Adam Maher terug in Eredivisie? "We hebben geen verwachtingen"

Adam Maher is sinds vorige week weer op de Nederlandse velden te bewonderen. De oud-speler van FC Twente traint mee bij promovendus Telstar. De transfervrije Maher heeft al lange tijd geen wedstrijd meer gespeeld en is nog niet bezig met een eventueel contract.
Maher speelde de laatste seizoenen in Saoedi-Arabië en Qatar. "De laatste anderhalf jaar heb ik gesukkeld", vertelt hij in gesprek met NH Nieuws. "Ik kijk van dag tot dag en zo ga ik momenteel verder. Ik heb een goed gesprek met de trainer gehad. Telstar is in een traject en ik ben ook in een traject. Daar proberen we het beste uit te halen. Ik probeer jongens te helpen met mijn ervaring. Voor mij is het conditie opbouwen, maar ik ben ook een jongen die spelers helpt."
Via Telstar-speler Danny Bakker kwam Maher in aanraking met de club. De twee kennen elkaar al lange tijd en kwamen elkaar tegen op de Parade in Den Haag. Bakker besloot vervolgens een balletje op te gooien bij trainer Anthony Correia, die onder de indruk is van de voetballende kwaliteiten van Maher. "Hij heeft nu al passes die ik anderen niet zie geven", aldus de oefenmeester.
Maher moet echter eerst fit worden. Zo kon hij afgelopen weekend maar een kleine twintig minuten meespelen tegen Koninklijke HFC. Dat was van tevoren afgesproken met Correia, maar online werd er gesproken over een 'niet fitte Maher' en 'zo ziet te dikke middenvelder eruit'. Correia baalde daarvan, terwijl Maher het 'typisch Nederlands' vindt en ook het respect mist voor het feit dat hij terugkeert. "Dat was vorig jaar bij Henderson ook bij Ajax."
Maher weet nog niet of hij met Telstar de Eredivisie ingaat. "Telstar gaat sowieso de Eredivisie in en ik moet me op mezelf focussen", aldus de 32-jarige middenvelder, die ook niet heeft gesproken over een eventueel contract. "We hebben geen verwachtingen van elkaar."
Doe mee aan het WK-spel van Twentefans!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Twentefans op Scorito!

Sem Steijn onder de indruk: "Weergaloos, een heel complete speler"

VIDEO | Schrikmoment op Oranje-training na harde charge op Noa Lang

Jans duidelijk: "Als Barça nu belt, zeg ik: sorry, nu even niet"

Veurink over FC Twente-tijd: "Ik dacht dat ik er klaar voor was"

'Eagles blundert op WhatsApp voor komst Oosting': "Dit is niet fijn"

Rini Coolen gaat per direct weg bij NEC Nijmegen: "Veel succes"

'Erik ten Hag verkiest Noorse goalgetter boven Wout Weghorst'

'Oosting sprak in Rome met club': "Antwerp FC zet hakken in zand"

Theo Janssen ziet Playboy-shoot: "Zou hij die wel klemvast hebben?"

Gullit haalt uit naar Eredivisieclubs: "Gaan ze slecht mee om!"

Erik ten Hag: "Hij was in mijn FC Twente-periode heel erg goed"

Sam Lammers ziet eigen transferwaarde met een miljoen euro stijgen

DEAL! 'FC Twente profiteert mee bij miljoenentransfer Benfica'

BREAKING | FC Twente heeft beet en presenteert nieuwe rugsponsor

John van den Brom vreest: "Kijk ertegenop dat Erik ten Hag belt"

FC Twente-transfer in de maak? "Dan gaat PSV zich melden, denk ik"
Doe mee aan het Twentefans.nl WK 2026-spel en win mooie prijzen!

Oud-speler FC Twente haalde Oranje: "Dat zegt wel genoeg..."

Daan Rots ziet eigen transferwaarde opnieuw met een miljoen stijgen

'Feyenoord maakt vraagprijs Zechiël bekend': "Als er clubs komen..."

VIDEO | Stav Lemkin middelpunt bij opstootje na goal van Israël

'FC Twente bezet positie in financiële subtop van Eredivisie'

FC Twente deelt geheimzinnige video: "Nou Erik, we hebben een deal"

Ajax zet Regeer op TransferRoom: "Dat is een soort Marktplaats"

"De invalbeurt van Wout Weghorst onderstreept wat Nederland mist"

Driessen kritisch: "Vraag me af waarom hij bij de selectie zit"

Polak enthousiast: "Alsof je een beetje opnieuw verliefd wordt"

Van den Brom: "Kan me niet heugen dat ik ooit zó boos ben geweest"

'Kassa bij FC Twente rinkelt bij miljoenentransfer WK-ganger'

'Oosting neemt oud-Tukker mee naar Eagles': "Deze week afgerond"

Gullit haalt uit naar Eredivisieclubs: "Gaan ze slecht mee om!"

Erik ten Hag: "Hij was in mijn FC Twente-periode heel erg goed"

Driessen kritisch: "Vraag me af waarom hij bij de selectie zit"

Bruggink pleit voor verandering: "Ik geloof er wel in dat..."

Arnold Bruggink memoreert: "Dan snap ik dat de trainer een lul is"

Arnold Bruggink: "De spelers mogen kiezen: FC Twente of Heracles"









