend seizoen een vaste plek in de eerste selectie van FC Twente af te dwingen. De twintigjarige middenvelder werd vorig seizoen als aanvoerder kampioen met de beloften en tekende onlangs een nieuw contract tot de zomer van 2015.

"Dat contract geeft aan dat ze bij FC Twente vertrouwen in me hebben", weet Promes. "Ze geven me nog drie jaar de kans me verder te ontwikkelen. Ik start bij het eerste en moet mijn plekje verdienen. Heb je de kwaliteiten, dan moet dat geen probleem zijn. Maar ik besef heel goed dat zoeits niet van vandaag of morgen gebeurt."

"Ik zal geduld moeten opbrengen", vervolgt Promes. "Gelukkig kan ik dat vrij goed. Ik geloof dat als de dag rijp is het vanzelf komt. De trainer van het eerste zei dat ik aan de deur klopte en dat ik zo door moest gaan. Nee, ik vind niet dat ik al in de basis moet staan, wel dat ik bij de eerste achttien hoor te zitten."

Promes, die in Amsterdam is geboren, zou in de belangstelling van Ajax staan, maar wil in Enschede blijven. "Ondertussen voel ik me een echte Tukker. Ik ben wel Amsterdammer, maar mijn hart ligt hier. Nee, ik wil ook niet terug, wil ze in Amsterdam het liefst pijn doen, haha. Van verschillende kanten hoor ik dat ze er spijt van hebben dat ze me hebben laten gaan. Ik wil ze graag laten zien dat ze inderdaad een fout hebben gemaakt."

Foto: VI-Images/Orange Pictures

Reacties (16)

  • Avatar
    Pinjataaa - 22 juli 2012 om 17:45

    Mooie uitspraak! Hopelijk krijgt hij z\'n minuten.

  • Avatar
    BokmaFCT - 22 juli 2012 om 17:50

    Kan ook alleen maar een Amsterdamse Diknek zijn die zoiets zegt he ;-D
    Maar: Mooi dajj veur oons speult Promes!
    (1e les inburgeringscursus Twents)

  • Avatar
    twentefanhenk - 22 juli 2012 om 17:58

    Haha mooie uitspraken,vooral over Ajax.

  • Avatar
    flukkel - 22 juli 2012 om 18:21

    Mooie uitspraken. Ook leuk dat hij nu samen met zijn goede vriend Gyasi bij twente spelen.

  • Avatar
    Kees55 - 22 juli 2012 om 19:28

    Zo mag ik het horen.

  • Avatar
    Tessa173 - 22 juli 2012 om 19:47

    Haha, leuk. Ik gun het hem wel!

  • Avatar
    Herlaar - 22 juli 2012 om 19:52

    En zo hoort het! Geduld, inzet en de drang om te winnen.

  • Avatar
    Berno - 22 juli 2012 om 20:08

    Quincy Zo mag ik het heurn mien jong

  • Avatar
    vaantje - 22 juli 2012 om 23:35

    Promes, David en Rosseler krijgen zeker minuten in deze nieuwe competitie. Wie zegt dat FC Twente zijn elftal bijelkaar koopt , wordt hiermee de mond gesnoerd.
    FC Twente combineert beloften en gevestigde orde tot een team dat weer kampioen kan spelen.
    Succes Steve.

  • Avatar
    Jaymz82 - 22 juli 2012 om 23:41

    Dat zou heel mooi zijn vaantje. We gaan het zien, laten we hopen dat er snel rust in de ploeg zit met een vast systeem inclusief goede aanvalsplannen.

    Het zou zeker mooi zijn als de jeugd dan gaandeweg het seizoen een kans krijgt in de competitie zodat sleutelspelers ook rust genoeg krijgen om Europees te kunnen blijven knallen.

  • Avatar
    JtotheY - 22 juli 2012 om 23:54
    vaantje zegt:

    Promes, David en Rosseler krijgen zeker minuten in deze nieuwe competitie. Wie zegt dat FC Twente zijn elftal bijelkaar koopt , wordt hiermee de mond gesnoerd.
    FC Twente combineert beloften en gevestigde orde tot een team dat weer kampioen kan spelen.
    Succes Steve.

    Nu alleen nog een tactisch goede trainer, of in ieder geval iemand bekend met de Nederlandse school.

  • Avatar
    billyboeb2 - 23 juli 2012 om 00:06

    Gemotiveerd ventje die promes

  • Avatar
    florisfctwente - 23 juli 2012 om 00:10

    Ik zou het zonde vinden als hij geen speelminuten krijgt, maar steve McClaren staat er niet echt om bekend dat hij jeugdspelers door laat breken, en het goed bezette middenveld helpt ook niet echt mee.

  • Avatar
    janfctfan - 23 juli 2012 om 11:31

    Mooie uitspraak, maar het zal niet aan McClaren liggen, maar wat jij al zegt, aan het enorme grote middenveld die we straks hebben.
    Ik gun het hem absoluut, laat daar geen tweifel over bestaan.

  • Avatar
    MARK 87 - 23 juli 2012 om 14:56

    hij viel vorig jaar tegen het einde van het seizoen een keer in, en ik moet zeggen dat er gelijk wat gebeurde, de hele ploeg leefde er van op! hopen dat hij de nieuwe revelatie kan worden, net zoals ola john was!

  • Avatar
    fokko - 24 juli 2012 om 09:17

    Hier kan Chris David een voorbeeld aan nemen, gewoon bijtekenen en laten zien wat je kunt. Niet Twente uitspelen tegen Ajax en Fullham.

Nieuwe media