1 aprilgrap maakte bedrijf plots reclamesponsor bij FC Twente

De Grolsch Veste
De Grolsch Veste Foto: © Pro Shots

Dankzij een 1 aprilgrap eerder dit jaar staaat Douanedocument.nl uit Borne als boardingreclame in De Grolsch Veste. Oprichter Erik Holland legt uit hoe dat verlopen is.

"FC Twente had op dat moment nog geen nieuwe hoofdsponsor en dat hebben wij gebruikt om op 1 april op LinkedIn te melden dat wij daarvoor een meerjarig contract hadden getekend. Twente kon dat best waarderen, maar we konden er uiteraard niet meer omheen dan ook daadwerkelijk iets met sponsoring te doen. We hebben voor de nieuwe led-boardingreclame gekozen", vertelt hij via de clubkanalen.

Erik Holland werkte lang aan de Nederlands-Duitse grens De Poppe in De Lutte. In 2018 legde hij de basis voor zijn eigen onderneming Douanedocument.nl aan de Oostermaat 9 in Borne. "Met de aankondiging van de Brexit in Engeland begon het te kriebelen. Daardoor hadden ondernemingen veel meer douanedocumenten nodig. Dat was voor mij een teken om voor mezelf te beginnen. In maart 2019 ben ik op een klein kamertje gestart in het toenmalige pand van Profil Consultants aan het begin van deze straat."

"Een jaar later kwam mijn oud-collega Jacko Bohnenn me helpen", gaat Erik Holland verder. "Engeland is onze corebusiness, waarvoor wij een ‘one-stop-shop’ hebben ontwikkeld. Voor klanten die zelf documenten willen bestellen, hebben we eigen portals. We hebben kennis van de douanewetgeving en de restricties en voorwaarden die daarbij komen kijken."

Al sinds het Arke Stadion is Holland fan van FC Twente. "We hebben al meer dan twintig jaar met een stel vrienden vaste seizoenkaarten in Vak P. Voor ons is FC Twente echt een avondje of middagje uit. Doordeweekse vroege wedstrijden vinden we wat minder interessant, zeker ’s winters. Maar altijd gaan we met het treintje. Want ook dan, bij weer en wind, staan we er wel."

Lees meer:
0 reacties